Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

afstand tussen Tampa en St Petersburg

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Xientje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

afstand tussen Tampa en St Petersburg

Bericht door Xientje »

Hallo allemaal

Zijn er hier mensen die al naar Florida zijn geweest? Ik vertrek eind augustus en land op Tampa Internation Airport. Nu hebben wij kenissen wonen in St Petersburg. Wij landen 21.55 plaatselijke tijd in Tampa en moeten nog ter plaatse raken. Weet iemand of ik er met het openbaar vervoer nog kan raken en hoe lang ik ongeveer nodig heb om ginder te raken. Zo kan ik al wat plannen...

mvg
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

De afstand is niet zo ver, volgens de routeplanner maar 18 mijl, een half uurtje rijden.

Volgens mij kun je met de greyhound van Tampa naar St. Petersburg. Kijk eens op de website: http://www.greyhound.com/

Mischien kunnen je kennissen je wel komen ophalen?

Jacqueline
Xientje
Amerika-ontdekker

Bericht door Xientje »

Beste

Bedankt voor je reactie, ben momenteel wat aan het rondsurfen en heb gezien dat Greyhound rijd tot 20.30 pm naar St Petersburg en wij komen aan 21.55 :( . Dus das al geen optie. Nu heb ik ook gedacht om een motel te boeken voor één nacht en de volgende dag te vertrekken. Zijn de kosten voor een motel hoog ginder of zou ik nog goedkoper uitkomen met een taxi?

Kenissen kunnen ons niet komen ophalen mits geen vervoermiddel, zijn al iets oudere mensen.

mvg
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Als je kosten voor een motel optelt bij het kaartje van de greyhound, ben je misschien net zo duur uit als een taxi. Vaak is het op een vliegveld ook mogelijk om een limousine service te huren, of een een luxe auto, tegen een vooraf vastgestelde prijs. Dat zijn geen gele taxi. Vaak staan er in toeristische krantjes daarvan advertenties. Misschien kunnen je kennissen je helpen aan een adres en daarvoor een reservering maken? Een shuttle vanaf het vliegveld naar een hotel in de buurt zou ook een mogelijkheid kunnen zijn.

Kijk eens op je iets kan vinden op de site van het vliegveld.
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Tampa en St. Petersburg liggen niet ver van elkaar vandaan. Ik denk dat het alleen erg lastig wordt om het via openbaar vervoer te doen.

Ga je voor de vakantie geen auto huren? Ik zou eens kijken of dat een optie is. Vraag wat de extra kosten zijn om de auto op een andere plek in te leveren dan dat je hem ophaalt (als je geen auto voor de hele vakantie huurt)

Ik ga volgende week naar Tampa --> Baseball wedstrijd tussen NY Yankees and Tampa, en een dagje Busch Gardens :lol:
Xientje
Amerika-ontdekker

Bericht door Xientje »

Hallo allemaal

Ik reis samen met mijn beste vriend en wij zijn beide 19 jaar oud, helaas te jong om met de wagen Amerika te doorkruisen. En we bezitten geen rijbewijs wat wij een heel groot nadeel vinden want het openbaar vervoer is duidelijk niet zo uitgewerkt als in België. Nu hadden we gedacht om een motel te huren ter plekke en om dan de volgende dag nog even van Tampa te genieten voor we naar onze kenissen vertrekken, kwestie van dingen combineren. Zou het mogelijk zijn om die avond nog een motel te vinden of is dat uitgesloten. Tof ik had ook graag een wedstrijdje van de Yankees bijgewoond en Bush Gardens willen wij zeker ook eens bezoeken, schijnt de moeite te zijn.

mvg
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Xientje schreef:Zou het mogelijk zijn om die avond nog een motel te vinden of is dat uitgesloten. Tof ik had ook graag een wedstrijdje van de Yankees bijgewoond en Bush Gardens willen wij zeker ook eens bezoeken, schijnt de moeite te zijn.
Het is beslist mogelijk om een motel te vinden voor die avond! Gewoon even op internet surfen bij de bekende ketens, zoals Super 8 MOtels, Holliday Inn, Best Western, Ramada, Quality Inn, Red Roof Inn, Comfort Inn etc. Misschien kun je een motel vinden met een shuttle service, die je komen ophalen op het vliegveld, heb je 2 vliegen in 1 klap. Want het vliegveld licht toch ook niet midden in Tampa, maar erbuiten.

Busch Gardens is zeker de moeite waard. Ik vond het een van de mooiste pretparken in Florida, naast Disney! Ze hebben er een aantal heel spectaculaire en super mooie achtbanen. Het park is een gecombineerd dierenpark met pretpark, en dat maakt het ook heel bijzonder. Je vind naast de attracties de giraffen en de tijgers. Een hele leuke afwisseling! Het park is ook heel erg mooi aangelegd, en je vind er redelijk wat schaduw, en dat is wel prettig als het zo warm is!

Jacqueline
Xientje
Amerika-ontdekker

Bericht door Xientje »

heyla jasmino

Bedankt voor de reactie, ik denk wel dat we zoiets gaan doen. Nu nog efkes wat zoekwerk op het internet voor de shuttle en motel. Het word alleszins een ervaring, maar we wisten waar we ons konden aan verwachten. het is een beetje onvoorbereid maar dat maakt het ook wel speciaal.

Ja we twijfelen nog tussen Bush Gardens of Universal Studio's. En tickets kun je ter plaatse kopen hebben ze ons verteld van toeristen die een speciale multipassenkaart hebben en nog enkele dagen over hebben.

mvg
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Xientje schreef:Ja we twijfelen nog tussen Bush Gardens of Universal Studio's. En tickets kun je ter plaatse kopen hebben ze ons verteld van toeristen die een speciale multipassenkaart hebben en nog enkele dagen over hebben.
Universal Studios ligt in Orlando, en dat is wel ongeveer 1,5-2 uur rijden van Tampa! Volgens mij rijden er wel bussen tussen Busch Gardens en Universal Studios, maar die zijn volgens mij alleen voor mensen die een multi-pas hebben. Maar dat weet ik niet zeker.......

Als je beiden zou kunnen doen, kan ik ze beiden adviseren! Vooral Islands of Adventure, het nieuwste park van Universal Studios in Orlando is erg mooi! Ze hebben veel prachtige attracties, heel bijzondere ook! Probeer ze beiden mee te pikken, krijg je geen spijt van!

Als je overweegt om een multi-pass aan te schaffen voor zowel Universal Studios, kun je ze misschien beter al in Nederland kopen? Informeer daarvoor eens bij Keith Prowse in Amsterdam:

Keith Prowse, kantoor NL
Oostenburgervoorstraat 84
1018 MR AMSTERDAM
Tel: 020-6383989
amsterdam@keithprowse.com

Hier heb ik in het verleden ook de kaartjes gekocht voor de pretparken in Florida, en dat was wel goedkoper. Ik weet niet of dat nu nog zo is, met de huidige gunstige koers, maar het kan geen kwaad om na te gaan.

De multi-pass kun je trouwens ook gewoon in Florida kopen, maar ik weet niet waar. Moet je even zoeken op internet. Ik denk wel dat een multi-pass altijd goedkoper is dan losse kaartjes.

Groetjes,
Jacqueline
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Kaartjes zijn wel erg duur! Een dag entree kost $53.

Voor $59 konden wij een 'jaarpas kopen. Dat betekende onbeperkt toegang tot het einde van dit jaar.Voor de $6 meer leek ons dat een goede deal. Daarom gaan we dit keer nogmaals, en waarschijnlijk nog wel 1-2 keer voor het eind van het jaar.

Veel hotels hebben flyers waarin kortingbonnen zitten voor veel attracties. Altijd de moeite waard om naar te kijken. Ook vind je vaak op internet wel kortingbonnen die je uit kan printen.
Xientje
Amerika-ontdekker

Bericht door Xientje »

ja de jaarpas klinkt wel voordelig. Waar hebben jullie deze aangeschaft? Is omdat wij in België wonen, kunnen wij ook via dit adres makkelijk aan kaartjes raken dan?

mvg
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

De jaarpas hebben wij gewoon bij het ticketoffice aan de deur gekocht, dus bij het park zelf. Dit is dus een jaarpas die volgens mij alleen voor Busch Gardens geldig is....

Op http://www.buschgardens.com staat meer informatie over andere soorten meerdaagse en multi-park passen. Je kan ze ook online kopen.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ik zou voor die 18 mijl dus geen motel regelen, dat geld kun je dan mooi in een taxi rit stoppen, ik verwacht dat een taxi zo'n $30-$40 gaat kosten, daar kun je dus echt geen nacht voor verblijven en dan nog steeds een ticket kopen om naar die mensen te gaan.

Verder is er genoeg te doen in Tampa, behalve Bush Gardens en Orlando is "naast" de deur!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Xientje
Amerika-ontdekker

Bericht door Xientje »

Misschien is het beter om naar Orlando te trekken en ginder een paar nachtjes te blijven zo moeten we niet steeds over en weer pendelen en kunnen we een meer dagenpas aanschaffen. Maar men heeft ons gezegd dat we iets buiten Orlando moeten overnachten om goedkope prijzen te weten, zijn er mensen die een motel of hotel kunnen aanraden?

mvg
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer