Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

KLM Customer Care

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
bedeve
Amerika-expert

KLM Customer Care

Bericht door bedeve »

Even een berichtje over KLM Customer Care.
Stel je voor dat jij ze zelf eens nodig hebt.
Voor een vraag, of een probleempje.
Zoals ik.

Mijn terugvlucht vanuit San Francisco naar Amsterdam is indirect met een overstap in Minneapolis .
Ik keek bij klm.com op mijn schema en zag dat bij mijn vlucht het deel SFO- Minneapolis er niet meer instond.
Eerder wel
Dus belde ik naar KLM Customer Care 020-4747747.
Niets aan de hand zei de man aan de telefoon.
Want dat deel gaat met Delta Air.
Maar ik zag het eerder wel en m ijn vlucht gaat van ZWE naar ZWE : Antwerpen - Antwerpen.
En mijn terugvlucht ging tot Amsterdam.
Dus er was iets niet goed.
Via de telefoon geen oplossing: ik werd het bos in gestuurd.

En toen ging ik naar Facebook.com.
Via Facebook contact gekregen met KLM Customer Care.
Binnen een uur en via 4 berichten heen en weer is mijn hele vlucht opnieuw ingeboekt en alles opgelost.

2 vragen blijven zonder antwoord;
1. Hoe komt dat nou ?
2. Het kan toch niet zo zijn dat een klant die via Facebook contact zoekt een andere behandeling krijgt dan een klant die dat telefonisch doet.

Die twee vragen blijven bestaan.
Mijn probleem is opgelost.

Mijn tip voor iedereen met vragen over een KLM vlucht; ga naar hun Facebook pagina !
Laatst gewijzigd door bedeve op 26 jun 2012, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Habi
Amerikafan

Re: KLM Customer Care

Bericht door Habi »

misschien had die een verkeerde pet op ofzo want ik wordt altijd erg vriendelijk geholpen bij customer care. Wordt altijd een oplossing gezocht voor je probleem...
2010: CA - AZ - UT - NV
2011: NV - AZ - WY - CO - UT
2012: NV - AZ - UT - CO - SD

http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Had je de vlucht bij de KLM geboekt of ergens anders?
leonardo
Amerika-ontdekker

Bericht door leonardo »

Nooit problemen gehad en altijd netjes en keurig behandeld.... :thumbup:
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

ik niet, maar dan door de cabine crew...
daarom vlieg ik altijd United / continental...
If you can dream it...
royke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door royke »

Heb het verdwijnen van een vlucht uit je boekingen pagina op de site ook al eens gehad. Mailtje gestuurd naar ze en volgende ochtend hadden ze ook alles opnieuw ingeboekt en bleef het ook werken daarna. Foutje op hun site ofzo, was toen ook de Delta vlucht uit mijn boeking die verdwenen was. Alles was wel gewoon vastgelegd bij delta zij die vrouw van KLM. Heb de service als zeer goed ervaren. Later ook nog een paar keer wat heen en weer gemaild over wat andere dingen en altijd netjes binnen 24 uur een andwoord.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Hier dezelfde ervaring, bellen heb ik niet gedaan, maar mailen blijkt onmogelijk zonder boekingscode (dus helaas als je vragen hebt voor het boeken), en een gestuurde e-mail werd duidelijk niet goed gelezen, ik kreeg een onbruikbaar antwoord. Nu al 2 keer via FB een vraag geste;d, dan heb je binnen een paar minuten duidelijk antwoord en is alles opgelost.
Terug in Texas!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Bij ons was er van het stuk ZWE-AMS-MIN-DEN het laatste stuk eraf gevallen. We hadden daar niks over gehoord, we kwamen er pas de dag van te voren achter toen we in wilden checken. Ik heb toen ook met Amsterdam gebeld. Nog nooit zo sjagreinig persoon bij een Customer Service gehad. Heel kortaf. Maar goed, uiteindelijk wel opgelost.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
arnovdb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door arnovdb »

Vandaag toevallig ook contact gehad met KLM customer care.
Mijn schema voor de terugvlucht was aangepast zodat ik nog maar 40 minuten transfertijd in Detroit had (komende uit Denver).
Komt bij dat het ook de laatste vlucht naar Amsterdam was op die dag.

Vonden we iets te risicovol.
Ze gaven aan dat de minimum overstaptijd een uur is.
Zonder problemen ben ik vervolgens op 2 eerdere vluchten gezet met 1.39 uur overstaptijd.

Kortom: goed geholpen, maar inderdaad misschien net afhankelijk wie je aan de telefoon hebt,
Enasni
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Enasni »

Ik heb geen specifieke KLM ervaring op dit punt, maar wel met andere organisaties. Vlak de kracht van social media als Facebook en Twitter niet uit...een kritische noot daar bereikt meer publiek dan dat ze lief is. Ik heb het vermoeden dat je daarom via social media meer gedaan krijgt...
September 2009: Hawaii (Oahu & Maui) || September 2010: New York ||Mei 2012: Zuidwest-USA (LA-LA)
annick&erwin
Amerikafan

Bericht door annick&erwin »

KLM op Facebook, dat is een goeie tip!

Onze oorspronkelijke vluchten naar de USA van Brussel via Atlanta werden afgelast en we kregen nieuwe vluchten met tussenstop in Amsterdam. Niet zo leuk: op de terugvlucht hebben we een tussenstop van 4 uur in Amsterdam en dan nog 50 min. naar Brussel en dan nog 50 min. met taxi naar huis. Terwijl we, als we rechtstreeks vanuit Amsterdam met een taxi naar huis rijden, we in 1,5 uur thuis zijn.

Ik heb ondertussen al 3 keer naar KLM gebeld om te vragen of we de vlucht Amsterdam - Brussel kunnen overslaan. De eerste 2 keer hing het of van de check-in in LA, maar het was waarschijnlijk geen probleem. Vorige week toch nog maar eens voor alle zekerheid voor de 3 de keer gebeld en nu toch een ander antwoord: hangt of van de check-in in LA maar zou waarschijnlijk niet mogelijk zijn omdat onze reis dan niet volledig is. Willen we dat toch moeten we veel bijbetalen.

Vandaag heb ik de vraag via fb gesteld en kreeg direct al een antwoord dat ze begrepen dat het dom was om zolang te doen van Amsterdam naar Brussel en dat ze gingen kijken wat ze voor ons konden doen.

Ik heb toch de indruk dat ze meer moeite doen, hopelijk komt er zo ook een goede oplossing voor ons. Dank je wel voor de tip!
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Ik heb ook hele goede ervaringen met de customer service van KLM via facebook :thumbup:
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Costumer service via social media is in de regel beter dan via telefoon of mail. De social media is toch het visitekaartje van een bedrijf en ze willen graag laten zien dat ze het allemaal geweldig oplossen.
krone
Amerika-ontdekker

Bericht door krone »

De webcare afdeling van KLM is inderdaad erg goed! 24 uur per dag 7 dagen per week! :clap:
Afbeelding
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Ik heb ook geen hoge pet op van KLM customer care (in mijn geval, zakelijk). Heb in november een aanvraag tot restitutie ingediend, krijg ik vlg KLM persoon aan de telefoon ook terug (konden ze zien in de computer) maar tot op heden nog niets ontvangen. Telkens als ik bel krijg ik hetzelfde verhaal te horen: uw aanvraag loopt, is reeds goedgekeurd en wordt binnenkort gerestitueerd...
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Nou boeffie, dan lijkt het de oplossing om het op facebook te vragen, daar zijn kennelijk alleen nog maar goede ervaringen. :D
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Dat ga ik zeker doen, via facebook! :thumbup:
annick&erwin
Amerikafan

Bericht door annick&erwin »

Onze oorspronkelijke vluchten naar de USA van Brussel via Atlanta werden afgelast en we kregen nieuwe vluchten met tussenstop in Amsterdam. Niet zo leuk: op de terugvlucht hebben we een tussenstop van 4 uur in Amsterdam en dan nog 50 min. naar Brussel en dan nog 50 min. met taxi naar huis. Terwijl we, als we rechtstreeks vanuit Amsterdam met een taxi naar huis rijden, we in 1,5 uur thuis zijn.

Ik heb ondertussen al 3 keer naar KLM gebeld om te vragen of we de vlucht Amsterdam - Brussel kunnen overslaan. De eerste 2 keer hing het of van de check-in in LA, maar het was waarschijnlijk geen probleem. Vorige week toch nog maar eens voor alle zekerheid voor de 3 de keer gebeld en nu toch een ander antwoord: hangt of van de check-in in LA maar zou waarschijnlijk niet mogelijk zijn omdat onze reis dan niet volledig is. Willen we dat toch moeten we veel bijbetalen.

Vandaag heb ik de vraag via fb gesteld en kreeg direct al een antwoord dat ze begrepen dat het dom was om zolang te doen van Amsterdam naar Brussel en dat ze gingen kijken wat ze voor ons konden doen.
Yep, en mij is het ook gelukt! Ik kreeg juist het berichtje dat onze vlucht van Amsterdam naar Brussel uit onze reservering kan gehaald worden. Dus dan zijn we nu al zeker dat we van Amsterdam rechtstreeks naar huis kunnen en moeten we het verdict in LA niet meer afwachten. :clap:
jerbia
Amerika-expert

Bericht door jerbia »

:thumbup:
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer