Hallo!Ik ben een 31 jarige belg en van plan om einde maart voor drie weken naar Phoenix,Arizona te reizen(27 maart - 17 april).Mijn vraag is nu of ik daarvoor een visum moet aanvragen.Ik heb reeds het halve net afgezocht en vind geen degelijk antwoord
HELP!
Voor Nederlanders en Belgen is het niet noodzakelijk om een visum aan te vragen als je voor minder dan 90 dagen in de Verenigde Staten verblijft in het kader van een vakantie of business.
Opletten hiermee Dennis, want de regering in de US heeft vorig jaar de regels aangepast voor bepaalde landen en daarin zat ook België.
Het komt erop neer dat wanneer je reist met een nieuw Belgisch paspoort, zo ene met een foto + een ingescande foto, er geen enkel probleem is. Reis je daarentegen met een oude, waar slechts een gewone foto in is opgenomen je verplicht bent een visum te nemen, maar als het zo is koop je best een nieuw paspoort want de prijs voor een visum ( € 100) is veel duurder dan een nieuw paspoort.
Dus best even kijken of je een oud of een nieuw paspoort hebt en zonodig een nieuw bestellen.
Je bedoelt een "machine-readable" paspoort denk ik. Bedankt voor de tip! Je hebt helemaal gelijk, uiteraard, maar ik ga er toch al min of meer vanuit dat iedereen zo'n nieuw paspoort heeft, in Nederland en België althans. Ik geloof dat we in Nederland die dingen al sinds 1995 krijgen.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.