Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Roadatlas/navigatie/apps

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Roadatlas/navigatie/apps

Bericht door Vito »

Ik zie door de bomen het bos niet meer om het maar even zo te zeggen.
Onze laatste rondreis dateert alweer van een aantal jaren geleden. Toen reden wij alles op de RandMcNally Roadatlas die we direct na aankomst aanschaften bij een Walmart.

Nu lees ik hier dat veel mensen toch wel gebruik maken navigatie, al dan niet in appvorm of via een navigatiesysteem.
Mijn vraag is eigenlijk wat de meerwaarde is van navigatie of apps en of de Roadatlas niet volstaat. Mis je dan essentiële dingen? De meeste wegen staan aangegeven op de kaart.
Of heb je dit bv. echt wel nodig als je Moki Dugway, Schafer/ Potashtrail enz. wilt rijden?

En als dit echt nodig is: wat is dan handig? Wij hebben een Samsung S2 en een iPhone maar ook nog een oude Tomtom die hier niets ligt te doen.
Kun je dan beter apps downloaden of Software kopen voor de Tomtom of een compleet nieuwe Tomtom?
pelsmaker
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Roadatlas/navigatie/apps

Bericht door pelsmaker »

Ik gebruik Navigatie alleen maar in de steden zoals LA enz of om de straat van een hotel te vinden. Anders is de kaart nog altijd evengoed.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Deze keer zullen we Navigatie in de camper hebben, maar eerder reden we gewoon op de Rand McNally. Ook in de steden als je een beetje kunt kaartlezen gaat dat goed. Het systeem van wegnummers is heel makkelijk. Houdt goed S-N in gaten en E-W.
Navigatie zal vast wel wat toevoegen (waar is de dichtst bijzijnde Starbucks, wallmart :D ) maar ik mis het niet.
De Rand Mc Nally kun je ook bij Selexys kopen.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
plume
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door plume »

Wij rijden altijd met de Tomtom met daarbij de gratis verkrijgbare kaarten van de AAA, die we meestal de eerste de beste dag ophalen. Op deze kaarten staan ook de scenic routes aangegeven. Tot nu toe werkt dit prima. Ook heb ik op de Tomtom wat nuttige plaatsen gezet, zoals Starbucks, Wallmarkt etc., altijd makkelijk als je trek hebt in een bakkie of een boodschap moet doen.
Kaolboerke
Amerika-ontdekker

Bericht door Kaolboerke »

Je hebt al een TomTom bij Walmart voor een kleine 100 dollar...Ik gebruik beiden...TomTom en Randy McNally...
Redouan10
Amerikafan

Bericht door Redouan10 »

Hi plume waar haal jij die AAA kaarten? Gewoon bij de ANWB ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De AAA kaarten kun je bij een AAA kantoor halen. Wij zoeken meestal ook een kantoor op zodra we in Amerika zijn. Er zijn kaarten per staat, maar ze hebben ook veel plattegronden, kaarten van de parken, van het freeway syteem in LA etc etc. Met een ANWB pasje krijg je ze gratis mee.
Ik gebruik ze naast mijn Hallwag kaarten; die vind ik het fijnste om hier al te kopen en om de route op uit te stippelen. Heel handig omdat je meerdere staten op 1 kaart hebt en toch voldoende gedetailleerd.
Wij doen het meestal zonder navigatie; ik lees toch even te vaak in verslagen dat de TomTom de verkeerde route of ongewenste dirt roads aangaf. Ik hoef ook niet zo nodig naar een Starbucks ofzo dus daarvoor heb ik het ook niet nodig. Ik kan me wel voorstellen dat het in het westen zonder navigatie veel makkelijker is dan in het oosten, of in de steden.
Ik heb onlangs de gratis apps voor Yellowstone en Yosemite gedownload, maar ik weet nog niet of ik dat handig vind. Ik heb er zelf een hekel aan om met allerlei apparatuur op stap te moeten gaan. De Guides die je in de parken krijgt zijn informatief genoeg.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik gebruik de navigatie op mijn iPhone om bijvoorbeeld in de grote steden de kortste weg te vinden, of zoals al eerder is gezegd hier, even de dichtstbijzijnde Walmart o.i.d. op te zoeken.
Absoluut handig, maar voor verdere navigatie is een papieren kaart ruim voldoende voor mij, en zelfs die heb ik de laatste jaren vaak niet meer bij me eigenlijk, ik gebruik Google Maps op de iPhone als ik echt de weg niet meer weet.
Redouan10
Amerikafan

Bericht door Redouan10 »

bedankt mariane! maar hoe doe je dat met je iphone? stop je een ander kaart in je telefoon? ik ga er van uit dat je anders aardig wat mb data verbruikt!
annick&erwin
Amerikafan

Bericht door annick&erwin »

Ik wil graag thuis al een kaart kopen en onze route daarop al uitstippelen. Welke kan ik dan het beste kopen en waar kan je die kopen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Annick&Erwin,

Ik vind daarvoor de Hallwag handig, zie ook mijn bericht hierboven.
Je kunt de Hallwag-kaarten bij de betere boekhandel of bij de ANWB krijgen, of online bij bijvoorbeeld Tioga tours (zij hebben ook de Hildebrand-kaarten, die vind ik persoonlijk erg onoverzichtelijk).

Marianne
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik heb me deze aangeschaft voor de komende reis: Michelin North America Road Atlas 2012

Ook heb ik mijn Mio GPS vol geladen met POI's: Hotels, tankstations, parkeerplaatsen, restaurantjes, viewpoints in de NP's, etc.
Dan is't ook veel aangenamer als je ter plaatst bent, je moet geen coördinaten meer ingeven of dingen beginnen opzoeken, waardoor je dus ook weinig tijd verliest aan dat soort futiliteiten.
Allemaal simpel te doen als je wat zoekt online :)

Tenslotte heb ik ook nog altijd mijn iPhone bij me, waar ik de Navigon software er op heb staan.
In geval van nood, of als ik mijn GPS toestel niet bij me heb, kan ik nog altijd navigeren op die manier, super handig!
Reisblog: thisisfraa.be
jaap.agnes
Amerika-newbie

Bericht door jaap.agnes »

Wij maken op al onze reizen gebruik van de Michelin Road Atlas (anwb) en de TomTom. De TomTom voor de route van A naar B en de Atlas voor toeristische binnendoor routes.
Jaap & Agnes
Amerika vakanties sinds 2006
http://amerikavakantie.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
rickmetck
Amerika-ontdekker

Bericht door rickmetck »

Wij rijden in augustus een kleine 3 weken rond met een huurauto, dit in een aantal westelijke staten.
Dit hebben we al vaker gedaan, maar dit keer willen we voor het eerst gebruik maken van navigatie.
Totaal geen ervaring mee, rijden ook thuis nog altijd zonder navigatie.
Wat is handig/verstandig, hier een navigatie kopen met een USA kaart erop (zo ja wat is dan een goede) of via het auto verhuur bedrijf iets huren?
Onze voorkeur gaat nu nog uit naar hier iets kopen en dat meenemen.

Ik hoop op wat nuttige reacties.

Gr Rick.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Hier kopen, USA-kaart erop & dan op voorhand al je Routes/POI's al ingeven.
Bespaart je ter plaatse enorm veel tijd, is leuk om je mee bezig te houden & zodoende ken je de routes ook al vrij goed voor je aankomt.
Meestal kan je bij de nieuwere GPS systemen ook via de software heel makkelijk je routes en POI's al aanmaken, ik zou dus ook niet twijfelen.

Als je ter plaatse een GPS toestel koopt dan ben je er meestal niet mee vertrouwd & moet je ook nog eens al je routes & POI's gaan ingeven, lijkt me dus niet zo handig :)

Zelf heb ik in die van mij al enorm veel POI's van hotels, restaurants, tankstations, viewpoints in de nationale parken, etc toegevoegd.
Dan is't gewoon instappen & gaan met die banaan :mrgreen:
Laatst gewijzigd door markro op 09 mei 2012, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten --> quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reisblog: thisisfraa.be
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

@Fraaa:
Welk nav systeem heb je? En hoe voeg je die POI's toe?
Ik heb sinds kort de TomTom 1005 world, maar het toevoegen van POI's krijg ik niet voor elkaar.
Op mijn oude TT Rider (motornavigatie) kon ik via TomTom Home heel gemakkelijk allerlei POI's op het apparaat zetten, maar nu, via My TomTom lukt me dat helemaal niet :evil:
Het enige wat wel ging was het overzetten van de POI's van mijn oude naar de nieuwe TT, maar ik wil er zo graag nog wat andere dingen bijzetten.
16x USA / 30 staten
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Fraaa schreef:Zelf heb ik in die van mij al enorm veel POI's van hotels, restaurants, tankstations, viewpoints in de nationale parken, etc toegevoegd.
Is dat echt nodig die allemaal toe te voegen? Hotels, restaurants en tankstations staan standaard op mijn TomTom (GO 720T). Ik maak wel vooraf routes die ik op de TomTom zet.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Ik maak wel vooraf routes die ik op de TomTom zet.
Wil iemand me dit nog een keer uitleggen? Ik kan wel de hele route erop krijgen, maar wanneer ik een nieuwe route erop zet dan overschrijft hij de eerste.

Ik zet thuis trouwens alleen de adressen van de campgrounds, en de eventuele dingen die we willen bezoeken in de TomTom. Verder gebruiken we kaarten om de route te bepalen. Starbucs, Walmart etc staan allemaal al in onze TomTom.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Hotels zet ik er altijd wel op. En ook de pretparken die we bezoeken zet ik er van te voren in.
Ik heb gemerkt dat TomTom lang niet altijd de juiste lokatie heeft staan in een POI. Dan sta je dus bij de Service Entrance van een pretpark te kijken :x
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ko-Mar schreef:Wil iemand me dit nog een keer uitleggen? Ik kan wel de hele route erop krijgen, maar wanneer ik een nieuwe route erop zet dan overschrijft hij de eerste.
Ik verwijs nog een keer naar dit topic over Tyre. Daarmee maak ik de routes. Gebruik jij die ook?

Een route maak ik dus eerst met behulp van dit programma. De route sla ik bijv. op als: 'Route dag1 - [datum]'. De routes krijgen de extensie .ITN die je vervolgens in de map ITN op je TomTom zet. Je kunt dit doen door eerst de route op te slaan als... en vervolgens programma opdracht geven de route op je TomTom weg te schrijven. Maar je kunt ook eerst routes maken en die via Verkenner op je TomTom zetten.

Ik maak dus per dag een route.
Njit schreef:Ik heb gemerkt dat TomTom lang niet altijd de juiste lokatie heeft staan in een POI. Dan sta je dus bij de Service Entrance van een pretpark te kijken :x
Daar heb je ook weer gelijk in. Heb het zelf ook wel eens meegemaakt dat ik naar een Outback wilde en TomTom in de middle of knowhere zei dat ik mijn bestemming bereikt had... :? :wink:

Hotels waar ik overnacht en andere belangrijke bezienswaardigheden zet ik dan ook als favoriet in de TomTom.

Maar extra POI's toevoegen doe ik niet omdat ze er dan vaak dubbel in komen te staan.

Roland
Laatst gewijzigd door Coyote op 10 mei 2012, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer