Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

dag eerder bagage inchecken

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
inge1966
Amerika-ontdekker

dag eerder bagage inchecken

Bericht door inge1966 »

hoi allemaal,
Ik ga vliegen met Icelandair en ik vraag me af of we een dag eerder al de bagage naar schiphol kunnen brengen en inchecken.
Dan kunnen we de dag erna lekker relaxed aan de vakantie beginnen.
Ik weet dat er al een soortgelijke topic is geweest, maar daar staat niet echt een antwoord.
Van Icelandair hoor ik ook nog niets op mijn vraag

Bedankt alvast
tosca
Amerika-expert

Re: dag eerder bagage inchecken

Bericht door tosca »

Wil je dan de dag voor je vakantie je bagage brengen, terug naar huis en dan de volgende dag weer naar Schiphol om op vakantie te gaan? In mijn ogen niet echt een relaxte start en een enorme omweg, maar goed ieder zijn ding.

Ik zou niet weten of het kan, maar het lijkt mij onwaarschijnlijk. Dan zitten ze op de luchthaven met vele extra koffers die zij moeten stallen en bij de juiste vluchten weer op moeten roepen?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Incheckbalies gaan over het algemeen 2-3 uur van te voren open dus een dag eerder lijkt mij onmogelijk. En inderdaad lijkt het me heel onhandig om een dag voor vertrek naar Schiphol te gaan en de dag erna weer.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

En waar zouden ze door jou ingecheckte bagage moeten opslaan tot het moment dat het samen met de op de dag van de vlucht ingecheckte bagage kan worden samengevoegd?
inge1966
Amerika-ontdekker

Bericht door inge1966 »

Hoi,
Ik woon niet ver van Schiphol anders is het inderdaad niet te doen.
Ik heb vorig jaar een verhaal gehoord van mensen die hun bagage eerder wegbrachten, vandaar....
Inge
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Anders even contact opnemen met Icelandair en het ze vragen.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Of met die mensen van vorig jaar..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
flbc1
Amerika-ontdekker

Bericht door flbc1 »

Wij wonen ook dicht bij Schiphol en hebben onze bagage ook een dag eerder gebracht met de auto en in een bagagekluis gedaan. Konden volgende dag met openbaarvervoer naar Schiphol. Reizen met een rolstoeler en konden nooit alles in één keer met de bus meenemen.
Voor ons prima oplossing.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Bagage in een bagagekluis is natuurlijk wel mogelijk, maar inchecken een dag van te voren, lijkt mij niet, gelet op praktische problemen (zie eerder antwoord)
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Sinds kort is het voor reizigers die vliegen met Arkefly of Transavia wel mogelijk alvast de bagage in te checken op langparkeren P3, het zogenaamde Drive-Inchecken. Maar dit geldt dan alleen voor deze vliegmaatschappijen.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik heb deze vraag hier een hele tijd geleden ook al eens gesteld (waarschijnlijk was dat de topic die je bedoelde). Meestal willen mensen graag weten op welk tijdstip ze hun bagage ten laatste kunnen af geven, maar ik wou toen ook graag weten vanaf wanneer het ten vroegste kon. Zoals velen heb ik een hotel op Schiphol de avond voordien, dus je bagage de avond voordien afgeven zou héél relaxed zijn de ochtend van vertrek.

Maar helaas, het lijkt er op dat't inderdaad niet mogelijk is. Zoals sommigen al zeiden, het is niet realistisch om iedereen hun bagage bijna een dag voor vertrek bij te houden. Ik denk dus ook dat er gewoon niets op zit dan te wachten tot de ochtend van vertrek.

Afbeelding

Dus in principe vanaf 2u (normale vlucht) / 3u (internationale vlucht) voor vertrek kan je bagage afgeven normaal gezien. IETS vroeger zal geen probleem zijn denk'k, maar dat is het ook dan.
Reisblog: thisisfraa.be
inge1966
Amerika-ontdekker

Bericht door inge1966 »

Ik heb inmiddels antwoord van Icelandair en het kan inderdaad niet.
De andere mensen uit het verhaal had vast een andere vervoerder.
Misschien is een bagagekluis nog een idee, maar het ziet er toch naar uit dat we s'morgens met koffers en al naar Schiphol gaan
Bedankt voor alle informatie
Inge
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Hebben ze op Schiphol nog steeds bagagekluizen? In de meeste vliegvelden in de US zijn ze verdwenen vanwege het risico op terrorisme (bommen in de kluis).
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Ja, op Schiphol zijn op verschillende plaatsen bagagekluizen te vinden.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Het is best relaxed inchecken bij icelandair; dat is misschien een troost. Wij hebben net een retourtje VS-NL achter de rug, met in totaal 3 keer inchecken, waarvan er twee keer niet eens een rij was. De derde keer wel, maar dat stelde niet veel voor. Zijn niet zulke grote kisten en er vertrekt er steeds maar één, dus de icelandair balie is er nou niet echt eentje waar je over de koppen kunt lopen. Zelfs op Keflavik niet :)
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ijsland heeft ook maar net zoveel inwoners als de stad Utrecht. :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves