Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wisselen dollars in NED?
Wisselen dollars in NED?
Hallo allemaal,
Omdat je waarschijnlijk gelijk wel wat cash dollars nodig hebt bij aankomst in de USA, vraag ik me af of iemand soms de gouden tip heeft voor de goedkoopste manier (lees laagste transactiekosten) om aan wat cash dollars te komen in NED.
Senks!!!
Martijn.
Omdat je waarschijnlijk gelijk wel wat cash dollars nodig hebt bij aankomst in de USA, vraag ik me af of iemand soms de gouden tip heeft voor de goedkoopste manier (lees laagste transactiekosten) om aan wat cash dollars te komen in NED.
Senks!!!
Martijn.

dollars pinnen op schiphol, vind ik ideaal. Er staan twee USD pinautomaten van ABN Amro achter de douane. Ik weet niet hoeveel geld je wilt wisselen, maar bij GWK betaal je 0,75% transactiekosten met een minimum van € 3,25, dus dat is ook redelijk (moet je wel paar honderd dollars willen hebben).
groetjes, Marije
groetjes, Marije
2003: SF - Yosemite - Las Vegas - Bryce - Zion - Canyon the Chelly - San Diego - LA - Highway 1
2004: Alberta - British Columbia (C) & NY + St Louis
2005: Philadelphia + Boston
2006: SF - Seattle - Glacier - Yellowstone - Arches - Bryce - Las Vegas
2004: Alberta - British Columbia (C) & NY + St Louis
2005: Philadelphia + Boston
2006: SF - Seattle - Glacier - Yellowstone - Arches - Bryce - Las Vegas
- paulholland
- Amerika-ontdekker
Wat je in ieder geval niet moet doen is traveler's checks meenemen. Je kunt ze op Schiphol wel inwisselen, maar verder zo goed als nergens meer, zelfs niet bij plaatselijke banken (wat ik helaas pas ontdekte toen ik al heel ver van Schiphol weg zat). Mocht je een bank vinden die ze accepteert, dan alleen American Express, geen Visa, Thomas Cook, etc. Ik had ze willen inwisselen om een schuld af te lossen bij een familielid, maar 'k heb ze alllemaal weer mee terug moeten nemen naar de U.S.
Pinnen is inderdaad het beste.

-
- Amerika-expert
Bedoel je in Nederland? Want bij de Postbank kan je ze volgens mij nog steeds gewoon inwisselen. Ik heb tot een jaar of zo geleden regelmatig Travelers Check teruggebracht naar de Postbank (waar ik ze vandaan haalde). Inderdaad American Express. Ik nam die wel mee op vakantie omdat ik altijd bang ben dat mijn pinpas het niet meer doet, of mijn tas met pinpas en visa wordt gestolen. Ik heb meestal 200 US$ in TC bij me voor het geval dat die laat ik dan in mijn hotelkamer/safe.
SEEING IS BELIEVING
- Bushmaster
- Amerika-expert