In ieder geval beterschap, en hopen dat de operatie voorspoedig verloopt.
groetjes Karin
In elk geval heb je recht op teruggave van alle belastingen. Overigens hebben wij precies dezelfde ervaring met usa reisen. Geen gedoe en netjes afhandelen. Met ijslandaire hebben wij wel een goede ervaring: we hadden de goedkoopste tickets en bedachte. Pas de dag voor vertrek dat we de belastingen wel terug konden krijgen, dus even gebeld. Toen zei de jongeman aan de telefoon: 'oh even kijken wat u dan terug krijgt'. We gaven nog aan dat we niet konden annuleren, omdat we de goedkoopste tickets hadden. Mooi dat we pp €450 terug kregen van de €650 pp die we betaald hadden. Dat vond ik heel erg netjes en een grote meevaller. Onze annuleringsverzekering zou niets betaald hebben, want onze reden was geen geldige voor de verzekering.Yeehaw schreef:Met KLM lukt het idd niet. Heb wel een annuleringsverzekering dus dat is geen probleem maar ze zijn bij KLM nog niet van me af in een dergelijke overmachtsituatie (doktersverklaringen en alles wat daarbij hoort). Kan wel het ticket overzetten tot 20 januari 2013 maar aan restitueren beginnen ze niet . Heb eea voorgelegd aan de Customer service van KLM en zal wel horen hoe die er over denkt.
Vervelend Yeehaw dat jullie niet kunnen gaan.Yeehaw schreef:De teruggave van de betaalde belasting zou ook slechts een klein bedrag zijn.
Luchtvaartmaatschappijen hanteren standaard een overboeking omdat men ervan uit gaat dat een bepaald percentage niet op komt dagen, annuleert etc. Dus jouw stoel wás waarschijnlijk al een keer extra verkocht. Dit is nu eenmaal hoe de luchtvaart werkt. En ja, dat heeft alles te maken met geld. Want een lege stoel wil men ten alle tijden voorkomen.Yeehaw schreef:Het gaat mij zuiver om het principe van overmacht. En het zal me worst zijn of alle maatschappijen die regels hanteren. Ze zijn er nog niet klaar mee. En weet je nog iets van het 2x verkopen van de stoelen?
Ik ben het met je eens, je weet welk risico je loopt als je de goedkope tickets boekt. Maar helaas is niet elke reden om te annuleren ook een reden voor je verzekeringsmaatschappij een reden om uit te betalen. Het terugkrijgen van je betaalde taxen is dat wel lekker (en in ons geval een kadootje van icelandairNjit schreef:Des te meer reden om een doorlopende annuleringsverzekering af te sluiten. Hoef je je daar nooit druk over te maken.
Maar goed, ik val in herhaling
hekkie schreef:...
Het gaat hier bij jou om een principekwestie wat in dit geval de KLM betreft en ik ben het met je eens dat het goed is dit eens aan de kaak te stellen.