Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

WRC Reis Normans Choice in the West en Verlenging in Florida

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
mcnvdijk
Amerika-newbie

WRC Reis Normans Choice in the West en Verlenging in Florida

Bericht door mcnvdijk »

Hallo wij zijn van plan om medio sept. onze eerste reis naar Amerika te maken.
Na velen uren surfen op het net kwamen wij de volgende reis tegen:

Een autoreis die begint in Las Vegas en eindigt in San Francisco. In een relatief korte periode bezoekt u veel toeristische hoogtepunten zoals Las Vegas, Zion NP, Bryce Canyon, Grand Canyon en de steden Los Angeles en San Francisco. U kunt deze reis zonder extra vliegkosten uitbreiden met een bezoek aan de Sunshine State: Florida.

Dag 1 Amsterdam-Las Vegas
Vliegreis Amsterdam via Washington of Chicago naar Las Vegas met United of via Philadelphia met US Airways. Na aankomst gaat u op eigen gelegenheid naar uw hotel. 's Avonds kunt u nader kennis maken met het uitgaansleven.

Dag 2 Las Vegas
Een hele dag beschikbaar om Las Vegas te verkennen. Er is zoveel te zien, te doen en te beleven dat u zich geen moment zult vervelen. Vanavond heeft u de mogelijkheid om een spetterende show bij te wonen of een gokje te wagen.

Dag 3 Las Vegas-Lake Mead-St George 182 km
U haalt uw huurauto op en rijdt langs de Hoover Dam en het prachtige Lake Mead richting Zion National Park. Uw hotel ligt in St George, een Mormonen stadje waar u één van de oudste Mormonen kerken kunt bezichtigen.

Dag 4 St George-Zion NP-Bryce Canyon NP 200 km
Via Zion NP voert een prachtige route naar Bryce Canyon. Dit park met duizenden roze-rode torentjes van kalksteen is werkelijk schitterend. Er zijn vele prachtige uitzichtpunten en men kan er verschillende wandelingen maken. De zonsondergang is een plaatje!

Dag 5 Bryce Canyon NP-(Lake Powell) Page 235 km
Vandaag rijdt u via het aardige stadje Kanab naar Lake Powell. Dit stuwmeer is ontstaan door het bouwen van de Glen Canyon Dam om de Colorado River in te dammen. De rode rotsen en het diepblauwe meer zijn indrukwekkend. Een boottochtje op het meer in de namiddag is zeker aan te bevelen.

Dag 6 Page-Flagstaff 376 km
Eén van de wereldwonderen staat vandaag op het programma: de Grand Canyon. Na een korte rit door het Navajo indianen gebied komt u aan bij de Grand Canyon. U rijdt 50 km langs deze wereldberoemde kloof en kunt van de vele uitzichtpunten genieten. Na zonsondergang vervolgt u uw weg naar Flagstaff.

Dag 7 Flagstaff-Laughlin 322 km
Een unieke dag wacht! Via de beroemde Route 66 rijdt u langs dorpjes en gehuchten die de sfeer uit de 50-er jaren ademen. In Laughlin, gelegen aan de Colorado River, kunt u uitrusten en genieten aan de strandjes.

Dag 8 Laughlin-Los Angeles 490 km
Een lange rit door de woestijn staat op het programma. Het landschap is afwisselend. In het stadje Barstow kunt u in de outlet winkels goedkope kleding aanschaffen.

Dag 9 Los Angeles
Een gehele dag de gelegenheid om van deze wereldstad te genieten. U kunt kiezen uit Hollywood, Disneyland, de stranden of musea.

Dag 10 Los Angeles-Lompoc 240 km
De kust van Zuid-Californië staat bekend om de mooie zandstranden. U rijdt langs de kust en komt mooie stadjes tegen zoals Santa Barbara. De vele antiekwinkeltjes en de oude missiepost zijn een bezoek waard. Aan de kust vindt u vele staatsparken waar u aan het strand kunt wandelen en naar de zeehonden kunt kijken.

Dag 11 Lompoc-San Francisco 448 km
Vroeg uit de veren, want er staat veel moois te wachten. De kust wordt steeds ruiger en er zijn prachtige uitzichten. De stadjes Carmel en Monterey mag u niet overslaan. De beroemde 17 Mile Drive verbindt deze twee stadjes. Aan het einde van de dag komt u aan in San Francisco.

Dag 12 San Francisco
Een hele dag om van deze stad te genieten. U kunt Chinatown bezoeken, een boottochtje maken door de baai, vis eten bij Fisherman's Wharf en een ritje maken met de cable car. Deze stad is een wandelstad bij uitstek!

Dag 13 San Francisco-Amsterdam of Orlando
Vanochtend levert u uw huurauto in en checkt u in voor de terugvlucht naar Nederland (of voor uw vlucht naar Florida).

Dag 14 Amsterdam
Aankomst op Schiphol.

Verlenging Florida
Dag 13 San Francisco-Orlando
Nadat u uw huurauto in ontvangst heeft genomen rijdt u naar uw hotel in Kissimmee. Orlando wordt ook wel the Entertainment Capital of the World genoemd. Nergens ter wereld treft u op zo'n relatief kleine oppervlakte zoveel attracties aan. U logeert vier nachten in Kissimmee.

Dag 17 Orlando-Miami 370 km
Vandaag rijdt u naar Miami. U logeert drie nachten in Miami Beach. U kunt aan het mooie strand verblijven, een stadstour maken, een airboatride maken door de Everglades of een bezoek brengen aan Fort Lauderdale.

Dag 20 Miami-Washington of Philadelphia-Amsterdam
Nadat u uw huurauto heeft ingeleverd nabij het vliegveld van Miami vliegt u met United via Washington of US Airways via Philadelphia naar Amsterdam.

Dag 21 Amsterdam
Aankomst op Schiphol.

Inbegrepen: Vluchten met United Airlines of US Airways.
12 Overnachtingen in genoemde budget hotels of gelijkwaardig in Californië.
2 Weken autohuur van Alamo in West-USA. Type EC Economy bij deelname van 1-2 personen en type C4 Compact 4-deurs bij deelname van 3-4 personen.
Ongelimiteerd aantal mijlen en basisverzekering (kolom A).
Informatiepakket voor autoreis in het Westen.
7 Overnachtingen in genoemde superior hotels of gelijkwaardig in Florida.
1 Week autohuur van Alamo in Florida type Compact 4-deurs bij 1-4 personen.
Ongelimiteerd aantal mijlen en basisverzekering (kolom A).

Nu is onze vraag wat vinden julie van deze route cq reis ?
de reis wordt wel aangepast we blijven 1 dag langer in LA en 1 dag langer in San Francisco.
Tevens willen we een duurdere auto nemen inlc navigatie systeem.

De Reissom bedraagt ongveer 1100,- euro (zoals vermeld hierboven, zonder persoonlijke aanpasingen)

Is dit een redelijke prijs of kan je met los boeken een stuk voordeliger tercht ?

Wie heeft deze reis al gedaan en kan wat persoonlijke ervaringen vertellen.

BVD voor de moeite om te reageren op deze vragen

Groet Marcel
Ruth
Amerika-ontdekker

Bericht door Ruth »

Laten we zeggen :
400 Euro aan vliegtuig kosten
500 Euro Auto west 2 weken
200 Euro Auto oost 1 week
600 Euro Hotel (60 per kamer)
1700 Euro Totaal

En dan gaan we uit van het zelf regelen, dus lijkt mij geen verkeerde aanbieding.

V.w.b. de reis :
Dag 1 t/m 9 hebben wij weleens gedaan, en die zijn gewoon erg mooi, helaas ben ik nog nooit is San Francisco geweest, maar dat lijkt me ook prachtig (vooral de trip langs de kust).
Orlando voor 4 dagen is misschien wat kort, daar kun je gewoon 2 weken niets anders doen dan pret parken bezoeken.
Aan het eind nog naar Miami, helaas heb ik geen behoefte aan die stad, maar ja, voor de rest ziet het er wel leuk uit.
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Hallo Marcel
Leuke reis die je gaat maken. Toch een paar opmerkingen.
Er zitten een paar stukken van meer dan 300 Km in dat is erg veel, je bent dan de hele dag aan het rijden en van kijken komt niks.
1100 euro is niet veel maar je bent dan ook maar minimaal verzekerd, een iets betere verzekering is aan te bevelen. Bij Alamo verhuren ze geen auto’s met een navigatie systeem. Hertz doet dat wel maar dan ben je een stuk duurder uit. De prijs van 1100 euro zal ook voor twee personen gelden. Vergelijk dat eens met de prijs die je betaalt als je het via het internet regelt. Je bent goedkoper uit als je het zelf doet. 2200 euro bij het reisbureau en 1700 plus 400 voor een extra ticket is 2100 euro via het internet.
harm
Ruth
Amerika-ontdekker

Bericht door Ruth »

Harm,
Je hebt bijna gelijk, alleen moet je de hotel prijs x 2 doen, want ik heb alle dagen maal 60 gedaan, en toen gedeeld door 2. :?
Dus van mijn berekening klopt eigenlijk helemaal niets. Sorry. :(
Het moet dus zijn :
2 x 400 voor het vliegen
1 x 500 auto west
1 x 200 auto oost
20 x 60 voor hotel
Totaal dus 2700 voor 2 personen

Met een goedkoper hotel kun je wel heel veel terug verdienen.
mcnvdijk
Amerika-newbie

Niewe offerte

Bericht door mcnvdijk »

IK heb de offerte aan laten passen op de volgende punten:

Extra Dag/Nacht in:
LA,
San Fran,
en Miami.

Auto huur omgezet naar Hertz (never lose, Incl. Navigatie systeem)

Nu kom ik op een Totaal van 3100,- euro
mcnvdijk
Amerika-newbie

Bericht door mcnvdijk »

Ruth schreef:Harm,
Je hebt bijna gelijk, alleen moet je de hotel prijs x 2 doen, want ik heb alle dagen maal 60 gedaan, en toen gedeeld door 2. :?
Dus van mijn berekening klopt eigenlijk helemaal niets. Sorry. :(
Het moet dus zijn :
2 x 400 voor het vliegen
1 x 500 auto west
1 x 200 auto oost
20 x 60 voor hotel
Totaal dus 2700 voor 2 personen

Met een goedkoper hotel kun je wel heel veel terug verdienen.
Volgens Mij vliegen we Drie keer !
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

mcnvdijk schreef:Volgens Mij vliegen we Drie keer !
In de calculatie van Ruth bedoelt hij met 2 x €400 2 personen en niet 2 vliegreizen. De stop-overs zijn namelijk in de meeste gevallen gratis. Je betaalt in dat geval een ticket naar de verste bestemming en onderweg mag je dan in een andere plaats een stop-over maken. In dit geval betaal je een ticket naar San Franciso/Las Vegas met een stop in Miami.

In jouw geval heb je een open jaw ticket nodig, omdat je namelijk in het westen begint in Las Vegas en eindigt in San Francisco. Bij een stopover maak je een tussenstop, maar je vertrekt wel weer van hetzelfde vliegveld. Een open jaw ticket kan wel duurder zijn dan een gewoon ticket, afhankelijk van de reisorganisatie.

Als ik jullie was, zou ik eens bellen met een reisbureau en een offerte laten maken voor de vliegreis en de autohuur. Ik denk namelijk dat het goedkoper kan, wanneer je de hotels bijvoorbeeld zelf regelt. Maar het zal geen € 1.000 schelen op het totaal.

Jacqueline
Made in Holland
Amerikafan

Bericht door Made in Holland »

Marcel,

Zou in "the West" zeker minimaal een middenklasser auto huren; zijn toch behoorlijke afstanden die overbrugd moeten worden (geef jezelf ook al aan).
Indien je jonger dan 24 bent, komen er extra toeslagen op de autohuur, ook voor een tweede bestuurder moet worden betaald.

Verder heb je in Las Vegas geen huurauto ter beschikking; wegen kosten shuttle vliegveld - hotel - autoverhuurstation wel op tegen extra dag autohuur (+ ligt hotel in de buurt van bezienswaardigheden in Vegas)?

Succes!!!

Leon
DDC
Amerika-ontdekker

Bericht door DDC »

Naast een kant en klaar pakket van WRC kan je ook bij hen een los ticket en een auto regelen.
Wij boeken altijd los bij WRC en ze zijn scherp geprijst.

Voordeel is dat je de route van de pakketreis in grote lijnen zelf kan rijden. MAar je wel vrij bent om sneller of langzamer te gaan en om je eigen motels te kiezen.

Bye,
Dave&Isis
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer