Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

storm in Florida ?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
dieter
Amerikakenner

storm in Florida ?

Bericht door dieter »

Ik verneem net dat er in Florida een orkaan (Charley als ik het goed begrepen heb) op komt is, en net nu we maandag vertrekken :(
Weet er iemand hoe lang zo'n orkaan duurt, en waar ik alles kan volgen ?
We komen maandagavond toe in Miami. Zou hij tegen dan uitgeraasd zijn ?
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Er is inderdaad een orkaan in Florida. Ergens anders op het forum is daar ook al over gepost.

Eerder op de dag was er al een tropische storm Bonnie die de Florida panhandle heeft aangedaan. Morgenochtend maakt Orkaan Charley landfall in West Florida! Alle toeristen in Key West en omstreken zijn verzocht ergens anders naar toe te gaan. Ook in het gebied rond Tampa worden een aantal mensen geevacueerd.

Op het internet zijn genoeg bronnen te vinden met actuele informatie.
Dit is van de lokale krant in ZW-Florida: http://www.sun-sentinel.com/news/weather/hurricane/
Je kan oa. ook op weather.com kijken. Hieronder zie je het pad van de Orkaan
Afbeelding
.

Maandag is de orkaan/tropische storm al veel verder afgezwakt en landinwaarts. In de nasleep kan het nog wel flinke buien geven.
.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer