Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telecommunicatie met het thuisfront

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telecommunicatie met het thuisfront

Bericht door Sandy »

ralfbosz schreef: En gratis is het niet, op de iPhone kost het programma minder dan 1 euro, voor Android is het het 1e jaar gratis.
Via iTunes kost het 80ct, maar als je het rechtstreeks bij WhatsApp downloadt is het wel gratis... Maar ik bedoelde meer dat je niet hoeft te betalen voor het versturen van berichten of foto's in tegenstelling tot het versturen van sms'jes. (WhatsAppen lijkt veel op sms'en... idee is hetzelfde).

Overigens viel me op toen ik eenmaal WhatsApp installeerde hoeveel personen in mijn contactlist WhatsApp gebruiken....
Sandy
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

elninjoo schreef:
Dento schreef:Zoals Marianne ook al aangaf: je kunt op heel veel plaatsen (7-Eleven, Safeway) telefoonkaarten van $5 kopen die met een code werken, waarvoor je 2 uur naar Nederland kunt bellen (bijv. PennyTalk). Makkelijk en goedkoop. Inderdaad geen oplossing om gebeld te kunnen worden, maar als het gaat om noodgevallen kun je altijd een mobieltje meenemen om gebeld te worden. Je kunt dan terugbellen met de kaart via een vaste lijn om de kosten te drukken. Of laat het thuisfront een sms sturen met "bel even".
Je hebt niet overal 'n vaste telefoon op je hotelkamer, dus nog niet echt praktisch. Gezien het tijdverschil werd ik meestal gebeld als ik al op bed lag of net wakker werd. Op die momenten had ik tenslotte ook tijd om lekker 'n half uurtje te babbelen, als ik onderweg ben niet.
Uiteraard heeft het zijn beperkingen, maar alles zal zijn beperkingen hebben in meerdere of mindere mate: of er is geen vaste lijn beschikbaar, of het is duur om je eigen mobieltje mee te nemen en te gebruiken, of je koopt ter plekke een toestel wat je misschien nauwelijks gebruikt en daarna heb je er niks meer aan, enz. enz. Het is maar net wat je wilt.

Je kunt voor de rest natuurlijk zelf grotendeels bepalen wanneer je belt en gebeld wordt (mits je natuurlijk die vaste lijn hebt), dat is een kwestie van afspreken met het thuisfront. Als je je eigen toestel meeneemt kun je dat ook nog via sms regelen (als je dekking hebt, natuurlijk): "Kan ik nu even bellen?" Dan kost het je niet veel, en je weet precies waar je aan toe bent.

Maar zoals gezegd, ook hier zie je de beperkingen: je moet mobiele dekking hebben, of een vaste lijn (of internet als je Skype wilt gebruiken).
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
mamsie
Amerika-ontdekker

Bericht door mamsie »

we zijn ondertussen de prijzen aan het vergelijken van smartphones en hun applicaties, maar, nu heb ik natuurlijk een vraagje:
welk type van operating system heb ik eigenlijk nodig ? Ik kom verschillende soorten van 'Android' tegen: Android Eclair 2.1-Android Froyo 2.2-Android Gingerbread 2.3-Android(TM)2.3.
Heeft er iemand enig idee waarmee ik het beste af ben om vlot te communiceren vanuit de USA ?

Groetjes, mamsie
Sluit je ogen, droom je leven - Open je ogen, leef je dromen !
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

Ik denk dat je nog weinig 2.1 Androids tegenkomt, meeste zullen nu wel op 2.3 zitten met nog wat budget versies op 2.2.

WhatsApp vereist minimaal 2.1, dus dat is geen issue. Je moet vooral erop letten dat het toestel minimaal tri-band is en het liefst quad-band (zodat je in de VS ook G3 hebt en niet alleen GPRS). Voor alleen berichten sturen is GPRS wel genoeg, maar met WhatsApp kun je zoveel meer.

Goedkoopste optie is volgens mij de "HTC WildFire" voor net geen 150 euro. Maar die zou ik je niet aanraden, lage resolutie scherm en nog Android 2.1. Alle toestellen van onder de 200 zitten bijna op zo'n resoltie. De ZTE Blade is een uitzondering (hogere resolutie), maar die heeft 'slechts' tri-band, dus geen snel internet in de VS.

Een betere keus is: Sony Ericsson Xperia RAY

Wel 100 euro meer, maar een hogere resolutie, Android 2.3 en alle netwerken die je maar wilt.

http://www.sonyericsson.com/cws/product ... c=gb&lc=en

(ik heb zelf een Samsung Galaxy S, ook prima toestel, maar sommige mensen vinden het display te groot en bovenstaande is een veel compacter toestel).
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ik ga binnenkort 7 weken weg van huis, en voor mij geldt (heel ouderwets) "No news is good news," en ik bel wel als ik weer thuis ben.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
mamsie
Amerika-ontdekker

Bericht door mamsie »

Bedankt voor de informatie !

Geen contact is niet echt een optie want dan gaan hier enkele personen erg ongerust zijn... :?

Groetjes, mamsie
Sluit je ogen, droom je leven - Open je ogen, leef je dromen !
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer