Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Je favoriete staat?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Je favoriete staat?

Bericht door elninjoo »

Montana is in mijn geval ook geen realistische keus. Ze hebben er lange koude winters en ik ben helemaal geen wintertypje. Maar de bevolking sprak me enorm aan. Laidback en stoer, dat cowboy life zo op 't eerste gezicht.
Bovendien spreekt 't mij aan dat het geen multiculturele samenleving is.

Die staten waar ze 20.000 verschillende kerken op 'n rijtje hebben staan trekken mij ook niet, geloven mag van mij, maar graag niet overheersend.
Tomsky
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Tomsky »

Absoluut Idaho !!!
usaJim
Amerika-ontdekker

Bericht door usaJim »

Aangezien ik er zelf nog nauwelijks geweest ben (alleen klein stukje doorheen gereden) en je volgens mij de eerste bent die Idaho noemt ben ik erg geïnteresseerd naar je motivatie achter de keuze?
Wat maakt Idaho voor jou zo speciaal?
25 juni t 16 juli --> trip Oostkust!!
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

LittlePhoenix schreef:Het verbaast me hoevaak Utah genoemd wordt! We wonen hier nu 3 jaar en ik wil hier zo ontzettend graag weg!
Hadden jullie niet plannen om naar Nebraska te verhuisen? Ik ben benieuwd hoe je die staat zult ervaren.

Overigens wordt Colorado nog niet vaak genoemd; best kept secret! :thumbup:
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Loek schreef:
LittlePhoenix schreef:Het verbaast me hoevaak Utah genoemd wordt! We wonen hier nu 3 jaar en ik wil hier zo ontzettend graag weg!
Hadden jullie niet plannen om naar Nebraska te verhuisen? Ik ben benieuwd hoe je die staat zult ervaren.
Daar hebben we nog steeds geen duidelijkheid over. Voor zover we weten is het nog steeds een mogelijkheid maar geen idee wanneer we nu eindelijk eens antwoord krijgen. Het is in ieder geval nog niet gesloten, ze willen hem nog steeds hebben maar verder weten we niets. Beetje vreemd allemaal...
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

ik denk dat ik toch voor Colorado ga. Of Montana ... Die bergen, prachtige luchten, ranches, helemaal mijn ding!
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Het is moeilijk kiezen, dus ik selecteer California, Nevada en Colorado!

New York zou er ook bij mogen, maar dan zou het enkel zijn omdat het thuis is van New York City.

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Grandu schreef: New York zou er ook bij mogen, maar dan zou het enkel zijn omdat het thuis is van New York City.

Derk
Dan zou ik de rest van de staat ook eens gaan bekijken. ;)
Er zijn echt prachtige gebieden upstate
laguna62
Amerikafan
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door laguna62 »

Colorado,mooie berglandschappen,leuke stadjes,we hebben in Juni dit jaar 2 nachten in Lake City op een camping overnacht in een tent ,bijna midden in het dorp.
Het leek net of hier de tijd 50 jaar was blijven staan,gewoon in 1 woord schitterend. :thumbup:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Loek schreef: Overigens wordt Colorado nog niet vaak genoemd; best kept secret! :thumbup:
Hetzelfde met Virginia. Zoveel te bieden hier en Washington DC erbij. Ik kan nu zeggen, dat ik in alle vijftig staten ben geweest en zoals iemand eerder in dit draadje schreef, ze hebben allemaal wat bijzonders. Ik houd van Virginia, want ik voel me inmiddels na bijna dertig jaar hier Virginiaans. Ik moet wel zeggen, dat ik inmiddels op vakantie ook denk aan hoe het zou zijn om er te wonen. We hebben net een superleuke en mooie cruise naar Alaska gemaakt, ik heb enorm genoten, maar zou er nooit willen wonen. Veel te afgelegen en koud in de winter. Er zijn overal negatieven, natuurlijk, maar ik vind juist in de staten, die in dit draadje veel worden genoemd, nogal wat daarvan, als je aan er wonen denkt. LittlePhoenix noemt het al. Vliegend over de VS de afgelopen week, eerst via het noorden en later via het zuidwesten, viel het me weer op hoeveel compleet lege en woestijnachtige en dichtbeboste gebieden er zijn. Mooi om in rond te reizen, maar zo onvoorstelbaar weinig bewoond en afgelegen!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ik kies natuurlijk ook voor Colorado. Zeer Europees (positieve kanten) in vergelijking met de andere staten.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Ik ben nog niet in veel staten geweest (zie mijn reactie eerder in dit topic) maar voor degene met wel veel ervaring, wat zouden goede staten voor mij zijn op basis van mijn voorkeuren?
1) veel ruimte en natuur
2) westerse en indiaanse bevolking (vooral zo min mogelijk multicul)
3) cowboylife
4) redelijk warm klimaat met niet te koude winters
5) geen biblebelt cultuur
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Als ik nu zou moeten emigreren werd het Californie of Washington.
Californie omdat het gewoon een heerlijke staat is met voor ieder wat wils
Washington omdat het the home of Seattle is en verder prachtige natuur heeft en vlakbij Canada ligt
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

elninjoo schreef:Ik ben nog niet in veel staten geweest (zie mijn reactie eerder in dit topic) maar voor degene met wel veel ervaring, wat zouden goede staten voor mij zijn op basis van mijn voorkeuren?
1) veel ruimte en natuur
2) westerse en indiaanse bevolking (vooral zo min mogelijk multicul)
3) cowboylife
4) redelijk warm klimaat met niet te koude winters
5) geen biblebelt cultuur
Op basis van deze criteria zou ik zeggen New Mexico of Arizona (omgeving Flagstaff), bepaalde delen van Colorado (met name rond Denver).
Wat bedoel je trouwens precies met "vooral zo min mogelijk multicultureel"?
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Ik kies natuurlijk ook voor Colorado. Zeer Europees (positieve kanten) in vergelijking met de andere staten.

om te wonen begrijp ik dat maar op vakantie????
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

dutch_in_seattle schreef:
Op basis van deze criteria zou ik zeggen New Mexico of Arizona (omgeving Flagstaff), bepaalde delen van Colorado (met name rond Denver).
Wat bedoel je trouwens precies met "vooral zo min mogelijk multicultureel"?
Dat de bevolking voornamelijk westers is en eventuele import ook meedraait in die westerse cultuur ipv zef 'n subcultuurtje te beginnen.
Voelde mij heel prima thuis in Montana, echt zo'n cowboywereldje. En Indianen die horen er natuurlijk helemaal thuis als oorspronkelijke bewoners.
Het multicul in Nederland staat me tegen, als ik exotische culturen wil zien ga ik wel naar het betreffende werelddeel op vakantie.

Vraag me ook best af hoe ik de zuidoostelijke staten van de USA zou ervaren. Dat is misschien iets teveel biblebelt cultuur? En misschien nog teveel armoede onder de zwarte bevolkingsgroepen, of valt dat wel mee anno nu?
Machteld
Amerikafan

Bericht door Machteld »

Oregon
Ik heb nog niet zo heel veel staten gezien, maar ik ben heel blij dat ik in Oregon woon. Ok, de regen komt me soms mijn neus uit, maar het zorgt er alleen maar voor dat je de zon meer apprecieert!
Ik vind het klimaat verder ook erg prettig, droge zomers (en niet te heet!) en natte winters wat er voor zorgt dat Oregon heel erg groen is! Ik mis altijd heel erg het "groen" als ik terug ben in Nederland, en mijn ouders wonen in een "groen" dorp : P

Ik zou best wel eens Colorado bezoeken en ik zou het ook niet erg vinden om een aantal jaar aan de Oost-Kust te wonen, gewoon voor het verschil! :D
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Staten die mij heel erg bevielen waren Vermont, New Hampshire, en Maine. Ik heb de oostkust altijd geweldig gevonden, ik hou van de architectuur daar, de natuur, en de kleine stadjes en dorpjes. Laatst ook weer toen we over Maine vlogen (we moesten in Bangor, Maine, een tussenlanding maken om bij te tanken) viel me weer op hoe mooi het daar is. Wie weet, ooit...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

he ja wil je dus wel weg uit Colorado?
yardenoy
Amerika-ontdekker

Bericht door yardenoy »

West Virginia.
Plaats reactie