Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

paniek (overstappen: heen op Warschau en terug op Frankfurt)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
eveline1956
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

paniek (overstappen: heen op Warschau en terug op Frankfurt)

Bericht door eveline1956 »

hallo allemaal

momenteel ben ik echt in paniek 3 april ga ik alleen naar chigaco ( naar mijn zoon ) nou is dat normaal geen probleem, maar ik heb al vreselijke vliegangst maar nu ga ik ook nog van amsterdam naar warschau en van warschau naar chigaco met lot ( een poolse vliegtuigmaatschappij ) ik had hier nog nooit van gehoord.
nou is mijn vraag hoe werkt dat daar in warschau moet je dan je koffer weer ophalen of gaat dat automatisch.
en 25 april ga ik vanaf chigaco naar frankfurt en van frankfurt naar amsterdam.
dus ook hier is mijn vraag hoe dat in zijn werk gaat.
wie kan mij helpen dan word ik misschien wat rustiger. :D
bedankt alvast groetjes eveline
Laatst gewijzigd door markro op 13 mar 2013, 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel ter verduidelijking aangepast.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: paniek

Bericht door ned in MO »

Dat gaat automatisch. Geen zorgen om de koffer tot aan chicago.
Terug weet ik niet waarschijnlijk geen zorgen to amsterdam
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Je hebt een waarschijnlijk niets meer aan: maar waarom vlieg je niet rechtstreeks naar Chicago?!

Kan bijvoorbeeld met United, en zeker met zoveel vliegangst/paniek lijkt mij het een kleine meerprijs meer dan waard.

LOT is volgens mij gewoon een gerenommeerde vliegmaatschappij.
Bij het inchecken kunnen ze je aan de balie precies vertellen hoe het zal gaan met de koffers, no worries.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
eveline1956
Amerika-ontdekker

had ik ook liever gedaan maar mijn zoon heeft deze reis voor mij geboekt zonder dat ik het wist heel lief natuurlijk maar daarom ben ik nu in paniek :D
JohnS
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door JohnS »

M.b.t. de koffer staan er al geruststellende woorden.
Beetje off-topic, maar misschien heeft Stichting Valk nog iets voor je tegen de vliegangst.
eveline1956
Amerika-ontdekker

bedankt john
ik zal het morgen eens even lezen. hopenlijk helpt het :roll:
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Waarschijnlijk worden je koffers direct doorgelabeld naar Chicago en haal je ze daar pas van de band (bij de incheckbalie kunnen ze het je bevestigen).

LOT is de nationale maatschappij van Polen. Financieel staan ze niet zo sterk, maar met steun van de Poolse overheid is er weinig kans dat je failliet gaan. Verder is het een gerennomeerde maatschappij: misschien niet met de meest nieuwe en fancy vliegtuigen maar er is niets mis mee. Maak je niet druk en geniet van het weerzien met je zoon!
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Bij LOT spreken ze ook Engels, dus het is niet dat, als je vragen hebt, je je in 't Pools zal moeten uitdrukken. ;-)

Indien jouw Engels niet zo goed is: laat je zoon een brief opstellen in 't Engels waarin hij zegt dat jij op weg bent naar hem, met vermelding van de vluchtnummers en reistijden, en dat je niet zo vlot Engels spreekt. Laat hem zijn telelfoonnummer vermelding, zodat men hem kan bellen in geval van nood.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Frasi schreef:misschien niet met de meest nieuwe en fancy vliegtuigen maar er is niets mis mee.
Ze hebben 2 787 dreamliners, maar die staan nog even aan de grond. :mrgreen:
eveline1956
Amerika-ontdekker

Frasi schreef:Waarschijnlijk worden je koffers direct doorgelabeld naar Chicago en haal je ze daar pas van de band (bij de incheckbalie kunnen ze het je bevestigen).

LOT is de nationale maatschappij van Polen. Financieel staan ze niet zo sterk, maar met steun van de Poolse overheid is er weinig kans dat je failliet gaan. Verder is het een gerennomeerde maatschappij: misschien niet met de meest nieuwe en fancy vliegtuigen maar er is niets mis mee. Maak je niet druk en geniet van het weerzien met je zoon!

hartstikke bedankt frasi.
en dat zal ik zeker doen :-D .
ik laat het maar over mij heen komen. :lol:
eveline1956
Amerika-ontdekker

kastelke schreef:Bij LOT spreken ze ook Engels, dus het is niet dat, als je vragen hebt, je je in 't Pools zal moeten uitdrukken. ;-)

Indien jouw Engels niet zo goed is: laat je zoon een brief opstellen in 't Engels waarin hij zegt dat jij op weg bent naar hem, met vermelding van de vluchtnummers en reistijden, en dat je niet zo vlot Engels spreekt. Laat hem zijn telelfoonnummer vermelding, zodat men hem kan bellen in geval van nood.

ja gelukkig maar anders een heleboel paniek :lol: .
ik kan mij wel redden in het engels. maar als je nerveus bent ga je rare dingen doen :D .
en verders als alles gewoon op tijd gaat zal dat ook geen probleem zijn.
eveline1956
Amerika-ontdekker

Harry schreef:
Frasi schreef:misschien niet met de meest nieuwe en fancy vliegtuigen maar er is niets mis mee.
Ze hebben 2 787 dreamliners, maar die staan nog even aan de grond. :mrgreen:

bedankt voor deze informatie harry :D .
Ebelix
Amerikakenner

Re: paniek (overstappen: heen op Warschau en terug op Frankf

Bericht door Ebelix »

De luchthaven in Warshau is niet groot maar wel modern tegenwoordig. Je moet goed op de borden letten en die wijzen vanzelf naar de juiste gate. Je bent een transfer passagier. Koffers worden doorgelabeld naar Chigago en op de terugweg naar Amsterdam. Je hebt er geen omkijken meer aan.

Ik hoop dat de 787 tegen die tijd weer vliegt. Anders vlieg je met een 767. De LOT is een goede en betrouwbare maatschappij.

Belangrijkste is om rustig te blijven en eventueel een slaappilletje bij de dokter halen. Dan kan je het lange stuk over de oceaan slapen.

Veel plezier.
eveline1956
Amerika-ontdekker

hartstikke bedankt ebelix. dit is fijn om te weten daar word ik gelijk een stuk rustiger van :thumbright:
en ik was bij de huisarts daarzou ik tabletten van krijgen maar bedankt oor de tip :D .
groetjes eveline
Radarlove
Amerikafan
Partner van: Evie

Bericht door Radarlove »

In mijn veertien jaren professionele luchtvaartervaring nog nooit problemen tegen gekomen ivm LOT. Financieel mogelijk niet zo sterk, maar niks van aantrekken, komt allemaal goed.

Ze zijn in orde met hun onderhoud, de crews zijn prima getraind en ontvangen geregeld hun bijscholingen, geen reden tot angst dus. Terugvlucht zal sowieso met een andere maatschappij zijn vermoed ik, denk niet dat zij vanuit Chicago op Frankfurt vliegen.
eveline1956
Amerika-ontdekker

bedankt radarlove dit stelt mij best wel gerust. het was voor mij een onbekende vliegtuigmaatschappij.
de terugvlucht is met lufthansa.
nogmaals bedankt hiervoor groetjes eveline

* Note mod (Marco):
Het is overbodig om steeds het volledige bovenstaande bericht te quoten, daarom een aantal keer de quote van het voorgaande bericht verwijderd.
Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Radarlove
Amerikafan
Partner van: Evie

Bericht door Radarlove »

eveline1956 schreef:
de terugvlucht is met lufthansa.
Lufthansa is DE veiligheidsreferentie in de luchtvaartwereld. Wanneer een maatschappij voldoet aan de Lufthansa-normen, garandeer ik je dat de toestellen pico bello onderhouden en aldus perfect in orde is. Op vluchten van hen mag je dus absoluut geen angst hebben. Het is bij wijze van spreken gevaarlijker om thuis in de zetel te zitten dan een vlucht van Lufthansa te nemen. De kans dat een komeet op jouw kop valt is duizenden malen groter dan dat je een Lufthansa-vlucht niet overleeft, of je kan ook stellen dat je duizenden keren meer kans hebt om de grote pot van de lotto te winnen, dan iets voor te hebben wanneer je Lufthansa vliegt.

Zo, geruststellender weet ik het niet te omschrijven :thumbup:

PS: ik werk dus NIET voor Lufthansa, mocht iemand dat zich afvragen :lol:
eveline1956
Amerika-ontdekker

prachtige omschrijving radarlove echt top :clap: .
je zou zo voor een goeie reclame kunnen :lol:
maar ik ben er heel blij mee.
nu ben ik zeker niet bang meer :D .
maar bedankt voor deze geweldige vergelijkingen.
groetjes eveline
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer