Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Annulering: USA-Reisen.de correcte afhandeling / KLM lastig

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Annulering: USA-Reisen.de correcte afhandeling / KLM las

Bericht door Yeehaw »

Ook volgens customer service van de KLM was de teruggave van de taxes maar enkele tientjes.
Wel een rare dag vandaag. Ik heb mijn dochter, schoonzoon en kleinkinderen van Schiphol opgehaald. Ze landden om 10.30 uit Zuid Amerika. 10.30 was ook het tijdstip dat we naar Seattle zouden vertrekken. Heel dubbele gevoelens ...
Yeehaw
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Kan ik me voorstellen.
De 13e zouden wij vertrekken.
Zal een weemoedige dag worden.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

SonjaV schreef:U heeft inderdaad recht op een terugbetaling van de luchthaven taksen
maar het probleem is dat er hiervoor 270 euro kosten zijn omdat alle
taksen niet terugbetaalbaar zijn .
Wat een belachelijk antwoord van Connections! :shock:

Waarom zou je niet alle taxen terug kunnen krijgen en waarom zouden de kosten zo hoog moeten zijn? Boekingskosten waren toch ook niet € 250? Vind deze kosten dus wel exorbitant hoog! Zou hier navraag naar doen, gewoon omdat ik hierbij het vermoeden heb dat men je hier met een kluitje het riet in stuurt: Niet willen, teveel moeite, geld in eigen zak willen steken. In mijn optiek dienen ze het gewoon helemaal terug te betalen. Boekingskosten heb je immers al eerder betaald.

Het lijkt erop een bedrijf als Connections graag gebruik maakt van de onwetendheid van de mensen inzake de terug te vragen taxen.

Hopelijk vergoedt je annuleringsverzekering wel het hele ticket.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Ik heb ervaring met veel van bovenstaande punten, en toch is het elke keer weer anders. De teruggave van Belastingen is soms volledig, soms haast niets. Het ligt volgens mij aan de luchtvaartmaatschappij en/of reisbureau. Wij zouden voor half jaar naar New York gaan, meerdere vrienden en familie hadden al tickets geboekt, en toen onze NY reis niet doorging, heeft iedereen moeten annuleren (sommigen kregen alle taxes terug, sommigen niets, sommigen een klein beetje). Ik heb het zelf ook al een paar keer meegemaakt, is weer een ondoorzichtig oerwoud aan regels e.d.

Ook ik ben altijd iemand die eerst probeert het op te lossen met de maatschappij zelf, voordat ik de hele riedel van annulering en reisverzekeringen doorga. Vaak duurt het lang, je krijgt weer een 'sterretje' achter je naam, etc. Bij KLM; kansloos is mijn ervaring. Nul coulance en strikt aan de regeltjes houden. Dat kan je dan duidelijk noemen. Laatst werd mijn directe vlucht naar Miami geannuleerd en werd standaard overgeboekt door KLM. Ik was alleen niet zo blij met de nieuwe vluchttijden en overstaptijden; nul coulance, ze hadden me toch omgeboekt en ik kom op de bestemming waar ik wilde zijn ...

Hoe anders was dit bij United en Continental; een jaar terug tickets geboekt voor Denver 4 personen met Continental (toen nog niet formeel United, maar fusie was wel al feit); Yvonne had in de zomer weer last van hoogteziekte gekregen, en durfde het niet aan om mee naar Denver te gaan om te skiën. Ik contact met Continental US opgenomen, en met deze uitleg en met formele doktersverklaring, zouden ze ons wel kunnen helpen met restitutie van ticket (overigens bij tix.nl geboekt, die niets konden betekenen voor me, ook geen teruggave taxes). Toen we later bedachten om die ticket dan over te zetten op andere naam (van mijn dochter), hebben ze er alles aan gedaan om dat te regelen (van naam veranderen kon niet, maar ze hebben een 'nieuw' ticket voor haar geboekt en vlak voor boeking de prijs even fors naar beneden gezet, zodat we dezelfde prijs betaalden als we aan restitutie van ticket Yvonne kregen). Dat vind ik nu coulance en met je klant meedenken !! Ik ben qua vliegtuigen en service aan boord zeker sterk voor KLM, maar in klantenservice vind ik United/Continental echt TOP !

Andere geval is onze vlucht aanstaande november naar Orlando. Met United de goedkoopste tickets geboekt, me heen en terug ruim 3uur overstaptijd. Pas hebben ze de heenreis omgezet naar 3,5uur overstaptijd, dus ik dacht, laat ik eens bellen. Krijg een supervriendelijke US dame aan de lijn; tja, ik zie het al, zal ik jullie misschien niet omzetten naar vlucht via Chicago of Washington, ipv Houston, is veel handiger. Euh, ja, prima, doe maar Chicago ! Prima, ik heb hier hele mooie tijden voor u ! En op de terugweg zie ik dat u ook via Houston vliegt, zullen we eens kijken of er een beter alternatief is ? Nou, graag, ook Chicago als het kan. Oh, ja hoor, ik heb hier hele mooie vliegtijden met laat vertrek uit Orlando, zal ik die doen. Graag !!

Dus, de regeltjes zijn er om nageleefd te worden, maar ook mijn bedrijf heeft als motto 'Exceeding Client Expectations'; top-service van United vind ik. Had ik daar volgens regeltjes allemaal recht op ? Geen idee, had het in ieder geval zeker niet verwacht en was er ERG blij mee. Aan mij hebben ze een blije klant, KLM zakt helaas steeds verder weg voor mij ...
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

KLM heeft geen klantenservice maar een "helaas, dat is niet mogelijk" service. Wat word je daar moe van zeg.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

MattRob schreef:Andere geval is onze vlucht aanstaande november naar Orlando. Met United de goedkoopste tickets geboekt, me heen en terug ruim 3uur overstaptijd. Pas hebben ze de heenreis omgezet naar 3,5uur overstaptijd, dus ik dacht, laat ik eens bellen. Krijg een supervriendelijke US dame aan de lijn; tja, ik zie het al, zal ik jullie misschien niet omzetten naar vlucht via Chicago of Washington, ipv Houston, is veel handiger. Euh, ja, prima, doe maar Chicago ! Prima, ik heb hier hele mooie tijden voor u ! En op de terugweg zie ik dat u ook via Houston vliegt, zullen we eens kijken of er een beter alternatief is ? Nou, graag, ook Chicago als het kan. Oh, ja hoor, ik heb hier hele mooie vliegtijden met laat vertrek uit Orlando, zal ik die doen. Graag !!
Zelf heb ik een soortgelijk positieve ervaring met United. Enkele jaren geleden werd de terugvlucht gewijzigd en hadden we ineens 2 overstappen in Amerika op de terugweg. Omdat ik rechtstreeks online geboekt had bij United stond in de itinerary dat ik e.e.a. bevestigen moest. Zo gezegd, zo gedaan. De United-dame aan de andere kant van de telefoon gaf zelf aan dat de terugvlucht niet optimaal was en bood aan een betere terugvlucht te zoeken. Dat lukte en zo hadden we toch nog een mooie vlucht met mooie tijden zonder dat ik erom hoefde te vragen. :)

Overigens ook al eens een vlucht geannuleerd omdat de plannen wijzigden. Had dat ticket met de mijlen betaald en iets van $ 50 tax. Zonder dat ik zelf er iets voor hoefde te doen werd mij verteld dat de tax terugkwam. Wel moest ik annuleringskosten betalen maar dat wist ik van te voren.

Voor mij zijn dat de bewijzen waarom ik graag met United vlieg. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Coyote schreef: Overigens ook al eens een vlucht geannuleerd omdat de plannen wijzigden. Had dat ticket met de mijlen betaald en iets van $ 50 tax. Zonder dat ik zelf er iets voor hoefde te doen werd mij verteld dat de tax terugkwam. Wel moest ik annuleringskosten betalen maar dat wist ik van te voren.
Dat is bij KLM gelukkig wel heel makkelijk :mrgreen: ! Als je vlucht met mijlen geboekt hebt, kan je tot op laatste moment annuleren en krijg je de mijlen en taxes terug, excl. annuleringskosten (volgen mij € 30 of zo, kan ook ietsje mer zijn). Behalve als ze ergens tussentijds de vluchttijden hebben aangepast, dan kan je gratis annuleren (heb ik ook al vaker gedaan bij ze). Om ze toch nog klein hartje onder de riem te geven :wink:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ik heb een ticket met miles bij united en kon die (indien nodig) gratis annuleren. Er werd enkel 40 euro aan reserveringskosten aangerekend.
Groetjes,
Carine
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ook wij hebben een week van tevoren alles moeten annuleren, maar hebben zowel van usareisen als KLM alles teruggehad. Ons geluk bij de tickets was dat er wsch een foutje gemaakt was bij het inboeken. Op MijnKLM kreeg ik te zien dat het gratis te annuleren tickets waren. Toen ik belde zei de klantenservice dat het goedkope actietarief tickets waren, maar uiteindelijk toen de manager mee keek in MijnKLM zag deze hetzelfde en vond dus dat KLM zich hieraan moest houden. Wij hebben alles teruggekregen, zelfs geen annuleringskosten zijn er verrekend.
Overigens gaf dezelfde dame aan dat wij wel degelijk sowieso de honderden euro's belasting terug konden ontvangen.

Yeehaw, sterkte met alles.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Dank je Vito. Ik denk dat jullie geluk bij een ongeluk jebben gehad.
vdjr
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 22

Re: Annulering: correcte afhandeling / KLM lastig

Bericht door vdjr »

Huurauto annulering moet nooit een probleem zijn, tenzij je bij een discount verhuurder huurt. Bij vluchten bestaan verschillende tarieven en de goedkopere vluchten en aktietarieven kunnen doorgaans niet geannuleerd worden. Is dus een kwestie van kiezen vooraf: duurder vliegen maar kunnen annuleren, of goedkoop en niet kunnen annuleren.
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Het geld van de tickets hebben we gisteren al van de annuleringsverzekering terugbetaald gekregen.
Alle onkosten die we gemaakt hadden voor de vakantie hebben we nu terug.
:thumbup:
We waren natuurlijk liever op vakantie gegaan, maar ja, het leven besliste anders.
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Pfff ... Er zijn zo best een aantal reizen niet doorgegaan hier op het forum.
Wij hadden geen annuleringsverzekering maar dat had ook niet uitgemaakt, het zou wsch geen officiële reden geweest zijn om te annuleren. Daarom was ik heel blij met het gelukje van de tickets en afgezien van 2 overnachtingen via Priceline was alles gratis te annuleren. De KLM was nog het traagst met terugbetalen, verder stond alles binnen 2 dagen weer op de rekening :thumbup:
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Onze reis ging wel van start op 7 september, maar helaas moeten wij nu de reis afbreken omdat ik afgelopen zaterdag mijn voet heb gebroken :(
Ik viel van een stoeprandje bij de Old Faithful Inn in Yellowstone NP.

We zijn nu nog in de USA maar vliegen waarschijnlijk binnen 3 dagen naar huis.
Van de 4 weken hadden we er nog 3 te gaan, dus erg zuur dat dit in de eerste week gebeurde.

Het lijkt wel een trend, reizen annuleren of wel gaan, maar de reis niet kunnen afmaken :sadcry:
16x USA / 30 staten
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

@Liz, dat lijkt me echt balen! heel veel sterkte!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Getverderrie Liz. Wat een pech. Ik hoop dat je niet al te veel pijn hebt. Sterkte.
Ik heb inmiddels alles teruggekregen dus financieel geen pijn. Wel emotioneel .
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Liz, wat een pech! Heel jammer van je reis en hopelijk krijg je e.e.a. vergoed. Veel sterkte met je voet.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Dank jullie wel :-)

@ yeehaw: ook hier meer emotionele pijn dan financiele, ik hoop trouwens dat het goed met je gaat.

Ik heb vandaag van de verzekering te horen gekregen dat we naar huis mogen op hun kosten.
We vliegen a.s. zondag naar huis, ik in business class en mijn man in economy comfort, maar die stoel moeten we zelf betalen.
Hoe was het ook weer? Van de verzekering krijg je een paraplu als de zon schijnt..........
En ik krijg rolstoelvervoer op beide luchthavens :mrgreen:
Dat ik dit nog mag meemaken :roll:

Dus nu nog een paar dagen om te genieten van Calgary en omgeving, maar wel met een beperking.
Ach, vanuit de auto kan ik toch de mooie natuur zien, dus het komt wel goed.
16x USA / 30 staten
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Jeetje wat een pech. Hopelijk kun je inderdaad nog een paar dagen genieten. Je klinkt in ieder geval alsof je dat wel van plan bent. :thumbup:
Hadden jullie alleen een reisverzekering of ook een annuleringsverzekering? En wie betaalt wat? Ik dacht dat de reisverzekering de extra kosten die je moet maken betaalt en de annuleringsverzekering een vergoeding voor het niet genoten deel van de vakantie, maar is dat ook zo?
Liz schreef: Ik heb vandaag van de verzekering te horen gekregen dat we naar huis mogen op hun kosten.
We vliegen a.s. zondag naar huis, ik in business class en mijn man in economy comfort, maar die stoel moeten we zelf betalen.
Hoe was het ook weer? Van de verzekering krijg je een paraplu als de zon schijnt..........
Bedoel je hiermee dat jij de terugreis wel vergoed krijgt en je man niet, of moet hij zelf de toeslag voor economy comfort betalen? Trouwens een gelukje bij een ongeluk, een trans-atlantische vlucht in businessclass. :wink:

Ik wens je nog een paar fijne vakantiedagen en een comfortabele terugvlucht.
Groet,

Old Faithful
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

In het verleden hebben wij 2x onze USA reis moeten onderbreken ivm het overlijden van resp mij vader en schoonmoeder. Beide keren werden de extra kosten door de verzekering betaald alhoewel reizen in de business klasse er niet bij was.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer