Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

eerste zelfstandige reis naar de VS: nog wat tips?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
sohail
Amerika-ontdekker

eerste zelfstandige reis naar de VS: nog wat tips?

Bericht door sohail »

Hoi,

Op 12 juli reis ik af naar de VS, om precies te zijn naar San Francisco. Ik vlieg met United Airlines via Washington. Ik had een paar vragen over de overstap op Washington.
Ik vertrek vanuit Amsterdam om 12:25 en ik kom in Washington aan om 14:37 plaatselijke tijd. Om 17:30 vertrekt mijn tweede vlucht naar San Francisco.
Ik heb op een aantal plekken gelezen dat er behoorlijk wat tijd gaat zitten bij de immigratie autoriteiten bij het plaats van aankomst in de VS. Tot wel een paar uur! Dat, samen met het feit dat ik voor het eerst alleen reis en dat Amerikaanse vliegvelden best wel groot zijn, maakt mij nerveus dat ik daadelijk mijn aansluitende vlucht naar San Fracisco mis. (En het feit dat ik een jonge man ben van Pakistaanse afkomst zal ook niet bepaald helpen.)
Ik vroeg me af of iemand nog tips heeft zodat ik snel door immigrations kan. Ik dacht bijvoorbeeld aan dat ik een plaats in het vliegtuig uit kies dat dichtbij de uitgang zit zodat ik voorin de rij kom te staan bij immigrations.
En kan iemand mij vertellen wat ik moet doen als ik onverhoopt toch mijn vlucht mis? Kunnen de mensen van United Airlines mij dan overboeken op een latere vlucht? En moet ik dan bij-betalen?
Alle tips en ervaringen zijn welkom.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Sohail,

Je hebt bijna drie uur de tijd om over te stappen en dat is normaal gesproken meer dan ruim voldoende.

Omdat het hele gebeuren nieuw voor je is, zou ik je aanraden om zo snel mogelijk het vliegtuig te verlaten (niet treuzelen, bedoel ik dan) en flink de pas er in te zetten en verder gewoon met de meute meelopen. Je komt dan vanzelf bij de immigration en sluit daar aan in de (al dan niet lange) rij.

Als je zorgt dat de groene Visawaiver correct is ingevuld en het witte douaneformulier en je gedraagt je "normaal", is er geen enkele reden waarom jij vertraging zou moeten oplopen.

Hierna haal je je bagage op en een eindje verder lever je die weer in. Wijst zich allemaal vanzelf en er staan mensen genoeg die je aanwijzingen geven.

Mocht je onverhoopt je aansluiting moeten missen om wat voor reden dan ook, wordt je door United overgeboekt op een volgende vlucht naar je eindbestemming. Mocht United zelf de oorzaak zijn van de vertraging, krijg je meestal ook nog een vergoeding.

Zelf heb ik dit soort dingen ook wel eens meegemaakt. Er is geen enkele reden waarover je je dus druk zou moeten maken. Alles komt goed en loopt vanzelf.

Geniet alvast maar van de voorpret!!!

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
sohail
Amerika-ontdekker

Bericht door sohail »

Dank je wel voor je antwoord. Het lucht inderdaad wel op om dit te horen...
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: eerste zelfstandige reis naar de VS: nog wat tips?

Bericht door Rob »

sohail schreef:.
Ik vertrek vanuit Amsterdam om 12:25 en ik kom in Washington aan om 14:37 plaatselijke tijd. Om 17:30 vertrekt mijn tweede vlucht naar San Francisco.
2 uur 53 minuten voor een overstap en jij maakt jezelf zorgen :wink: wat moet ik dan wel niet, a.s. woensdag hebben wij 1 uur 40 minuten op O'Hare International Airport in Chicago ook met United naar San Francisco.
Vorig jaar hadden we 1 uur 20 minuten voor een overstap en hadden ze zelfs nog tijd voor een peukje 8)
Rob
sohail
Amerika-ontdekker

Bericht door sohail »

Ja, ik weet het, ik ben nogal een zenuwlijer :cry:
Ik kan niet wachten tot ik vertrek. Als je vanuit Washington naar San Francsico vliegt doorkruis je het het Amerikaanse continent. Lijkt me behoorlijk spannend, vooral als je over de Rocky Mountains vliegt. Hoe zijn jullie ervaringen wat dat betreft?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ligt aan het weer, als het bewolkt is kijk je alleen maar op een grote pluk watten.
Als het helder is heb je prachtige gezichten, terug vindt ik het altijd leuker omdat je dan een heleboel dingen ziet waar je de laatste weken net zelf doorheen gereden bent.
Rob
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Ik zou me inderdaad geen zorgen maken over de overstaptijd (je kan beter een leuk boek mee nemen, want waarschijnlijk zit je 2 uur te niksen voor je weer verder kan). Zorg gewoon dat je je de immigrations en douane papiertjes goed invult (zorg dat je het adres hebt van je eerste overnachting, incl tel.nr, etc) en go with the flow.
Ik kan bij de binnenlandse vluchten van oost naar west meestal niets zien, omdat je te hoog vliegt en omdat het vaak bewolkt is. In mijn ervaring is het vaak ook redelijk turbulent boven de VS (vooral boven de zuidelijke staten), maar ik heb misschien steeds net pech gehad...
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Zorg ook dat je alles goed hebt ingevuld. Elke keer zie ik wel mensen die dingen vergeten zijn in te vullen of zo, en dan mogen ze weer helemaal aan het einde gaan aanschuiven. Als je bepaalde dingen niet begrijpt, gewoon vragen.
Robby
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Robby »

Is er ergens een voorbeeld van zo'n formulier te vinden ?
Afbeelding
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij hebben ze dit keer bij de reisdocumenten toegezonden gekregen en kunnen ze dus thuis al invullen.

Zal er zo even een inscannen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Afbeelding

Afbeelding
sohail
Amerika-ontdekker

Bericht door sohail »

Alleen een beetje lage resolutie... je ziet niet zoveel.
Ik hoef trouwens niet zo'n groen visa waiver formuliert in te leveren want ik kom het land met een J1 visum binnen.
Rikky
Amerikafan

Bericht door Rikky »

Via deze link kom je op een sample van dit document I-94W

http://www.immihelp.com/visas/i-94w.html

Greetz
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

bedenk dat je met een J1 visum waarschijnlijk net iets langer bij de balie staat dan met een visa waiver.

en niemand heeft jouw opmerking over je afkomst opgepikt. ik hoop dat het geen invloed heeft op je proces, maar zorg dat al je papieren in orde zijn, dat je heel beleefd en duidelijk en zeker van jezelf antwoord geeft, en hopelijk is je uiterlijk van geen enkele invloed.

wat tijd betreft, maak je idd geen zorgen. zoals je van de anderen hebt gehoord heb je in principe genoeg tijd en mocht er iets misgaan waardoor je de connectie mist, is er meestal een volgende vlucht. however, als je de vlucht mist omdat je een peukje bent gaan doen en dus weer door de hele security heen moet en daardoor je vlucht mist zijn ze je niets schuldig.

wees dus wel alert!!!

en geniet.
SEEING IS BELIEVING
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Chi Sin X schreef:Zorg ook dat je alles goed hebt ingevuld. Elke keer zie ik wel mensen die dingen vergeten zijn in te vullen of zo, en dan mogen ze weer helemaal aan het einde gaan aanschuiven. Als je bepaalde dingen niet begrijpt, gewoon vragen.
gebruik blokletters
Newyorkfan
Amerika-ontdekker

Bericht door Newyorkfan »

Als je het land binnenkomt met een visum (J1 of een andere) moet je een wit formuliertje invullen gelijkend op de groene. Hoef je je niet al te veel zorgen om te maken, tenzij je naam al een probleem vormt.... Ze stellen wel een aantal vragen of je ooit veroordeeld bent en dergelijke, zo ja kun je problemen verwachten. Voor de meeste mensen vormt dit denk ik weinig problemen. Als je met een visum binnenreist moet je weer aan andere dingen denken, neem bewijstukken mee van je verblijfplaats, en ook niet onbelangrijk, neem een aantal papieren mee waar je mee aan kan tonen dat je voornemens bent het land ook weer te verlaten. Vond ik zelf een moeilijke, behalve een brief van je moeder :) kun je misschien papieren meenemen die aantonen dat je ingeschreven staat aan een school in Nederland en anders een huurcontract of iets dergelijks, verder zou ik het namelijk ook niet weten...
sohail
Amerika-ontdekker

Bericht door sohail »

Hoi,

Voor de duidelijkheid, ik ga naar de VS voor een stage.
Vragen over mijn verblijfplaats en bewijs dat ik terug ga keren naar Nederland heb ik al gehad wanneer ik mijn visum aanvroeg. Zullen ze hier nog een keer naar vragen bij het binnen komen in het land? Heb jij hier ervaringen mee?
Bewijzen dat ik op een bepaalde plek ga verbijven kan lastig worden. Op mijn visum formulieren heb ik in overleg met mijn contact persoon in de VS zijn adres ingevuld. Hoe moet ik godsnaam bewijzen dat ik bij hem ga logeren?
Newyorkfan
Amerika-ontdekker

Bericht door Newyorkfan »

sohail schreef:Hoi,

Voor de duidelijkheid, ik ga naar de VS voor een stage.
Vragen over mijn verblijfplaats en bewijs dat ik terug ga keren naar Nederland heb ik al gehad wanneer ik mijn visum aanvroeg. Zullen ze hier nog een keer naar vragen bij het binnen komen in het land? Heb jij hier ervaringen mee?
Bewijzen dat ik op een bepaalde plek ga verbijven kan lastig worden. Op mijn visum formulieren heb ik in overleg met mijn contact persoon in de VS zijn adres ingevuld. Hoe moet ik godsnaam bewijzen dat ik bij hem ga logeren?
Als je de VS binnen komt, kom je weer douane tegen. Ik had alle belangrijke stukken bij me. Het feit dat je een visum hebt betekent dat je de VS in mag reizen, maar de plaatselijke douane kan jou ook nog om diezelfde stukken vragen. Je neemt wel een risico als je ze vervolgens niet bij het hebt, je loopt het risico dat je terug moet. Mij hebben ze geen vragen meer gesteld toen ik al in de VS was, het blijven mijns inziens toch altijd steekproeven, of controles op alleen de risicogroepen, maar je moet er wel altijd rekening mee houden.
En nog even over dat bewijs van je verblijfplaats, als je het adres bij je hebt, en een telefoonnummer moet het toch voldoende zijn, neem ik aan, meer kun je niet doen. Ik logeerde toen in een studentenhuis en daar had ik een letter of acceptance van bij me, dat was natuurlijk handig. Maar als je dat niet hebt, dan heb je toch het adres?
Wat ik eigenlijk duidelijk wilde maken, is dat het gewoon enige voorbereiding treft, en dat je moet zorgen dat je je belangrijke stukken in je handbagage bij je hebt, thats all.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

sohail maak je niet te druk joh, je hebt je visa al goedgekeurd gekregen, dat betekend dus dat ze geen problemen hebben met jouw komst (anders was het wel afgekeurd).

Vul het witte papiertje volledig in, en zorg gewoon dat je de adressen in de VS en NL bij je hebt. Zeg dat je voor "work study" komt en voor hoe lang (als ze daar al naar vragen). Je J1 zegt genoeg.

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer