Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Huurauto, creditcard en voetball!!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Rudy
Amerika-ontdekker

Huurauto, creditcard en voetball!!

Bericht door Rudy »

Hallo allemaal,

via dit forum heb ik het antwoord op bijna al mijn vragen al gevonden. Vanaf 4 juli zullen we een drieweekse reis gaan maken die start in Denver en uiteindelijk eindigt in SF. De huurauto is een Toyota Runner of iets in die klasse. Over een viertal dingen ontvang ik graag nog wat tips:

- kan iemand een indicatie geven van het verbruik van zo'n grote auto of is dat echt per wagenverschillend? Op onze 5000 kilometer maakt het immers nogal wat uit of een auto 1:6 rijdt of 1:20, hoewel de benzineprijs volgens mijn berekeningen nu 0,68 eurocent/liter bedraagt.

- ik lees allerlei draadjes over credit cards en ik heb inmiddels voor mezelf wel duidelijk dat zo'n card in Amerika onmisbaar is. Nu heb ik via de Rabobank een Rabocard die standaard tot mijn totaal pakket hoort. Ik las ergens op het forum dat deze credit card minder compleet zou zijn dan andere. Heeft iemand ervaringen met deze card in Amerika? En zo ja, adviseer je me dan nog een 2e card te regelen of voldoet de Rabocard?

- Kan ik ergens bijhouden wat er van die Rabocard afgeschreven gaat worden? M.a.w.: hoe constateer ik misbruik?

- Help!!! Als optimistische Nederlander vermoed ik dat Oranje 4 of 5 juli in de halve finale van het wk staat. Dat is dan om 21.00 uur. Denver time dus 13.00 uur. Weet iemand of er in Amerika plekken zijn waar voetbal wordt uitgezonden, want zoiets wil je natuurlijk niet missen!

Als iemand me kan helpen door 1 van mijjn vragen (of meerdere) te beantwoorden, dan hoor ik het heel graag.

Groeten,

Rudy[/b]
boeffie
Amerikakenner

Re: Huurauto, creditcard en voetball!!

Bericht door boeffie »

Rudy schreef:
- ik lees allerlei draadjes over credit cards en ik heb inmiddels voor mezelf wel duidelijk dat zo'n card in Amerika onmisbaar is. Nu heb ik via de Rabobank een Rabocard die standaard tot mijn totaal pakket hoort. Ik las ergens op het forum dat deze credit card minder compleet zou zijn dan andere. Heeft iemand ervaringen met deze card in Amerika? En zo ja, adviseer je me dan nog een 2e card te regelen of voldoet de Rabocard?
Wij hebben al jaren een Rabocard en die werkt prima. Wel check ik altijd vlak voor vertrek even met de bank of alles in orde is (vervaldatum klopt nog, etc.). Met je gewone pin-pas kun je ook altijd nog pinnen, mocht er iets mis gaan met je creditcard.
Wij schrijven wel altijd op een apart briefje het kaartnummer, vervaldatum en tel.nr. Rabobank in geval van verlies/diefstal oid.

- Kan ik ergens bijhouden wat er van die Rabocard afgeschreven gaat worden? M.a.w.: hoe constateer ik misbruik?
De laatste keer dat wij op vakantie gingen, heb ik aan de Rabo-vestiging hier ons mobiele nr. doorgeven in geval van constatering misbruik/problemen.

[/b]
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Hallo Rudy
Ik gebruik al jaren de Rabocard in het buitenland en heb de card nu op twee vakanties in Amerika gebruikt. Dat gaat probleemloos, de kaart wordt echt óveral geaccepteerd omdat het een Mastercard is, uitgegeven door de Rabobank. Ik ga ervan uit dat dat bij jou ook het geval is.

Wel zorgen dat je saldo toereikend is natuurlijk (standaard is geloof ik 2.500 euro besteding per maand). Voordat ik op vakantie ga naar Amerika verhoog ik altijd tijdelijk de limiet naar 5.000 euro. Als er dan wat gebeurt (met name met je gezondheid) is er in ieder geval genoeg om de eerste kosten te kunnen betalen.
Als ik dan weer thuis kom wordt de bestedingslimiet weer teruggedraaid naar het standaardbedrag.

Ik neem nog wel als extra beveiliging de partner Rabocard van mijn man mee in geval van verlies of diefstal van mijn eigen kaart.

Verder geen enkele reden om een tweede kaart mee te nemen van bijvoorbeeld Visa of American Express.
Mastercard is sowieso een van de meest geaccepteerde kaarten.
Per de 1ste van de maand ontvang je een uitgavenoverzicht van de maand die achter je ligt. Aan de hand van de bonnen die je krijgt als je met de kaart betaalt kun je controleren wat er is afgeschreven.
Zorg er dus wél voor dat je bij elke creditcard transactie een bon of factuur ontvangt waarop het bedrag en de datum staan en neem deze allemaal mee naar huis.

M.a.w. pas als je thuis bent kun je alles controleren. Eventueel misbruik van de pas komt pas aan het licht als je het overzicht van je betalingen krijgt.
Bij verlies of diefstal is het een ander verhaal.
Dan bel je meteen met de bank of met de betreffende creditcardmaatschappij (ze hebben allemaal een alarmnummer) en dan wordt je kaart onmiddellijk geblokkeerd.

Dat is mij al een keer overkomen en werd heel goed en snel afgehandeld
door Mastercard en de Rabobank.
kan iemand een indicatie geven van het verbruik van zo'n grote auto of is dat echt per wagenverschillend? Op onze 5000 kilometer maakt het immers nogal wat uit of een auto 1:6 rijdt of 1:20, hoewel de benzineprijs volgens mijn berekeningen nu 0,68 eurocent/liter bedraagt.
Hoewel ik ook altijd een 4x4 auto in diezelfde categorie huur heb ik geen idee van het benzineverbruik :oops:
Ik vind het vreselijk om dat bij te houden en wil gewoon niet weten wat ik daaraan uitgeef.

Ik weet wel dat een gallon (=3.85 liter) nu gemiddeld tussen de $ 2,80 en $ 3,20 ligt afhankelijk van het gebied waar je je bevind.
Geloof me, de prijs is ernstig aan schommelingen onderhevig.

Helaas kan ik je op de laatste vraag geen antwoord geven, hopelijk ben je hier een beetje mee geholpen.
16x USA / 30 staten
Rudy
Amerika-ontdekker

Bericht door Rudy »

jazeker wel. alvast bedankt! Ik zal met mijn rabocard nog even langs de bank gaan en dan zal het wel goed komen.

Mensen die op mijn andere vragen een antwoord weten blijven uiteraard welkom!

groeten,

Rudy
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Bij Fado Irish Pub & Restaurant in Denver worden alle wedstrijden uitgezonden. De eerste wedstrijd die Nederland speelde was op zondagochtend om 7 uur, en er waren een man of 20.

Het adres van Fado is 1735 19th Street.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Etnische restaurants en bars (Europese, Afrikaanse, Caraibische) hier in de VS doen goede zaken op het ogenblik door alle wedstrijden te tonen. Hier in Minnesota gaan veel bars al om 11 uur in de ochtend open voor voetballiefhebbers.

Gewoon aan plaatselijke bewoners vragen waar de niet-Amerikaanse restaurants en bars zijn.

ABC zendt overigens de finale uit, zal dus overal te zien zijn.

Wat auto's betreft: 20 mijl voor een gallon benzine (inderdaad tussen de $2,60 en $3,50 en meer) is een redelijke schatting voor een grote (Amerikaanse) auto. Mijn Honda Civic haalt meestal 30 mijl op een gallon.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

O ja, nog even over die kredietkaart: ik heb al jaren een American Express kaart omdat je in principe 'onbegrensd' krediet hebt. Als een autoverhuurder of een hotel dus een bepaald bedrag blokkeert om er zeker van te zijn dat je alles betaalt, dan stoot je niet tegen die kredietgrens aan.

Ik ga door het leven met een AmEx kaart voor de grote uitgaven, reizen en autohuur, een pinpas van de giro voor in de geldautomaten en een 'debit card'/Visa van mijn Amerikaanse bank voor de rest.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

ik hoorde het vanmiddag op de radio

eight miles a gallon
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

6foot6 schreef:ik hoorde het vanmiddag op de radio

eight miles a gallon
Ik denk dat je eighteen miles per gallon bedoelt voor een Toyota 4Runner. Volgens edmunds.com verbruikt het tussen de 17 en 21 mpg
(tussen 1 op 7 en 1 op 9)
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Rudy schreef:- kan iemand een indicatie geven van het verbruik van zo'n grote auto of is dat echt per wagenverschillend? Op onze 5000 kilometer maakt het immers nogal wat uit of een auto 1:6 rijdt of 1:20, hoewel de benzineprijs volgens mijn berekeningen nu 0,68 eurocent/liter bedraagt.
Vorig jaar reed onze 4x4 Chevrolet Trailblazer gemiddeld 1 op 8.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

eight miles a gallon is een song die hier op de radio te horen is en de benzineverspilling door het grote aantal suvs en pickups in amerika op de hak neemt
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

6foot6 schreef:eight miles a gallon is een song die hier op de radio te horen is en de benzineverspilling door het grote aantal suvs en pickups in amerika op de hak neemt
:oops: Misser van mij, ik ben niet zo'n muziekkenner...

.
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Gebruiken jullie in Nederland nog altijd die formule (hoeveel km er uit 1 liter kan gehaald worden).

In Belgie is het altijd hoeveel je verbruikt per 100km.
Onze vorige huurauto (Buick Park Avenue) verbruikte bijna 13 liter/100km.
Zou hier een fortuin kosten, daar gelukkig niet. :D

Voor een SUV moet je rekenen op ong 15l/100km
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

Rudy schreef:Hallo allemaal,
Ik heb zelf een Rabocard en nog een rekening in Nederland. Mijn vrouw verdiend met haar eigen zaakje nog wel eens een paar honderd euro af en toe, en dus gebruik ik de Rabocard (en de pinpas) om dat geld te gebruiken. ;) Ik heb nog nooit meegemaakt dat de kaart niet werkte, het is een volledige Mastercard met alle priveleges van dien.

Het is wellicht handig om een backup kaart te hebben, van bijvoorbeeld Visa... voor het geval dat. In een andere portemonee ofzo.
Je krijgt aan het einde van de maand een statement per post waarin precies vermeld word wat de uitgaven zijn met datum en tijd. Als je er van te voren rekening mee wilt houden, moet je zelf even op een briefje in de portemonee bij elke keer dat je je handtekening zet even het bedrag noteren.

Dat is idd het enige nadeel van de Rabocard, je kunt niet online kijken wat je die dag allemaal hebt uitgegeven.
- Help!!! Als optimistische Nederlander vermoed ik dat Oranje 4 of 5 juli in de halve finale van het wk staat. Dat is dan om 21.00 uur. Denver time dus 13.00 uur. Weet iemand of er in Amerika plekken zijn waar voetbal wordt uitgezonden, want zoiets wil je natuurlijk niet missen!
Voetbal word uitgezonden op ESPN en ABC. Tenzij er een hele belangrijke Football of Baseball wedstrijd tegelijk met die halve finale word gespeeld, kun je er wel vanuit gaan dat je de wedstrijd kunt kijken in een sports bar. Velen gaan al open voor Lunch, dus dat zou je dan mooi kunnen combineren.

De halve finale word waarschijnlijk op ABC uitgezonden (groot evenement) en dus kun je deze ook vrijwel zeker in je hotelkamer kijken, if all else fails.
"I reject your reality, and substitute my own!"
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Het is een van de grote voordelen van American Express dat je online je uitgaven kan bekijken.
Amex is geen goedkope kaart, en wordt in de kleinere winkels niet altijd geaccepteerd, maar het is ontegenzeggelijk de beste kaart.
Ook de klantenservice staat op heel hoog niveau, bv. bij kwijtraken of onterechte afschrijving.
Het is altijd verstandig (indien mogelijk) om een extra kaart in en andere portemonnee of zo te hebben.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Ik heb ook de rabocard (mastercard) en ik kon er in USA overal probleemloos mee betalen.
Ik bewaar zelf altijd de bonnetjes die ik krijg en schrijf in een schriftje de bedragen op, zodat ik in een oogopslag een overzicht heb. Controleren kun je helaas pas thuis. OF je moet de bank bellen tussentijds...zij kunnen precies zien wat er tot op dat moment mee betaald is. Dit zou ik alleen doen als je fraude dreigt te constateren, want zo'n belletje kost natuurlijk wel geld.
SUCCES

Groetjes, Jolanda
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Als je aan internetbankieren doet, kun je natuurlijk altijd even een Internetcafe, of een Kinko (FedEx Kinko tegenwoordig) binnenlopen (24/7 open).

Je schuift je kredietkaart in een kastje en je krijgt de beschikking over een computer met internet aansluiting. Ben je met een paar dollar klaar.

Veel hotels hebben tegenwoordig ook een computer in de aankomsthal (of in het 'business center') staan voor de gasten.
jarbar
Amerika-ontdekker

Bericht door jarbar »

Kortom: de Rabobank Goldcard is een goede Credit Card wat ik zo hier beluister?
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Ik wil geen andere !
16x USA / 30 staten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer