Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Paspoort bij je dragen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Paspoort bij je dragen

Bericht door RNA »

Kon er zo gauw geen topic over vinden, maar dragen jullie altijd een paspoort bij je in de VS? In Nederland hebben we de identificatieplicht, weet niet hoe dat voor de vs is. Een rijbewijs is in ieder geval officieel geen geldig identiteitsbewijs in de VS, maar om nou elke dag mn paspoort bij te hebben. Het risico dat ik die kwijt raak is mij te groot!
Aan de andere kant, stel nou dat je door de politie aan de kant wordt gezet. Zal je rijbewijs voldoende zijn?

Hoe doen jullie dat?
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Paspoort bij je dragen

Bericht door jerbia »

Ik draag mijn paspoort altijd bij me in mijn tas. Tijdens de vakantie ook die van de andere gezinsleden.

Toen wij door de politie werden aangehouden bij Lee Vining in 2007 hoefde mijn man overigens alleen zijn rijbewijs te tonen.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
MariondeBode
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door MariondeBode »

Ik ga een rondreis maken en heb dus altijd mijn paspoort bij mij.
Voor het gebruik van de creditcard en in ons geval ook nog een Annual Pass moesten we ons vaak indentificeren. Ik liet dan mijn rijbewijs zien en dat was oke.

Groetjes
Marion
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Ik ben een keer aangehouden en deze agent vertelde mij ook dat ik mijn paspoort altijd bij me moest hebben maar het had toen geen consequenties
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ben een keer aan de kant gezet door de hywaypatrol en die vond mijn rijbewijs (oude rosepapiertje) voldoende.
Als ze aan de kasse in de winkels om een ID vragen als je met CC betaalt is je rijbewijs ook genoeg.
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Ik voel me vooral in het buitenland naar mezelf toe verplicht om m'n paspoort ten alle tijde bij me te dragen. Je weet nooit wat er kan gebeuren.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Gewoon in mijn binnenzak. Een tas kan je vergeten of kan worden gestolen en dan ben je de sjaak. CC en bankpas ook in mijn binnenzak. Als er de P uitbreekt zit ik goed ;). Ik controleer dat ook 500x per dag maar dat is dan weer een tik van me....
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Hoor (als telefoontolk) af en toe van mensen die in 1 keer alles kwijt zijn: tasje gestolen/afgerukt en meteen al het geld, kredietkaarten, paspoort, rijbewijs kwijt.

Ik (als blanke, oudere man) heb alleen een rijbewijs bij me (van New York). In m'n broekzak (mijn moeder naaide vroeger wel eens een ritsluiting op de achterzak van mijn spijkerbroek, ook redelijk veilig). Denk altijd dat als ze daar geen genoegen mee nemen, ze me dan maar mee moeten nemen naar het bureau en dat we vandaar de zaken verder kunnen regelen, onder begeleiding naar de hotelkluis bijvoorbeeld.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Als ik niet met de auto onderweg ben en ergens voor een tijdje in een stad verblijf, dan heb ik paspoort in kluis van hotel, neem ik mee copie van paspoort, identiteitskaart en een andere badge met naam en photo.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Tsja ik laat normaal gesproken het paspoort altijd in het kluisje in het hotel, draag wel altijd een kopie van het paspoort bij me.
Als er iets gebeurd heb ik genoeg documenten met foto waarmee ik in ieder geval kan aantonen wie ik ben, al zijn die officieel misschien niet geldig.
Laatst gewijzigd door RNA op 11 feb 2013, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Formeel gezien moet je als non-US Citizen altijd de documenten bij je hebben die je status bewijzen, dus paspoort met visum of green card.
US Code, Title 8 § 1304. Forms for registration and fingerprinting

(e) Personal possession of registration or receipt card; penalties
Every alien, eighteen years of age and over, shall at all times carry with him and have in his personal possession any certificate of alien registration or alien registration receipt card issued to him pursuant to subsection (d) of this section. Any alien who fails to comply with the provisions of this subsection shall be guilty of a misdemeanor and shall upon conviction for each offense be fined not to exceed $100 or be imprisoned not more than thirty days, or both.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik woon hier al sinds 1996 (ben nederlander) en draag alleen rijbewijs bij me als bewijs. Echter als je in de buurt van de mexicaanse grens bent dan zou ik hem wel bij me houden.
Ik ben daar een keer aangehouden door border patrol en bijna in een bus met illegale mexicanen gezet. Nadat de boel was uitgelegd geloofde hij me wel maar het was even lastig want we reden in een auto met mexicaans kenteken. Mijn schoonouders hadden toendertijd een huis in AZ en in Mexico en omdat we met zoveel mansen waren hebben ze toen de auto van mexico naar AZ gebracht.
Die border patrol vent dacht dus dat ik met die mex auto de grens over was gestoken zonder paspoort :lol: Maar nee dus en nadat ik had moeten beamen dat ik toch wel in het beste land van de wereld woonde :roll: :lol: mocht ik verder.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik heb mijn paspoort altijd bij me, waar ook ter wereld.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Wij zijn ooit door border patrol gestopt toen we van Big Bend, Texas kwamen. Wij hadden onze paspoorten niet bij, lagen in het hotel. Toen wij vertelden wat we daar gedaan hadden en nog gingen doen, en de papieren vd rental lieten zien, geloofde de agent ons, nadat hij één en ander was gaan checken in zijn auto. Wij wisten toen niet dat je je paspoort altijd moet bijhebben, de agent verzekerde ons dat dat inderdaad verplicht is. We zijn er toen met een waarschuwing vanaf gekomen. Ik weet nog dat dat op 11 juli was, want de agent zei toen nog tegen mijn vriend dat we waarschijnlijk zijn verjaardag (van mijn vriend dus) niet in de cel wilden doorbrengen en dat hij ons dan maar liet gaan voor 1 keer.
Sindsdien hebben wij ALTIJD de paspoorten bij.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

goldenhills schreef:Formeel gezien moet je als non-US Citizen altijd de documenten bij je hebben die je status bewijzen, dus paspoort met visum of green card.
Of paspoort zonder visum (maar met inreisstempel) :mrgreen:

En wat moet je dan eigenlijk als citizen bij je hebben?
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Ja, je hebt gelijk. De "gewaiverde" mensen hebben natuurlijk alleen maar een stempel...

Voor zover ik weet hoeft een US Citizen helemaal niets bij haar/zich te hebben, behalve als je een voertuig rijdt waar je een rijbewijs voor nodig hebt. Dus als je staalhard liegt dat je US Citizen bent... Maar als ze er achter komen dat je liegt heb je natuurlijk de poppen aan het dansen. Ik vermoedt dat dat enorm zwaar wordt opgenomen.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

goldenhills schreef:Voor zover ik weet hoeft een US Citizen helemaal niets bij haar/zich te hebben, behalve als je een voertuig rijdt waar je een rijbewijs voor nodig hebt. Dus als je staalhard liegt dat je US Citizen bent... Maar als ze er achter komen dat je liegt heb je natuurlijk de poppen aan het dansen. Ik vermoedt dat dat enorm zwaar wordt opgenomen.
Op het moment dat ze mijn rijbewijs in handen hebben, dan weten ze waarschijnlijk al zo veel over me, dat liegen sowieso kansloos is :mrgreen:

De situatie waarbij een agent mij - naast mijn Amerikaanse rijbewijs - ook nog vraagt om bewijs van mijn verblijfsstatus, vind ik zó hypothetisch dat ik mijn paspoort met visum liever veilig thuis in de kluis laat liggen.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Als Amerikaans staatsburger kan aan je gevraagd worden een 'government-issued ID' bij je te hebben. Dus: een geldig rijbewijs, paspoort of een ander officieel ding met foto (had ooit een ID kaart van de Secret Service, eentje van de politie van New York en een ID kaart van de VN, helaas nooit naar gevraagd).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Jarenlang heb ik overal mijn paspoort laten zien.
Voor het gemak een paar jaar geleden overgegaan op mijn Europese ID Card.
Tot ik voor de eerste keer aan de kant werd gezet door een state trooper.
Van schrik kwam ik niet verder dan gewoon mijn rijbewijs als ID af te geven.
Dat is hem dus
Het enige echt geaccepteerde antwoord op de vraag: " You have any ID ?"
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik weet dat ik altijd mijn paspoort bij me zou moeten hebben, maar vind dat ook te riskant (en onhandig), dus ik heb alleen mijn Texas rijbewijs bij me. Maar als we op reis zijn heb ik meestal wel mijn paspoort bij me, aangezien er lang niet altijd een kluisje is in de hotelkamer, en in de caravan laten doe ik zeker niet.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer