Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vraag over bagage
Vraag over bagage
Wij vliegen binnenkort met Condor. Op hun site staat dat wij 23 kilo PP mee mogen nemen, met de afmetingen erbij. Handbagage 6 kilo. En er mag 1 laptoptas mee.
Nu hebben wij 1 grote koffer, waarvan er meer dan 23 kilo in kan. Die heeft 2 helften en aan de ene kant gaat mijn spul, andere kant voor spullen van man.
En een grote reistas, waar we ook allebei de helft van onze spullen in doen, zodat het verdeeld is in geval van koffers kwijt raken. In die reistas zit zeker geen 23 kilo.
Worden deze koffers samen gewogen aangezien wij samen komen inchecken? Want dan zou het 46 kilo mogen zijn. Of gaan ze dat apart meten?
Verder staat er op de site helemaal niks over een fototas. Die zou dus wat hun betreft onder de handbagage komen te vallen neem ik aan? En wat zouden ze doen met een klein fototasje waar alleen 1 klein toestel in zit? Zou dat ook als 1 item handbagage geteld worden?
Nu hebben wij 1 grote koffer, waarvan er meer dan 23 kilo in kan. Die heeft 2 helften en aan de ene kant gaat mijn spul, andere kant voor spullen van man.
En een grote reistas, waar we ook allebei de helft van onze spullen in doen, zodat het verdeeld is in geval van koffers kwijt raken. In die reistas zit zeker geen 23 kilo.
Worden deze koffers samen gewogen aangezien wij samen komen inchecken? Want dan zou het 46 kilo mogen zijn. Of gaan ze dat apart meten?
Verder staat er op de site helemaal niks over een fototas. Die zou dus wat hun betreft onder de handbagage komen te vallen neem ik aan? En wat zouden ze doen met een klein fototasje waar alleen 1 klein toestel in zit? Zou dat ook als 1 item handbagage geteld worden?
Re: Vraag over bagage
Wat zei Condor toen je hen dit vroeg?
Wacht, de site van Condor geeft zelf het antwoord al:
Wacht, de site van Condor geeft zelf het antwoord al:
Het wordt dus per tas gewogen. En mocht je over het gewicht heengaan dan wordt je verwacht dit over de andere tassen te verdelen.Any bag exceeding the baggage allowance specified above is subject to excess baggage charges. Additional baggage can be checked in with the other baggage.
Die heb ik ook al gelezen. Maar ik hoor van familie en vriendnen die vlogen dat bij samen inchecken gewoon alles tegelijk gewogen werd.
Ook een collega die als groep ging, daarbij werd alles van de hele groep samen gewogen. Maar dat was niet met Condor.
Ik denk als ik ze zou mailen dat ze heel droog met dat antwoord van jouw quote gaan komen.
Ook een collega die als groep ging, daarbij werd alles van de hele groep samen gewogen. Maar dat was niet met Condor.
Ik denk als ik ze zou mailen dat ze heel droog met dat antwoord van jouw quote gaan komen.
Laatst gewijzigd door Lexicon op 09 jul 2012, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Het antwoord staat op de site van Condor zelf:
En wat betreft de handbagage:
Je koffer mag dus niet meer dan 23 kg wegen.The baggage allowance specified above is per person. The maximum size per bag is 202 cm /79.5" and for USA/Canada 158 cm /62.2" (length + width + height). Any bag exceeding the baggage allowance (both checked and carry-on baggage) specified above is subject to excess baggage charges. Additional baggage can be checked in with the other baggage.
En wat betreft de handbagage:
1 item van 6 kg en een laptop. Over andere items spreken ze niet. Dus ben je aan de gunsten van degene die je inchecked overlevert.Carry-on Baggage
One carry-on item weighing up to 6 kg /13 lbs and not exceeding 55 x 40 x 20 cm (21.6 x 15.7 x 7.8 in) in size may be taken into the cabin. In addition to your carry-on baggage, you can bring one laptop into the cabin free of charge. Carry-on baggage is transported in addition to the checked free baggage. For safety reasons, we may weigh carry-on baggage if there is reason to believe that it exceeds the maximum allowance of 6 kg /13 lbs for carry-on baggage. For safety reasons, the cabin crew is required to store baggage items that are not admitted as carry-on baggage with the other checked baggage in the cargo compartment.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
@Lexicon, maar ik snap niet wat je nu precies wil. Je denkt dat Condor mailen geen nut heeft omdat ze dan hetzelfde zullen zeggen als de site. Waarom het hier dan nog vragen? In de hoop dat wij een ander antwoord zullen geven? Daar kan je geen rechten aan ontlenen en de site is duidelijk.
Het enige wat zou kunnen is dat er iemand reageert die zegt dat hij/zij ooit met Condor vloog en toen wel meer dan 23 kg in 1 koffer had, maar dit niet erg was omdat hij/zij samen met iemand reisde en het totale gewicht van de koffers toen genomen werd. Maar zoals al gezegd, daar kun je geen rechten aan ontlenen.
Ik ben bang dat je je gewoon aan de voorwaarden zal moeten houden zoals die op de site genoemd staan.
Het enige wat zou kunnen is dat er iemand reageert die zegt dat hij/zij ooit met Condor vloog en toen wel meer dan 23 kg in 1 koffer had, maar dit niet erg was omdat hij/zij samen met iemand reisde en het totale gewicht van de koffers toen genomen werd. Maar zoals al gezegd, daar kun je geen rechten aan ontlenen.
Ik ben bang dat je je gewoon aan de voorwaarden zal moeten houden zoals die op de site genoemd staan.
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Soms worden er wel twee koffers op de weegschaal gezet inderdaad (de ene bereikt de lopende band nog niet, als de tweede koffer gelabeld wordt), maar men ziet het gewicht van de eerste koffer ook gewoon apart (want exact twee tegelijk erop zetten, lukt natuurlijk niet
) Maar dit betekent niet dat het gewicht samen gewogen wordt.

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Uiteindelijk beslist diegene die je incheckt en ik denk dat het personeel ook geen boodschap heeft aan "ja maar anderen mochten dat wel". Je kan niet gokken op coulance van hun kant.
- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Je bekijkt het verkeerd volgens mij.Lexicon schreef:Wij vliegen binnenkort met Condor. Op hun site staat dat wij 23 kilo PP mee mogen nemen, met de afmetingen erbij. Handbagage 6 kilo. En er mag 1 laptoptas mee.
Iedere passagier mag één koffer meenemen waar 23kg in kan. Voor hun is 't vrij simpel: In jouw geval zou dan één van jullie een koffer bij hebben waar meer dan 23kg in zit & de andere persoon heeft een reistas bij. Ik zou dus gewoon een andere koffer bij kopen zodat je alle spullen over deze 2 koffers kan verdelen, zodat ze apart maximaal 23kg bevatten. Koffers gaan optellen & dergelijke, daar zou ik niet mee beginnen. Je zal je enkel meer last bezorgen dan iets anders, of zie je je zelf graag in't midden van de luchthaven staan met je koffers open terwijl je het probeert te verdelen?

Over de handbagage zou ik ook gewoon heel nuchter zijn. Zelf neem ik gewoon altijd één fotografen-rugzak mee waar ik zowel mijn documenten, laptop, DSLR, lenzen & andere kleine spullen in heb. Jouw fototoestel zou ik dus gewoon in je handbagage stoppen, want waarom zou je het god's naam apart willen meenemen? Ik weet dat je bij KLM bv naast je handbagage nog een paraplu, jas, laptop, etc apart mag meenemen, die items worden niet als aparte stukken handbagage bekeken bij hun.
Verdeel je gewicht dus gewoon over 2 koffers & stop alle belangrijke dingen in één of twee rugzakken die dan als handbagage meegaat. Niet moeilijk doen als het makkelijk ook kan

Reisblog: thisisfraa.be
Die maximaal 23 kilo heeft alles te maken met arbo wetgeving. Die kerels die voor een paar euro per uur koffers van de bagageband naar het vliegtuig sjouwen, mogen niet ineens een veel te zware koffer voor de kiezen krijgen, zelfs al weegt de volgende tas maar tien kilo. Dat kost hen hun rug.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
- Nootje
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Dat klopt inderdaad. Uiteindelijk mag je koffer max 32 kilo wegen, maar dan betaal je natuurlijk wel extra voor die 9 kilo verschil. Voor dat geld kun je beter een 2e koffer meenemen zonder kosten. Een koffer met gewicht boven 32 kilo krijg je zowiezo niet mee.
Die kun je dan toch gewoon in je handbagage doen?? Waarom zou je iets kleins "los" willen meenemen?Lexicon schreef:? En wat zouden ze doen met een klein fototasje waar alleen 1 klein toestel in zit? Zou dat ook als 1 item handbagage geteld worden?
2005:Carmel-Las Vegas-Miami-Bahama's
2008:Tucson-Las Vegas-New York
2011:San Franscisco-Monterey-Santa Barbara-Los Angeles-Las Vegas
2013:Phoenix-Los Angeles-Sequoia NP-Las Vegas
2008:Tucson-Las Vegas-New York
2011:San Franscisco-Monterey-Santa Barbara-Los Angeles-Las Vegas
2013:Phoenix-Los Angeles-Sequoia NP-Las Vegas
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht