Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reizen met een baby

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Ronald46
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Reizen met een baby

Bericht door Ronald46 »

Hoi luitjes,

Wat lastig uit te leggen, maar nadat wij eind December onze reis geboekt hadden zijn wij op 22 April volkomen onverwacht opa en oma geworden van een prachtige kleindochter. Ja, we wisten het niet dus dat viel heel even rauw op ons dak. Nu inmiddels gewend hebben we besloten dat de kleine mee kan. Al veel info hebben we maar er komt toch heel veel meer bij nu.

Dus; we gaan begin Juli met een RV door het Westen, waar speciaal moeten we nog aan denken (en misschien weten we het al wel :wink: ) met het reizen in een camper met een dan 12 weken oude baby?

We horen graag van jullie!

Groetjes, Ronald en Wanda.
2011: rondreis West-USA
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle

Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
jaja5
Amerikakenner

Re: Reizen met een baby

Bericht door jaja5 »

12 weken is een relatief makkelijke leeftijd omdat ze veel slapen, alleen melk drinken en niet zelf op pad kunnen
Ik neem aan dat de moeder mee gaat?!

Aan de borst bij moeder is het makkelijkste anders is voeding en hygiëne het belangrijkste om op te letten.
Neem wat eigen beddengoed mee uit bedje dat heeft de vertrouwde geur van eigen bed en maakt slapen op een "vreemde" plek makkelijker.
Misschien kan een eigen reisbedje mee, ik weet niet wat er bij een camper als babybed aanwezig is.

Vliegen is ook geen probleem, je krijgt een babybedje in het vliegtuig en bij borstvoeding heb je verder alleen luiers en kleertjes nodig :lol:
Veel plezier en geniet ervan
Ronald46
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Ronald46 »

Yep, moeder gaat mee! Ze geeft borstvoeding dus dat is een bijkomend voordeel.

Dank voor je tips! Reisbedje; dat zou niet in de camper passen en wordt door de verhuurder ook niet geadviseerd. We nemen de kinderwagen mee (een "oudje" waar moeder zelf nog in heeft gelegen in '92...). Deze bak biedt voldoende "ligging" zodat de baby veilig en comfortabel slapen kan.

Verder; moeten we ons zorgen maken medisch gezien? Je zit met een rondreis natuurlijk nooit op een vast punt. En de hitte richting Grand Canyon baart mij als opa en chauffeur een beetje zorgen.

Is dit gegrond?

Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Die hitte zal wel meevallenen er zit over het algemeen een hele goede airco in de campers.
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

Borstvoeding bij hitte, kind bepaald de vraag, moeder maakt vervolgens naar vraag aan, dus dat is het beste en makkelijkste recept.
In het vliegtuig is dit ideaal. Aan te raden is borstvoeding te geven tijdens opstijgen (dus niet tijdens taxi-en dat kan soms lang zijn, soms ook lang wachten.
Maak kind en moeder "voed-klaar" (baby zit met mini riempje aan de moeder's riem vast. Je hebt het dus op schoot waardoor je ook kan voeden)
Dus bij de echte start (keihard rijden waarna binnen minuut opstijgen) dan doe je het kind aan de borst en slikt het.
Mocht het in slaap vallen (het is een overdaad aan prikkels van geluid waardoor dat kan gebeuren) stimuleer dan onder kin het slikreflex zodat ze/hij blijft slikken.

Bij de landing doe je hetzelfde, ligt aan de turbulentie of je dat eerder begint of niet.
Beetje op gevoel. Bij landing valt een baby/kind ook nogal eens in (een hele diepe!!!) slaap.

Qua hitte (ik was met 3 maanden oude baby in Miami)
Bij zorgen of het kind genoeg krijgt let je op de hoeveelheid plas van jullie kleinkind.
Als je gewoon dagelijks zelfde aantal natte (of volle bij meer absorberende) luiers hebt dan krijgt het genoeg binnen.
Moeder kan meer water drinken maar dit hoef je niet te overdrijven. De natuur regelt dit vanzelf. Prachtig toch :-)
Let op kleding van natuurlijke stoffen (geen polyester!!!) dat ademt en zo voorkom je dat interne hitte niet weg kan en kind gaat "koken"
's nachts een laken (katoen) gebruiken bv en alleen een katoenenluierpakje.
Maar zo jong liggen ze vrij stil dus komt er zo lang ze slapen geen extra warmte bij, dat is anders dan bij wat oudere (beweeglijkere) kinderen of volwassenen.

PS bij borstvoeding heeft kind van die leeftijd alle immuniteit van de moeder (nog) dus daarmee zit je ook in een gunstige leeftijd.
Ziekenhuizen zijn goed en altijd dichtbij in de VS als je het vergelijkt met andere landen... en daar komen jullie vast niet maar het is een fijn idee dat je weet dat dat geen punt is (zeker voor opa en oma!! ik zie dat ook bij onze ouders tov onze kinderen) Controleer de ziektekostenpolis, zorg dat het kind erop staat (eigen pasje ook) en eigen paspoort (dat wist u vast al).
Verder loopt het vanzelf, een hele fijn tijd alvast!!! dit gaat een reis worden om nooit te vergeten :D
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Behalve een eigen paspoort zal je voor de kleine ook een ESTA aanvraag moeten doen.
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

jep, ook Esta (dat was toen nog niet dus vergat ik)
en als vader gezag heeft en niet mee gaat ook een ondertekenden verklaring dat reizen naar de VS met moeder akkoord is
mte
Amerika-ontdekker

Bericht door mte »

Sommige baby's krijgen diarree in het vliegtuig, dus wat extra luiers en schone kleren is wel fijn. Ook een dun (eigen) dekentje is fijn voor in het vliegtuig.
Verder inderdaad katoenen of zijden hemdjes. Mocht de kleindochter in de buikdrager gaan, zorg dan ook voor een zonnehoedje. Ook de beentjes (en armpjes en voetjes) moeten altijd bedekt zijn, maar dat kan met een dun katoenen broekje/truitje. Probeer zoveel mogelijk de felle zon te vermijden.
=
Ik neem aan dat het gewone inentingsschema wordt gevolgd? Dus met 2 maanden krijgt ze dan de DKTP en HIB (tenzij er inmiddels nog iets bij is gekomen). Zorg dat ze in ieder geval 1 inenting heeft gehad. Er zijn in de VS gebieden waarbij de kans op deze ziektes groter is doordat daar niet ingeënt wordt. De moedermelk geeft ook bescherming.
Wij hebben de eerste paar jaar met onze dochter altijd het boek Kinderspreekuur bij ons gehad. Niet het meest dunne boek, maar daarin konden we wel opzoeken of er iets serieus aan de hand was.
Zorg ook voor de basismedicamenten, zoals paracetamol voor baby's, creme tegen luieruitslag, neusdruppels voor baby's etc. Je hoeft dan niet daar te gaan zoeken in geval van nood.

Als de maxicosi meegaat, let er dan op dat de baby er niet te lang in ligt. Ik meen dat 2 uur per dag de maximale tijd is, maar dat ik natuurlijk niet altijd haalbaar. Zorg er dan in ieder geval voor dat ze zich regelmatig even kan rekken en strekken op de grond/dekentje.
Verder zijn hydrofiel luiers erg handig voor van alles en nog wat: afdrogen, afschermen tegen de zon, spuugdoek etc.

Dat er airco in de RV zit is heel fijn, maar let er op dat die niet te laag staat. De overgang van binnen naar buiten wordt dan te groot en daar houden baby's niet van.

Misschien kan ook het consultatiebureau of de huisarts nog tips geven. Zorg in ieder geval goed voor de hygiene bij hitte. Een beetje rare opmerking hier, maar voor en na het voeden moeten de borsten even afgeveegd worden met een doekje met wat water. De kans op schimmel, spruw bij de baby, wordt zo een stuk kleiner. Zelf heb ik altijd Calendula spray na het voeden gebruikt, maar een vochtig washandje volstaat ook.
Houdt er rekening mee dat het slaap/voedingsritme van de baby verandert door het tijdsverschil. Slaapt zij al door tegen die tijd, dan is er grote kans dat het op vakantie niet gebeurt, maar dat ze overdag slaapt. Dat kun je een beetje gaan sturen door haar wakker te maken voor de voeding. Na een paar dag zou het dan beter moeten gaan. Fijne vakantie.
Hele fijne vakantie
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

jaja5 schreef:Ziekenhuizen zijn goed en altijd dichtbij in de VS als je het vergelijkt met andere landen
Helaas hebben we tijdens onze laatste vakantie mogen ondervinden dat dat in het Westen juist niet het geval is. Een ziekenhuis was gelukkig niet nodig, maar het was al moeilijk genoeg om een kliniek te vinden die nog open was, laat staan een apotheek. Volgens de kliniek was er op dat tijdstip maar 1 apotheek open tussen Las Vegas en Salt Lake City (zeg maar eenzelfde afstand als Parijs-Groningen)! :shock:

Dat wil niet zeggen dat het een slecht idee is om de kleine mee te nemen, maar wel iets om in je achterhoofd te houden. Je hebt niet altijd bereik met je mobiel en hulp is niet altijd dichtbij. Ik zou om die reden zelf bijv. niet in afgelegen gebieden wandelen, maar het hele Westen overslaan lijkt me onnodig.
Afbeelding
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Hierbij een aantal links naar eerdere topics/websites over reizen met kinderen:

Tips voor reizen met kinderen (AA-forum)
Reis met baby (AA-forum)
Naar Amerika vliegen met kinderen (AA-website)
Naar Amerika reizen met kinderen (AA-website)
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Ronald46
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Ronald46 »

Dank allemaal voor deze tips. De topics genoemd over reizen met kinderen is veelal over 2 jarigen of ouder, juist over zuigelingen konden we niet zoveel vinden hier. Vandaar deze oproep.

Maar goed, hier kunnen we wat mee! Ziektekosten/polis e.d. hebben we direct na geboorte al geregeld. Zorgpas heeft ze al, voor ons allen alleen nog een internationale, moet nog geregeld worden. Paspoort deze week (ze wordt 6 weken vrijdag), maar een poging gisteren om haar op de foto te zetten strandde omdat ze bij binnenkomst bij de fotograaf in een diepe slaap viel waar ze niet uit te krijgen was.... morgen een hernieuwde poging.

Consultatiebureau moet ze morgenvroeg naar toe, dus dat is het uitgelezen moment om deze vragen neer te leggen en om evt reistips vanuit hun visie en expertise te krijgen.

Er is nu gelukkig wat zorg weggenomen. Toch blijf ik wat sceptisch gezien de leeftijd, maar ik denk en hoop dat met een goede voorbereiding de trip wel te doen moet zijn. In ieder geval zijn we met al deze tips een flink eind op de goede weg! :thumbup:

jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

Van de vele vliegreizen kijk ik naar de reis van 3 maanden (1e kind) terug als de meest makkelijke, voor zowel kind als ouder.
Heel veel plezier ermee en geniet van alles
RDGR
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door RDGR »

Al veel gelezen over dit onderwerp in de diverse topics.

Wij willen komende april/mei naar Orlando vliegen met ons zoontje die dan nog nét geen twee jaar is. Bovendien is mijn vrouw dan ruim 5 maanden zwanger.
We vragen ons sterk af of dit te doen is. We willen onze zoon op schoot houden (dan hoeven we geen stoel te boeken), maar het is een vrij beweeglijk mannetje die niet echt van stilzitten houdt en die ook niet zo snel slaapt. Verder nog de vraag: rechtstreeks vliegen of juist een overstap maken?
We gaan deze keer niet rondtrekken door verschillende staten, maar blijven gewoon een paar weken in Florida en maken vanaf daar uitstapjes, dat lijkt ons wat rustiger.

Ervaringen/tips zeer welkom!
Joyco
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Joyco »

Allereerst gefeliciteerd met de zwangerschap van je vrouw! Leuk dat jullie gewoon lekker doorgaan met reizen!
Wij zijn in september met ons zoontje van 20 maanden naar Las Vegas gevlogen. We hadden voor hem geen extra stoel geboekt, we vonden dit namelijk behoorlijk prijzig! Achteraf zou ik er nog een tweede keer over nadenken. We hebben die extra stoel wel heel erg gemist. aan de andere kant is het maar een paar uurtjes ongemak, dus je hebt behoorlijk snel een flinke besparing gemaakt!
Wij vonden de luchtvaartmaatschappij (delta/klm) niet erg behulpzaam. Drinken voor ons zoontje werd niet verstrekt, evenals eten! Drinken hebben we uiteindelijk om gevraagden gekregen, eten ook om gevraagd maar dat kregen we niet (belachelijk!). Ook werd er heel moeilijk gedaan over een plek met extra beenruimte. Op de heenweg kregen we dit wel voor elkaar, op de terugweg niet.
Maar goed, vliegen is nooit comfortabel (of je moet in je volledig uitgeruste privejet gaan;)) het zijn echter maar een paar uurtjes. Die paar uurtjes staan in het niets ten opzichte van een heerlijke vakantie in een prachtig land;)
2008 - CA,NV,AZ
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Wij zijn in de VS op vakantie geweest toen mijn oudste 18 maanden was en ik 5 maanden zwanger. Het was een van onze beste vakanties. De vliegreis was wel even doorbijten, want mijn oudste is nooit een geweldige slaper geweest en die is dan ook het hele stuk tussen Amsterdam en Minneapolis wakker geweest; pas tijdens het overstappen (we vlogen naar Salt Lake City) viel ze in slaap. Het vliegtuig zat hardstikke vol, dus inderdaad op schoot en verder ontzettend veel op en neer lopen en het trappetje naar first class 100 keer op en af. Maar goed, we hebben het overleefd; ik vermoed dat het met een eigen stoel nauwelijks minder vermoeiend zou zijn geweest.

Het is lastig om te bepalen of een overstap nou juist wel of niet handig is. Bij ons was het een zegen, omdat ze tijdens het op en neer lopen in de buggy ein-de-lijk in slaap viel, iets wat in het vliegtuig anders wellicht niet gebeurd was. Maar ja, Florida is een stukje dichter bij huis; ik geloof dat ik dan toch zou opteren voor de vlucht zonder overstap.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Wij zijn ook blijven reizen na de komst van onze nu-kleuter,van Los Angeles en China tot alles daartussen.

Ik zou er geen probleem in zien om naar Orlando te vliegen, maar zou zéker rechtstreeks proberen te gaan. Ik vind de overstap (zeker op immense vliegvelden als Heathrow of CDG) altijd het meest stressvolle onderdeel van de reis, omdat je én een kind dat uit zijn ritme is én een berg laptops/tassen/jassen én je paspoort/boarding passes in de gaten moet houden, terwijl je haast hebt om je verbinding te halen. En dat altijd nét als je peuter eindelijk in slaap is gevallen en de beveiliging eist dat hij zelf door het detectiepoortje loopt :shock:

Op schoot is wel even doorbijten, zeker als je vrouw met een dikke buik zit, maar een paar uur ongemak was ons de honderden euro's besparing per reis altijd wel waard. Probeer in elk geval om stoelen aan het gangpad te krijgen, als bulkhead niet lukt. Dan kun je makkelijk naar de wc, of een wandelingetje maken. Mijn favoriet met z'n tweeën plus peuter was bij grote vliegtuigen altijd de twee buitenste stoelen van een middenrij. Dan loop je de minste kans op mensen die over jou heen moeten klimmen, omdat ze er ook bij het andere gangpad uit kunnen.

En natuurlijk veel snacks mee (want 'gratis' = geen eigen maaltijd), plus een iPad/dvd-speler vol Bumba/Pingu/Nijntje/Cars (van te voren oefenen met koptelefoon) zodat jij de onboard-tv kunt gebruiken en you're set!

Veel plezier!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

bello schreef:En dat altijd nét als je peuter eindelijk in slaap is gevallen en de beveiliging eist dat hij zelf door het detectiepoortje loopt :shock:
Hmm, ja, dat probleem hadden wij toen nog niet. Wij vlogen indertijd namelijk precies 1 dag vóór 9/11....
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Wij hebben ervoor gekozen juist wel een eigen stoel te boeken, geld kost het toch al en ik moet er niet aan denken om onze kleine meid 8-11 uur op schoot te hebben..... We hebben lekker haar autostoel meegenomen en die kon in de slaapstand gekanteld worden...... Een uitkomt want zo heeft ze mooi 5 uur geslapen van Ams naar Philly..... Daarna vlogen we door naar Denver en sliep ze weer 2 uurtjes, echt een supervlucht gehad!
Nou is zij ook een echt draaikontje, dus op schoot zitten was voor haar ook niet fijn geweest. Inmiddels is ze net 4 jaar en zijn we al 3 keer met haar naar de USA gevlogen, gaat altijd prima. Neem genoeg speeltjes mee en wat te eten dan kom je de tijd wel door.
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Ik wil echt nooit meer vliegen als ik zwanger ben maar als het dan toch echt niet te vermijden was dan zou ik zeker een eigen stoel voor de kinderen boeken.

De enige keer dat ik zwanger heb gevlogen was ik echt extreem beroerd. Tijden take off heb ik zitten huilen van de pijn in m'n buik. Voelde alsof er met een mes in m'n buik gestoken werd! Daarna de hele vlucht zo misselijk dat ik niets binnen kon houden. Water kwam er binnen een paar tellen weer uit. Ginger Ale werkte ook helemaal niet. Heb tijdens die reis ruim 24 uur niets kunnen drinken en toen we eindelijk bij de ranch aankwamen heb ik eerst minstens 10 minuten op m'n knieen naast het bed dankgebedjes zitten mompelen. En het was niet alleen voor mij super ellendig maar ook voor m'n man en dochter en zelfs voor schoonpapa die ons van het vliegveld kwam halen omdat ik in de auto ook maar bleef overgeven. Onze dochter was toen 5 en ze was harstikke bang dat de baby dood zou gaan en het heeft heel lang geduurd voor ze daar overheen was.
En voor de cabine crew was het ook geen pretje. De hele tijd van die zakjes komen ophalen.. :oops: en ze bleven er maar over fluisteren wat ze moesten doen als het fout zou gaan want het was een volle vlucht dus ze hadden nergens ruimte om me neer te leggen als het fout zou gaan met de baby.

En na een maand moesten we weer terug! Ik heb toen heel serieus overwogen om bij m'n schoonouders in te trekken tot na de bevalling maar ja, onze oudste moest in Nederland naar school.

Ik heb trouwens bijna geen andere verhalen gehoord van vrouwen die zo beroerd waren tijdens het vliegen maar het kan dus wel en is zeker iets waar je rekening mee moet houden.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Wauw, dat is wel een hele nare ervaring zeg! Ik moet zeggen dat ik zelf ook liever niet in de eerste of de laatste drie maanden van de zwangerschap vlieg, omdat ik me in die fases toch altijd aanmerkelijk slechter voelde dan in het middelste trimester. Dat middelste trimester voelde ik me altijd juist supergoed, dus ik heb nooit tegen het reizen opgezien.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer