Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Eerste keer autohuren
Eerste keer autohuren
Hallo
Het is de eerste keer dat wij een rondreis doen en een auto gehuurd hebben. Hoe werkt het met het ophalen van de auto? Ik neem aan dat als je aankomt dat je dan met een busje/shuttle naar het verhuurbedrijf wordt gebracht? Wij vliegen naar Los Angeles en hebben de auto bij Avis gehuurd.
Het is de eerste keer dat wij een rondreis doen en een auto gehuurd hebben. Hoe werkt het met het ophalen van de auto? Ik neem aan dat als je aankomt dat je dan met een busje/shuttle naar het verhuurbedrijf wordt gebracht? Wij vliegen naar Los Angeles en hebben de auto bij Avis gehuurd.
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
Re: Eerste keer autohuren
Wordt voor ons de eerste keer dus ik heb ook nog geen idee... ben wel benieuwd naar wat gerichte antwoorden!
Wij vliegen op SF en huren bij Dollar

6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami
http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- jvandijk65
- Amerikafan
Op LAX werkt het echt heel simpel. De bagagebanden zijn bij de uitgang. Je loopt zo naar buiten en daar staat aangegeven waar de busjes van de car-rentals staan. Ze rijden af en aan. Als je het busje van Avis ziet: gewoon instappen en zij brengen je waar je wezen moet. Hoe het op SFO werkt weet ik niet, maar dat zal best ongeveer hetzelfde zijn.
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Op SFO volg je na aankomst de borden naar "car rental" en komt zo in een automatisch treintje terecht dat de terminals afrijdt en ook bij het autoverhuurcentrum stopt.
Luc
Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Het is over het algemeen inderdaad prima geregeld om vanaf de luchthaven bij de verhuurbedrijven te komen aangezien die vaak gewoon nog op het luchthaventerrein zitten. Dus bijvoorbeeld met een shuttle bus erheen.
Je moet wel opletten bij de balie van het verhuurbedrijf. Wat je ook van tevoren hebt geboekt / geregeld bij ze, vaak zullen ze proberen je van alles aan te smeren, bijvoorbeeld een upgrade naar een duurdere auto. De auto's in Amerika zijn over het algemeen sowieso wat groter dan we in Nederland gewend zijn, dus vaak is dit niet eens écht nodig. En het kost je dus alleen maar meer geld (tenzij je een 'free upgrade' weet te regelen, wat je ook weleens hoort!). Wij hebben bijvoorbeeld de eerste keer bij het verhuurbedrijf de fout gemaakt om een TomTom te huren, wat voor een periode van drie weken zo onderhand bijna even duur was als het huren van de auto zelf! Je kunt dan nog beter even een Walmart inlopen en zelf een TomTom aanschaffen, dat is uiteindelijk goedkoper. Of van tevoren in NL via Marktplaats een Amerikaanse TomTom van een andere overkopen die er in Amerika eentje gekocht heeft (als je geen TomTom met Amerikaanse kaarten hebt).
Wat je ook kunt doen is (in bepaalde staten?) een soort van tijdelijk abonnement (weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) kopen voor de tolwegen, zodat je in een bepaalde baan op de snelweg mag rijden dat je bij de tol zo door mag rijden in plaats van dat je iedere keer in de rij moet en kleingeld moet betalen. Dit werkt dan aan de hand van je kenteken. Of je het er echt uithaalt weet ik niet - wij hebben het in Florida dus wel gedaan, maar zijn in drie weken tijd slechts af en toe op een tolweg geweest.
Je moet wel opletten bij de balie van het verhuurbedrijf. Wat je ook van tevoren hebt geboekt / geregeld bij ze, vaak zullen ze proberen je van alles aan te smeren, bijvoorbeeld een upgrade naar een duurdere auto. De auto's in Amerika zijn over het algemeen sowieso wat groter dan we in Nederland gewend zijn, dus vaak is dit niet eens écht nodig. En het kost je dus alleen maar meer geld (tenzij je een 'free upgrade' weet te regelen, wat je ook weleens hoort!). Wij hebben bijvoorbeeld de eerste keer bij het verhuurbedrijf de fout gemaakt om een TomTom te huren, wat voor een periode van drie weken zo onderhand bijna even duur was als het huren van de auto zelf! Je kunt dan nog beter even een Walmart inlopen en zelf een TomTom aanschaffen, dat is uiteindelijk goedkoper. Of van tevoren in NL via Marktplaats een Amerikaanse TomTom van een andere overkopen die er in Amerika eentje gekocht heeft (als je geen TomTom met Amerikaanse kaarten hebt).
Wat je ook kunt doen is (in bepaalde staten?) een soort van tijdelijk abonnement (weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) kopen voor de tolwegen, zodat je in een bepaalde baan op de snelweg mag rijden dat je bij de tol zo door mag rijden in plaats van dat je iedere keer in de rij moet en kleingeld moet betalen. Dit werkt dan aan de hand van je kenteken. Of je het er echt uithaalt weet ik niet - wij hebben het in Florida dus wel gedaan, maar zijn in drie weken tijd slechts af en toe op een tolweg geweest.
1985 - 1990 Naperville, Illinois
1990 - 1995 Hopewell Junction, New York
Zomer 2008 NYC, Las Vegas, Hawaï
Zomer 2010 Rondreis Florida
Maart 2011 New York City
Zomer 2012 NYC + Southwest
1990 - 1995 Hopewell Junction, New York
Zomer 2008 NYC, Las Vegas, Hawaï
Zomer 2010 Rondreis Florida
Maart 2011 New York City
Zomer 2012 NYC + Southwest
@sifaka
Op het vliegveld in San Francisco pak je de airtrain (Blue Line) om naar het Car Rental Center te komen.

Op het vliegveld in San Francisco pak je de airtrain (Blue Line) om naar het Car Rental Center te komen.

- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Het hangt er vooral vanaf welke verhuurder je hebt. Bij Alamo betaal je $6 + de tol (deze wordt achteraf verrekend). Bij Dollar betaal je een All-inclusive bedrag per week. Dan ben je dus veel duurder uit als je helemaal geen tolwegen gebruikt.Xurk schreef:Wat je ook kunt doen is (in bepaalde staten?) een soort van tijdelijk abonnement (weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) kopen voor de tolwegen, zodat je in een bepaalde baan op de snelweg mag rijden dat je bij de tol zo door mag rijden in plaats van dat je iedere keer in de rij moet en kleingeld moet betalen. Dit werkt dan aan de hand van je kenteken. Of je het er echt uithaalt weet ik niet - wij hebben het in Florida dus wel gedaan, maar zijn in drie weken tijd slechts af en toe op een tolweg geweest.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
lsl & emenem bedankt voor de uitleg/foto/verduidelijking
!

6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami
- emporionelis
- Amerika-ontdekker
Naast alle goeie tips! Wil ik jullie echt benadrukken om alles 2 x te checken!!
Kijk of het huurcontract klopt, dus ophaaltijden en terugbrengen, autoklasse, extra bedragen, etc..
Heb je twijfels?? Gewoon vragen..
Huurauto hetzelfde, krasjes, deuken, banden, voorruit, etc.. Een auto later omruilen kan soms echt een onderneming worden.
Kilometerstand hoef je in principe niet naar te kijken, in europa wel omdat je meestal een x aantal km vrij hebt maar in Amerika is het bijna altijd onbeperkt.
Verder veel plezier en laat weten wat je gekregen hebt!? (incl foto)

Kijk of het huurcontract klopt, dus ophaaltijden en terugbrengen, autoklasse, extra bedragen, etc..
Heb je twijfels?? Gewoon vragen..
Huurauto hetzelfde, krasjes, deuken, banden, voorruit, etc.. Een auto later omruilen kan soms echt een onderneming worden.

Kilometerstand hoef je in principe niet naar te kijken, in europa wel omdat je meestal een x aantal km vrij hebt maar in Amerika is het bijna altijd onbeperkt.
Verder veel plezier en laat weten wat je gekregen hebt!? (incl foto)

- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
De km stand is toch wel handig om na te kijken, maar dan om te zien of de wagen geen onderhoud heeft binnen x-aantal km ofzo. 
De kans bestaat dat er dan zo'n lampje begint te branden en hoewel je waarschijnlijk nog wel even verder kunt, zou ik er zelf niet gerust in zijn denk ik.
De onze stond dit jaar op net geen 5000mi en het eerste onderhoud was op 6500 volgens de sticker op de deur, dus dat haalden we nog wel.

De kans bestaat dat er dan zo'n lampje begint te branden en hoewel je waarschijnlijk nog wel even verder kunt, zou ik er zelf niet gerust in zijn denk ik.

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Ik heb inde Trotter gelezen dat je met een VISA of Mastercard GOLD de CollisionDammageWeaver niet moet nemen omdat die al door je creditkaart gedekt is.
Maar hier in Antwerpen bij KBC zeggen ze dat Mastercard Gold enkel een annulatieverzekering heeft.
Is er iemand die weet waar je die VISA met CDW kan vinden, of is dat enkel met Amerikaanse kaarten.
Maar hier in Antwerpen bij KBC zeggen ze dat Mastercard Gold enkel een annulatieverzekering heeft.
Is er iemand die weet waar je die VISA met CDW kan vinden, of is dat enkel met Amerikaanse kaarten.
- Bushmaster
- Amerika-expert
?? ik heb nog nooit iemand zich druk zien maken over krasjes en deukjes bij het terugbrengen.Huurauto hetzelfde, krasjes, deuken
streepjeskode, tankinhoud en mijlen is het enige waar ze naar kijken
- emporionelis
- Amerika-ontdekker
Dat zal waarschijnlijk voor de Amerikaanse klanten zijn, Ik heb ruim 10 jaar in de autoverhuur gezeten en de Amerikaanse klanten namen nooit verzekeringen op de auto omdat hun CC dat dekte. (de grap is dat als je de CDW verzekering uitzet dan krijg je als eigen risico de waarde van de auto!!roxy schreef:Ik heb inde Trotter gelezen dat je met een VISA of Mastercard GOLD de CollisionDammageWeaver niet moet nemen omdat die al door je creditkaart gedekt is.

Volgens mij ben je in Amerika als persoon verzekerd en niet zozeer de auto.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1784 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 186 Reacties