Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
geld (Hoe kan je het best in Amerika betalen?)
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: geld (Hoe kan je het best in Amerika betalen?)
Informeer eens bij je bank, want vaak willen ze je maar wat graag een creditcard aansmeren (als je over een fatsoenlijk inkomen beschikt + een gezonde balans inkomsten/uitgaven), en rekenen ze daar geen kosten voor. Als jij geen creditcard wilt hebben, maar je kan ze nu gratis krijgen, neem ze dan, gebruik ze tijdens je reis (is altijd handig), betaal alles in 1 keer eenmaal je terug thuis bent en de rekening ontvangt (dan moet je geen interesten betalen).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Idd, ga gewoon naar je bank en normaal gezien deblokkeren ze die zonder probleem. Maar wat de credietkaart betreft: ik raad je echt aan om die aan te vragen. By de huurauto is die vereist en ook in hotels vragen ze die als borg. Normaal gezien, als je werkt en een inkomen hebt gaan ze die wel geven. Je krijgt op het einde vd maand de afrekening en de bank houdt dat bedrag zelf van je zichtrekening.
Groetjes,
Carine
Carine
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat ligt er aan, Sachasenne. Wij hebben ooit zo'n kaart gehad, creditcard van Visa rechtstreeks bij de bank. Maar nadien hadden we een (gratis) visakaart van Citibank, terwijl we daar geen enkele rekening hadden. We kregen dus maandelijks de rekening thuis gestuurd, en dat bedrag schreef ik dan vanuit een andere Belgische bank over naar Citibank.
Elke
ik heb ook wat vragen die hierop lijken.
Ik heb bij de rabobank een Euro-pas, kan ik hiermee in Amerika en Canada betalen/geld opnemen? Of moet ik deze nog om laten wisselen voor een Wereld-pas?
En, we hebben inmiddels een creditcard aangevraagd en al in huis, maar nu vroeg ik me af, daar zit een limiet op van (uit mijn hoofd) 2500 euro.
Kan je daar vanuit Amerika/Canada met je random reader via internetbankieren geld op zetten asl het op raakt, of moeten we er van te voren een ruim bedrag opzetten?
En als dat niet op mocht gaan, kan je dat er dan weer vanaf halen?
groetjes Hanneke
Ik heb bij de rabobank een Euro-pas, kan ik hiermee in Amerika en Canada betalen/geld opnemen? Of moet ik deze nog om laten wisselen voor een Wereld-pas?
En, we hebben inmiddels een creditcard aangevraagd en al in huis, maar nu vroeg ik me af, daar zit een limiet op van (uit mijn hoofd) 2500 euro.
Kan je daar vanuit Amerika/Canada met je random reader via internetbankieren geld op zetten asl het op raakt, of moeten we er van te voren een ruim bedrag opzetten?
groetjes Hanneke
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Je kan voor je reis je limiet laten verhogen , gewoon bellen naar je bank en doorgeven van wanneer tot wanneer je gaat en dan zullen ze die limiet in die periode verhogen voor jou .
Gr,
Gr,
Aangaande je wereldpas zou ik de bank even bellen voor volledige zekerheid. Maar ik denk (en weet het dus niet zeker) dat het wel kan, als je er een maestro logo op hebt), doch voor de zekerheid, bel je bank!
Ja, vanuit de VS kan je gewoon inloggen en geld op je creditcard zetten.
Ja, vanuit de VS kan je gewoon inloggen en geld op je creditcard zetten.
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
M.i. moet je een Wereldpas van de Rabo hebben; die van ons werkte in elk geval voor alle gewenste doeleinden (geld opnemen, betalen in winkels).
tja, er staat wel het maestro logo op, maar het is een euro-pas.
maar, ik ga morgen even de bank bellen, om zeker te zijn.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Voor de USA heb je de wereldpas van de ABN AMRO nodig
- DVDGuy
- Amerika-expert
Als je met een Europas in de USA zou kunnen betalen, hadden ze het natuurlijk geen Europas genoemdhannekie schreef:tja, er staat wel het maestro logo op, maar het is een euro-pas.

haha, ja dat is zo!
maar het stomme is, op de site van de rabobank staat dat je bij het pakket dat ik heb een wereldpas krijgt, en op de mijne staat (nog? is al wat ouder) euro-pas... daarom dacht ik, misschien zijn ze nadat ik mijn pas heb gekregen, een paar jaar terug vervangen door nieuwe wereld-passen.
maar het stomme is, op de site van de rabobank staat dat je bij het pakket dat ik heb een wereldpas krijgt, en op de mijne staat (nog? is al wat ouder) euro-pas... daarom dacht ik, misschien zijn ze nadat ik mijn pas heb gekregen, een paar jaar terug vervangen door nieuwe wereld-passen.
- DVDGuy
- Amerika-expert
Dat zou inderdaad wel eens de reden kunnen zijn; mijn passen zijn redelijk nieuw (ongeveer één jaar oud).
tanken betalen we altijd cash, voor ons gevoel een stuk vertrouwder en veiliger (heb een aantal verhalen gelezen over fraude) en daarnaast krijg je heel vaak een betere prijs als je cash betaald. We hebben sommige tankstations gehad waar het bijna 10 cent p gallon scheelde!
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami
http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Hoe doe je dat eigenlijk, cash tanken? Hier altijd met visa gedaan (lees: laten doen door reisgenoten, dus weet eigenlijk niet goed meer hoe dat in elkaar zit.) ....
Je gaat naar binnen, legt 30$ neer en zegt "30$ on pump X"? Wat als je volledig vol wil tanken en het bedrag dus niet weet? Of als je 30$ teveel was? Moet je teruglopen met "can I have my 5$ back"?
Je gaat naar binnen, legt 30$ neer en zegt "30$ on pump X"? Wat als je volledig vol wil tanken en het bedrag dus niet weet? Of als je 30$ teveel was? Moet je teruglopen met "can I have my 5$ back"?

USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Dan kun je inderdaad gewoon terug en krijg je het restant terug, is niets vreemds aan.
Of je geeft binnen eerst aan dat je hem vol wil tanken. Na afloop ga je dan naar binnen om te betalen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Yup...ook dat kan...Q-BiC schreef:"can I have my 5$ back"?

Oranje hagelslag...en ZZ tops.
Dat werkt hier niet meer in Dallas hoor...ze zien je aankomenClint schreef:Of je geeft binnen eerst aan dat je hem vol wil tanken. Na afloop ga je dan naar binnen om te betalen.

Oranje hagelslag...en ZZ tops.
Hou er wel rekening mee dat het mogelijk een paar dagen duurt voordat het geld van jouw betaalrekening op de creditcard rekening staat. Dit is natuurlijk afhankelijk van de CC maatschappij.hannekie schreef: En, we hebben inmiddels een creditcard aangevraagd en al in huis, maar nu vroeg ik me af, daar zit een limiet op van (uit mijn hoofd) 2500 euro.
Voor het opnemen kunnen kosten in rekening worden gebracht, gelijk aan de opname van cash geld met CC.
Je hebt natuurlijk wel € 2500 op de kaart, dus dat is al een aardige buffer als je in USA het geld overmaakt.
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
precies.. en als je terug loopt om je geld op te halen hoef je 9 van de 10x niets te zeggen... ze geven je zo het geld terugQ-BiC schreef:Hoe doe je dat eigenlijk, cash tanken? Hier altijd met visa gedaan (lees: laten doen door reisgenoten, dus weet eigenlijk niet goed meer hoe dat in elkaar zit.) ....

We hebben in 2 maanden tijd (tot nu toe) slecht 1x gehad dat we niet vooraf hoefden te betalen en dat was echt in de middle of nowhere in Virginia...
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 4953 Weergaves
-
Laatste bericht door JeroenB
-
- 6 Reacties