Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nieuwe koffer kopen, hoe streng met afmetingen?
Nieuwe koffer kopen, hoe streng met afmetingen?
Ik vlieg over ruim 4 weken naar de VS en mijn oude Samsonite is na jaren van trouwe dienst aan vervangen toe. Ik wil graag een koffer op 4 wielen, met op z'n minst een inhoud van rond de 90 liter. Dit zou geen probleem moeten zijn. Echter, als ik op de site van KLM/Delta kijk, dan mag een koffer max. 157/158 cm zijn als je de l+b+h optelt. En als ik de koffers van Samsonite (en ik heb ook al andere merken bekeken) op de site zie qua inhoud, dan zitten die bijna allemaal boven de 158 cm. Sommige niet zoveel, maar toch. En koffers die ruim binnen het maximum vallen zijn voor mij echt veel te klein voor een langere reis.
Houden jullie rekening met de afmeting van jullie koffer en wordt die met inchecken wel eens gecontroleerd? Met mijn oude koffer nooit problemen gehad, maar het is alweer een aantal jaren geleden dat ik een verdere reis heb gemaakt en tegenwoordig is alles strenger geworden.
Houden jullie rekening met de afmeting van jullie koffer en wordt die met inchecken wel eens gecontroleerd? Met mijn oude koffer nooit problemen gehad, maar het is alweer een aantal jaren geleden dat ik een verdere reis heb gemaakt en tegenwoordig is alles strenger geworden.
Re: Nieuwe koffer kopen, hoe streng met afmetingen?
Heb een vrij grote koffer en nog nooit problemen gehad. Hou er wel rekening mee dat als die grote koffer vult je een stuk over de toegelaten 23 kilo kan zitten.
Ik heb nooit meegemaakt dat ze met een meetlat klaar stonden. Ik denk zelf dat je pas problemen krijgt als je koffer echt veel groter is dan de voorgeschreven afmetingen. En inderdaad moet je zeker op het gewicht letten want het gewicht kunnen ze wel zo zien.
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Koffers gaan in het ruim en daar maakt het niet zo veel uit wat de maten zijn, anders dan bij handbagage, waar de afmetingen er wel toe doen; zoals al opgemerkt, is het gewicht wel van toepassing, want dat wordt immers gewogen, voordat het het ruim in gaat.
Ik heb een "American Tourister by Samsonite F.lite upright 79 cm".
Die is 57 x 79 x 33 cm en 111 liter.
Ik heb nog nooit een opmerking gehad over de afmetingen van de koffer (Zowel met Delta als KLM gevlogen, en minstens 8 USA reizen).
En ik heb het idee dat sommigen nog wel grotere koffers meenemen (maar dat kan perceptie zijn).
Die is 57 x 79 x 33 cm en 111 liter.
Ik heb nog nooit een opmerking gehad over de afmetingen van de koffer (Zowel met Delta als KLM gevlogen, en minstens 8 USA reizen).
En ik heb het idee dat sommigen nog wel grotere koffers meenemen (maar dat kan perceptie zijn).
ik heb zelf ook nog nooit meegemaakt dat mijn koffer is opgemeten (behalve dan met handbagage
), maar omdat de afmetingen ook voor ruimbagage specifiek worden genoemd, ging ik toch twijfelen. Bedankt voor jullie antwoorden!! Ik zal dus wel rekening houden met de afmetingen, maar hoeft dus niet heel niet strikt. Qua gewicht in de gaten houden weet ik, en dat is niet mijn sterkste punt
, maar daar ligt dan de uitdaging 

Mag je als handbagage een gewone rugzak gebruiken?
is toch moeilijker voor hun om precies te meten ?

- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij nemen altijd 2 rugzakken mee als handbagage. Nog nooit problemen mee gehad. 

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Bij de incheckbalies heb je van die dingen waarmee je kan zien of je handbagage aan de afmetingen voldoet. Als je handbagage erin past dan zit het wel goed.
Als je ziet wat voor handbagage sommige reizigers meenemen, heb ik toch mijn twijfels bij het checken ervan.
- Louise
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hou op schei uit!
Sommige nemen van die kleine rolkoffertjes mee en die nemen bijna het hele bagagevak in het vliegtuig in beslag!
Wij nemen ook altijd 2 rugzakken en een grote tas voor dochterlief mee. Ik heb ook altijd een handtas mee en als we gaan boarden, stop ik hem snel in een van de rugtassen en in het vliegtuig haal ik hem er weer uit.
Sommige nemen van die kleine rolkoffertjes mee en die nemen bijna het hele bagagevak in het vliegtuig in beslag!
Wij nemen ook altijd 2 rugzakken en een grote tas voor dochterlief mee. Ik heb ook altijd een handtas mee en als we gaan boarden, stop ik hem snel in een van de rugtassen en in het vliegtuig haal ik hem er weer uit.
- Mads2010
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Herkenbaar! Drie weken geleden naar de USA geweest voor werk en ik heb me verbaasd welke "hand"bagage er mee ging in het toestel. Complete, grote koffers die maar tenauwernood in de bagagerekken pasten. Geen hond/beambte die bij inchecken kijkt naar de afmetingen. In juni gaan we nog een keer privé voor vakantie en heb ik me voorgenomen om ook een groter koffer mee te nemen, vooral omdat we ook reizen met onze zoon van twee en een voorovernachting hebben in Brussel. Kunnen de spullen voor die nacht mooi in dat koffer...
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik gebruik inderdaad ook zo'n klein rolkoffertje als handbagage, maar dat ding valt wél precies binnen de maximale afmetingen van handbagage... Als ik zie wat sommige mensen aan veel grotere handbagagestukken meenemen, valt mijn koffertje nog wel mee in grootte...Louise schreef:Hou op schei uit!
Ik vertrek binnen enkele weken en heb ook zo'n rolkoffer (als handbagage) aangekocht - ik heb me gehouden aan de opgegeven afmetingen en idd dat is niet zo groot hoor !
Een ander probleem: ik heb gewoon veel te veel gewicht dat ik wil meenemen....weet iemand of het veel kost om een extra bagagekoffer mee te nemen ? Of stuur je je extra bagage beter op per DHL of UPS ?
Groetjes, mamsie
Een ander probleem: ik heb gewoon veel te veel gewicht dat ik wil meenemen....weet iemand of het veel kost om een extra bagagekoffer mee te nemen ? Of stuur je je extra bagage beter op per DHL of UPS ?
Groetjes, mamsie
Sluit je ogen, droom je leven - Open je ogen, leef je dromen !
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Een extra stuks bagage kost bij de meeste airlines rond de 50 euro. Hetzelfde gewicht en afmeting via DHL-UPS e.d. sturen zal (de laatste keer dat ik gekeken heb Okt.'11) behoorlijk wat meer kosten.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 3806 Weergaves
-
Laatste bericht door Cindy1969