Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
reservatie campground via recreation.gov
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Re: reservatie campground via recreation.gov
Ik heb 'ns even gekeken en wij hadden destijds met onze tent plaats 517 op de North Pines Campground. Dat is een RV Nonelectric. Geen enkel probleem dus.
Elly
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerikafan
Ok bedankt
dan ben ik opgelucht, dan kan ik beginnen hopen dat we een plekje veroveren :p

-
- Amerikafan
Zijn er eigenlijk speciale plaatsen voor tentjes? Of zijn deze hetzelfde als voor RV? En klopt het dat je, op Yosemite na, bij alle parken 1 jaar van te voren kunt gaan boeken?
Groet, Gerda
A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.
Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
Goed....hier een zeer gefrustreerd iemand....wat een gekkenhuis zeg.
Zat helemaal klaar, ingelogd en al, tabbladen open, verversen en wat denk je.... Pats! Alles rood en kan niet meer geboekt worden
. Om 1 over 4 was er geen plekje meer te krijgen.
Gelukkig hebben we volgende maand nog een kans (we hebben een flexibele route), maar allemachtig zeg. Zweet staat op mijn voorhoofd en er dan nog naast grijpen.
Dus eh Christa, ik wens je alvast succes!
Zat helemaal klaar, ingelogd en al, tabbladen open, verversen en wat denk je.... Pats! Alles rood en kan niet meer geboekt worden

Gelukkig hebben we volgende maand nog een kans (we hebben een flexibele route), maar allemachtig zeg. Zweet staat op mijn voorhoofd en er dan nog naast grijpen.
Dus eh Christa, ik wens je alvast succes!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Het lijkt erop dat het ons wel gelukt is. Heb hele boekproces doorgelopen. Maar site ligt eruit, dus nog geen bevestigingsmail gehad en kan mijn accoount ook niet controleren. Dus ben wel beetje angstig dat het toch niet gelukt is. Maar ging inderdaad echt enorm snel, niet normaal.
Ha Sassya,
Hij was bij mij aan het nadenken over een site en toen lag inderdaad alles eruit. Ik kom er nu ook helemaal niet meer op.
Hoop voor je dat het is gelukt!
Hij was bij mij aan het nadenken over een site en toen lag inderdaad alles eruit. Ik kom er nu ook helemaal niet meer op.
Hoop voor je dat het is gelukt!
-
- Amerikakenner
Kleine kans dat als de site weer werkt, er weer een aantal plekken beschikbaar zijn. Als je meerdere plekken hebt gekregen en je neemt er maar 1 daarvan, komt de andere na 15 minuten weer als beschikbaar te staan. Dus misschien blijven proberen? Of gaan jullie voor de volgende periode? Wel balen zeg voor jullie dat het niet gelukt is. Ik zit in ieder geval druk te duimen hier
.

Ik heb ook nog niet opgegeven, probeer de site gewoon steeds weer te laden.
Lijkt me dat er meer mensen last van hebben, dus als het weer werkt heb ik misschien weer een kansje.
Lijkt me dat er meer mensen last van hebben, dus als het weer werkt heb ik misschien weer een kansje.
-
- Amerikakenner
Yes! Inloggen is gelukt, hij staat bij mijn current reservations. Nog wel payment processing, maar dat lijkt me logisch. Site 522 op North Pines. Zit nog helemaal te shaken hier. Dit is toch niet normaal meer, even campeerplaatsje reserveren...
Helaas heb ik minder geluk. Ik had op reserveren van plekje 109 op Northpines gedrukt. Ging naar het vervolgscherm en pats....alles eruit en niets meer te boeken.
Je kunt me mijn reactie voorstellen.
Ook ik zit dus te shaken, maar dan op een andere manier...
Heb nu als alternatief Hodgdon Meadow geboekt. Probeer volgende maand nog wel een keer 1 van de Pines, maar ik wil niet het risico lopen er helemaal naast te grijpen.
@Sassya - van harte, kan me voorstellen dat je héél blij bent dat het gelukt is.
Je kunt me mijn reactie voorstellen.
Ook ik zit dus te shaken, maar dan op een andere manier...
Heb nu als alternatief Hodgdon Meadow geboekt. Probeer volgende maand nog wel een keer 1 van de Pines, maar ik wil niet het risico lopen er helemaal naast te grijpen.
@Sassya - van harte, kan me voorstellen dat je héél blij bent dat het gelukt is.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Voor mensen die nog moeten reserveren raadt ik aan om zeker even te oefenen (!) en al voor 4 uur de plek klaar te hebben staan. Liefst meerdere plekken in verschillende tabbladen en dan zelfs met meerdere personen.
Wij hadden destijds met 2 pers beiden 2 tabbladen open staan al voor 4 uur (op 15 maar om 15 uur). En dan rodn 4 uur blijven verversen van de pagina. Ja het is zweten en ene gekkenhuis dat is elk jaar weer zo.
Zorg dat je dus ook een plek hebt die geschikt is voor jouw doel (grootte van camper of tent). Upper/ lower/ North pines in Yosemite maakt niks uit.
Als de site eruit klapt dan is er niks aan te doen... wel heel erg balen.
Na reservering kan het even duren voor je de email krijgt met bevestiging ivm drukte.
Succes allemaal ik ga 15 feb ook klaar zitten voor vrienden van ons.
Denk er even aan als je dan in Yosemite je plekje zoekt .. "al deze mensen zaten klaar op ...*datum*". Het is bizar.
Mocht iemand nog vragen hebben over reserveren op Yosemite dan hoor ik het wel (evt per pb)
Wij hadden destijds met 2 pers beiden 2 tabbladen open staan al voor 4 uur (op 15 maar om 15 uur). En dan rodn 4 uur blijven verversen van de pagina. Ja het is zweten en ene gekkenhuis dat is elk jaar weer zo.
Zorg dat je dus ook een plek hebt die geschikt is voor jouw doel (grootte van camper of tent). Upper/ lower/ North pines in Yosemite maakt niks uit.
Als de site eruit klapt dan is er niks aan te doen... wel heel erg balen.

Na reservering kan het even duren voor je de email krijgt met bevestiging ivm drukte.
Succes allemaal ik ga 15 feb ook klaar zitten voor vrienden van ons.

Denk er even aan als je dan in Yosemite je plekje zoekt .. "al deze mensen zaten klaar op ...*datum*". Het is bizar.

Mocht iemand nog vragen hebben over reserveren op Yosemite dan hoor ik het wel (evt per pb)
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
-
- Amerikakenner
Wij hadden in totaal 19 tabbladen open staan met een plek (dus niet de lijst) en hadden op 2 succes. Hebben echt als bezetenen zitten klikken, al voor 4 uur.Ik had de 2 plekken, mijn vriend had met 10 opties gewoon niets. En dat was nog voordat hij eruit klapte. Dus inderdaad op tijd klaarzitten en oefenen. Zeker grappig idee dat al die mensen net als ik hebben zitten stressen. En de jaloerse blikken dat jij precies dat ene plekje leuke hebt
.
@ SteViS, succes volgende maand! Hopelijk dan wel meer geluk.

@ SteViS, succes volgende maand! Hopelijk dan wel meer geluk.
-
- Amerikafan
Wow... als ik zo die verhalen lees, krijg ik helemaal de zenuwen... hoe gaat me dit in godsnaam lukken??? Maar als je meerdere tabbladen open hebt staan, dan kun je toch nooit meerdere tabbladen op tijd verversen? Ik moet maar eens goed gaan oefenen. (maar ik hoef pas in januari te gaan boeken)
Maar nogmaals, voor de overige campgrounds kun je een jaar van te voren boeken toch? En is dat een must of lopen die campings minder snel vol?
Maar nogmaals, voor de overige campgrounds kun je een jaar van te voren boeken toch? En is dat een must of lopen die campings minder snel vol?
Groet, Gerda
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
De meeste campgrounds op nationale parken zijn 6 maanden van te voren te reserveren.
-
- Amerikakenner
De andere zijn 6 maanden van te voren en gaan minder snel hoor. Dan gaat er ook geen tijdsslot van een maand open zoals bij Yosemite. Gaat dan per dag, dus op 3 januari kun je voor 3 juli boeken (en de dagen erna) etc.
De truc bij Yosemite is om alvast plekken klaar te hebben staan, dat je alleen de knop Book now aan hoeft te klikken. Dus als je tabbladen open hebt staan, steeds op Book now klikken en snel naar volgende tabblad gaan en daar klikken enzovoort. Begin daarmee vlak voordat het tijd is, tenminste, dat werkte voor mij.
De truc bij Yosemite is om alvast plekken klaar te hebben staan, dat je alleen de knop Book now aan hoeft te klikken. Dus als je tabbladen open hebt staan, steeds op Book now klikken en snel naar volgende tabblad gaan en daar klikken enzovoort. Begin daarmee vlak voordat het tijd is, tenminste, dat werkte voor mij.
- IngeRene
- Amerikakenner
- Contacteer:
Voor diegene met succes: gefeliciteerd! Gelukkig dat het ook met de Book now optie gelukt is, daar hadden wij ook succes mee.
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Jeetje, wat een gekkenwerk precies. Ik weet helemaal niet of ik daar zo'n zin in heb, zo'n stress al vier maanden voor vertrek
daar heb ik niet zoveel zin in. Misschien ga ik dan wel voor de campings buiten Yosemite.

Corfou,Egypte,Tenerife,Portugal,Turkije,Thailand,N-India,Nepal,Z-India,Malediven,NY+LA-LV-SF,Tunesië,Cuba,Isla Margarita,Laos,Vietnam,Cambodja,Canada (BC+Stewart/Hyder),Bali,Midwest,Z. Afrika,ZW USA,Schotland,Fr.Alpen, Namibië,New Mexico/Arizona,Z. Afrika
- IngeRene
- Amerikakenner
- Contacteer:
Zie het als voorpret. En het is de moeite waard! De plek is dubbel mooi als je er nog hard voor hebt gewerkt ook 

Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ja dat kan maar reken dan wel op een uurtje rijden heen en weer terug. Die stress is maar 10 min en overigens is het 5 mnd tevoren. En je hebt er een of meer dagen plezier van. Ach het heeft wel wat.christa&john schreef:Jeetje, wat een gekkenwerk precies. Ik weet helemaal niet of ik daar zo'n zin in heb, zo'n stress al vier maanden voor vertrekdaar heb ik niet zoveel zin in. Misschien ga ik dan wel voor de campings buiten Yosemite.
Het kamperen in de valley kan ik wel aanraden je zit overal centraal en je loopt zo de mist trail op. WIj liepen zo huppekee van de plek in 10 min naar de trail head. Geen parkeerproblemen enzo. Evt kun je kijken op White Wolve of Crane Flat daar gana plekken wellicht iets minder snel weg maar ik kan dat niet garanderen.
Het scherm klaarzetten op "BOOK NOW" is wel handig. (voor die tijd staat er in dat vakje zoeiets als NON AVAIL SEARCH FOR NEXT DATE. Bij verversen komt er rond 16 uur ineens book now tevoroschijn .. hop klikken. gegevens klaarleggen van credit card.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Ai, wat een spannende verhalen! Ik ga het binnenkort ook proberen, maar ik vraag me af of je echt een specifieke plek moet aangeven. Als je "all sites" neemt, heb je dan niet meer kans op een plek? Of kan dat niet?
Claudia
Claudia
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2795 Weergaves
-
Laatste bericht door 1 ste x USA