Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Annulering: USA-Reisen.de correcte afhandeling / KLM lastig

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
karin 49
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: USA-Reisen.de: correcte afhandeling bij annulering

Bericht door karin 49 »

Wat jammer dat jullie je reis hebben moeten anuleren, hopen dat jullie volgend jaar wel kunnen gaan :wink:
In ieder geval beterschap, en hopen dat de operatie voorspoedig verloopt.

groetjes Karin
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: USA reisen

Bericht door Ceetje »

Yeehaw schreef:Met KLM lukt het idd niet. Heb wel een annuleringsverzekering dus dat is geen probleem maar ze zijn bij KLM nog niet van me af in een dergelijke overmachtsituatie (doktersverklaringen en alles wat daarbij hoort). Kan wel het ticket overzetten tot 20 januari 2013 maar aan restitueren beginnen ze niet . Heb eea voorgelegd aan de Customer service van KLM en zal wel horen hoe die er over denkt.
In elk geval heb je recht op teruggave van alle belastingen. Overigens hebben wij precies dezelfde ervaring met usa reisen. Geen gedoe en netjes afhandelen. Met ijslandaire hebben wij wel een goede ervaring: we hadden de goedkoopste tickets en bedachte. Pas de dag voor vertrek dat we de belastingen wel terug konden krijgen, dus even gebeld. Toen zei de jongeman aan de telefoon: 'oh even kijken wat u dan terug krijgt'. We gaven nog aan dat we niet konden annuleren, omdat we de goedkoopste tickets hadden. Mooi dat we pp €450 terug kregen van de €650 pp die we betaald hadden. Dat vond ik heel erg netjes en een grote meevaller. Onze annuleringsverzekering zou niets betaald hebben, want onze reden was geen geldige voor de verzekering.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Gisteren was een slechte dag voor USA-Reisen.de.
Wij hebben gisteren ook onze vakantie moeten annuleren omdat mijn schoonmoeder ernstig ziek is.
Ook wij hebben vandaag meteen antwoord ontvangen dat alles kostenloos geretourneerd wordt.
De vlucht die we via Connections bij United geboekt hadden, krijgen we ook niks van terug omdat we in de goedkope categorie hadden geboekt.
Ceetje, wel een goede tip over de betaalde belasting.
Kijken of we die ook terug kunnen krijgen.
Anders is het voor ons verder niet zo'n probleem omdat we het via de annuleringsverzekering toch vergoed krijgen.
Het is wel een beetje wrang, want voor de vrijgekomen zitplaatsen worden gewoon weer nieuwe tickets verkocht als ze de kans krijgen om ze te verkopen.
Laatst zag ik toevallig een TV-programma over Southwest.
Die overboeken standaard hun vluchten omdat er toch altijd mensen cancelen of niet op komen dagen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wat vreselijk voor je schoonmoeder en voor jullie Ceetje en sterkte toegewenst. En kudos voor Icelandair.
Werd vandaag gebeld door customer service van de KLM maar geen restitutie. Het bedrag voor de autohuur is al overgmaakt door USAreisen. Alles dus binnen 4 dagen! Ik heb KLM ook gewezen op de de mogelijkheid dat ze de stoelen 2 keer kunnen verkopen maar dat maakt verder niets voor ze uit. De teruggave van de betaalde belasting zou ook slechts een klein bedrag zijn.
Geen KLM meer voor ons.
Yeehaw
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Sorry hoor maar wat een onzin! Je hebt een annuleringsverzekering voor dit soort gevallen. Je zult dit bij geen enkele maatschappij kunnen claimen als je tickets hebt met 100% annuleringskosten.

USAReisen heeft dit gewoon in hun voorwaarden staan: 72 uur voor vertrek is het kosteloos. Daarna heb je ook gewoon pech denk ik. Daar dan ook nooit meer huren?

Je kan een bedrijf het moeilijk kwalijk nemen dat ze zich aan de voorwaarden houden waar je je bij het kopen aan hebt geconformeerd. Ja, je kunt aanspraak maken op Coulance maar kijk niet vreemd op als ze dat niet doen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Ben het eigenlijk wel erg eens met m'n mannetje...

Bedoel, persoonlijk had ik niet eens de moeite genomen om bij KLM te kijken of ik iets had kunnen annuleren. Ik betaal tenslotte jaarlijks een bedrag aan mijn annuleringsverzekering, laat ze dan ook maar lekker uitkeren :) Bedoel, degene wat ik eventueel zelf zou kunnen annuleren, zal ik dan wel doen (in dit geval USA reisen), maar KLM weet je van te voren dat het niet lukt, dus had ik daar dus al geen moeite meer ingestoken. Je krijgt het bedrag tenslotte toch terug van de verzekering.

Ben alleen zo benieuwd met welke maatschappij je dan in het vervolg zou gaan vliegen, aangezien geen enkele maatschappij je de kosten terug zou geven :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Misschien nemen we de volgende keer wel een cruise van Europa naar de Usa. Moet dan wel even de voorwaarden nakijken -lol-
Ik blijf het absurd vinden dat er geen ruimte is voor overmacht. Van coulance was geen sprake. En ik vraag me af hoe het zit met het 2x verkopen van de stoelen.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Dat kun je leuk vinden, dat kun je niet leuk vinden, maar het is zooo (om met onze vrienden N&S te spreken)

[youtube]DyXTpOT5oxg[/youtube]

En dat is zo bij élke luchtvaartmaatschappij, tenzij je een extra duur ticket koopt (wat niemand doet).

Des te meer reden om een doorlopende annuleringsverzekering af te sluiten. Hoef je je daar nooit druk over te maken.
Maar goed, ik val in herhaling :)
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Beste Njit. Ik heb alle verzekeringen die maar nodig zijn. Ook een annuleringsverzekering. Het is misschien wel nuttig om te vermelden dat je een aparte reisverzekering nodig hebt als je zoals wij, langer dan 2 maanden aaneengesloten op vakantie gaat. Het gaat mij zuiver om het principe van overmacht. En het zal me worst zijn of alle maatschappijen die regels hanteren. Ze zijn er nog niet klaar mee. En weet je nog iets van het 2x verkopen van de stoelen?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Yeehaw schreef:De teruggave van de betaalde belasting zou ook slechts een klein bedrag zijn.
Vervelend Yeehaw dat jullie niet kunnen gaan. :(

Weet je ook hoeveel belasting je destijds voor het ticket betaald hebt? Is dat wel het deel dat je terug kunt krijgen? Meende dat juist bij een bedrijf als KLM de belastingen redelijk hoog zijn t.o.v. de ticketprijs (in tegenstelling tot bijv. United waarbij het vaak slechts om een gering bedrag gaat).

Gelukkig kun je voor je tickets ook nog terugvallen op de annuleringsverzekering.

Succes met alles!

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Yeehaw schreef:Het gaat mij zuiver om het principe van overmacht. En het zal me worst zijn of alle maatschappijen die regels hanteren. Ze zijn er nog niet klaar mee. En weet je nog iets van het 2x verkopen van de stoelen?
Luchtvaartmaatschappijen hanteren standaard een overboeking omdat men ervan uit gaat dat een bepaald percentage niet op komt dagen, annuleert etc. Dus jouw stoel wás waarschijnlijk al een keer extra verkocht. Dit is nu eenmaal hoe de luchtvaart werkt. En ja, dat heeft alles te maken met geld. Want een lege stoel wil men ten alle tijden voorkomen.

En succes met het halen van je gelijk. Luchtvaartmaatschappijen staan er bekend om een erg lange adem te hebben.
Ceetje
Amerikakenner

Bericht door Ceetje »

Njit schreef:Des te meer reden om een doorlopende annuleringsverzekering af te sluiten. Hoef je je daar nooit druk over te maken.
Maar goed, ik val in herhaling :)
Ik ben het met je eens, je weet welk risico je loopt als je de goedkope tickets boekt. Maar helaas is niet elke reden om te annuleren ook een reden voor je verzekeringsmaatschappij een reden om uit te betalen. Het terugkrijgen van je betaalde taxen is dat wel lekker (en in ons geval een kadootje van icelandair :wink: ) .
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wat vervelend Hans dat jullie je reis hebben moeten annuleren en dat vanwege ziekte. Hopelijk niets ernstigs met DW? Zelf heb ik ook een keer een reis drie dagen voor aanvang moeten annuleren omdat ik een hartinfarct kreeg. Heel zuur als je zo'n geplande trip war je naar toeleeft moet cancelen. Heeft me toen ook best wat geld gekost ondanks goede reis/annuleringsverzekering. Het gaat hier bij jou om een principekwestie wat in dit geval de KLM betreft en ik ben het met je eens dat het goed is dit eens aan de kaak te stellen.

Veel sterkte met je privésituatie en hopelijk volgt dan volgend jaar die mooie reis die je in het vooruitzicht hebt gesteld.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Dank je Marjan. Niet DW maar ikzelf.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

hekkie schreef:...
Het gaat hier bij jou om een principekwestie wat in dit geval de KLM betreft en ik ben het met je eens dat het goed is dit eens aan de kaak te stellen.
:?: :?:
Om welk principe gaat het hier dan ?
De voorwaarden waren toch duidelijk toen de overeenkomst aangegaan werd (er kon in ieder geval kennis van worden genomen en dan ligt het bij de partij die het aangaat om dat wel of niet te doen).
- Als het zo'n principekwestie was geweest, dan had hij na het lezen van de voorwaarden niet de tickets moeten kopen en dat bij elke luchtvaartmaatschappij die geen geld terug geeft bij annulering vanwege ziekte ook moeten doen (maar dan denk ik dat zijn vakantie niet geboekt was geweest).
- Of hij had uit principe een ticket moeten kopen dat recht geeft op geld retour of wijziging van vluchtdata.
- Als het zo'n principekwestie was geweest had hij dit jaren geleden aan de kaak moeten stellen voordat hij werkelijk belanghebbende werd in deze kwestie.
- En als je het goed vind om dit aan de kaak te stellen, waarom doe je dit nu zelf niet dan ?

Hans, ik vind het heel vervelend dat je niet van je vakantie kan genieten en ik wens je veel sterkte. Ik hoop dat je er gauw bovenop bent en inderdaad volgend jaar dan nog een reis van je dromen kan maken.
Wat betreft je ideeen over niet terugbetalen door de KLM vind ik het vooral krokodillentranen.
Dat maakt natuurlijk niet, dat je niet alles zou mogen proberen om je geld terug te krijgen van je tickets of wijziging van je vluchtdata. Ik vind alleen dat je niet moet doen of KLM die grote gemene maatschappij is die arme zieke mensen piepelt.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Kreeg net nog een e-mail van de KLM om on line in the checken. Hun administratie deugt dus ook al niet.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Je hebt nog steeds alle rechten om gebruik te maken van je ticket en alles wat daar bij hoort.
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Annulering: USA-Reisen.de correcte afhandeling / KLM las

Bericht door SonjaV »

Ik had een mailtje naar Connections.be gestuurd om te vragen of we recht hadden op de terugbetaling van de belasting op de tickets.
Dit antwoord ontving ik vandaag:

U heeft inderdaad recht op een terugbetaling van de luchthaven taksen
maar het probleem is dat er hiervoor 270 euro kosten zijn omdat alle
taksen niet terugbetaalbaar zijn .

U zal dus een terugbetaling ontvangen van min of meer 18 euro .

Mogen wij aan deze voorwaarden annuleren ?

:shock:
Daar kunnen we weer bijna een ticket voor kopen. :mrgreen:
We gaan daar niet moeilijk over doen en laten het gewoon door de annuleringsverzekering terugbetalen.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Het kost ze 270 euro om de belastingen terug te betalen?
Ceetje
Amerikakenner

Bericht door Ceetje »

Die zijn gek :shock: dan zou ik het op mijn annuleringsverzekering gooien als dat kan tenminste.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties