Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mobiel internet in Nationale Parken?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Pinguinos
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Mobiel internet in Nationale Parken?

Bericht door Pinguinos »

Hallo iedereen,

ik ga binnenkort naar USA: we beginnen in San Francisco en gaan dan meer landinwaarts naar Yosemite, Sequoia, Grand Canyon, Bryce Canyon,... en eindigen in Las Vegas.
Ik zou heel graag mobiel internet hebben voor onderweg: je zit toch lang in de auto en kan je met het thuisfront simpele foto's meteen delen :).

Nu is mijn vraag: welke pakket bij welke operator raden jullie aan?
Kan ik dat al op voorhand aanvragen?
Ik vermoed dat er in de Nationale Parken vrij slecht bereik is, dus ik denk dat AT&T het beste is?

Alvast bedankt!
Pinguinos
Amerika-ontdekker

Re: Mobiel internet in Nationale Parken?

Bericht door Pinguinos »

Oh ja: wij gaan er ongeveer drie weken zijn :)!
Gijs&Kelly
Amerikakenner
Partner van: a.ka. Damzkie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Gijs&Kelly »

Wij uploaden de foto's altijd in het motel/hotel elke avond.
Het bereik vonden wij meestal best aardig in de parken, Yellowstone is tot nu toe het enige park waar we helemaal geen bereik hadden.
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik spendeer er geen geld aan, uiteindelijk is mobiel internet tijdens je vakantie een beetje zinloos. Je hebt meestal toch gratis wifi in je hotel 's avonds & door de dag heb je het echt niet nodig volgens mij. Of wil je echt ter plaatse constant foto's delen op je facebook? Ik neem ook wel wat foto's met mijn mobiel (tijdens het rijden meestal :p), 's avonds post ik ze in het hotel dan op instagram. Mij maakt het weinig uit of ze nu door de dag gepost worden of als je eenmaal in je hotel aankomt. Je moet ook bedenken, met het tijdsverschil maakt het nog minder uit. Pas vanaf 14u-15u lokale tijd zullen je vrienden die foto's pas "live" opmerken, daar voor is het nog te vroeg hier in Europa. Maakt het dan zoveel uit of je die foto's live kan plaatsen? Of een met een paar uur vertraging?

Moest je het toch echt willen, hier kan je de coverage zien van AT&T: http://www.wireless.att.com/coverageviewer
Reisblog: thisisfraa.be
Pinguinos
Amerika-ontdekker

Bericht door Pinguinos »

We gaan vooral in motels, niet in hotels.
Ik vermoed dat er daar heel weinig wifi hebben?

Het is ook sowieso handig om mobiel internet te hebben, gezien we apps gaan gebruiken tijdens de reis :).
knop
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door knop »

Mobiel internet in de VS is peperduur. Afgelopen vakantie had ik bij KPN een wereldpakket internet ( valt de VS onder ). Dit kostte € 50 voor 100 MB. Dit was voor mij dan ook eenmalig. Wifi vind je overal, motels, hotels en vergeet de Mac niet.

Het bereik in de parken kan ik niet best noemen. In death valley geen bereik. Yosemite in de vallei wel bereik.

Het schijnt dat Vodafone een nieuw abbo aanbiedt met dezelfde bundel in binnen en buitenland. Maar om een hele nieuwe abbo aan te vragen enkel voor een vakantie :shock:
Groet,
Frans
pelsmaker
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door pelsmaker »

Pinguinos schreef:We gaan vooral in motels, niet in hotels.

Het is ook sowieso handig om mobiel internet te hebben, gezien we apps gaan gebruiken tijdens de reis :).
Ongeveer ieder motel zal wel wifi hebben. Ik heb toch nog in geen enkel geslapen zonder.
Vele apps kun je ook offline gebruiken.
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Pinguinos schreef:We gaan vooral in motels, niet in hotels.

Het zijn vaak de goedkopere hotels/motels die gratis internet hebben, terwijl als je in een duurder hotel zit ze je vaak een poot uitdraaien voor 1 dag internet access...
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Jrabakker schreef:Het zijn vaak de goedkopere hotels/motels die gratis internet hebben, terwijl als je in een duurder hotel zit ze je vaak een poot uitdraaien voor 1 dag internet access...
Daarom dat ik dus ook vaker een 3 sterren hotel verkies ipv een 4 sterren (zoals ik hierboven al zei). Je hebt veel minder kans dat je een resort fee, wifi of parking moet bij betalen. Die 4 sterren hotels willen zichzelf nogal eens graag als resorts zien & als je daar niet op gerekend had, bv bij een bieding op Priceline, dan kan het tegen steken :lol:
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Ik had afgelopen jaar een prepaid card van T-Mobile voor $50. De snelheid viel me erg tegen en het bereik buiten de stedelijke gebieden ook.
Daarbij heb je op veel dagen overdag geen internet nodig: je bent toch bezig en 's avonds heb je in bijna elk -goedkoper- motel gratis WiFi.
Dit jaar ga ik geen lokale SIM kaart kopen maar gebruik ik mijn Buitenlandbundel Bloks van Vodafone: €5 voor elke dag dat je mobiel internet gebruikt (35Mb/dag).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
woutervg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door woutervg »

Frasi schreef: Dit jaar ga ik geen lokale SIM kaart kopen maar gebruik ik mijn Buitenlandbundel Bloks van Vodafone: €5 voor elke dag dat je mobiel internet gebruikt (35Mb/dag).
Bij deze internet wereld bundel krijg je maar 10 MB.
Vorig jaar hebben wij een gophone simkaartje van ATT gebruikt. Hierbij kun je gewoon van 3G gebruik maken. De dekking was prima. (Was in het noordwesten)
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik krijg hier in België bij elke herlading 10MB (op te sparen tot 100MB) om in't buitenland te surfen. Maar jammer genoeg enkel geldig binnen Europa :(
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Bijna iedere motel heeft wifi, al dan niet gratis.
Verder heb je natuurlijk de Starbucks en MacDonalds, waar ook gratis wifi is, en nog veel meer plekken.

Mobiel internet is vrijwel nutteloos, peperduur, en de dekking is puur slecht, waar wij gewent zijn om overal internet te hebben, is dat in Amerika hooguit in de steden, de parken en alles buiten de steden mag je al blij zijn als je kan bellen.
Niets in investeren dus.
Mostertje
Amerikafan

Bericht door Mostertje »

Wij hebben 2 jaar geleden (Florida) een AT&T kaartje via E-bay gekocht en er alleen data mee verzonden. Wij belden niet met NL (vakantie, toch ), maar aangezien onze dochter van toen 6 maanden niet met ons meeging, hebben we wel veel gebruik gemaakt van Skype.
Je moet via een website een tegoed op de kaart zetten (data en/of bel) en dan werkt het fantastisch.
We probeerden zoveel mogelijk het internet gebruik bij een Wifi punt te doen (McDonalds, Starbucks, motels) en deze data gebruikten we alleen om even de mail (we hebben een eigen bedrijf) op te halen en onze ervaringen met thuis te delen.
Afbeelding
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Jrabakker schreef: Het zijn vaak de goedkopere hotels/motels die gratis internet hebben, terwijl als je in een duurder hotel zit ze je vaak een poot uitdraaien voor 1 dag internet access...
Motel 6 heeft niet in alle gevallen gratis internet, . Het is overigens dan niet duur, iets van $ 2.50 voor 24 uur of zo.
Groet,

Old Faithful
USAtraveller2013
Amerika-ontdekker

Bericht door USAtraveller2013 »

Hoe zit het met Wifi op de campgrounds in de nationale parken?
1991 USA (Californië, Nevada, Utah, New Mexico, Arizona en Oregon)
2013 (New York, Nevada, Arizona, Utah, Californië en Oregon)
Jo usalover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Jo usalover »

Hallo, wij kochten een prepaid card met 1 maand abonnement vorig jaar in een T-Mobile shop -Denver. Ik had er ook internet bij genomen maar dat was weggegooid geld, naast geen internetbereik in de parken (Yellowstone, Glacier), wat te verwachten was, ook heel slecht internetbereik buiten de parken.
1991 au-pair Chicago
2000 TX, CA,NV, IL
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
2024 UT, ID, WY, MT, SD, NE, CO
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

USAtraveller2013 schreef:Hoe zit het met Wifi op de campgrounds in de nationale parken?
Mijn ervaring is dat er in de nationale parken geen wifi is. Je betaalt daar relatief weinig voor een campsite, maar de voorzieningen zijn ook vaak minimaal. Dat gezegd hebbende, hebben wij wel een keer een huisje in een park gehad met wifi, maar ik weet nu even niet meer of dat een state park of een national park was.
Rudolfje
Amerikafan

Bericht door Rudolfje »

Heerlijk toch geen bereik in Nationale Parken en ook geen Wifi, eindelijk rust. Mooie uitspraak die ik ook hoorde was dat veel mensen tegenwoordig lijden aan mobiele incontinentie oftewel je belletje niet op kunnen houden.

Have Fun

:thumbup:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

USAtraveller2013 schreef:Hoe zit het met Wifi op de campgrounds in de nationale parken?
Niet aanwezig, althans door mij nog nooit gevonden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer