Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reizen met een baby
Re: Reizen met een baby
Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met vliegen tijdens de zwangerschap, zeker met 5 maanden zou dat prima moeten gaan. Hoogzwanger vliegen (34 weken) vond ik niet zo fijn, toen had ik tegen het eind van de vlucht wel een pijnlijke rug en buik, en ik heb gelukkig nooit gevlogen tijdens de 2e en 3e maand als de misselijkheid op zijn ergst was.
Maar, ik zou dan niet graag een kind van bijna 2 op schoot willen hebben denk ik, dus ik zou wel eerder neigen naar een eigen stoel. Hebben wij sowieso meestal wel gedaan, ik vond het het geld meestal wel waard. Het ligt wel wat aan het kind, oudste sliep als een roos in zijn (auto)stoel, terwijl middelste juist eerder op schoot sliep (maar dan was ik blij met de 'lege' stoel naast me waar ik haar dan vaak slapend oplegde. Maar ik twijfel nu ook weer wat we zullen doen met de jongste komende zomer, die dan een maand of 15 is. Altijd een lastige afweging.
Maar, ik zou dan niet graag een kind van bijna 2 op schoot willen hebben denk ik, dus ik zou wel eerder neigen naar een eigen stoel. Hebben wij sowieso meestal wel gedaan, ik vond het het geld meestal wel waard. Het ligt wel wat aan het kind, oudste sliep als een roos in zijn (auto)stoel, terwijl middelste juist eerder op schoot sliep (maar dan was ik blij met de 'lege' stoel naast me waar ik haar dan vaak slapend oplegde. Maar ik twijfel nu ook weer wat we zullen doen met de jongste komende zomer, die dan een maand of 15 is. Altijd een lastige afweging.
Terug in Texas!
- RDGR
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Bedankt voor de vele nuttige reacties tot nu toe 

Wij gaan ook reizen met een baby (en een peuter) van 11 maanden. Hij is niet zo'n makkelijke slaper, dus ik neem in het vliegtuig wel de draagdoek mee. Kan ie daarin en kan ik ondertussen (met peuter) het vliegtuig op en neer lopen. Dan valt ie meestal wel in slaap. Ben wel benieuwd hoe het zal gaan! Onze baby gaat op schoot en onze peuter heeft een eigen stoel. We nemen voor hem inderdaad de ipad, kleurboek en auto's en genoeg te eten mee.
De overstapstress waar Bello het over had, is trouwens wel herkenbaar. Zeker dat zelf moeten lopen als ze net in slaap gevallen zijn. Pffff...
Overigens heb ik nooit last gehad van problemen tijdens het vliegen toen ik zwanger was. Bij de eerste zwangerschap halverwege naar Nieuw Zeeland gevlogen; ging prima! Bij de tweede wat later in de zwangerschap gaan vliegen (kort; Andalusie). Dat was wat ongemakkelijker zitten soms, maar verder alles ok.
De overstapstress waar Bello het over had, is trouwens wel herkenbaar. Zeker dat zelf moeten lopen als ze net in slaap gevallen zijn. Pffff...
Overigens heb ik nooit last gehad van problemen tijdens het vliegen toen ik zwanger was. Bij de eerste zwangerschap halverwege naar Nieuw Zeeland gevlogen; ging prima! Bij de tweede wat later in de zwangerschap gaan vliegen (kort; Andalusie). Dat was wat ongemakkelijker zitten soms, maar verder alles ok.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 2233 Weergaves
-
Laatste bericht door SemJes
-
- 4 Reacties