Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Uitleg&Vragen Priceline/Hotwire 3
Re: Priceline advies.
Ik heb even naar zijn vorige posts gekeken maar het gebruiken van meerdere vraagtekens is waarschijnlijk zijn schrijfstijl.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Om hier nog even op terug te komen.Coyote schreef:Ook hier kunnen we stapsgewijs aangeven wat je moet doen.
Als we je hier stap voor stap kunnen helpen hebben andere forumleden er ook wat aan die nog niet goed met Priceline/Hotwire kunnen omgaan.
Roland
ja jongens dat inderdaad mijn schrijftaal. ik ben gek op uitroeptekens vraagtekens en puntjes............ kijk ik zal het proberen uit te leggen: als ik op priceline zit en ik kijk bij name your price dan krijg je een lijst met de area's. Moet ik hier 1 of meerdere areas's selecteren? (kijk ik kies nu bv san francisco19/5 tot 22-5) en dan kies ik area's 2, 3 en 5. bij de ster keuze zet ik dan 3+ ster want hier staat het best buy embleem. dan kijk ik bij" Name your price " en daar zie ik een oranje vak waar je jou prijs kan invullen laten we zeggen 85 dollar. naast dat oranje vak heb je een licht oranje vak waar staat: Median retail price for a 3 star hotel in the areas selected is $160. betekent dit dat ik minimaal 160 dollar mmoet invullen? dan vul ik mijn naam onder. en dan next. dan kom ik bij een venster waar staat wat je keuze is en dan staat er onder dit: initial Here:(wat moet ik hier invullen)?? I have read, accept and agree to abide by priceline.com's terms and conditions and privacy policy.
ok dan kom ik op de pagina voor je gegevens in. als ik dit heb gedaan moet ik mijn credit card gegevens invoeren als ik dan next doe `wat gebeurt er dan??? zit ik dan gelijk aan dat hotel vast om mis ik dan een aantal stappen??? ik hoop dat jullie dit makkelijker vinden en mij hierbij willen helpen.
ok dan kom ik op de pagina voor je gegevens in. als ik dit heb gedaan moet ik mijn credit card gegevens invoeren als ik dan next doe `wat gebeurt er dan??? zit ik dan gelijk aan dat hotel vast om mis ik dan een aantal stappen??? ik hoop dat jullie dit makkelijker vinden en mij hierbij willen helpen.
ben bekend met deze sites maar als ik hier zoek dan vindt ik de hotels er best wel prijzig. een 3 sterren hotel voor gemiddeld 150 euro voor 1 nacht vindt ik veel geld! dus als ik lees dat mensen in de Hyatt zitten voor 90 dollar vind ik dat een beter deal dan 2 sterren voor 120 euro!!! en ik kijk meestal naar hotels via Hoteloogle.com staan allen ineternetaanbieder en vergelijkt de prijzen ook gelijk.kastelke schreef:Je kan ook gewoon boeken via volgende sites die in het Nederlands zijn en die ook wat goedkoper zijn dan de reguliere prijzen:
http://nl.hotels.com/
http://www.booking.com/index.html?label ... =1&lang=nl
http://www.expedia.nl/
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Deze video verteld in ca 10 minuten stap voor stap hoe Priceline werkt.
Als je deze nu eerst bekijkt en ons daarna verteld op welke stap je vastloopt.
[youtube]ZMqgnwAQ3dA[/youtube]
Als je deze nu eerst bekijkt en ons daarna verteld op welke stap je vastloopt.
[youtube]ZMqgnwAQ3dA[/youtube]
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Als je de video hebt gekeken die in het openingstopic staat, heb je kunnen zien hoe het met de zones werkt en dat je deze zones kunt / moet gebruiken voor "free rebids" (zonder dat je dus 24 uur hoeft te wachten). Heb je deze video gekeken?Redouan10 schreef:Moet ik hier 1 of meerdere areas's selecteren? (kijk ik kies nu bv san francisco19/5 tot 22-5) en dan kies ik area's 2, 3 en 5. bij de ster keuze zet ik dan 3+ ster want hier staat het best buy embleem.
Hier niets van aantrekken. Als richtlijn kun je de prijzen nemen waarmee mensen recent hotels hebben gewonnen, te lezen op biddingfortravel of betterbidding (zie openingstopic).Redouan10 schreef:Median retail price for a 3 star hotel in the areas selected is $160. betekent dit dat ik minimaal 160 dollar mmoet invullen?
Gewoon iets invullen, ik neem altijd mijn voorletter.Redouan10 schreef:initial Here:(wat moet ik hier invullen)??
Wanneer al je gegevens (correct) zijn ingevuld EN Priceline gaat akkoord met jouw prijs, dan zit zit je inderdaad vast aan het hotel.Redouan10 schreef:ok dan kom ik op de pagina voor je gegevens in. als ik dit heb gedaan moet ik mijn credit card gegevens invoeren als ik dan next doe `wat gebeurt er dan??? zit ik dan gelijk aan dat hotel vast om mis ik dan een aantal stappen???
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Bij een account moet je sowieso je creditcardnummer invoeren. Het wordt pas afgeschreven als je ' gewonnen ' hebt.
Wij hebben tot nu toe geen problemen gehad dat boekingen niet klopten of onterechte afschrijvingen. Wat ons betreft dus een aanrader.
Succes,
Monique
Wij hebben tot nu toe geen problemen gehad dat boekingen niet klopten of onterechte afschrijvingen. Wat ons betreft dus een aanrader.
Succes,
Monique

- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Net waar jij wilt zitten... Wil je in Fisherman's Wharf zitten, kies je dat... De andere gebieden kun je gebruiken voor eventueel vrije biedingen. Wanneer kun je vrij bieden? Als je een zone uitkiest die niet dezelfde aantal sterren heeft.Redouan10 schreef:als ik op priceline zit en ik kijk bij name your price dan krijg je een lijst met de area's. Moet ik hier 1 of meerdere areas's selecteren?
Bijvoorbeeld gebied 1 heeft hotels met max 3*. Gebied 2 heeft hotels met max 4*. Gebied 3 heeft hotels met max 3.5* en gebied 6 heeft hotels met max 2*.
Stel je wilt in gebied 3 een hotel (Fisherman's Wharf dus). Dat gebied heeft dus hotels met maximaal 3.5 ster. Stel je wilt een hotel met 3*. Dan kies je daar dus 3* (en niet 3.5 of lager).
Mocht je geen prijs hebben en je wilt nog een keer bieden, dan voeg je er een gebied aan toe welke geen 3*-hotels heeft. In San Francisco is dat dus alleen gebied 6. Ofwel, je kunt per dag maar 2x bieden. Wellicht wil je een 3.5* in Fisherman's Wharf, dan kun je na je bieding per keer weer een gebied erbij voegen (een gebied welke dus geen hotels heeft met 3.5*). Dit betekent voor SF dat je de volgende gebieden kunt gebruiken: 1-4-5-6-7-11. Dat wil dus zeggen dat je zeven keer kunt bieden op een dag. Telkens één gebied bijvoegen.
Dus je begint bijvoorbeeld met Fisherman's Wharf (gebied 3) natuurlijk. Kiest 3.5*. Dollar of ... 100. Niet raak. Dan voeg je gebied 1 eraan toe. Bod verhogen met een dollar of 5? (net wat jij wilt). Weer niet raak, dan voeg je er gebied 4 eraan toe en verhoog je je bod weer met 5 dollar. Dus zit je op de 110 dollar... etc etc etc. Totdat je raak hebt, of totdat je niet meer kunt bieden (zones met minder dan 3.5* op zijn dus).
Verder moet je dat 'Best Buy Embleem' gewoon negeren. Althans, dat doe ik... ik bepaal zelf wel of ik een 2.5, 3, 3.5 of 4* wil hebben

Ook dat Median Retail Price negeren... Althans, ik kijk er nooit naar

Hoe weet je dan wat voor bedrag je in moet vullen? Dit is vooral jezelf inlezen in bv http://www.betterbidding.com. Daar vult men in wat er gewonnen is en voor welke prijs. Daarmee kun je redelijk goed inschatten op welk bod je ongeveer moet zitten. Zelf vergelijk ik ook altijd even met http://www.hotwire.com. Vaak zitten de prijzen van priceline een 10% á 10 dollar onder die prijs.
Als ik kijk voor jouw data op hotwire voor gebied Fisherman's Wharf, dan zit een 3* op 264 dollar. Wellicht dat je bij priceline dan een hotel wint voor een dollar of 240?
Het goedkoopste gebied lijkt het gebied rondom het vliegveld. Op hotwire heb je daar een 3* hotel voor 89 dollar. Wellicht dat je dan bij priceline voor een dollar of 75 á 80 prijs hebt.
Je vult dan inderdaad onder je naam in en dan next. Initial Here betekent dat je daar je initialen neer met zetten. Ofwel de eerste letter van je voornaam en de eerste letter van je achternaam.
Als je gegevens van je CC hebt ingevoerd en dan next... is het spannend.. Heb je wel of geen prijs

Zo iets?
Edit: ja potver... zijn er al behoorlijk wat voor me met een uitleg

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Geweldig jongens!!!! space ace thanks!
Re: Uitleg&Vragen Priceline/Hotwire 3
Klopt het dat ik niet kan boeken bij de United Kingdom versie van Hotwire? (hotwire.com/uk)
Ik las net hierboven dat het nogal een verschil kon maken met welke computer e.d. naar prijzen zocht op hotwire en daarom heb ik eens op UK gekeken. Daar kwam ik inderdaad een verrassend goede prijs tegen voor een hotel in Boston MA. De prijzen voor de periode 4 t/m 7 april blijven namelijk erg hoog en daar kwam het aanbod van een 4* hotel in Quincy Market/Financial district voor $ 159.78 incl tax per nacht tegen. Tijdens het boeken liep het vast en toen ik opnieuw wilde beginnen kreeg ik vervolgens bij Boston de foutmelding "We're sorry, but we are experiencing system problems" en Error code: 1910. Wanneer ik een andere stad invul, krijg ik de melding niet. Hoe kan dat?
Edit: de aanhouder wint. het is met een omweg uiteindelijk toch gelukt.
Ik las net hierboven dat het nogal een verschil kon maken met welke computer e.d. naar prijzen zocht op hotwire en daarom heb ik eens op UK gekeken. Daar kwam ik inderdaad een verrassend goede prijs tegen voor een hotel in Boston MA. De prijzen voor de periode 4 t/m 7 april blijven namelijk erg hoog en daar kwam het aanbod van een 4* hotel in Quincy Market/Financial district voor $ 159.78 incl tax per nacht tegen. Tijdens het boeken liep het vast en toen ik opnieuw wilde beginnen kreeg ik vervolgens bij Boston de foutmelding "We're sorry, but we are experiencing system problems" en Error code: 1910. Wanneer ik een andere stad invul, krijg ik de melding niet. Hoe kan dat?
Edit: de aanhouder wint. het is met een omweg uiteindelijk toch gelukt.
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Misschien is http://www.biddingtraveler.com iets voor je.
Hier hoef je alleen het gebied aan te geven waar je wilt zitten en je min. + max. prijs. Biddingraveler doet dan de biedingen inclusief free rebids.
Hier hoef je alleen het gebied aan te geven waar je wilt zitten en je min. + max. prijs. Biddingraveler doet dan de biedingen inclusief free rebids.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die tip staat ook allang in het algemene topic. Ik vraag wel een Mod om dit topic daarmee te mergen.
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=33896
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=33896
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Priceline advies samengevoegd met dit topic gezien alle genoemde tips ook in dit topic te vinden zijn.
Groetjes,
Carine
Carine
- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Ik ben fan ook van Priceline. Onze vorige vakantie hebben we meerdere hotels op deze manier geboekt.
Ik kom er alleen niet achter of je een hotel kan annuleren? Ik weet wel dat je kan aangeven om 5 dollar extra te betalen zodat je kan annuleren, maar volgens moet dit ver van te voren of niet?
Dat houdt mij soms tegen om nu al een hotel te boeken, aangezien wij nogal flexibel kunnen zijn in de data. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik kom er alleen niet achter of je een hotel kan annuleren? Ik weet wel dat je kan aangeven om 5 dollar extra te betalen zodat je kan annuleren, maar volgens moet dit ver van te voren of niet?
Dat houdt mij soms tegen om nu al een hotel te boeken, aangezien wij nogal flexibel kunnen zijn in de data. Heeft iemand hier ervaring mee?
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je het openingstopic al gelezen? http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=33896
Annuleren kan niet. Die $5 is voor een annuleringsverzekering maar daar heb je als Europeaan volgens mij niks aan.
Annuleren kan niet. Die $5 is voor een annuleringsverzekering maar daar heb je als Europeaan volgens mij niks aan.
- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Tijn bedankt, ik had daaroverheen gelezen.
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik heb zelf geen enkele ervaring met Priceline dus wellicht dat jullie mij kunnen helpen, of allicht kunnen vertellen of Priceline wel zinvol is in mijn situatie. Zelf heb ik een hotel gevonden (vlak) buiten Manhattan voor 650,- euro. Wellicht dat ik via Priceline een stuk goedkoper kan zijn.
Periode: 4 oktober t/m 8 oktober (4 nachten) met 2 personen.
Zones:
1. Times Square
2. Central park south
3. Midtown west
4. Midtown east
5. Madison Square garden
6. Upper east/west side
7. Soho
Budget: 180$ per nacht (inclusief tax!)
Minimaal: 3,5 *** ster.
Welke van de zones zit ik qua budget goed? Ik neem aan dat ik in bijv. times square niet voor 180$ p.n. een hotel kan vinden met 3,5 ster.
Hoeveel tax komt er bovenop? (wat moet ik dus bieden...)
Welke zone zou qua ligging/prijs het beste zijn?
Wanneer kan je het beste bieden? dichtbij de 'datum' of juist nu al?
En misschien belangrijker nog... wat voor bidding strategy kan ik het beste hanteren?
Periode: 4 oktober t/m 8 oktober (4 nachten) met 2 personen.
Zones:
1. Times Square
2. Central park south
3. Midtown west
4. Midtown east
5. Madison Square garden
6. Upper east/west side
7. Soho
Budget: 180$ per nacht (inclusief tax!)
Minimaal: 3,5 *** ster.
Welke van de zones zit ik qua budget goed? Ik neem aan dat ik in bijv. times square niet voor 180$ p.n. een hotel kan vinden met 3,5 ster.
Hoeveel tax komt er bovenop? (wat moet ik dus bieden...)
Welke zone zou qua ligging/prijs het beste zijn?
Wanneer kan je het beste bieden? dichtbij de 'datum' of juist nu al?
En misschien belangrijker nog... wat voor bidding strategy kan ik het beste hanteren?

- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een heleboel vragen. Ik zal je in de juiste richting sturen zodat je zelf wat onderzoek kunt doen 
Lees vooral ook het startbericht. Hier vind je ook links naar allerlei informatiebronnen.
1. Welke van de zones zit ik qua budget goed? Ik neem aan dat ik in bijv. times square niet voor 180$ p.n. een hotel kan vinden met 3,5 ster.
Kijk eens op Biddingtraveler.com . Je kunt daar zien wat er zoals gewonnen is in bepaalde gebieden.
2. Hoeveel tax komt er bovenop? (wat moet ik dus bieden...)
Dit kun je zelf ook al zien als je gaat bieden. Net voordat je je akkoord geeft op Priceline om een bod uit te brengen zie je het bedrag inclusief taxes en fees. Doe dus eerst een proef. Je totale budget is $720.
Ik heb het voor $120 bekeken:

En voor $147:

3. Welke zone zou qua ligging/prijs het beste zijn?
Zie 1
4. Wanneer kan je het beste bieden? dichtbij de 'datum' of juist nu al?
Nu is al erg vroeg. Wat het prettigste werkt is het volgende:
- boek een hotel in NYC die kosteloos te annuleren is
- houd Hotwire in de gaten. Van de prijzen die zij hanteren moet je ca 10-20% afhalen
- je kunt ook een mailtje krijgen als de prijzen zakken op Hotwire. Hiervoor moet je een account aanmaken.
5. En misschien belangrijker nog... wat voor bidding strategy kan ik het beste hanteren?
Zie 1. Deze site stippelt de hele strategie voor je uit.

Lees vooral ook het startbericht. Hier vind je ook links naar allerlei informatiebronnen.
1. Welke van de zones zit ik qua budget goed? Ik neem aan dat ik in bijv. times square niet voor 180$ p.n. een hotel kan vinden met 3,5 ster.
Kijk eens op Biddingtraveler.com . Je kunt daar zien wat er zoals gewonnen is in bepaalde gebieden.
2. Hoeveel tax komt er bovenop? (wat moet ik dus bieden...)
Dit kun je zelf ook al zien als je gaat bieden. Net voordat je je akkoord geeft op Priceline om een bod uit te brengen zie je het bedrag inclusief taxes en fees. Doe dus eerst een proef. Je totale budget is $720.
Ik heb het voor $120 bekeken:

En voor $147:

3. Welke zone zou qua ligging/prijs het beste zijn?
Zie 1
4. Wanneer kan je het beste bieden? dichtbij de 'datum' of juist nu al?
Nu is al erg vroeg. Wat het prettigste werkt is het volgende:
- boek een hotel in NYC die kosteloos te annuleren is
- houd Hotwire in de gaten. Van de prijzen die zij hanteren moet je ca 10-20% afhalen
- je kunt ook een mailtje krijgen als de prijzen zakken op Hotwire. Hiervoor moet je een account aanmaken.
5. En misschien belangrijker nog... wat voor bidding strategy kan ik het beste hanteren?
Zie 1. Deze site stippelt de hele strategie voor je uit.
Wij (en met ons heel veel anderen) zaten in een 4* (Algonquin) vlakbij TimeSquare voor 130 dollar per nacht (excl. tax). Wij hadden geboekt in november, voor een hotel in juliRNA schreef:Welke van de zones zit ik qua budget goed? Ik neem aan dat ik in bijv. times square niet voor 180$ p.n. een hotel kan vinden met 3,5 ster.