Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Beste reistijd

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Hoshi
Amerika-ontdekker

Beste reistijd

Bericht door Hoshi »

Zoals vele van jullie hebben kunnen lezen bij "Hallo allemaal", ga ik samen met Dennis over 2 jaar naar The States. We willen eigenlijk in de maanden juni en juli gaan, maar wat is de beste tijd om daar heen te gaan? Ik weet dat je daar in augustus niet hoeft te wezen, maar is het dan niet te heet als we willen?
Cyber-Alien
Amerikafan

Bericht door Cyber-Alien »

over 2 jaar pas!!!! vind ik echt knap als je dat kan.. ik heb echt na een ongeluk een instelling gekregen van "dan kan ik wel dood en begraven zijn"... :P veel plezier!
Hoshi
Amerika-ontdekker

Bericht door Hoshi »

ik wil er al sinds mijn Elvis verslaving al heen. Ik was toen 11 nu 34. Dus die 2 kunnen er nog wel bij.
Cyber-Alien
Amerikafan

Bericht door Cyber-Alien »

jesus!!! dan zou ik het júíst niet meer kunnen!! hoe is het mogelijk!
Ik wilde er eerst ook langer voor sparen, een uitgebreidere lange trip maken maar ik leef nú, ik kon dat deze zomer niet meer realiseerbaar maken, dus nou ga ik een week [waarschijnlijk] naar Los Angeles. Dan hjeb ik in ieder geval een beeld van waar ik het al die tijd ove rgehad heb en waar ik zo graag heen wilde...Vooral door dat ongeluk weet ik dat he tleven zo voorbij kan zijn, dat heeft me nog impulsiever gemaakt..
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Juni, juli, augustus september, het hangt er van af waar en wat met de wereldwijde verwarming gebeurt.

Juni, juli en september lijken mij het beste, augustus is meestal te warm voor Nederlanders (zelfs hier in Minnesota, waar we dan + 40 graden C hebben, midden in de winter is dat - 40 C). New York in augustus is ook niet altijd even prettig, vochtig.

Aan de andere kant: Maine en/of Washington State kunnen in die tijd juist weer erg prettig zijn.

Kijk eens op http://www.noaa.org (de web site van de National Oceanographic en atmosfeer iets organisatie van de regering), die hebben weerkaarten voor de hele VS en waarschijnlijk ook historische gegevens. Hoewel het verleden natuurlijk niets zegt over de toekomst, zoals ze op de beurs van Wall Street zeggen.

Goede reis.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

Als je naar het Zuid-Westen wil van de States, dan zijn Mei en Oktober mooie maanden qua weer. Niet te heet, en zeker niet te koud want het kan nog best warm zijn! En daar bovenop bespaar je nogal op de vliegtickets want je gaat niet in het hoogseizoen.

Als je kinderen hebt en rekening moet houden met schoolvakanties, tja dan kan het natuurlijk niet anders, maar eigenlijk ben je niet slim als je als je andere opties hebt toch kiest voor het hoogseizoen. ;)

Het ligt er natuurlijk ook een klein beetje aan waar je heen wilt.
"I reject your reality, and substitute my own!"
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Ik zou inderdaad toch kiezen voor de tijd net buiten het hoogseizoen. Ik vond het in sept/okt erg mooi in Tennessee. Temperaturen nog erg aangenaam en de natuur begint al zijn herfstkleuren te krijgen. Voor de andere staten ben ik niet op de hoogte van het weer daar, maar als ik het goed heb onthouden wilden jullie met de motor? Dan zou ik zeker niet in de zomermaanden gaan hoor. Veel te heet!
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Hoshi
Amerika-ontdekker

Bericht door Hoshi »

Nou maken jullie het mij wel heel erg moeilijk. Ik denk dat ik dan toch kies voor de maanden juni en juli. Misschien ook wel mei. (Het lijkt mij ook leuk om the 4th of juli mee te maken)Ik ben al bezig met het aankruizen op een plattegrond waar ik heen wil, en ik wil beginnen bij de Niagara falls(da's in juni) en dan af te zakken. Dan is het nog niet te heet. We willen halverwege de route66 over stappen in de auto of camper. Maar daar zijn we nog niet helemaal uit. Ik weet helaas nog niet hoe ik de kaart op internet moet zetten. Da's te ingewikkeld voor mij.
ess
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door ess »

Hallo,

Het ligt inderdaad een beetje aan waar je heen gaat in Amerika,
In 2003 zijn wij aan de west kant geweest in Mei, Super weer gehad.

In 2005 zijn we eind mei tot eind Juni geweest,
eerst naar New York, al met al hadden we geluk maar echt lekker was het niet.
Daarna Niagara Falls Canada, heerlijk 20 graden
Daarna Washington DC, lekker warm 25 graden,
Daarna zijn we door gegaan naar het westen en hebben we ook een paar wat mindere dagen gehad. Zo was het in Yellowstone nog best koud en regende het af en toe.

Toch gaan we volgend jaar weer in Juni, Niet te druk en ook nog niet te warm en ik denk dat je dan in heel Amerika wel aardig kan wezen, Regenen doet het toch wel een keer.

Succes met plannen,
Groetjes ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Magnolia87
Amerikakenner

Bericht door Magnolia87 »

Wij zijn afgelopen vakantie in juli en augustus naar de Westerlijke Staten geweest. Natuurlijk was het erg heet (behalve San Francisco, Mammoth Lakes,en Yosemite viel ook mee) maar het was geen vochtige lucht, maar droge lucht dus het viel erg mee! Ondanks dat het vaak 40 graden was vond ik de temperatuur véél lekkerder dan hier in Nederland met 25 graden!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer