Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Internet bankieren vanuit het buitenland

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
annick&erwin
Amerikafan

Internet bankieren vanuit het buitenland

Bericht door annick&erwin »

Ondertussen zitten we al enkele dagen in de USA alles is tot nu toe heel goed meegevallen. Maar ik zou graag mijn bankrekening eens nakijken via het internet, in elk hotel dat we bezoeken is er wel gratis wifi. Nu is de vraag is dat wel veilig. Wie weet hier meer van?
goldenhills
Amerika-expert

Re: Internet bankieren vanuit het buitenland

Bericht door goldenhills »

Als je je eigen computer (laptop) gebruikt moet het ongeveer net zo veilig zijn als thuis. De verbindingen tussen je computer en de website van de bank is beveiligd, dus afluisteren is moeilijk, ook als iemand door de Wifi beveiliging heen komt. Internetbankieren op een computer van het hotel/koffietentje/... is niet aan te bevelen, die kan in theorie alle toestenaanslagen doorgeven aan derden als een onverlaat de computer heeft gekraakt.
RCRD
Amerikakenner

Bericht door RCRD »

Altijd en overal gedaan. Al sinds 2002 overal waar we geweest zijn en nog nooit problemen mee gehad. Ik zou me er echt niet druk om maken. Inderdaad wel het beste gewoon op de eigen laptop/smartphone.
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
le-nnart
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door le-nnart »

Ik zou enkel op eigen laptop/iPad/smartphone inloggen. Dan weet je vrijwel zeker dat er geen keylogger opstaan. (keylogger registreert wat jij typt en stuurt dat door)
2009: NYC
2010: NYC, Washington DC, Miami
2011: Miami
2012: CA, AZ, NV, UT
2015: Denver - Seattle
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Inderdaad nooit paswoorden (ook niet voor e-mail) ingeven op pc's die in de lobby staan. Eigen laptop of tablet is echter even veilig als thuis.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

zoals al eerder aangegeven, op je eigen laptop/tablet geen enkel probleem,
de "kwaadwillende" die door de beveiliging van het telebankieren wil breken,
kan gemakkelijker de hotelkamerdeur "kraken" en gewoon ordinair in breken.
zie: http://www.automatiseringgids.nl/nieuws ... cker-proof
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Gebruik je eigen computer en als je ergens wifi 'leent' vooral niet die ene kiezen die wifi 4 nothing heeeeere (oid) heet. Gewoon de gratis wifi van een bibliotheek, hotelketen, McDonald's of Starbucks gebruiken is het verstandigst. En zorgvuldig uitloggen van je banksite na afloop helpt ook, niet alleen je laptop/telefoon dicht doen.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik heb mijn wachtwoorden en andere informatie voor toegang tot websites op een apart staafje staan met het programma RoboForm2Go. Hoef je niets in te tikken, met dat programma'tje hoef je alleen maar iets aan te klikken en is dus niet gevoelig voor een keylogger. Je kunt het aanzetten als je inlogt en het haalt zichzelf van de computer af als je het staafje uit de USB poort trekt.

Als je echt veilig met dit programma wilt werken, kan je verder nog een versluieringsprogramma op het staafje zetten zodat je eerst een algemeen wachtwoord moet invullen voordat je het programma kan gebruiken.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Lampie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Lampie »

Daarbij: Als je alleen kijkt op je rekening kan de crimineel er niet al te veel mee, behalve meekijken wat jouw saldo is.
Gebruik bij openbare pc's in ieder geval nooit de usb gekoppelde identifier.
Log alleen in en ga nooit na signeren (rabo - knop S, ABN optie 2)
Zeker niet nog een keer de code invoeren op de PC als deze zegt het niet goed te hebben ontvangen, dan is nl de kans dat je jouw bank site te pakken hebt een stuk kleiner.
en softlogon(alleen 5 cijferige code) zou ik sowieso niet op een publieke machine invoeren
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht