Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Prepay + mobiel internet

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ralfbosz
Amerikafan

Re: Prepay + mobiel internet

Bericht door ralfbosz »

sdekker schreef:Weet je zeker dat dat nog zo is? Het is nu niet mogelijk om in te loggen op mijn account. Er is nl. een pincode gestuurd die ik nodig heb om in te loggen - nog niet om iets te bestellen.
De procedure van activeren lijkt aangepast te zijn, hier heb ik geen ervaring mee. Ik kon toentertijd mijn sim gewoon in Nederland activeren, beltegoed erop zetten en het datapakket toevoegen (gaat gelijk in, dus niet doen als je niet binnenkort vertrekt).

Kan nog steeds inloggen op mijn pagina, al paar keer nieuw beltegoed erop gezet en ook pakketten gekozen. In Maart denk ik voor het laatst, de komende tijd geen nieuwe plannen voor de VS :).
sdekker
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door sdekker »

Ik heb geluk! Een collega gaat aankomende week naar cd VS en wil de simkaart activeren, handig.
Rondreizen: 2023: Nova Scotia / 2020: Orlando / 2019: Hawaii / 2018: SFO - Seattle / 2015: Florida / 2014: West Canada / 2011: SFO - LA / 2010: Florida / 1999: Miami - NY
Stedentrips: 2001, 2007, 2009, 2013: NY
Werk: 28x NY, 7x Chicago, 1x LV
DaphneB
Amerika-ontdekker

Bericht door DaphneB »

Dat is handig!!

Ik heb inmiddels ook mijn simkaart binnen en kan niet verder met activeren omdat ik mijn pincode niet ontvang.
Beetje stom van mijzelf ook want ik zie op ebay dat hij ook voor een paar dollar meer je simkaart geactiveerd en al op kan sturen....

Nu maar wachten tot we daar zijn en dan via de laptop weer activeren.

wel jammer...
Afbeelding
sdekker
Amerika-ontdekker

Bericht door sdekker »

ralfbosz schreef:Je dataplan gaat van je beltegoed af. Dus in NL kun je alvast je tegoed opwaarderen, maar pas in Amerika kan je data activeren.
Mijn collega heeft inmiddels de kaart geactiveerd en nu wil ik er geld op storten. Dat doe ik via de link (https://www.myprepaidrefill.com/Mobilit ... lection.do) en moet hierbij de Creditcard gegevens invullen. Alleen staat er geen keuze voor een ander land dan Nederland... Gaat dit wel goed?
Rondreizen: 2023: Nova Scotia / 2020: Orlando / 2019: Hawaii / 2018: SFO - Seattle / 2015: Florida / 2014: West Canada / 2011: SFO - LA / 2010: Florida / 1999: Miami - NY
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

Ik gebruik de site van AT&T zelf, dat werkt perfect, weinig winst te halen bij derde partijen (kwa geld), alleen maar ellende.

Voor de volledigheid, via: http://www.paygonline.com dus.
Tukker43
Amerika-ontdekker

Bericht door Tukker43 »

Ik begin ook meer en meer de voordelen van mobiel internet te zien. Als je iets moet opzoeken of wil weten waar je bent. Zeer handig.
Maar in het buitenland hou ik het voorlopig toch bij wifi
sdekker
Amerika-ontdekker

Bericht door sdekker »

Mmm, het is gedeeltelijk goed gegaan. Ik heb via callingmart.com een tegoed van 25 dollar gekocht (met 10% korting) en dit via Paypal betaald. Werkt goed en snel.

De ontvangen code ingevuld op www.paygonline.com en voilá, ik had 25 dollar tegoed. Gelijk maar het 500MB datapakket gekocht (is dat alvast gedaan) zie ik vervolgens dat dit maar 30 dagen geldig is.. Gelukkig kan ik er dan een kleine twee weken gebruik van maken (we zijn over twee weken in de VS) maar ik voel me wel opgelicht. Op de site staat nl. dat je tegoed 90 dagen geldig is, maar dat geldt voor het gestorte bedrag. Je datapakket is maar 30 dagen geldig...

Nou ja, weer wat geleerd en in ieder geval vanuit Nederland alvast een kaartje kunnen kopen, activeren en er een datapakket op kunnen zetten. Dat vind ik al heel wat ;-)
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

@sdekker: wat kostte die 500 Mb?
DaphneB
Amerika-ontdekker

Bericht door DaphneB »

25 dollar :wink:
Afbeelding
DaphneB
Amerika-ontdekker

Bericht door DaphneB »

sdekker schreef:Mmm, het is gedeeltelijk goed gegaan. Ik heb via callingmart.com een tegoed van 25 dollar gekocht (met 10% korting) en dit via Paypal betaald. Werkt goed en snel.

De ontvangen code ingevuld op http://www.paygonline.com en voilá, ik had 25 dollar tegoed. Gelijk maar het 500MB datapakket gekocht (is dat alvast gedaan) zie ik vervolgens dat dit maar 30 dagen geldig is.. Gelukkig kan ik er dan een kleine twee weken gebruik van maken (we zijn over twee weken in de VS) maar ik voel me wel opgelicht. Op de site staat nl. dat je tegoed 90 dagen geldig is, maar dat geldt voor het gestorte bedrag. Je datapakket is maar 30 dagen geldig...

Nou ja, weer wat geleerd en in ieder geval vanuit Nederland alvast een kaartje kunnen kopen, activeren en er een datapakket op kunnen zetten. Dat vind ik al heel wat ;-)
klinkt goed! ben benieuwd hoeveel je uiteindelijk verbruikt in je vakantie en hoe snel internet je hebt op je telefoon.
heb je iphone?
Afbeelding
DVDGuy
Amerika-expert

Bericht door DVDGuy »

DaphneB schreef:25 dollar :wink:
Dat is nog maar de vraag, vandaar mijn vraag ......
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

Voor die 25 dollar krijg je gewoon 500Mb, alleen als je daarover gaat (en dat moet je zelf in de gaten houden) ga je natuurlijk per Mb betalen.

Maar puur 500Mb via je telefoon krijg je niet zo snel op, tenzij je natuurlijk gaat streamen...
DVDGuy
Amerika-expert

Bericht door DVDGuy »

Ik heb nu ook maandelijks 500 Mb en i.c.m. her en der WiFi, heb ik die nog nooit volgemaakt :wink:
Victoria
Amerikafan

Bericht door Victoria »

Zou het leuk vinden als je je bevindingen naderhand of eventueel tijdens je vakantie post.

Heb zelf een Iphone 3GS en zou het eigenlijk wel fijn vinden om daar data te hebben.
Voornamelijk om af en toe met vrienden te whatsappen en wat kleine dingen op te zoeken.

Wilde eerste voor het T-mobile Travel & surf pakket gaan aangezien ik T-mobile heb, maar je hebt dan maar 10 mb aan data per week.

Binnen hoeveel tijd hadden jullie de besteld simkaart binnen?
DaphneB
Amerika-ontdekker

Bericht door DaphneB »

Victoria schreef:Binnen hoeveel tijd hadden jullie de besteld simkaart binnen?
binnen 2 weken
Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Victoria schreef:Heb zelf een Iphone 3GS en zou het eigenlijk wel fijn vinden om daar data te hebben.
Voornamelijk om af en toe met vrienden te whatsappen en wat kleine dingen op te zoeken.
Waar verblijf je in Amerika? In motels? De meeste motels bieden gratis internet aan dus kun je op die momenten altijd contact leggen met het thuisfront. En anders kan dat overdag ook altijd gratis bij een Starbucks of McDonalds.

Bedenk dat je lang niet overal bereik hebt in Amerika. Wel in de steden maar in de echte natuurgebieden vaak niet.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

Coyote schreef:
Victoria schreef:Heb zelf een Iphone 3GS en zou het eigenlijk wel fijn vinden om daar data te hebben.
Waar verblijf je in Amerika? In motels? De meeste motels bieden gratis internet aan dus kun je op die momenten altijd contact leggen met het thuisfront. En anders kan dat overdag ook altijd gratis bij een Starbucks of McDonalds.
Ik heb mijn whatsapp vooral gebruikt in Outlets en daar had je toen nog geen gratis WiFi. Ik zie dat Tanger Outlets het wel op meer sites aan het aanbieden is, maar helaas was toen het nog niet actief. Dit jaar zal ik het eens uitproberen, als goed is heeft een deel van de outlets nu WiFi.

Natuurlijk heb je op veel plekken WiFi, maar je hebt het nooit als je het echt nodig hebt (op een parkeerplaats aan een interstate op Google Maps kijken waar je naar toe moet). En als je een Android telefoon hebt gelijk de navigatie erin knallen...
sdekker
Amerika-ontdekker

Bericht door sdekker »

Wij gaan over twee weken weg en ik zal laten weten hoe het ging met het kaartje en mijn verbruik. Omdat het om een prepaid kaart gaat en je er geen NLD CC aan kan koppelen, houdt het gewoon op als je bundel leeg is. Het kaartje was er na ongeveer een week. Ik raad je aan om het al in de USA te laten activeren zodat je de pincode hebt en hier alles kan klaarzetten, anders moet je dat bij aankomst in de VS doen. Volgens mij moet je het kaartje ook blijven gebruiken, anders vervalt hij na drie maanden.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

ralfbosz schreef:Natuurlijk heb je op veel plekken WiFi, maar je hebt het nooit als je het echt nodig hebt (op een parkeerplaats aan een interstate op Google Maps kijken waar je naar toe moet).
Daarvoor heb ik mijn TomTom, Rand McNally en (indien nodig) mijn Hallwag kaarten. :mrgreen:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
DVDGuy
Amerika-expert

Bericht door DVDGuy »

Als ik de link op ebay volg, kan ik de kaart gelijk laten activeren en als ik alles goed heb begrepen, kan ik er een bedrag op zetten en straks als ik in de USA ben, moet ik dan die 500Mb activeren.

Wij gaan een maand naar de States en daarna ga ik de kaart eigenlijk niet meer gebruiken

Moet je nu ook nog een keuze maken voor een pakket om te bellen?
Ik heb namelijk geen behoefte aan bellen, maar wil eventueel wel een keer een smsje sturen o.i.d.

.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer