Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Je favoriete staat?
Re: Je favoriete staat?
Montana is in mijn geval ook geen realistische keus. Ze hebben er lange koude winters en ik ben helemaal geen wintertypje. Maar de bevolking sprak me enorm aan. Laidback en stoer, dat cowboy life zo op 't eerste gezicht.
Bovendien spreekt 't mij aan dat het geen multiculturele samenleving is.
Die staten waar ze 20.000 verschillende kerken op 'n rijtje hebben staan trekken mij ook niet, geloven mag van mij, maar graag niet overheersend.
Bovendien spreekt 't mij aan dat het geen multiculturele samenleving is.
Die staten waar ze 20.000 verschillende kerken op 'n rijtje hebben staan trekken mij ook niet, geloven mag van mij, maar graag niet overheersend.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Absoluut Idaho !!!
Aangezien ik er zelf nog nauwelijks geweest ben (alleen klein stukje doorheen gereden) en je volgens mij de eerste bent die Idaho noemt ben ik erg geïnteresseerd naar je motivatie achter de keuze?
Wat maakt Idaho voor jou zo speciaal?
Wat maakt Idaho voor jou zo speciaal?
25 juni t 16 juli --> trip Oostkust!!
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hadden jullie niet plannen om naar Nebraska te verhuisen? Ik ben benieuwd hoe je die staat zult ervaren.LittlePhoenix schreef:Het verbaast me hoevaak Utah genoemd wordt! We wonen hier nu 3 jaar en ik wil hier zo ontzettend graag weg!
Overigens wordt Colorado nog niet vaak genoemd; best kept secret!

-
- Amerika-expert
Daar hebben we nog steeds geen duidelijkheid over. Voor zover we weten is het nog steeds een mogelijkheid maar geen idee wanneer we nu eindelijk eens antwoord krijgen. Het is in ieder geval nog niet gesloten, ze willen hem nog steeds hebben maar verder weten we niets. Beetje vreemd allemaal...Loek schreef:Hadden jullie niet plannen om naar Nebraska te verhuisen? Ik ben benieuwd hoe je die staat zult ervaren.LittlePhoenix schreef:Het verbaast me hoevaak Utah genoemd wordt! We wonen hier nu 3 jaar en ik wil hier zo ontzettend graag weg!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
ik denk dat ik toch voor Colorado ga. Of Montana ... Die bergen, prachtige luchten, ranches, helemaal mijn ding!
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is moeilijk kiezen, dus ik selecteer California, Nevada en Colorado!
New York zou er ook bij mogen, maar dan zou het enkel zijn omdat het thuis is van New York City.
Derk
New York zou er ook bij mogen, maar dan zou het enkel zijn omdat het thuis is van New York City.
Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Dan zou ik de rest van de staat ook eens gaan bekijken.Grandu schreef: New York zou er ook bij mogen, maar dan zou het enkel zijn omdat het thuis is van New York City.
Derk

Er zijn echt prachtige gebieden upstate
- laguna62
- Amerikafan
- Partner van: Lyan
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Colorado,mooie berglandschappen,leuke stadjes,we hebben in Juni dit jaar 2 nachten in Lake City op een camping overnacht in een tent ,bijna midden in het dorp.
Het leek net of hier de tijd 50 jaar was blijven staan,gewoon in 1 woord schitterend.
Het leek net of hier de tijd 50 jaar was blijven staan,gewoon in 1 woord schitterend.

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hetzelfde met Virginia. Zoveel te bieden hier en Washington DC erbij. Ik kan nu zeggen, dat ik in alle vijftig staten ben geweest en zoals iemand eerder in dit draadje schreef, ze hebben allemaal wat bijzonders. Ik houd van Virginia, want ik voel me inmiddels na bijna dertig jaar hier Virginiaans. Ik moet wel zeggen, dat ik inmiddels op vakantie ook denk aan hoe het zou zijn om er te wonen. We hebben net een superleuke en mooie cruise naar Alaska gemaakt, ik heb enorm genoten, maar zou er nooit willen wonen. Veel te afgelegen en koud in de winter. Er zijn overal negatieven, natuurlijk, maar ik vind juist in de staten, die in dit draadje veel worden genoemd, nogal wat daarvan, als je aan er wonen denkt. LittlePhoenix noemt het al. Vliegend over de VS de afgelopen week, eerst via het noorden en later via het zuidwesten, viel het me weer op hoeveel compleet lege en woestijnachtige en dichtbeboste gebieden er zijn. Mooi om in rond te reizen, maar zo onvoorstelbaar weinig bewoond en afgelegen!Loek schreef: Overigens wordt Colorado nog niet vaak genoemd; best kept secret!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ik kies natuurlijk ook voor Colorado. Zeer Europees (positieve kanten) in vergelijking met de andere staten.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Ik ben nog niet in veel staten geweest (zie mijn reactie eerder in dit topic) maar voor degene met wel veel ervaring, wat zouden goede staten voor mij zijn op basis van mijn voorkeuren?
1) veel ruimte en natuur
2) westerse en indiaanse bevolking (vooral zo min mogelijk multicul)
3) cowboylife
4) redelijk warm klimaat met niet te koude winters
5) geen biblebelt cultuur
1) veel ruimte en natuur
3) cowboylife
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Als ik nu zou moeten emigreren werd het Californie of Washington.
Californie omdat het gewoon een heerlijke staat is met voor ieder wat wils
Washington omdat het the home of Seattle is en verder prachtige natuur heeft en vlakbij Canada ligt
Californie omdat het gewoon een heerlijke staat is met voor ieder wat wils
Washington omdat het the home of Seattle is en verder prachtige natuur heeft en vlakbij Canada ligt
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op basis van deze criteria zou ik zeggen New Mexico of Arizona (omgeving Flagstaff), bepaalde delen van Colorado (met name rond Denver).elninjoo schreef:Ik ben nog niet in veel staten geweest (zie mijn reactie eerder in dit topic) maar voor degene met wel veel ervaring, wat zouden goede staten voor mij zijn op basis van mijn voorkeuren?
1) veel ruimte en natuur
3) cowboylife
Wat bedoel je trouwens precies met "vooral zo min mogelijk multicultureel"?
Ron (in Seattle, WA)
=======
Don't believe everything you think.
=======
Don't believe everything you think.
Ik kies natuurlijk ook voor Colorado. Zeer Europees (positieve kanten) in vergelijking met de andere staten.
om te wonen begrijp ik dat maar op vakantie????
Dat de bevolking voornamelijk westers is en eventuele import ook meedraait in die westerse cultuur ipv zef 'n subcultuurtje te beginnen.dutch_in_seattle schreef:
Op basis van deze criteria zou ik zeggen New Mexico of Arizona (omgeving Flagstaff), bepaalde delen van Colorado (met name rond Denver).
Wat bedoel je trouwens precies met "vooral zo min mogelijk multicultureel"?
Voelde mij heel prima thuis in Montana, echt zo'n cowboywereldje. En Indianen die horen er natuurlijk helemaal thuis als oorspronkelijke bewoners.
Het multicul in Nederland staat me tegen, als ik exotische culturen wil zien ga ik wel naar het betreffende werelddeel op vakantie.
Vraag me ook best af hoe ik de zuidoostelijke staten van de USA zou ervaren. Dat is misschien iets teveel biblebelt cultuur? En misschien nog teveel armoede onder de zwarte bevolkingsgroepen, of valt dat wel mee anno nu?
Oregon
Ik heb nog niet zo heel veel staten gezien, maar ik ben heel blij dat ik in Oregon woon. Ok, de regen komt me soms mijn neus uit, maar het zorgt er alleen maar voor dat je de zon meer apprecieert!
Ik vind het klimaat verder ook erg prettig, droge zomers (en niet te heet!) en natte winters wat er voor zorgt dat Oregon heel erg groen is! Ik mis altijd heel erg het "groen" als ik terug ben in Nederland, en mijn ouders wonen in een "groen" dorp : P
Ik zou best wel eens Colorado bezoeken en ik zou het ook niet erg vinden om een aantal jaar aan de Oost-Kust te wonen, gewoon voor het verschil!
Ik heb nog niet zo heel veel staten gezien, maar ik ben heel blij dat ik in Oregon woon. Ok, de regen komt me soms mijn neus uit, maar het zorgt er alleen maar voor dat je de zon meer apprecieert!
Ik vind het klimaat verder ook erg prettig, droge zomers (en niet te heet!) en natte winters wat er voor zorgt dat Oregon heel erg groen is! Ik mis altijd heel erg het "groen" als ik terug ben in Nederland, en mijn ouders wonen in een "groen" dorp : P
Ik zou best wel eens Colorado bezoeken en ik zou het ook niet erg vinden om een aantal jaar aan de Oost-Kust te wonen, gewoon voor het verschil!

A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
Dutch in Oregon op Facebook!
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Staten die mij heel erg bevielen waren Vermont, New Hampshire, en Maine. Ik heb de oostkust altijd geweldig gevonden, ik hou van de architectuur daar, de natuur, en de kleine stadjes en dorpjes. Laatst ook weer toen we over Maine vlogen (we moesten in Bangor, Maine, een tussenlanding maken om bij te tanken) viel me weer op hoe mooi het daar is. Wie weet, ooit...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
he ja wil je dus wel weg uit Colorado?
West Virginia.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-