Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overstappen Newark
Overstappen Newark
In mei vliegen we vanuit Brussel via Newark naar Atlanta.
De tickets zijn reeds een tijdje geboekt .De overstaptijd in Newark was aanvankelijk 2u10 maar
door een wijziging in de vluchturen is deze geslonken naar 1u37 (12u11tot 13u48).
Daarbij komt nog dat onze vlucht uit Brussel aankomt in terminal B en de vlucht naar Atlanta vertrekt
uit terminal C.
Via de zoekfunctie heb ik al een overstapprocedure gevonden maar ik zit toch nog met een vraag.
Na de eerste controle (paspoort) moet dus de bagage worden opgehaald,dan gaan we naar de tweede
controle voor nazicht van de bagage en vervolgens wordt de bagage terug ingecheckt. Waar gebeurt
in mijn geval het terug inchecken van de bagage, terminal B of terminal C.
Om de vraag anders te stellen, moet ik na de controle van de bagage (ik veronderstel in term.B) deze
bagage met de Airtrain meenemen naar term.C om deze daar in te checken naar Atlanta?
Wat denken jullie, zal de overstaptijd voldoende zijn?
Alle tips zijn welkom
mvg
Frank
De tickets zijn reeds een tijdje geboekt .De overstaptijd in Newark was aanvankelijk 2u10 maar
door een wijziging in de vluchturen is deze geslonken naar 1u37 (12u11tot 13u48).
Daarbij komt nog dat onze vlucht uit Brussel aankomt in terminal B en de vlucht naar Atlanta vertrekt
uit terminal C.
Via de zoekfunctie heb ik al een overstapprocedure gevonden maar ik zit toch nog met een vraag.
Na de eerste controle (paspoort) moet dus de bagage worden opgehaald,dan gaan we naar de tweede
controle voor nazicht van de bagage en vervolgens wordt de bagage terug ingecheckt. Waar gebeurt
in mijn geval het terug inchecken van de bagage, terminal B of terminal C.
Om de vraag anders te stellen, moet ik na de controle van de bagage (ik veronderstel in term.B) deze
bagage met de Airtrain meenemen naar term.C om deze daar in te checken naar Atlanta?
Wat denken jullie, zal de overstaptijd voldoende zijn?
Alle tips zijn welkom
mvg
Frank
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Overstappen Newark
Je kan je bagage na de check door customs weer gelijk afgeven, je hoeft het niet opnieuw in te checken want het is al doorgelabeld naar je eindbestemming.
Je zal dus hooguit een kleine honders meter met je bagage moeten slepen.
Je zal dus hooguit een kleine honders meter met je bagage moeten slepen.
Dus bagage afgeven in terminal B, dan met de Airtrain naar terminal C, vliegtuig op en alles komt goed ?
Jouw bagage wordt na de douane meteen terug ingecheckt, wanneer je de douane doorkomt, ga de door een grote shuifdeur. Als je rechts zou aanhouden kom je in de aankomsthal van terminal B terecht wat je dus NIET doet. Als je links aanhoud ga je net achter het hoekje een plaats zien waar je bagagekoffers afgeeft en deze gaan hier terug op de belt richting jouw volgende bestemming.
Het is maximum 100m dat je met je bagage hoeft te stappen. Daarna wander je verder door richting airtrain die je dan richting terminal C brengt.
Het is maximum 100m dat je met je bagage hoeft te stappen. Daarna wander je verder door richting airtrain die je dan richting terminal C brengt.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Aanhaken op het bovenstaande. Er hangen een aantal platen met BAGGAGE DROP en er staan (tenminste toen ik ze door het gat in de muur gooide) medewerkers van het vliegveld bij. 1uur en 37 min zou in principe voldoende tijd moeten zijn, maar zorg dat je wel wat haast maakt om niet achteraan in de rij bij de douane te staan! Bij mij scheen de zon op een bepaalde manier door het glazen dak dat het mij minimaal 10m kostte om vingerafdrukken te nemen, wat zowel mij als die beamte nogal irriteerde. Ik had ook al vertraging omdat de deur van het vliegtuig dichtgevroren was en het bijna 30 min duurde voordat die open ging. Al met al deed ik er 2u over van het moment van landen tot ik bij de goede gate was voor mijn vlucht naar Miami....overstaptijd 3.5 uur.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik heb vorig weekend een overstap gehad op Newark en het ging allemaal erg traag daar, ik had 2,5 uur maar door tegenwind kwam ik zo'n 20 minuten later aan dan schematijd, uiteindelijk kon ik de volgende vlucht nog net halen, dus 2 uur is volgens mij het absolute minumum voor een overstap op Newark.
Mijn man had de week daarvoor precies dezelfde vlucht en die kwam een uur te laat aan wegens de-icing op Brussel, en die haalde de vlucht dus niet, maar als je met United/Continental vliegt wordt je automatisch overgeboekt op een latere vlucht.
Denk er ook aan dat als je met een voormalige Continental vlucht doorvliegt vanaf Newark je op Brussel nog geen instapkaart krijgt voor die vlucht, volgens de incheck dame op Brussel waren de systemen nog niet op elkaar afgestemd, ze checkt je wel meteen voor de vervolgvlucht in. Je moet dan eenmaal aangekomen in terminal C op Newark vlak voor security naar een incheckmachine waar je je gegevens intoets en de instapkaart geprint wordt, zonder instapkaart kun je niet door security.
Mijn man had de week daarvoor precies dezelfde vlucht en die kwam een uur te laat aan wegens de-icing op Brussel, en die haalde de vlucht dus niet, maar als je met United/Continental vliegt wordt je automatisch overgeboekt op een latere vlucht.
Denk er ook aan dat als je met een voormalige Continental vlucht doorvliegt vanaf Newark je op Brussel nog geen instapkaart krijgt voor die vlucht, volgens de incheck dame op Brussel waren de systemen nog niet op elkaar afgestemd, ze checkt je wel meteen voor de vervolgvlucht in. Je moet dan eenmaal aangekomen in terminal C op Newark vlak voor security naar een incheckmachine waar je je gegevens intoets en de instapkaart geprint wordt, zonder instapkaart kun je niet door security.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wat bedoel je hiermee?een voormalige Continental vlucht
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik heet geen Harry
, maar ik denk dat bedoeld wordt dat Continental Airlines niet langer als zelfstandige luchtvaartmaatschappij bestaat, omdat ze gefuseerd zijn met United Airlines.
In 2010 vlogen wij ook met Continental van Brussel naar Newark. Wij hadden toen 2 uur en een kwartier tijd voor onze overstap op de vlucht naar Denver. Dat was toen meer dan ruim voldoende. Of je aan 1u 37min. genoeg hebt hangt af van omstandigheden als eventuele vertraging op de eerste vlucht en drukte op het vliegveld bij aankomst. Zeker als er diezelfde dag nog andere vluchten naar Atlanta zijn, zou ik me er geen zorgen over maken.

In 2010 vlogen wij ook met Continental van Brussel naar Newark. Wij hadden toen 2 uur en een kwartier tijd voor onze overstap op de vlucht naar Denver. Dat was toen meer dan ruim voldoende. Of je aan 1u 37min. genoeg hebt hangt af van omstandigheden als eventuele vertraging op de eerste vlucht en drukte op het vliegveld bij aankomst. Zeker als er diezelfde dag nog andere vluchten naar Atlanta zijn, zou ik me er geen zorgen over maken.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Ik vlieg regelmatig (afgelopen jaar: 5 keer) vanuit Brussel via Newark. Alles hangt een beedje af van eventuele vertraging onderweg, plaats aan de gate, hoeveelheid mensen bij immigrations en de snelheid dat jouw valies op de band komt.
1u37 minuten is niet erg veel, maar is mits een beetje geluk wel haalbaar.
Ik heb 1 maal mijn aansluitende vlucht gemist en Continental/United heeft me zonder problemen mijn ticket gewisseld voor een latere vlucht (1u15min) later.
1u37 minuten is niet erg veel, maar is mits een beetje geluk wel haalbaar.
Ik heb 1 maal mijn aansluitende vlucht gemist en Continental/United heeft me zonder problemen mijn ticket gewisseld voor een latere vlucht (1u15min) later.
Dank voor de reacties.....wat ons te doen staat is duidelijk en voor de rest zien we wel.
Ik heb inmiddels al gezien dat Continental die dag nog enkele vluchten op Atlanta heeft,
het moet dus wel lukken om diezelfde dag ter plaatse te zijn.
Ik heb inmiddels al gezien dat Continental die dag nog enkele vluchten op Atlanta heeft,
het moet dus wel lukken om diezelfde dag ter plaatse te zijn.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht