Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Douane Nederland?
Probeer bij radioshack oid een EU powercord (of hoe ons powercord dan ook maar mag heten) te kopen. Het is in NL namelijk ook mogelijk om een US powercord te kopen. Doe de EU powercord dan gewoon in je adapter en zeg dat je die amerikaanse voor gebruik in amerika hebt gekocht
no problems. Trouwens, het lijkt me stug dat als je je laptop gewoon in een laptop tas bij je draagt, dat ze moeilijk gaan doen. Zoveel mensen (zakenlui o.a.) reizen met hun laptop. Zelf ben ik er ook nog nooit voor aangehouden..

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
phillybilly schreef:Ik zou het niet met UPS vertsuren......zie mijn stukjereivax schreef:is het mogelijk om een laptop die je in de US gekocht hebt op te sturen met de post of UPS of zo... zonder dat er invoer rechten zullen moeten betaald worden...? en hoeveel zou dit ongeveer kosten om die in belgië te krijgen...? ben namelijk van plan om een laptop te kopen... maar zou toch graag die winst in mijn pocket houden![]()
...
![]()
lol... ja misschien wel niet...
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
mensen roepen hier wel heel makkelijk "dan gooi je toch t bonnetje weg en kunnen ze niks bewijzen"
De bewijslast ligt echter bij jou
Jij moet kunnen bewijzen dat die laptop idd in Nederland gekocht is.
Vertrouwen ze het niet, dan kunnen ze m in beslag nemen en moet jij met de aankoopbonnen aankomen waaruit blijkt dat ie idd uit Nederland komt.
Bovendien hebben ze bij de douane veel slimme manieren om te achterhalen waar iets vandaan komt hoor. Wat dacht je van serienummers?
ook kunnen ze nep-merkkleding uit turkije van echte onderscheiden dmv bepaalde kenmerken.
Dus t is echt niet zo dat als je alle bewijslast weggooit dat je dan vrij uit gaat. de kans is klein dat je wordt aangehouden, maar hij is er wel
ik wil dit jaar uit NY een superdure lens voor m'n footcamera gaan kopen
scheelt honderden euro's....dus ik hoop dat ze me niet tegenhouden.
De bewijslast ligt echter bij jou
Jij moet kunnen bewijzen dat die laptop idd in Nederland gekocht is.
Vertrouwen ze het niet, dan kunnen ze m in beslag nemen en moet jij met de aankoopbonnen aankomen waaruit blijkt dat ie idd uit Nederland komt.
Bovendien hebben ze bij de douane veel slimme manieren om te achterhalen waar iets vandaan komt hoor. Wat dacht je van serienummers?
ook kunnen ze nep-merkkleding uit turkije van echte onderscheiden dmv bepaalde kenmerken.
Dus t is echt niet zo dat als je alle bewijslast weggooit dat je dan vrij uit gaat. de kans is klein dat je wordt aangehouden, maar hij is er wel
ik wil dit jaar uit NY een superdure lens voor m'n footcamera gaan kopen
scheelt honderden euro's....dus ik hoop dat ze me niet tegenhouden.
-
- Amerika-ontdekker
Een tipje, zodra iedereen zijn koffers van de band haalt is het een drukte van jewelste met douaniers..op een gegeven moment stonden de koffers van anderen open voor controle (er waren 6/7 van die controleurs) en ze waren allemaal bezig, dan kun je zo doorlopen. Zal misschien niet altijd zo zijn maar je kan even kijken en afwachten voor je er door loopt. Bij mij heeft het altijd nog gewerkt...
En dan ben je erg blij met je nieuwe samsonite tas en schoenen en......
Maar ach,iemand had ergens een mesje vandaan meegenomen
Hij werd gecontroleerd. Ze (van de douane)had het mes vast aan het heft...en stopt het zo weer terug...klaar...en je kan er toch echt een grote koe mee slachten 
En dan ben je erg blij met je nieuwe samsonite tas en schoenen en......

Maar ach,iemand had ergens een mesje vandaan meegenomen

Elke reis begint met de eerste stap
heb ik ook al es gezien... iemand die drie kanjers van zwaarden meehad... na controle kon die ook gewoon door gaan...travelgirl61 schreef:
Maar ach,iemand had ergens een mesje vandaan meegenomenHij werd gecontroleerd. Ze (van de douane)had het mes vast aan het heft...en stopt het zo weer terug...klaar...en je kan er toch echt een grote koe mee slachten
Trek de schoenen aan, nintendo ds games zijn klein, stop die desnoods in je broekzak als je de douane doorgaat. Dan lijkt het me stug dat je voor meer dan 175 euro aan dvd's in je koffer hebt zitten
Geen probleem dus..

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Nou...
Vandaag in Nederland aangekomen vanuit Houston en ze vroegen mij toch wel wat het doel van mijn reis was geweest, hoe lang ik was weggeweest èn of ik elektronische artikelen of CD's en DVD's had gekocht... Toch een beetje uitkijken dus!
Gelukkig mocht ik toch gewoon doorlopen.
Vandaag in Nederland aangekomen vanuit Houston en ze vroegen mij toch wel wat het doel van mijn reis was geweest, hoe lang ik was weggeweest èn of ik elektronische artikelen of CD's en DVD's had gekocht... Toch een beetje uitkijken dus!
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Dat vroegen ze ons ook de vorige keer bij terugkomst.houstonwehaveaproblem schreef:Nou...
Verteld dat we kleding voor Ruby hadden gekocht, dat was geen enkel probleem. Hij vroeg wel of het niet voor verkoop was en toen konden we zo doorlopen.
-
- Amerika-ontdekker
Zoals ik van jullie allen begrijp valt het dus wel reuze mee met die douane, ondanks dat ik ook veel nare/spookverhalen hoor. Ik ben zelf ook een aantal keer uit de VS gekomen, met naar mijn idee dingen die ik niet mocht invoeren. Misschien een nieuwtje, op de site van de douane staan tegenwoordig richtlijnen voor verboden artikelen zoals nepartikelen. In beginsel mag je die niet invoeren, maar ze worden gedoogd zoals je niet meer dan drie stuks van iedere categorie invoerd...
Verder blijven duurdere artikelen, die wel ingevoerd worden altijd moeilijk volgens mij. Laptops en camera;s hebben serienummers, en kunnen altijd terugetraceerd worden, of je de bon nou wel of niet opstuurd naar huis. Het schijnt dus zo te zijn dat ondanks dat je het apparaat twee jaar geleden hebt gekocht in de VS en weer op reis gaat, je opnieuw bij binnenkomst problemen kan krijgen als er nooit invoerrechten over zijn betaald...
Is dit allemaal niet overdreven, tenslotte gaat het om particulier gebruik, ik vind het allemaal aan de strenge kant, eens?
Verder blijven duurdere artikelen, die wel ingevoerd worden altijd moeilijk volgens mij. Laptops en camera;s hebben serienummers, en kunnen altijd terugetraceerd worden, of je de bon nou wel of niet opstuurd naar huis. Het schijnt dus zo te zijn dat ondanks dat je het apparaat twee jaar geleden hebt gekocht in de VS en weer op reis gaat, je opnieuw bij binnenkomst problemen kan krijgen als er nooit invoerrechten over zijn betaald...
Is dit allemaal niet overdreven, tenslotte gaat het om particulier gebruik, ik vind het allemaal aan de strenge kant, eens?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1342 Weergaves
-
Laatste bericht door Hockey
-
- 19 Reacties