Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
alles precies uitstippelen of op de bonnefooi?
alles precies uitstippelen of op de bonnefooi?
Hallo allemaal,
onze reis begint nu dichterbij te komen, en nu komen er ook allerlei vragen bij me op....
we gaan voor de eerste keer naar Canada en de VS, en gaan een rondreis met de auto maken.
Nu vroeg ik me af, hebben jullie van te voren al helemaal gepland waar jullie gaan overnachten enzo?
En in de steden, weten jullie van te voren al precies wat je er gaat doen/bekijken?
we hebben zelf alleen voor de eerste twee nachten een hotel geboekt, en een globale route gemaakt, en zien wel waar we ongeveer uitkomen. Is dit slim, of zouden jullie meer een echte route maken van te voren?
en, ik wil ook graag nog één of meerdere reisgidsen aanschaffen, welke zijn aan te raden?
we gaan vanaf Buffalo naar de Niagara watervallen, en dan via Toronto, Ottawa, Quebec City,....?? Halifax, Boston, New York.
groetjes Hanneke
onze reis begint nu dichterbij te komen, en nu komen er ook allerlei vragen bij me op....
we gaan voor de eerste keer naar Canada en de VS, en gaan een rondreis met de auto maken.
Nu vroeg ik me af, hebben jullie van te voren al helemaal gepland waar jullie gaan overnachten enzo?
En in de steden, weten jullie van te voren al precies wat je er gaat doen/bekijken?
we hebben zelf alleen voor de eerste twee nachten een hotel geboekt, en een globale route gemaakt, en zien wel waar we ongeveer uitkomen. Is dit slim, of zouden jullie meer een echte route maken van te voren?
en, ik wil ook graag nog één of meerdere reisgidsen aanschaffen, welke zijn aan te raden?
we gaan vanaf Buffalo naar de Niagara watervallen, en dan via Toronto, Ottawa, Quebec City,....?? Halifax, Boston, New York.
groetjes Hanneke
Re: alles precies uitstippelen of op de bonnefooi?
Ik doe alles voornamelijk op de bonnefooi. Voor sommige plekken echter (zoals bepaalde parken in het Zuidwesten) is het wel verstandig om van te voren dingen te regelen. Qua reisgidsen staat Lonely Planet bij mij bovenaan.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Vergeet ook niet de site ontdek-amerika.nl. Daar haal ik meer informatie uit dan eender welk reisboek.
Wij boeken alles vooraf. We hebben toch al op een heel aantal plaatsen meegemaakt dat alles uitverkocht was in een bepaald stadje (In Page en Moab al meermaals meegemaakt, en rond grote NP's zal het ook ongetwijfeld zo zijn.) We gaan overigens meestal in september. Maar uiteindelijk zal je waarschijnlijk altijd wel iets vinden, alleen wat verder weg/duurder.
Overigens hebben we ook al van onze route afgeweken omdat we wilden ontsnappen van slecht weer. Dus toen hebben we gratis een paar hotels gecanceled en onze route herlegt. Hiervoor moet je overigens wel goed opletten op de voorwaarden waarop je een m/hotel neemt.
Wij boeken alles vooraf. We hebben toch al op een heel aantal plaatsen meegemaakt dat alles uitverkocht was in een bepaald stadje (In Page en Moab al meermaals meegemaakt, en rond grote NP's zal het ook ongetwijfeld zo zijn.) We gaan overigens meestal in september. Maar uiteindelijk zal je waarschijnlijk altijd wel iets vinden, alleen wat verder weg/duurder.
Overigens hebben we ook al van onze route afgeweken omdat we wilden ontsnappen van slecht weer. Dus toen hebben we gratis een paar hotels gecanceled en onze route herlegt. Hiervoor moet je overigens wel goed opletten op de voorwaarden waarop je een m/hotel neemt.
Ik boek alles van te voren. Ik heb echt geen zin om in een stad af te struinen naar een betaalbare hotel.
Ik heb altijd op de bonnefooi gereisd. Zolang je je paspoort, pinpas/creditcard hebt komt alles goed! Uiteraard heeft ieder zo zijn voorkeur. Een beetje stad heeft wel een motel 6 for $ 50 per nacht. Het is geen vijf sterren hotel maar je kunt er prima verblijven vind ik! Veel plezier!
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Lexington, Kentucky
Bonnefooi!
Alleen als je ergens echt per sé wil overnachten kun je beter reserveren.
En dat geldt dan eigenlijk alleen maar in de weekends.
Alleen als je ergens echt per sé wil overnachten kun je beter reserveren.
En dat geldt dan eigenlijk alleen maar in de weekends.
16x USA / 30 staten
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Of je vooraf moet plannen & boeken of niet, kunnen we je niet echt zeggen. Da's een persoonlijke keuze. Er zijn er die zweren bij het een, er zijn er die zweren bij het ander...
En persoonlijk wil ik alles op voorhand in kannen en kruiken hebben
Dus alles geboekt, en de route tot in de details uitgestippeld met tijdstippen/plaatsen als richtlijn erbij genoteerd en google maps kaartjes ernaast, voor het geval de GPS het heeft begeven, you never know, .... Samen met alle vlucht/auto/verzekering/hotel contactgegevens en adressen en confirmatienummers, etc etc, mooi gebundeld in 1 recto-verso bundeltje 
Dat spaart veel opzoekwerk en getwijfel ter plaatse uit. Je weet op voorhand wat je wil, waar je wil en wanneer je wil. Het voorkomt ook situaties waarbij je misschien teveel hooi op je vork probeert te nemen. Stel dat je graag "X, Y en Z" wou bezoeken op een dag, maar je bent veel te laat vertrokken en je weet eigenlijk niet hoelang die 3 zaken in beslag nemen, dan is de kans groot dat je ofwel alles overhaast doet, ofwel in het donker nog mag genieten van de prachtige vergezichten
Je zal toch vloeken als de al zon onder is en je nog 3u op bv de Scenic Byway 12 te gaan hebt
Als je van thuis uit al noteert wanneer je ongeveer het best vertrekt 's morgens en wanneer je dan ongeveer aankomt bij plaats X en wanneer je daar best terug vertrekt om nog tijdig in plaats Y te geraken voor een sunset, enzovoort, zal je zo'n situaties niet tegenkomen. Allemaal handige weetjes, vind ik, waar je je dus ter plaatse niet meer mee moet bezighouden. Geen reisgidsen en atlassen meesleuren, maar je huiswerk op voorhand maken, vind ik
Zo ontdek je ook het bestaan van mooie, maar minder bekende locaties die je anders ter plaatse onwetend voorbij zou rijden...
En er is niets dat je verplicht om je aan je planning te houden, dus je blijft nog altijd vrij
Ook qua hotels vind ik het handig om die al van thuis geregeld te hebben. Je kan profiteren van een eventuele lage dollarkoers als je op voorhand boekt, en je spaart daar opnieuw tijd uit met na een lange, warme dag nog rondjes te rijden op zoek naar een hotel en uiteindelijk uitgeput genoegen te nemen met een of ander overpriced vuil motel waar niet eens een ontbijt of wifi is inbegrepen... Thuis kan je rustig je tijd nemen om het beste prijs/kwaliteit hotel eruit te kiezen. Eenmaal ter plaatse is het gewoon GPS instellen, inchecken en gaan eten, of omgekeerd.... No worries.
In drukke Nationale Parken is het sowieso een must om op voorhand te boeken, tenzij je graag elke dag 3u verliest voor Yosemite omdat je in El Portal moest overnachten.
En persoonlijk wil ik alles op voorhand in kannen en kruiken hebben

Dat spaart veel opzoekwerk en getwijfel ter plaatse uit. Je weet op voorhand wat je wil, waar je wil en wanneer je wil. Het voorkomt ook situaties waarbij je misschien teveel hooi op je vork probeert te nemen. Stel dat je graag "X, Y en Z" wou bezoeken op een dag, maar je bent veel te laat vertrokken en je weet eigenlijk niet hoelang die 3 zaken in beslag nemen, dan is de kans groot dat je ofwel alles overhaast doet, ofwel in het donker nog mag genieten van de prachtige vergezichten

Als je van thuis uit al noteert wanneer je ongeveer het best vertrekt 's morgens en wanneer je dan ongeveer aankomt bij plaats X en wanneer je daar best terug vertrekt om nog tijdig in plaats Y te geraken voor een sunset, enzovoort, zal je zo'n situaties niet tegenkomen. Allemaal handige weetjes, vind ik, waar je je dus ter plaatse niet meer mee moet bezighouden. Geen reisgidsen en atlassen meesleuren, maar je huiswerk op voorhand maken, vind ik

En er is niets dat je verplicht om je aan je planning te houden, dus je blijft nog altijd vrij

Ook qua hotels vind ik het handig om die al van thuis geregeld te hebben. Je kan profiteren van een eventuele lage dollarkoers als je op voorhand boekt, en je spaart daar opnieuw tijd uit met na een lange, warme dag nog rondjes te rijden op zoek naar een hotel en uiteindelijk uitgeput genoegen te nemen met een of ander overpriced vuil motel waar niet eens een ontbijt of wifi is inbegrepen... Thuis kan je rustig je tijd nemen om het beste prijs/kwaliteit hotel eruit te kiezen. Eenmaal ter plaatse is het gewoon GPS instellen, inchecken en gaan eten, of omgekeerd.... No worries.
In drukke Nationale Parken is het sowieso een must om op voorhand te boeken, tenzij je graag elke dag 3u verliest voor Yosemite omdat je in El Portal moest overnachten.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
- Aricon
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Hallo Hanneke,
Wanneer gaan jullie precies?
In het gebied waar jij het over hebt, heb ik altijd op de bonnefooi gereisd. Als je niet per se in het centrum van de steden wilt overnachten, is er altijd wel iets te vinden. Als je een hotel in het centrum wilt hebben, zou ik van te voren boeken.
Waar wil je in New York verblijven? Op Manhattan? Dan zou ik zeker van te voren een hotel reserveren. Je zou dan kunnen proberen om via priceline te bieden op een hotel. Misschien kun je dan een goede (=goedkope) deal vinden.
Wanneer gaan jullie precies?
In het gebied waar jij het over hebt, heb ik altijd op de bonnefooi gereisd. Als je niet per se in het centrum van de steden wilt overnachten, is er altijd wel iets te vinden. Als je een hotel in het centrum wilt hebben, zou ik van te voren boeken.
Waar wil je in New York verblijven? Op Manhattan? Dan zou ik zeker van te voren een hotel reserveren. Je zou dan kunnen proberen om via priceline te bieden op een hotel. Misschien kun je dan een goede (=goedkope) deal vinden.
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wij gaan van de zomer ook ongeveer dat rondje rijden, maar dan met een camper. Wij boeken alleen de eerste camping en de laatste. De rest dus niet van te voren, maar ik zoek wel uit hoe we ongeveer gaan rijden en wat we willen zien. Er is vvor dat gebied wel een mooie reisgids van Lannoo over Oost Canada.
Wij zijn op de nationale feestdag (1 juli) bij de Niagara Falls dus die zullen we denk ik ook wel vante voren boeken, denk ik
Wij zijn op de nationale feestdag (1 juli) bij de Niagara Falls dus die zullen we denk ik ook wel vante voren boeken, denk ik
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Als je wilt gaan skiën in Banff en omstreken zou ik daar zeker van tevoren reserveren. De accomodaties in Banff zitten in de zomer snel vol en ik heb zo'n vermoeden dat dat in januari ook het geval zal zijn.
Wil je iets goedkoper zitten, overnacht dan in Canmore dat ligt niet zover van Banff.
Wil je iets goedkoper zitten, overnacht dan in Canmore dat ligt niet zover van Banff.
Dank jullie wel allemaaal voor jullie reacties!
Ik zal even vertellen hoe en wat.
we gaan over 4 weken al weg.
We zijn er dus in januari, daarom dachten wij, dat van te voren reserveren niet echt nodig zou zijn, aangezien het geen echte vakantietijd is dan.
We hebben er nu voor gekozen om de eerste twee nachten een hotel te boeken, en we hebben ook alvast een hotel voor de dagen in new York geboekt.
Maar de andere dagen, dat we dus onderweg zijn, gaan we dus gewoon kijken waar we uitkomen, en dan een hotelletje zoeken.
ik denk dat dat in januari geen probleem zal zijn?
we gaan, nadat we een paar dagen in New York zijn geweest, vliegen naar vancouver, en daar eerst nog een paar dagen bij een nichtje logeren, en daarna een weekje naar Whistler (dit is denk ik de dichtstbijzijnde ski-plaats?)
We hebben hiervoor nog geen hotel geboekt, omdat we denken dat dat niet nodig is. Eind januari is denk ik geen echt drukke tijd, en ook geen school-vakantie periode.
Heeft iemand hier ervaring mee? Kunnen we deze gok nemen, of zouden we beter toch een hotel kunnen reserveren voor die week?
Groetjes HAnneke
Ik zal even vertellen hoe en wat.
we gaan over 4 weken al weg.
We zijn er dus in januari, daarom dachten wij, dat van te voren reserveren niet echt nodig zou zijn, aangezien het geen echte vakantietijd is dan.
We hebben er nu voor gekozen om de eerste twee nachten een hotel te boeken, en we hebben ook alvast een hotel voor de dagen in new York geboekt.
Maar de andere dagen, dat we dus onderweg zijn, gaan we dus gewoon kijken waar we uitkomen, en dan een hotelletje zoeken.
ik denk dat dat in januari geen probleem zal zijn?
we gaan, nadat we een paar dagen in New York zijn geweest, vliegen naar vancouver, en daar eerst nog een paar dagen bij een nichtje logeren, en daarna een weekje naar Whistler (dit is denk ik de dichtstbijzijnde ski-plaats?)
We hebben hiervoor nog geen hotel geboekt, omdat we denken dat dat niet nodig is. Eind januari is denk ik geen echt drukke tijd, en ook geen school-vakantie periode.
Heeft iemand hier ervaring mee? Kunnen we deze gok nemen, of zouden we beter toch een hotel kunnen reserveren voor die week?
Groetjes HAnneke
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Vancouver is natuurlijk een stad waar altijd het e.e.a. te doen is (conventie o.i.d.) en dan zouden populaire hotels wel eens vol kunnen zitten, maar slapen kun je altijd, bijv. in een motel of een B&B.
Als je het risico niet wil nemen, kun je van te voren boeken en als je op tijd cancelled (als dat nodig is), zijn er meestal geen kosten aan verbonden.
Als je het risico niet wil nemen, kun je van te voren boeken en als je op tijd cancelled (als dat nodig is), zijn er meestal geen kosten aan verbonden.
Vancouver zal het probleem niet zijn gelukkig, want daar slapen we een paar nachten bij een nichtje!
wat ik momenteel het lastigste vindt, is de week whistler.
Voor de rest van de reis ben ik er nu wel uit, dat we het gewoon maar zien, en er zal vast wel een plekje zijn voor 2 mensen... en anders rijden we gewoon nog wat verder, haha.
wat ik momenteel het lastigste vindt, is de week whistler.
Voor de rest van de reis ben ik er nu wel uit, dat we het gewoon maar zien, en er zal vast wel een plekje zijn voor 2 mensen... en anders rijden we gewoon nog wat verder, haha.
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Zo doen wij het inderdaad meestal ook 

- IngeRene
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wij hadden alles tot in detail vooraf geregeld. Eigenlijk om meerdere redenen:
- Je kunt vooraf uitzoeken wat de mooiste plekjes zijn en die reserveren.
- Het kost mij tijd op het moment dat ik die tijd er ook voor heb. We hadden wel een vrij vol programma, dus tijd 'verspillen' aan het zoeken naar hotel of camper vond ik daar gewoon zonde.
- Ik vind het gewoon leuk. Ik heb zo driedubbel pret: vooraf, tijdens en erna (met de foto's).
De één vindt dit helemaal niks en gaat voor het grote avontuur, de ander voor een stukje zekerheid (c'est moi
).
Wellicht dat het reizen met z'n tweeën ook nog wel het nodige uitmaakt. Wij waren met drie dochters, dat maakt het helemaal wel fijn dat je na soms een lange reisdag meteen naar de juiste plek toe kunt rijden.
- Je kunt vooraf uitzoeken wat de mooiste plekjes zijn en die reserveren.
- Het kost mij tijd op het moment dat ik die tijd er ook voor heb. We hadden wel een vrij vol programma, dus tijd 'verspillen' aan het zoeken naar hotel of camper vond ik daar gewoon zonde.
- Ik vind het gewoon leuk. Ik heb zo driedubbel pret: vooraf, tijdens en erna (met de foto's).
De één vindt dit helemaal niks en gaat voor het grote avontuur, de ander voor een stukje zekerheid (c'est moi

Wellicht dat het reizen met z'n tweeën ook nog wel het nodige uitmaakt. Wij waren met drie dochters, dat maakt het helemaal wel fijn dat je na soms een lange reisdag meteen naar de juiste plek toe kunt rijden.
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
- Aricon
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Whistler is een heel populair ski gebied en je bent er midden in het seizoen. Als je op de bonnefooi gaat, loop je het risico dat je weinig keus hebt. Als je dat niet erg vind, prima! Als je kieskeurig bent in waar je verblijft, kun je beter van te voren reserveren.
Misschien kun je bij booking.com of bij expedia al eens kijken wat er nu nog beschikbaar is voor de periode dat je er zit. Kun je altijd nog beslissen of je van te voren reserveert, of afwacht.
Misschien kun je bij booking.com of bij expedia al eens kijken wat er nu nog beschikbaar is voor de periode dat je er zit. Kun je altijd nog beslissen of je van te voren reserveert, of afwacht.
- bluemoon
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik ben in November op vakantie naar Florida geweest, en ik had van tevoren ook geen hotels geboekt, alleen voor de 1e nacht in Miami.
Echter ik had mijn kleine netbookje (deze kostte €230) mee, en meestal boekte ik s`morgens in het hotel vóór het uitchecken via internet het hotel voor de volgende nacht.
Dit deed ik via bookingsite`s als Kayak.com of Hotwire.com, dit kost je maar 5 minuten tijd.
Soms boekte ik zelfs een paar uur van te voren pas een hotel, door in te loggen op het internet bij bijvoorbeeld een Mc Donald`s of op de parkeerplaats van een motel onderweg.
Vroeger ging ik ook op de bonnefooi zonder laptop, maar toen ging ik vragen bij hotels onderweg voor prijzen, deze nieuwe manier spaart mij veel tijd (en geld).
Het angstzweet zou mij aan alle kanten uitbreken als alle hotels al geboekt waren bij het begin van een vakantie, als het mij nu ergens niet bevalt dan rijd ik wel door naar de volgende plaats.
Echter ik had mijn kleine netbookje (deze kostte €230) mee, en meestal boekte ik s`morgens in het hotel vóór het uitchecken via internet het hotel voor de volgende nacht.
Dit deed ik via bookingsite`s als Kayak.com of Hotwire.com, dit kost je maar 5 minuten tijd.
Soms boekte ik zelfs een paar uur van te voren pas een hotel, door in te loggen op het internet bij bijvoorbeeld een Mc Donald`s of op de parkeerplaats van een motel onderweg.
Vroeger ging ik ook op de bonnefooi zonder laptop, maar toen ging ik vragen bij hotels onderweg voor prijzen, deze nieuwe manier spaart mij veel tijd (en geld).
Het angstzweet zou mij aan alle kanten uitbreken als alle hotels al geboekt waren bij het begin van een vakantie, als het mij nu ergens niet bevalt dan rijd ik wel door naar de volgende plaats.
Crisis ? What Crisis ?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik had alleen het hotel voor de eerste nacht geregeld en heb daarna per dag geboekt. Wel had ik vooraf al gekeken of de hotels wel kamers beschikbaar hadden en een kleine selectie (3) gemaakt welke hotels ik wilde boeken. De avond ervoor geboekt.
Thuis eerst een hoop uitgezocht. Als ik eraan zou twijfelen of het wel ter plekke zou kunnen boek ik vooraf. Wel even opletten of je nog kunt annuleren.
Thuis eerst een hoop uitgezocht. Als ik eraan zou twijfelen of het wel ter plekke zou kunnen boek ik vooraf. Wel even opletten of je nog kunt annuleren.
Ja, dat heb ik nou ook. Ik krijg het al Spaans benauwd als ik lees dat iemand alles van te voren heeft vastgelegd en een draaiboek heeft van minuut tot minuut.bluemoon schreef: Het angstzweet zou mij aan alle kanten uitbreken als alle hotels al geboekt waren bij het begin van een vakantie, als het mij nu ergens niet bevalt dan rijd ik wel door naar de volgende plaats.
Ik heb een globale reisroute op een A4-tje bij me en die wordt zeer regelmatig en met veel plezier genegeerd

16x USA / 30 staten
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Het angstzweet zou mij juist aan alle kanten uitbreken als ik zou vertrekken en nog niet eens zou weten waar ik terecht zou komen... En als je op voorhand wat opzoekwerk doet, weet je wel of iets je zal bevallen of niet... Meestal is het toch ook maar voor 1 nacht, dus als het toch niet bevalt, dan overleven we het wel. Om speciaal nog in het donker rond te moeten rijden naar iets dat ons "misschien" wel bevalt en "misschien" goedkoop genoeg is en "misschien" nog een kamer vrij heeft met "misschien" 2 queen bedden, en dat met 3 personen die elk een eigen smaak hebben, neen, wat een tijdsverspilling. Maakt je dag alleen maar onnodig lang. Ook als een park of iets dergelijks ons niet zou bevallen, dan rij je gewoon door, zeg je. Prima, maar als een park of iets dergelijks ons niet zou bevallen, dan hadden wij het er toch sowieso niet ingeplandbluemoon schreef:Echter ik had mijn kleine netbookje (deze kostte €230) mee, en meestal boekte ik s`morgens in het hotel vóór het uitchecken via internet het hotel voor de volgende nacht.

Ik zie met andere woorden nergens nadelen aan het maken van een planning

En 's avonds nog hotels gaan boeken daar ter plaatse, nee. In 5 minuten krijg ik dat toch niet geklaard, als eeuwige twijfelaar... 's Avonds dient hier om te eten, te douchen, foto's te backuppen op netbook en wat te surfen/mailen/tv te kijken, niet om nog hotels te vergelijken en dergelijke...

Ook niet overdrijven. Als je alles beschrijft in blokken van een paar uur, heb je handige referentiepunten. Die zijn meer dan eens van pas gekomen in onze meestal vrij goed gevulde reizen.een draaiboek heeft van minuut tot minuut.
Zoals IngeRene ga ik toch ook liever voor een stukje zekerheid, en het is gewoon 3x leuk, zoals ze zegt. Op den duur ben je gewoon een wandelende encyclopedie over het gebied waar je naartoe gaat. Meestal deed ik 85% van al het voorbereidingswerk. Men reisgenoten hadden daardoor ter plaatse altijd "mijn" roadbook nodig om te zien waar we zaten, waar we naartoe gingen, hoe het precies heette en hoever het ongeveer rijden zou zijn. Ik kende alles gewoon vanbuiten, en da's plezant

Laatst gewijzigd door Q-BiC op 02 dec 2011, 11:28, 3 keer totaal gewijzigd.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album