Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
gewicht bagage/ handbagage
- Tigerbunny
- Amerika-ontdekker
gewicht bagage/ handbagage
Enkele jaren geleden vloog ik reeds naar the states, en toen mocht men 2 X 32 kg per persoon meenemen, nu lang ik dat alle vliegmaatschappijen ( we vliegen met Continental Airlines) dit recent zouden aangepast hebben (in de economy klasse althans) naar 2 x 23 kg per persoon. (ik zou nl graag wel het één en het ander meebrengen nu)
Klopt dit? En handbagage zou 1 x 18 kg per persoon zijn (wel niet veel verschil met de gewone bagage dan!)
Groetjes!!
Klopt dit? En handbagage zou 1 x 18 kg per persoon zijn (wel niet veel verschil met de gewone bagage dan!)
Groetjes!!
2003: Californië, Nevada, Arizona, Utah
2006: New York
2007: Rocky Mountains

- Tigerbunny
- Amerika-ontdekker
Ja, die 18 kg handbagage vond ik ook veel, zeker als je dan ziet dan het maar 5 kg minder is dan wat in de gewone bagage mag! Vandaar dat ik toch nog even wou checken dus...
En wat die handbagage betreft onder de vorm van "hutkoffers", ook daar zijn beperkingen op hoor, je mag niet buiten bepaalde afmetingen gaan.
En wat die handbagage betreft onder de vorm van "hutkoffers", ook daar zijn beperkingen op hoor, je mag niet buiten bepaalde afmetingen gaan.

Ik moet altijd wel een beetje gniffelen als ik dit soort discussies lees. Heen gaan wij altijd lichtgewicht, niet veel bij ons. Terug haalden wij die 32 kg per koffer ruím. Dit jaar weer met United dus ik ben er al op voorbereid dat ik 4 x 25 dollar ga neertellen op de terugweg.
Vorig jaar hadden wij inderdaad 18 en 19 kilo handbagage bij ons, toen we thuis kwamen gewogen en inderdaad, wij waren ook erg geschrokken maar het was toch echt zo. Wel aan de maten gehouden, maar flink vol gestouwd. Ik las zojuist op de site van United (omdat ik me nu toch wel afvroeg hoeveel handbagage toegestaan is) 'There is no weight restriction with the carry-on bag'. Dat biedt weer perspectief voor dít jaar
Vorig jaar hadden wij inderdaad 18 en 19 kilo handbagage bij ons, toen we thuis kwamen gewogen en inderdaad, wij waren ook erg geschrokken maar het was toch echt zo. Wel aan de maten gehouden, maar flink vol gestouwd. Ik las zojuist op de site van United (omdat ik me nu toch wel afvroeg hoeveel handbagage toegestaan is) 'There is no weight restriction with the carry-on bag'. Dat biedt weer perspectief voor dít jaar

Dat kan ik geloven, wijzelf hebben zulke kleinere hutkoffers die je als handbagage zou kunnen gebruiken en die voldoen aan de afmetingen. Weet je wel met die wieltjes en telescopisch handvat. Maar die wegen al bijna 3 kg met heel dat systeem erin, en als je dan zoals wij maar 6 kg handbagage mag hebben, ja dan weet je het al, gewone draagtas of rugzak meenemen in de plaats.
Mijn koffers waren ook te zwaar (resp. 6 en 8 lbs). Oeps, dat krijg je als je veel scrapbookpapier koopt
Maar we mochten ompakken en dat lukte goed. De teller bleef bij beiden op precies 50 lbs steken. Of dat de man daar iets aan geholpen heeft of ons ontzettend slimme ompakken naar andere koffers en handbagage was weet ik niet.
Maar we hebben alles zonder boete weer mee gekregen naar Nederland, en dat was even het belangrijkste.
Liliane

Maar we hebben alles zonder boete weer mee gekregen naar Nederland, en dat was even het belangrijkste.
Liliane
2004 Woodstock, Ontario en Scottsville, Virginia
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Ben ik het niet mee eens, afgelopen reis waren onze koffers te zwaar ( dit wisten we al want we hadden ze thuis gewogen) bij het inchecken op Schiphol beide wogen 27,5 kilo i.p.v. 23 kilo en er werd niets van gezegt.novw schreef:de ervaring in Nederland is slechter dan in de VS. Te zware koffers (32 kilo is echt weinig) worden vanuit hier een stuk minder snel geaccperteerd dan vanuit de VS. Heeft waarschijnlijk ook met de verminderde klantvriendelijkheid op Schiphol te maken.
Ook werden er geen labels aangedaan.
Op de terug reis vanuit Las Vegas waren ze weer allebei te zwaar (wisten we niet want je kan niet wegen in een hotel) aan de ene ging een label met het gewicht er op (52 lbs) en de andere moesten we overpakken of $ 25 betalen, na het overpakken woog hij nog 53 lbs en ook daar ging dus een label aan.
Rob
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
suebrons schreef:Dus zolang je maar niet over het gewicht voor handbagage gaat mag je per persoon ook een rugtus en een laptop tas meenemen? Kijk dat bied perspectieven.
Ik vind 23 kg ook wel weinig eigenlijk voor koffers. Kleding weegt niet zo heel veel maar 23 kg is zo gehaald.
Let op,het mag dus niet!
Maar ik reis zelf als het even kan met een grote weekendtas die exact binnen de maten voor handbagage valt,een rugzak (moet je niet denken aan zo'n extern frame ding natuurlijk) en een laptoptas.
Tot nu toe nooit problemen gehad,waar ik wel bij moet vermelden dat ik bewust niet op drukke dagen (weekend!) vlieg,zodat er meestal wat plaatsen over zijn in het vliegtuig.Het kan zo maar dat bij een echt vol vliegtuig de regels gewoon worden nageleefd.
En 23 kilo,ik heb het echt nog nooit gehaald.
Op de terugweg ben ook ik wat zwaarder met bagage,maar niet zoveel....
-
- Amerika-ontdekker
Ik denk dat het er aan ligt wie je tegenkomt op het vliegveld. De ene is de andere niet en ik zou zelf oppassen met teveel meenemen. Ik heb voorbeelden gezien van mensen die bij de gate nog problemen kregen met de afmetingen van hun handbagage, en dan kan je het niet meer inchecken...
In ieder geval, veel succes, zou maar bij de regels blijven dan heb je weinig om je druk over te maken!
Ik heb zelf altijd strenge controles meegemaakt als het op de bagage aankwam en ik vlieg voornamelijk met KLM en Continental.
In ieder geval, veel succes, zou maar bij de regels blijven dan heb je weinig om je druk over te maken!
Ik heb zelf altijd strenge controles meegemaakt als het op de bagage aankwam en ik vlieg voornamelijk met KLM en Continental.
Onze koffers waren op de terugweg ook te zwaar, maar de vriendelijke man achter de balie op Denver Int. Airport liet het toe zonder bijbetaling.
Wel ging er een label aan met "heavy" erop, dit als waarschuwing voor de mensen die voor het transport van de koffers zorgen.
Wij vliegen nogal veel op Malaga, Spanje met Transavia.
Bijna altijd zijn de koffers te zwaar en altijd moeten we bijbetalen.
Zo flauw......
Wel ging er een label aan met "heavy" erop, dit als waarschuwing voor de mensen die voor het transport van de koffers zorgen.
Wij vliegen nogal veel op Malaga, Spanje met Transavia.
Bijna altijd zijn de koffers te zwaar en altijd moeten we bijbetalen.
Zo flauw......

16x USA / 30 staten
Je kunt het het beste checken op de website van de maatschappij. Wij vlogen met Delta en daar mochten we 2x23 kg en 2x15 kg handbagage meenemen. Wel op het aantal letten, want daarover willen ze nog weleens zeuren.
Op de terugweg had ik als handbagage rugzakje en tas met eten en een kussen, maar dat mocht dus niet: 2 stuks is the rule!! Dus kussen in de tas geprakt en no problem. Gekke Yanken - rule is rule!
Op de terugweg had ik als handbagage rugzakje en tas met eten en een kussen, maar dat mocht dus niet: 2 stuks is the rule!! Dus kussen in de tas geprakt en no problem. Gekke Yanken - rule is rule!
marianne
- Tigerbunny
- Amerika-ontdekker
-
- Amerika-ontdekker
- Tigerbunny
- Amerika-ontdekker
@ newyorkfan: Dat valt inderdaad nog mee, ze werken dus met een forfait, zolang je maar onder de 32 kilo blijft, ik dacht dat ze per extra kilo zouden aangerekend hebben.
Maar nu heb ik toch een idee, hoeveel "overladen" me kan kosten

Maar nu heb ik toch een idee, hoeveel "overladen" me kan kosten

Ben even helemaal in mineur stemming
United heeft het bedrag wat je voor een koffer zou moeten betalen als-ie meer dan 23 kg weegt (en tot 32 kg) VERDUBBELD van 25 dollar naar 50 dollar per koffer. Als je je ticket ná 7 september 2005 gekocht hebt tenminste:
Travel purchased after 9/7/2005: checked baggage more than 50 pounds/23kg and not exceeding 70 pounds/32kg will be charged at the rate of $50.00 per piece.
Balen!

Travel purchased after 9/7/2005: checked baggage more than 50 pounds/23kg and not exceeding 70 pounds/32kg will be charged at the rate of $50.00 per piece.
Balen!
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik had afgelopen weekend ook overgewicht, althans mijn koffer.
In NL had ie al een beetje overgewicht (25 kg ipv 23), maar omdat mijn 2e koffer "maar" 18 kg was, was het geen probleem.
Echter, in Houston met inchecken woog mijn kleine koffer nog maar 16 kg en de grote 31 kg. Ik moest toch echt 25 dollar betalen. Niks te compenseren dus.
Ik vloog met Continental.
Ook kreeg de koffer een oranje label met: HEAVY, bend your knees.
Volgende keer dus 2 grote koffers nemen ipv 1 kleinere en een grote.
In NL had ie al een beetje overgewicht (25 kg ipv 23), maar omdat mijn 2e koffer "maar" 18 kg was, was het geen probleem.
Echter, in Houston met inchecken woog mijn kleine koffer nog maar 16 kg en de grote 31 kg. Ik moest toch echt 25 dollar betalen. Niks te compenseren dus.
Ik vloog met Continental.
Ook kreeg de koffer een oranje label met: HEAVY, bend your knees.
Volgende keer dus 2 grote koffers nemen ipv 1 kleinere en een grote.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 3560 Weergaves
-
Laatste bericht door Coyote
-
- 18 Reacties