Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

(Amerikaans) Paspoort vraag

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
RDMA89
Amerika-ontdekker

(Amerikaans) Paspoort vraag

Bericht door RDMA89 »

Beste mensen,

Over 5 weken gaan mijn vriendin en ik voor een week naar NY. Nu is het zo dat een NL paspoort alleen geldig hoeft te zijn voor de duur van het verblijf in de VS, hoe zit dit met een Amerikaans paspoort?

Mijn vriendin heeft zowel een NL als Amerikaans paspoort, de vlucht heb ik dan ook met haar Amerikaanse paspoort geboekt (dat schijnt verplicht te zijn als je een Amerikaans paspoort hebt). Nu is het zo dat haar Amerikaanse paspoort 3 dagen na terugkomst van onze trip verloopt, kan men hier moeilijk over gaan doen?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: (Amerikaans) Paspoort vraag

Bericht door Njit »

Gaat ze haar paspoort daar ter plaatse verlengen?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

En waarom nu niet haar Amerikaans paspoort vernieuwen?
RDMA89
Amerika-ontdekker

Bericht door RDMA89 »

Njit schreef:Gaat ze haar paspoort daar ter plaatse verlengen?
Nee, dat moet ze in Amsterdam bij de ambassade doen.

Het zou nu kunnen, ben gewoon benieuwd of het een probleem is of niet aangezien we beiden erg druk zijn de komende weken en het liever erna doen.
Ebelix
Amerikakenner

Bericht door Ebelix »

Ik denk dat ze in Amerika geen problemen zal hebben maar eerder bij aankomst in Nederland. Of laat ze dan haar Nederlandse paspoort zien. Dan moet je dit bij het inchecken voor terugvlucht ook gebruiken. Mijn advies is om toch voor vertrek een nieuw paspoort te regelen op het consulaat in Amsterdam. Dan heb in ieder geval geen problemen.
RDMA89
Amerika-ontdekker

Bericht door RDMA89 »

Vond dit op de site van de ambassade:

Your passport may be used for travel to and from the United States within the validity date displayed in the passport. Certain countries may demand that your passport is valid for longer than 6 months. Please see http://www.travel.state.gov and country specific information under International Travel for entry requirements to foreign countries.

Lijkt me dus geen probleem, en als ze dan in Brussel (waar we terugkomen) gewoon haar NLe paspoort laat zien bij de douane dan zal ze er wel gewoon doorkomen toch?

Wat controleert de marechaussee eigenlijk precies bij de paspoortcontrole bij terugkomst? Toch niet op welk paspoort gevlogen is ofwel?
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ze kan bij terugkomst gewoon haar Nederlandse paspoort laten zien. Geen enkel probleem.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik heb ook twee paspoorten (Nederlands en Amerikaans). Bij de luchtvaartmaatschappij (zowel in de VS als in Europa) geef ik altijd de gegevens door van mijn Amerikaanse paspoort (weten ze zeker dat ik de VS in mag), bij de grenscontrole in Europa laat ik altijd (in EN uit) mijn Nederlandse paspoort zien. De luchtvaartmaatschappij en de grenscontrole zitten altijd in aparte hokjes.

Enige zou kunnen zijn dat ze bij de controle bij het binnenkomen in de VS zouden kunnen vragen waarom ik geen Europees binnenkomststempel heb. Maar dat is me nooit gevraagd. Als ze dat ooit wel zouden doen, zal ik gewoon mijn Nederlandse paspoort laten zien, om aan te tonen dat ik wettig gereisd heb.

Als je de tijd en het geld ervoor over hebt, kun je volgens mij bij een kantoor in New York binnen een dag een nieuw paspoort krijgen. Anders kun je dat hier in de VS via de post doen. Consulaat in Amesterdam zou ook wel eens redelijk makkelijk kunnen zijn, ze zijn daar aardig voor Amerikanen (en dat hoort natuurlijk ook!)
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
RDMA89
Amerika-ontdekker

Bericht door RDMA89 »

Bedankt voor de reacties! Ze gaat gewoon vliegen op haar U.S. paspoort en bij terugkomst laat ze haar Nederlandse zien (ze neemt ze dus beide mee).

Zodra we terug zijn van NY gaan we naar het consulaat om een nieuw paspoort voor haar te regelen, wel zo fijn in de wetenschap dat ze niet 3 weken later hoeft te reizen. :)
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Woont je vriendin in NL of VS? Want mijn man (wonend in NL) heeft zijn (US) paspoort per post vernieuwd, binnen twee weken een nieuwe in huis, ook weer per post.
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

RDMA89 schreef:Beste mensen,

Nu is het zo dat een NL paspoort alleen geldig hoeft te zijn voor de duur van het verblijf in de VS,
Je NL paspoort moet bij aankomst in de USA nog tenminste 6 maanden geldig zijn... anders "kunnen ze je weigeren"
If you can dream it...
RDMA89
Amerika-ontdekker

Bericht door RDMA89 »

boeffie schreef:Woont je vriendin in NL of VS? Want mijn man (wonend in NL) heeft zijn (US) paspoort per post vernieuwd, binnen twee weken een nieuwe in huis, ook weer per post.
Ze woont in Nederland maar ze komt niet in aanmerking voor paspoort-vernieuwing via de post (omdat ze bij de vorige uitgave jonger dan 18 jaar was), ze moet er dit keer dus nog persoonlijk naartoe.

markgoestoamerica schreef:
RDMA89 schreef:Beste mensen,

Nu is het zo dat een NL paspoort alleen geldig hoeft te zijn voor de duur van het verblijf in de VS,
Je NL paspoort moet bij aankomst in de USA nog tenminste 6 maanden geldig zijn... anders "kunnen ze je weigeren"
Volgens mij is het zo dat zolang je NL paspoort geldig is ten tijde van je verblijf in de VS er geen problemen zijn, zie bijv.:

http://www.allesamerika.com/douane-pasp ... erika.html
http://verenigdestaten.info/rsinfo/paspoort.html
http://www.reistips.nl/namerica.usa.htm
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

markgoestoamerica schreef:Je NL paspoort moet bij aankomst in de USA nog tenminste 6 maanden geldig zijn... anders "kunnen ze je weigeren"
Die regel is al een jaar of tien afgeschaft.
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Oeps ik word oud vrees ik...
If you can dream it...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht