Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
gemiddelde uitgave per persoon per dag
gemiddelde uitgave per persoon per dag
Langs deze weg wil ik een ietswat indiscrete vraag stellen. De vakantie staat voor de deur. Samen met mijn vrouw vertrek ik aanstaande 19 juli naar LA voor een tour door het westen van de VS voor 22 dagen. De vlucht, auto en overnachtingen zijn al betaald maar ik vraag me af of er forumleden zijn die me een indicatie zouden kunnen geven van wat je gemiddeld per persoon per dag dan nog uitgeeft.
Alvast iedereen bedankt die me een indicatie zou kunnen geven.
Alvast iedereen bedankt die me een indicatie zou kunnen geven.
Tsja dat is echt heel verschillend
Het eten (reken ik ongeveer het zelfde voor als in Nederland)
en de extra uitgaven kan je zo duur maken als je zelf wilt.(sky is the limit)
let ook op de parkeerkosten (weet er iemand hier hoe duur het parkeren is???) ik dacht zelf rond de 1 dollar per uur??
en natuurlijk de fooien ongeveer 15% van de rekening
Het eten (reken ik ongeveer het zelfde voor als in Nederland)
en de extra uitgaven kan je zo duur maken als je zelf wilt.(sky is the limit)
let ook op de parkeerkosten (weet er iemand hier hoe duur het parkeren is???) ik dacht zelf rond de 1 dollar per uur??
en natuurlijk de fooien ongeveer 15% van de rekening
tsja hoe moeten we dit nu antwoorden
Eten/drinken/Benzine/parkeren/toegang tot parken enz...
Normaal Eten en drinken kun je volgens mij wel voor.....
$4 pp ontbijt $10 pp lunch en $15-20 pp voor diner (drinken inclusief)
parkeren ----> geen idee, hier betaal je niets
Toegang tot parken kun je online wel vinden ergens
Globaal zou ik zeggen zo'n $100 per dag met twee personen! En dan doe je niet gek!
hoop dat het helpt,
Richard

Eten/drinken/Benzine/parkeren/toegang tot parken enz...
Normaal Eten en drinken kun je volgens mij wel voor.....
$4 pp ontbijt $10 pp lunch en $15-20 pp voor diner (drinken inclusief)
parkeren ----> geen idee, hier betaal je niets

Toegang tot parken kun je online wel vinden ergens
Globaal zou ik zeggen zo'n $100 per dag met twee personen! En dan doe je niet gek!
hoop dat het helpt,
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Ik was met een vriend ongeveer 25 dollar kwijt voor een redelijk goed avondeten. Ontbijt (wat wij meer oversloegen en voor de lunch gingen) zo ongeveer 15 dollar. In ieder geval niet naar Applebee's gaan of Red lobster, want dan kom je op 45 dollar en in het geval van Red Lobster, heb je ook nog weinig eten ook.
Voor de rest zijn supermarkten niet echt duur en hebben ze groot verpakkingen. In sommige hotels heb je een magnatron, dus daar kan je ook gebruik van maken. Wij waren in ieder geval het meeste geld kwijt aan de hotels en als dat al geregeld is, dan valt de rest reuze mee. Nederland is een stuk duurder in ieder geval.
En wat betreft die 'tips'.. als je tevreden bent is het 15%. Ben je niet tevreden dan is het 10%. Zou je dus ook op kunnen bezuinigen
Maar het meeste eten is goed en goedkoper dan Nederland, dus 15% is niet een al te grote uitgave 
Oh ik at veel bij China Chef. Ik neem aan dat er meer zijn. Het is een chinees en daar kost de lunch 5 dollar de man en avondeten 9 dollar. Ik heb er al 3 soortgelijken gevonden, dus dat is ook het proberen waard. Het is chinees en een amerikaans lopend buffet en goed te eten.
Voor de rest zijn supermarkten niet echt duur en hebben ze groot verpakkingen. In sommige hotels heb je een magnatron, dus daar kan je ook gebruik van maken. Wij waren in ieder geval het meeste geld kwijt aan de hotels en als dat al geregeld is, dan valt de rest reuze mee. Nederland is een stuk duurder in ieder geval.
En wat betreft die 'tips'.. als je tevreden bent is het 15%. Ben je niet tevreden dan is het 10%. Zou je dus ook op kunnen bezuinigen

Oh ik at veel bij China Chef. Ik neem aan dat er meer zijn. Het is een chinees en daar kost de lunch 5 dollar de man en avondeten 9 dollar. Ik heb er al 3 soortgelijken gevonden, dus dat is ook het proberen waard. Het is chinees en een amerikaans lopend buffet en goed te eten.
He JohnB,
ik zag dat jullie op 19 juli naar LA vlogen en dat je in België woonde. Wij vliegen op 19 juli van Zaventem naar Londen en vandaar verder naar LA met British Airways.
Dus we zullen ongeveer dezelfde route volgen. Vliegen jullie ook via Londen en met welke maatschappij?
Hoelang blijven jullie?
Groetjes,
K@t
ik zag dat jullie op 19 juli naar LA vlogen en dat je in België woonde. Wij vliegen op 19 juli van Zaventem naar Londen en vandaar verder naar LA met British Airways.
Dus we zullen ongeveer dezelfde route volgen. Vliegen jullie ook via Londen en met welke maatschappij?
Hoelang blijven jullie?
Groetjes,
K@t
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Hoi JohnB,
Ik heb even gekeken naar onze uitgaven van de laatste 2 reizen, en ik kan je aangeven wat wij ongeveer hebben uitgegeven. Dit is natuurlijk wel heel persoonlijk, want iedereen is anders. Wij zijn niet zuinig, en kopen best veel souvenirs. Wij eten gemiddeld 2 keer per dag als we op vakantie zijn. Soms kopen we onderweg nog wel eens een broodje voor de lunch, maar niet elke dag.
In Californië in 2002, hebben we per dag ongeveer $140 uitgegeven met 2 personen (excl. Hotelkosten). Hierin zat ongeveer $55 per dag voor eten, en $30 per dag voor entrees (Alcatraz, citytours, 3 pretparken, dierentuin, aquarium, Hearst Castle en 17-mile drive). De rest was voor boodschappen, benzine, parkeren en souvenirs. In dit bedrag heb ik niet de entrees voor de shows in Las Vegas geteld, en ook niet de uitgaven die we hebben gedaan voor kleding.
Vorig jaar, in het (Noord)oosten, hebben we per dag ongeveer $110 uitgegeven met 2 personen (excl. Hotelkosten). Hierin zat ongeveer $45 per dag voor eten, en $30 per dag voor entrees (citytours, 4 pretparken/waterpark, dierentuin, bioscoop, boottour, empire state building, walvistour en nog wat kleine bezienswaardigheden). De rest was voor boodschappen, benzine, parkeren en souvenirs. In dit bedrag heb ik ook weer geen uitgaven meegeteld voor kleding.
Ik hoop dat ik je hiermee een beetje kan helpen. Het is altijd lastig om te bepalen wat je nodig zult hebben, zeker als je voor de eerste keer naar een land gaat. Ik zie dat je al snel vertrekt, dus rest mij nog om je een hele prettige vakantie te wensen!
Groetjes,
Jacqueline
Ik heb even gekeken naar onze uitgaven van de laatste 2 reizen, en ik kan je aangeven wat wij ongeveer hebben uitgegeven. Dit is natuurlijk wel heel persoonlijk, want iedereen is anders. Wij zijn niet zuinig, en kopen best veel souvenirs. Wij eten gemiddeld 2 keer per dag als we op vakantie zijn. Soms kopen we onderweg nog wel eens een broodje voor de lunch, maar niet elke dag.
In Californië in 2002, hebben we per dag ongeveer $140 uitgegeven met 2 personen (excl. Hotelkosten). Hierin zat ongeveer $55 per dag voor eten, en $30 per dag voor entrees (Alcatraz, citytours, 3 pretparken, dierentuin, aquarium, Hearst Castle en 17-mile drive). De rest was voor boodschappen, benzine, parkeren en souvenirs. In dit bedrag heb ik niet de entrees voor de shows in Las Vegas geteld, en ook niet de uitgaven die we hebben gedaan voor kleding.
Vorig jaar, in het (Noord)oosten, hebben we per dag ongeveer $110 uitgegeven met 2 personen (excl. Hotelkosten). Hierin zat ongeveer $45 per dag voor eten, en $30 per dag voor entrees (citytours, 4 pretparken/waterpark, dierentuin, bioscoop, boottour, empire state building, walvistour en nog wat kleine bezienswaardigheden). De rest was voor boodschappen, benzine, parkeren en souvenirs. In dit bedrag heb ik ook weer geen uitgaven meegeteld voor kleding.
Ik hoop dat ik je hiermee een beetje kan helpen. Het is altijd lastig om te bepalen wat je nodig zult hebben, zeker als je voor de eerste keer naar een land gaat. Ik zie dat je al snel vertrekt, dus rest mij nog om je een hele prettige vakantie te wensen!
Groetjes,
Jacqueline
Hij kat wij gaan inderdaad diezelfde dag naar LA met BA en we vertrekken om 7:45 richting Heathrotw vandaar om 10:00 uur naar LA weer met BA dus er is een kans dat we elkaar tegenkomen op de heenweg. Wij blijven 22 dagen en gaan van la-sandiego-pallmsprings-phoenix-flagstaff-grandcanyon-lasvegas-death vally- yosemitiy-san francisco-montery- oxnard-la
K@t schreef:He JohnB,
Hoelang blijven jullie?
Groetjes,
K@t