Hallo,
Wij zijn eergisteren terug gekomen van een geweldige reis door het Noord Oosten inclusief New York. Het was een prachtige reis met veel afwisseling van steden, stadjes en mooie natuur en relaxen op het strand. Ik kan de route voor iedereen met jonge kinderen aanraden, ook vanwege de vliegtijd (7 a 8 uur). Onderweg hebben we veel wandelingen van bijv. een half uur tot een uur gemaakt, wat perfect was. Vorig jaar zijn we in Florida geweest en toen op minder plekken geweest en voordat we kinderen hadden ben ik al eens in het Zuidwesten geweest.
Hier nog wat tips, dingen die mij zijn opgevallen.
Op zowel de heen als terugreis werd er op de luchthavens (Dusseldorf en JFK) helemaal niet moeilijk gedaan over flesjes water en zelfs pakjes drinken die we mee wilden meenemen zolang je het maar laat zien. In palstic zakjes hebben wij het nooit gedaan omdat ik die gewoonweg niet had en niet wist waar ze verkregen konden worden. Onze jongste is 2. Soms staan er lange rijen bij de Security Check na het inchecken, maar dat kan binnen een half uur over zijn en kan het de moeite zijn eerst wat rond te lopen voor je in de rij gaat staan.
Als draagzak had ik de Manduca mee, maar voor een 2 jarige wordt die toch wat te krap en als je zelf wat smaller bent, zakken de schouderbanden makkelijk af is mijn ervaring.
Wij hebben onderweg in 3 weken tijd 9 verschillende accomodaties gehad en dat was toch wel wat veel achteraf. Via Airbnb hebben we ook 3 woningen/appartementen gehuurd en dat is wisselend bevallen. 2 ervan waren prima tot zelfs uitstekend-ik-wil-hier-blijven-type, maar 1 was echt vreselijk. Een half jaar geleden waren er nog goede recensies, maar nu stonden er toch hele kritische bij en als ik die er eerder hadden gestaan, had ik er nooit geboekt. Het is gewoon pech hebben, maar de volgende keer boek ik pas als er van minimaal een half jaar tot een jaar terug recensies bijstaan. Het principe op zich is echter wel heel goed bevallen en communicatie met alle verhuurders ging ook prima.
We hadden de Deryan tent mee voor de jongste, maar eigenlijk hadden we ondertussen de maat groter (voor peuters) moeten hebben, want het werd wel wat krap als hij zich helemaal uitstrekte e.d. En aangezien we met zijn vijven reizen en hij vaak bij ons op de kamer lag, was dat wel wat gehorig voor een lichte slaper als ik

.
De autostoelen voor de oudsten (booster) hebben we ook dit jaar weer meegenomen in het ruim van het vliegtuig, dus daar hebben we er thuis nu wel genoeg van.
We vlogen via Dusseldorf (scheelde erg veel in de ticketprijs) en ondanks 1,5 uur extra reistijd was het prima te doen en ook goede ervaring met Airberlin.
Jetlag terug viel ook mee. KInderen zijn alleen de eerste nacht echt wakker geweest even, maar daarna sliepen ze erg lang uit. Vanochtend had ik ze (die van 7 en 5) eigenlijk normale tijd wakker moeten maken, maar ik dacht dat wat extra slaap geen kwaad kon. Gevolg is dat ze nu net pas stil zijn omdat ze niet kunnen slapen

....terwijl ze overmogen naar school moeten en ze weer om half 8 naar bed moeten.
Mochten hier nog lezers zijn die twijfelen aan een vakantie naar Amerika met jonge kinderen; gewoon lekker doen! Het is zo'n bijzondere ervaring om alles met je gezin te ontdekken en natuurlijk zijn er soms ' zware' momenten, maar deze zijn er thuis ook.