Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

visum nodig?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Johan
Amerika-newbie

visum nodig?

Bericht door Johan »

Hallo!Ik ben een 31 jarige belg en van plan om einde maart voor drie weken naar Phoenix,Arizona te reizen(27 maart - 17 april).Mijn vraag is nu of ik daarvoor een visum moet aanvragen.Ik heb reeds het halve net afgezocht en vind geen degelijk antwoord :cry:
HELP!
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Hoi Johan,

Voor Nederlanders en Belgen is het niet noodzakelijk om een visum aan te vragen als je voor minder dan 90 dagen in de Verenigde Staten verblijft in het kader van een vakantie of business.

De officiële site van het State Department bevestigt dit: http://travel.state.gov/vwp.html#2

Je hoeft dus geen visum aan te vragen en kunt gerust op vakantie gaan! :)
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

Opletten hiermee Dennis, want de regering in de US heeft vorig jaar de regels aangepast voor bepaalde landen en daarin zat ook België.
Het komt erop neer dat wanneer je reist met een nieuw Belgisch paspoort, zo ene met een foto + een ingescande foto, er geen enkel probleem is. Reis je daarentegen met een oude, waar slechts een gewone foto in is opgenomen je verplicht bent een visum te nemen, maar als het zo is koop je best een nieuw paspoort want de prijs voor een visum ( € 100) is veel duurder dan een nieuw paspoort.
Dus best even kijken of je een oud of een nieuw paspoort hebt en zonodig een nieuw bestellen.

veel plezier in de USA
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Je bedoelt een "machine-readable" paspoort denk ik. Bedankt voor de tip! Je hebt helemaal gelijk, uiteraard, maar ik ga er toch al min of meer vanuit dat iedereen zo'n nieuw paspoort heeft, in Nederland en België althans. Ik geloof dat we in Nederland die dingen al sinds 1995 krijgen.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

Klopt, Dennis. Heb maar gezien nadat ik de link naar de 'state gov' volgde dat die dingen een naam hebben :wink:
Johan
Amerika-newbie

Bericht door Johan »

Ontzettend bedankt jongens! :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer