Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Work & Travel
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Work & Travel
Hoi,
Mijn vriendin en ik willen volgend jaar (vanaf september) gaan reizen door Canada en Amerika. Maar omdat wij dit ongeveer een maand of 8 hebben en de reis ook nog een beetje gefinancierd moet worden willen wij graag onderweg een beetje werken. Nu hebben wij al enorm ons best gedaan om aan adressen te komen maar dit is gewoon erg lastig (ofwel moet er erg veel geld betaald worden om op een resort geplaatst te worden om te werken ofwel moet je enorm veel geld betalen om er te verblijven).
Bij deze willen wij jullie dan ook om tips vragen. Ik heb zelf contacten in Amerika omdat ik er een jaar in een gastgezin heb gewoond, zij zijn ook aan het kijken wat ze voor mij kunnen betekenen.
Alle tips zijn welkom. Ook de tips voor een reis met klein budget.
Alvast bedankt!
Groet,
Marijn
Mijn vriendin en ik willen volgend jaar (vanaf september) gaan reizen door Canada en Amerika. Maar omdat wij dit ongeveer een maand of 8 hebben en de reis ook nog een beetje gefinancierd moet worden willen wij graag onderweg een beetje werken. Nu hebben wij al enorm ons best gedaan om aan adressen te komen maar dit is gewoon erg lastig (ofwel moet er erg veel geld betaald worden om op een resort geplaatst te worden om te werken ofwel moet je enorm veel geld betalen om er te verblijven).
Bij deze willen wij jullie dan ook om tips vragen. Ik heb zelf contacten in Amerika omdat ik er een jaar in een gastgezin heb gewoond, zij zijn ook aan het kijken wat ze voor mij kunnen betekenen.
Alle tips zijn welkom. Ook de tips voor een reis met klein budget.
Alvast bedankt!
Groet,
Marijn
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Work & Travel
Hallo en welkom op dit gezellige Forum. Ik wil je plannen niet bruut verstoren maar werken in de USA mag je niet zomaar.
Het is niet mogelijk om werk en toerisme te combineren zoals dat bijvoorbeeld in Australie wel kan.
Je hebt de volgende mogelijkheden:
- Visa Waiver programma: hiermee mag je 90 dagen in de USA verblijven. Je mag niet werken
- B2 Visum: hiermee mag je langer blijven maar ook niet werken. Je zult hiervoor naar de Ambassade moeten en een Fee moeten betalen.
Over beide mogelijkheden is uitgebreid geschreven.
http://forum.allesamerika.com/search_go ... a%20waiver
http://forum.allesamerika.com/search_go ... b2%20visum
Het is niet mogelijk om werk en toerisme te combineren zoals dat bijvoorbeeld in Australie wel kan.
Je hebt de volgende mogelijkheden:
- Visa Waiver programma: hiermee mag je 90 dagen in de USA verblijven. Je mag niet werken
- B2 Visum: hiermee mag je langer blijven maar ook niet werken. Je zult hiervoor naar de Ambassade moeten en een Fee moeten betalen.
Over beide mogelijkheden is uitgebreid geschreven.
http://forum.allesamerika.com/search_go ... a%20waiver
http://forum.allesamerika.com/search_go ... b2%20visum
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Canada kan die mogelijkheid wel bieden, maar dat hangt van je leeftijd af. Zijn jullie jonger dan 30? En wat is jullie nationaliteit?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-newbie
Hoi,
Bedankt voor de reacties. Wij weten dat we officieel niet mogen werken in Amerika maar zouden toch wat willen doen tegen kost en inwoning bijvoorbeeld. Denk aanvrijwilligerswerk. We hebben wel gevonden dat we bijv. In de Grand Canyon vrijwilligerswerk kunnen doen maar dan moeten we alsnog iets van 1000 dollar betalen (als we het in Nederland regelen.
Verder zijn we 21 en gewoon Nederlands.
Groet
Bedankt voor de reacties. Wij weten dat we officieel niet mogen werken in Amerika maar zouden toch wat willen doen tegen kost en inwoning bijvoorbeeld. Denk aanvrijwilligerswerk. We hebben wel gevonden dat we bijv. In de Grand Canyon vrijwilligerswerk kunnen doen maar dan moeten we alsnog iets van 1000 dollar betalen (als we het in Nederland regelen.
Verder zijn we 21 en gewoon Nederlands.
Groet
Ook werken tegen kost en inwoning wordt gezien als werk. Als jullie 8 maanden willen gaan dan dien je een B2 visum aan te vragen en bij het gesprek op het consulaat zal al gekeken worden hoe jullie dat gaan betalen. En ook vrijwilligerswerk zal gezien worden als werk, enigszins afhankelijk van het soort vrijwilligerswerk. Als je bij iemand overnacht die voorleest op een school en je helpt dan een middagje mee met voorlezen zal men geen bezwaar maken, maar als je een maand lang mensen rondleidt in de Grand Canyon zal dit wel een probleem zijn.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor Canada kom je met die leeftijd in aanmerking voor het Working Holiday Program. Ik geloof dat je in januari je weer in kan schrijven, aantal plaatsen zijn beperkt. Het geeft je de kans om gedurende 12 maanden in Canada te werken en reizen. Je kan rondtrekken of gewoon ergens ter plaatse blijven. De baantjes zijn vaak minimumloon baantjes, dus ik zou al niet snel kijken in plaatsen als Vancouver, Calgary of Toronto aangezien je daar al een groot deel van je inkomsten kwijt bent aan de huur.
Elke
- Figment
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 60
- Contacteer:
Organisaties als Activity International bieden vrijwilligerswerk aan in verschillende nationale parken, voor de duur van minimaal 8 en maximaal 26 weken. De werkzaamheden bestaan uit het verwijderen van onkruid, het herstellen van paden en repareren van hekken. Je bent een aantal dagen achtereen in het park, waar je in tenten overnacht en ´s avonds zelf je eten kookt. De dagen dat je niet werkt verblijf je in een hostel (bijv. het Grand Canyon Hostel in Flagstaff). Aangezien er zeer strenge regels zijn mbt werken in de VS, moet je voor deze weken gewoon betalen. Je kan ook kijken naar WWOOF, een internationale organisatie van organische boerderijen. Zij helpen je echter niet met het verkrijgen van een werk visum, het is puur om een kijkje te nemen in het dagelijkse leven van deze boerderijen. Ik geloof dat je ook hier moet betalen om volledig lid te worden.
Meer opties zijn er gewoon niet. Om werken en reizen te combineren zou ik lekker naar Canada of Australie gaan, of anders een leuke budget reis van een maand of twee in de VS plannen. Dit kan makkelijk door gebruik te maken van couchsurfing en goedkoop vervoer als megabus.
Meer opties zijn er gewoon niet. Om werken en reizen te combineren zou ik lekker naar Canada of Australie gaan, of anders een leuke budget reis van een maand of twee in de VS plannen. Dit kan makkelijk door gebruik te maken van couchsurfing en goedkoop vervoer als megabus.
Traveling to the USA since 1981
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
-
- Amerika-newbie
Zou je mij misschien iets meer over couchsurfing kunnen vertellen. Ik heb er nog nooit over gehoord. Wel even opgezocht natuurlijk maar het fijne hoor ik dan toch van iemand met ervaring.
Ik weet niet welke periode je wilde gaan, maar ik heb ook wel eens gehoord dat mensen tijdelijk in Amerika konden werken als begeleiding op een Summercamp. Hoe dat precies zit etc. zou ik niet weten, maar daar kun je ongetwijfeld meer over opzoeken als dat je wat lijkt.
Couchsurfing is een platform waarop mensen hun bank aanbieden, zodat je bij hun kunt logeren. Je slaapt dan dus bij mensen thuis en zult ook hun regels moeten respecteren. Het leuke daaraan is wel dat je veel mensen leert kennen en ook een indruk krijgt van de cultuur van het land / de regio waar je verblijft. Op Veronica is hier ook een programma over geweest; 'Veronica Goes Couchsurfing', sowieso leuk om eens naar te kijken, volgens mij zijn er nog wel afleveringen terug te bekijken via internet.
Succes met plannen!
Couchsurfing is een platform waarop mensen hun bank aanbieden, zodat je bij hun kunt logeren. Je slaapt dan dus bij mensen thuis en zult ook hun regels moeten respecteren. Het leuke daaraan is wel dat je veel mensen leert kennen en ook een indruk krijgt van de cultuur van het land / de regio waar je verblijft. Op Veronica is hier ook een programma over geweest; 'Veronica Goes Couchsurfing', sowieso leuk om eens naar te kijken, volgens mij zijn er nog wel afleveringen terug te bekijken via internet.
Succes met plannen!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 7663 Weergaves
-
Laatste bericht door Amarens