Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Voeren van wilde dieren in nationale parken.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Arjen
Amerikafan

Voeren van wilde dieren in nationale parken.

Bericht door Arjen »

Ik lees de laatste tijd steeds vaker in reisverslagen dat men in de Nationale Parken dieren tegenkomt en deze dan gaat voeren, terwijl men weet dat dit absoluut niet mag. Ik verbaas me hier dan ook nogal over. Je bent in een National Park en aan de meeste regels hou je je wel (hoewel ik toch altijd weer mensen van de paden af zie gaan). Maar blijkbaar trekt men zich het lot van de wilde dieren toch wat minder aan. Ben ik de enige die hier zo over denkt?

Hier een lijst met mogelijke problemen door het voeren door mensen:

1. The animals may become dependent on having their food provided for them, so they no longer look for food by themselves.
2. The animals may eat too much, especially if they have a suitable diet in the wild.
3. Foodstuffs should be suitable for the animals concerned.
4. Some animals can be aggressive if you feed them and may expect food from other people.
5. You can catch diseases from wild animals.
6. The animals may associate your home as a food station.
7. Animals may fight over food.
8. Animals may put themselves at risk.
9. Feeding animals may lead to high populations.
10. Feeding may lead to confrontations between different species.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nee, je bent absoluut niet de enige, die er zo over denkt! Ik erger me er ook aan, als ik mensen dieren zie voeren. Soms zijn de dieren al zo tam, dat ze je komen lastig vallen om eten. Niet alleen in de nationale parken is dat zo, maar ook bij bijvoorbeeld het Capitool, waar de eekhoorntjes echt komen bedelen. En bij het ski gebied in West Virginia, waar wij weleens naar toe gaan, werd ons meeneem eten bijna uit onze handen gestoten door de hongerige herten. Ik zeg er ook altijd wat van, wat niet altijd in dank wordt afgenomen. Maar realiseer je je, dat wat voor de wilde dieren in de nationale parken geldt, ook van kracht is voor de watervogels in de Nederlandse vijvers, bijvoorbeeld? Brood voeren is niet goed voor de vogels en weerhoudt ze van hun trekpatroon, hierdoor hebben wij een overpopulatie van Canadeze ganzen hier.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
corvette
Amerikafan

Bericht door corvette »

Arjen, je hebt helemaal gelijk dat het voeren van wilde dieren absoluut niet mag maar ik moet zeggen dat ik het heel verleidelijk vind. Vooral de eekhoorntjes zijn zo schattig om te zien en kan ook bijna niet wachten om die in de parken tegen te komen. Maar ik beloof hierbij dat ik ze niet zal voeren. :) :)

Weet er misschien iemand hoe groot de kans is dat ik roofvogels zie. De parken die ik bezoek zijn Yosemite, Death Valley en de Grand Canyon.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Ik weet wel iets voor mensen die wilde dieren voeren:

Laten we ze voeren aan de wilde dieren!

:wink:
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

In Yosemite veel valken en buizerd maar in de Grand Canyon leeft de condor en die is echt groot. Neem wel een goeie camera met telelens mee.
novw
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door novw »

Ik zeg ook heel vaak iets als het toch gebeurd. Als er meer mensen in de buurt zijn die er zo over denken is het meestal snel afgelopen. Amerikanen corrigeren elkaar goed wat dat betreft. In een één op één situatie heeft het geen enkele nut om iets te zeggen, ze voeren rustig verder.
Niels

Afbeelding
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Ik lees de laatste tijd steeds vaker in reisverslagen dat men in de Nationale Parken dieren tegenkomt en deze dan gaat voeren
:oops: :oops: :oops: O jee, ik ben bang dat dit ook in een van mijn reisverslagen staat... :oops:

Maar jullie hebben helemaal gelijk, ik dacht er toen gewoon niet goed bij na. Maar we hebben ons leven gebeterd, tijdens onze laatste twee reizen hebben we geen dieren meer gevoerd.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
GEoDLeto
Amerikafan

Bericht door GEoDLeto »

Mack schreef:Ik weet wel iets voor mensen die wilde dieren voeren:

Laten we ze voeren aan de wilde dieren!

:wink:
En dan maak je de wilde dieren afhankelijk van dat voeren en ben je tegelijk weer bezig met het wilde dieren voeren wat niet mag dus dan moeten we jouw weer voeren aan die dieren en dan moet iemand anders ons weer aan de dieren voeren etc etc ;)
24th of September, 2 year wedding anniversary :D
During the romantic dinner she said:
I love you, but I need to burp now...
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Wilde dieren , wellicht een nieuwe target market voor de fast food industry.

Afbeelding[/img][/code][/list]
Was that for us?
Minoes
Amerika-ontdekker

Bericht door Minoes »

Wij zijn net terug van onze reis ( hebben geen dieren gevoerd!).
Een van de redenen om ze niet te voeren is dat de dieren dan geen voorraad gaan bewaren voor de winter. Bovendien bouwen de dieren geen vetreserve op voor de winter.
De gedachte aan eekhoorntjes die in de winter bibberend maar hoopvol naar de lege parkeerplaatsen komen, vind ik om de rillingen van te krijgen!

Minoes
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer