Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Laptop meenemen
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Laptop meenemen
Hallo,
gezien er toch veel motels wifi hebben blijkbaar, zou ik toch graag mijn laptop meenemen naar onze trip naar de westkust.
Vraagje: kan ik die zomaar in bagage zetten?
Moet ik die laten checken of zo?
Ik ga mijn fotocamera al als handbagage meenemen, dus ik heb een sterk vermoeden dat het te zwaar gaat zijn met mijn laptop er bij.
Vandaar dat ik de computer dan graag in de bagage laat...
gezien er toch veel motels wifi hebben blijkbaar, zou ik toch graag mijn laptop meenemen naar onze trip naar de westkust.
Vraagje: kan ik die zomaar in bagage zetten?
Moet ik die laten checken of zo?
Ik ga mijn fotocamera al als handbagage meenemen, dus ik heb een sterk vermoeden dat het te zwaar gaat zijn met mijn laptop er bij.
Vandaar dat ik de computer dan graag in de bagage laat...
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Re: Laptop meenemen
Ik zu de laptop gewoon in de handbagage doen.
Te zwaar ? Voor jezelf of omdat je denkt dat je handbagage een bepaald gewicht mag hebben ?
In het eerste geval zou ik toch zoeken naar een oplossing. In het tweede geval hoef je je er niet druk om te maken. Er is niemand die je handbagage weegt. Alleen kijkt of je tas/rugzak/koffer niet te groot is.
Te zwaar ? Voor jezelf of omdat je denkt dat je handbagage een bepaald gewicht mag hebben ?
In het eerste geval zou ik toch zoeken naar een oplossing. In het tweede geval hoef je je er niet druk om te maken. Er is niemand die je handbagage weegt. Alleen kijkt of je tas/rugzak/koffer niet te groot is.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik heb altijd mij laptop gewoon in de handbagage samen met de de papierwinkel, ipad, ipod, camera en nog wat objectieven. Zolang het in je tas past die aan de eisen voor de maat voldoet is het prima.
Naast je "normale" handbagage is het vaak ook toegestaan om een laptoptas mee te nemen.
Wil je het niet in je ruimbagage doen, stop het dan in je ruimbagage wat ik niet adviseer. Bagagemedewerkers durven nog weleens wat mee te nemen "eigen ervaring".
En als ze het niet meenemen, dan kan het nog stuk gaan wegens het gooien/smijten ermee. Zo rustig wordt er helaas niet omgegaan met ruimbagage.
Wil je het niet in je ruimbagage doen, stop het dan in je ruimbagage wat ik niet adviseer. Bagagemedewerkers durven nog weleens wat mee te nemen "eigen ervaring".
En als ze het niet meenemen, dan kan het nog stuk gaan wegens het gooien/smijten ermee. Zo rustig wordt er helaas niet omgegaan met ruimbagage.
Gewoon in je handbagage doen.. ik vind trouwens die regels met gewicht enzo echt scheef. Sommige mensen nemen gewoon complete koffers mee als 'handbagage' en wordt haast nooit een probleem van gemaakt. Maar als je bijvoorbeeld 23 kg in je koffer hebt terwijl je maar 20 kg mag dan moet je bijbetalen 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je handbagage mag je zelf tillen, daarom is dat gewicht minder belangrijk dan dat van de ruimbagage denk ik.
Zeker geen laptop in je ruimbagage, niet omdat ik denk dat het gestolen gaat worden (zien/meten ze dat er een laptop in een koffer zit?) maar omdat er nogal wordt gesmeten met die bagage.
Marianne
Zeker geen laptop in je ruimbagage, niet omdat ik denk dat het gestolen gaat worden (zien/meten ze dat er een laptop in een koffer zit?) maar omdat er nogal wordt gesmeten met die bagage.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Bedankt voor de antwoorden iedereen!
Ik denk dat het inderdaad dan handbagage wordt. Desnoods geef ik de camera even aan mijn reisgenoot en komt dat gewicht wel goed.
Maar ik moet dus geen speciale documenten invullen of zo?
Ik meen me te herinneren dat er op het nieuws werd gezegd dat ze in Amerika moeilijker kunnen doen omtrent laptops sinds de gebeurtenissen van 11 september...
Ik denk dat het inderdaad dan handbagage wordt. Desnoods geef ik de camera even aan mijn reisgenoot en komt dat gewicht wel goed.
Maar ik moet dus geen speciale documenten invullen of zo?
Ik meen me te herinneren dat er op het nieuws werd gezegd dat ze in Amerika moeilijker kunnen doen omtrent laptops sinds de gebeurtenissen van 11 september...
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Gewoon in je handbagage doen. Er zijn geen bijzondere formulieren of andere dingen waar je rekening mee hoeft te houden. Bij de controle moet hij uit je tas en bij twijfel moet je kunnen laten zien dat het een werkende laptop is maar verder niets aan de hand.
Die heeft officieel te maken met arbo regels. Een koffer boven de 23 kilo mag niet door één medewerker getild worden en daarom moet je dus bijbetalen. In de praktijk wordt daar wel anders mee omgegaan.Jaydee. schreef: Maar als je bijvoorbeeld 23 kg in je koffer hebt terwijl je maar 20 kg mag dan moet je bijbetalen
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- Robbielb
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Je laptop altijd in je handbagage doen! Buiten het feit om van eventuele diefstal krijgt je ruimbagage te maken met heftige schokken tijdens het verwerkingsproces en dat is nooit goed voor je laptop. Het enige wat je bij de douane moet doen is je laptop uit je tas halen en die gaat apart door de xray machine.
Neem wel een reisstekker mee omdat de stopcontacten anders zijn dan in Nederland. Ik neem altijd een verdeelblok mee met 4 aansluitpunten zodat je genoeg hebt voor bv je laptop, telefoon en digitale camera oplader.
Neem wel een reisstekker mee omdat de stopcontacten anders zijn dan in Nederland. Ik neem altijd een verdeelblok mee met 4 aansluitpunten zodat je genoeg hebt voor bv je laptop, telefoon en digitale camera oplader.
Life is what happens to you while you're busy making other plans...
2012 - 68 dagen roadtrip USA & Curacao mei t/m augustus
2013 - 16 dagen roadtrip noord oost USA september
http://www.robbiegoesamerica.nl
2012 - 68 dagen roadtrip USA & Curacao mei t/m augustus
2013 - 16 dagen roadtrip noord oost USA september
http://www.robbiegoesamerica.nl
Alles wat je in je ruimbagage stopt gaat door de x-ray in de bagagekelder en kunnen ze zien wat je in je bagage hebt.Martin & Marianne schreef:Je handbagage mag je zelf tillen, daarom is dat gewicht minder belangrijk dan dat van de ruimbagage denk ik.
Marianne
- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Als je eens wil weten wat ik al in mijn handbagage heb kunnen meenemen (in een oversized foto-rugzak dan nog):
- DSLR
- 4 à 5 lenzen
- Macbook Pro
- Smartphone
- Tablet
- Boekjes om te lezen
- Extra batterijen
- Zaklamp
- Roadbook
- Persoonlijke documenten
- Geld
- Sleutels
Ik zou me dus geen zorgen maken eerlijk gezegd
Verder mag je normaal gezien 12KG meenemen in je handbagage & meestal mag je daarnaast nog één persoonlijk item meenemen, zoals een laptoptas / paraplu / handtas / etc. Je moet het ook vrij simpel houden: Dure of fragiele apparaten hou je je dicht bij je, dus die steek je in je handbagage. Alle andere dingen steek je in je ruimbagage. Als je je handbagage in zo'n bakje op de band zet, dan moet je gewoon zorgen je laptop in een apart bakje zit. De rest mag gewoon in je tas blijven zitten.
- DSLR
- 4 à 5 lenzen
- Macbook Pro
- Smartphone
- Tablet
- Boekjes om te lezen
- Extra batterijen
- Zaklamp
- Roadbook
- Persoonlijke documenten
- Geld
- Sleutels
Ik zou me dus geen zorgen maken eerlijk gezegd

Reisblog: thisisfraa.be
Ik vlieg met United, daarin staat dat ik 23cm x 35cm x 56cm aan handbagage. Gewicht maakt niet uit + 1 laptop in een laptoptas.
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Gewicht maakt inderdaad weinig uit aangezien ze dat toch niet controleren, zolang je het kan dragen zullen ze weinig redenen hebben om er iets op aan te merken.
Maar ik heb eens gelezen dat 12KG normaal gezien het maximum is.
Maar ik heb eens gelezen dat 12KG normaal gezien het maximum is.
Laatst gewijzigd door Fraa op 16 apr 2013, 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reisblog: thisisfraa.be
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hebben ook altijd een klein handbagage koffertje bij ons met daarin
- filmcamera
-fototoestel
-e-reader
-ds
-laptop
-portable dvd speler
- snoepjes puzzelboekjes e.d
Het enige is dat we als we hem door de scanner doen helemaal leeg moeten maken omdat ze alles willen zien. Ik zou niet nog apart een laptoptas meenemen. Bij onze laatste vlucht deden ze heel moeilijk omdat ik mijn koffertje had en mijn gewone schoudertas met papieren en portemonnee enzo.
Ik moest toen kiezen tussen het inchecken van 1 van de 2 of mijn tas in het koffertje proppen. Gelukkig paste het er nog bij maar ze doen dus niet meer zo makkelijk over een extra handbagage terwijl ik vroeger nooit problemen had met mijn schoudertas.
Gr. Laura
- filmcamera
-fototoestel
-e-reader
-ds
-laptop
-portable dvd speler
- snoepjes puzzelboekjes e.d
Het enige is dat we als we hem door de scanner doen helemaal leeg moeten maken omdat ze alles willen zien. Ik zou niet nog apart een laptoptas meenemen. Bij onze laatste vlucht deden ze heel moeilijk omdat ik mijn koffertje had en mijn gewone schoudertas met papieren en portemonnee enzo.
Ik moest toen kiezen tussen het inchecken van 1 van de 2 of mijn tas in het koffertje proppen. Gelukkig paste het er nog bij maar ze doen dus niet meer zo makkelijk over een extra handbagage terwijl ik vroeger nooit problemen had met mijn schoudertas.
Gr. Laura
onze reis in 2012 http://huwelijksreisamerika2012.wordpress.com/
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik lees hierboven dat andere geen probleem hadden met laptoptas of handtas. Had ik zeker weer precies de verkeerde aan de balie..... 

onze reis in 2012 http://huwelijksreisamerika2012.wordpress.com/
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Kijk er niet gek van op als de grote luchtvaartmaatschappijen na de gewone bagage ook de handbagage aan banden gaan leggen. Simpelweg omdat daar geld in zit: handbagage te groot ( past niet in rekje) verplicht inchecken tegen tarief koffer; teveel gewicht ook bijbetalen.
KLM is al met de gewone bagage begonnen. Omdat er altijd veel gezeur is mbt handbagage kun je erop wachten totdat daar paal en perk aangesteld wordt. De maatschappijen zullen elkaar snel volgen als ze zien dat daar geld in zit.
KLM is al met de gewone bagage begonnen. Omdat er altijd veel gezeur is mbt handbagage kun je erop wachten totdat daar paal en perk aangesteld wordt. De maatschappijen zullen elkaar snel volgen als ze zien dat daar geld in zit.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik had dat met Ryanair. Ik heb een handbaggagekoffertje met 4 wieltjes. Voor elke gerenomeerde vliegtuigmaatschappij ruim binnen de normen van lengte breedte en inhoud. Die kon vanaf Eindhoven gewoon mee (werd gewogen) geen probleem. Terug vanuit Reus moest dat ding ineens in een bakje. En je raad het al, doordat 2 wieltjes aan de buitenkant 0.5 cm uitstaken paste dat niet. Ik nog dat koffertje op zn kop erin gezet, kreeg ik een groen lampje, maar dat mocht dan weer niet. Kom ik in het vliegtuig, klopt er een vent op mn rug. Zijn 'hangbaggage' was nog 1.5x groter dan mijn koffer, maar omdat de 2 grondstewardessen met mij bezig waren kon hij achterlangs gewoon doorlopen.....zure €50. Bij United ook al diverse keren een soort hutkoffers als handbaggage gewoon mee naar binnen zien gaan.
Overigens over die stekkerdoosjes die sommigen meenemen. Gaat dat dan wel de koffer in ipv de handbaggage? Ik las dat hier en vind het eigenlijk wel een makkelijk iets. Tot nu toe nam ik altijd 2 reisstekkers mee en lade ik om de nacht m'n telefoon/videocamera/fototoestel/laptop mee op. En trekt zoiets het daar net zo makkelijk als hier ivm andere stoomwattage/voltage of hoe het ook heet?
Ik neem overigens ook een laptop mee, want ik moet toch ergens al die foto's en filmpjes laten en al die losse SDkaartjes vind ik niet handig.
Overigens over die stekkerdoosjes die sommigen meenemen. Gaat dat dan wel de koffer in ipv de handbaggage? Ik las dat hier en vind het eigenlijk wel een makkelijk iets. Tot nu toe nam ik altijd 2 reisstekkers mee en lade ik om de nacht m'n telefoon/videocamera/fototoestel/laptop mee op. En trekt zoiets het daar net zo makkelijk als hier ivm andere stoomwattage/voltage of hoe het ook heet?
Ik neem overigens ook een laptop mee, want ik moet toch ergens al die foto's en filmpjes laten en al die losse SDkaartjes vind ik niet handig.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Zoals al gezegd de laptop en alle andere elctronica in de handbagage.
Documenten heb je niet nodig.
Mocht je een relatief nieuwe laptop hebben, kán het verstandig zijn om een scan van de factuur mee te nemen (tip: als PDF in Dropbox of je Gmail). Misschien wel van alle kostbare electronica.
Dat is niet zozeer voor de heenweg, als wel voor de Douane terug op Schiphol. Mócht je gecontroleerd worden en ze twijfelen of je je spullen niet goedkoop in de VS hebt gekocht (om je nog invoerheffing, BTW etc af te troggelen), heb je bewijs. Waarschijnlijk helemaal niet nodig maar liever mee verlegen dan om verlegen.
Documenten heb je niet nodig.
Mocht je een relatief nieuwe laptop hebben, kán het verstandig zijn om een scan van de factuur mee te nemen (tip: als PDF in Dropbox of je Gmail). Misschien wel van alle kostbare electronica.
Dat is niet zozeer voor de heenweg, als wel voor de Douane terug op Schiphol. Mócht je gecontroleerd worden en ze twijfelen of je je spullen niet goedkoop in de VS hebt gekocht (om je nog invoerheffing, BTW etc af te troggelen), heb je bewijs. Waarschijnlijk helemaal niet nodig maar liever mee verlegen dan om verlegen.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Wij steken het stekkerdoosje bij in de handbagage waar alle elecrto spul samen in een rugzak zit.
En het gaat perfect hoor ! Wij laden twee laptops en de camerabatterij tegelijk op. Ligt de hele nacht aan en smorgens zijn ze volledig opgeladen.
Onze telefoons laden we op aan onze gewone lader, ook snachts.
En het gaat perfect hoor ! Wij laden twee laptops en de camerabatterij tegelijk op. Ligt de hele nacht aan en smorgens zijn ze volledig opgeladen.
Onze telefoons laden we op aan onze gewone lader, ook snachts.
Groetjes,
Carine
Carine
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Bij Baltic Air controleren ze nu ook al de handbagage. Daar mag je geen 12 kg meenemen maar minder. Was ook knap streng. Ook bij Easyjet mocht je naast je cabinbagage geen plastic tasje extra meenemen. De laptop gaat bij mij mee in de fotoroltrolley. Als het om gewicht gaat ga ik die 12 kg met moeite halen maar het lukt wel als het moet. Ben wel benieuwd of de frequent flyers ook daarin dan voordelen krijgen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 957 Weergaves
-
Laatste bericht door dutch_in_seattle
-
- 2 Reacties