Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
AIRBNB ervaringen?
AIRBNB ervaringen?
Hallo,
Ik heb gezien dat hier al eens de topic airbnb uitgebreid is besproken in 2011. Blijkbaar zijn intussen de regels wat veranderd
kwestie van fees betalen op voorhand en andere toestanden. Ik lees op internet wat slechte reviews en wat goede.
Ik wou is horen of er mensen het laatste jaar nog met airbnb.com hebben gereisd en wat hun ervaringen waren?
Ik zou in oktober voor 2 weken a 1 maand naar LA gaan en het concept spreekt me enorm aan.
Alleen wou ik graag eens wat feedback hebben ...
Groetjes!
Ik heb gezien dat hier al eens de topic airbnb uitgebreid is besproken in 2011. Blijkbaar zijn intussen de regels wat veranderd
kwestie van fees betalen op voorhand en andere toestanden. Ik lees op internet wat slechte reviews en wat goede.
Ik wou is horen of er mensen het laatste jaar nog met airbnb.com hebben gereisd en wat hun ervaringen waren?
Ik zou in oktober voor 2 weken a 1 maand naar LA gaan en het concept spreekt me enorm aan.
Alleen wou ik graag eens wat feedback hebben ...
Groetjes!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Re: AIRBNB ervaringen?
Ik heb het onlangs in Italie gedaan, zonder problemen. Was wel een los apartement zonder de 'hoofdbewoner' dus dan is het bijna net alsof je een kamer in een hotel neemt. Wel goede manier om met locals in contact te komen en tips over de omgeving te krijgen. Ik zou in ieder geval vooral af gaan op de reviews op Airbnb zelf zodat je zeker weet dat je wat goeds scoort. En soms vind ik het prijsverschil tussen slapen op iemands bank en een Motel6 zo klein dat ik gewoon voor laatstgenoemde zou gaan.
Ja inderdaad maar ik zou voor een maand willen gaan en dan zit je natuurlijk net ietsje comfortabeler als je bij iemand zit of op eigen appartement dan op motel.
Je kan ook veel besparen op voedsel omdat je niet elke avond uit eten hoeft.
En hoe zat het met de betalingen enzo? Hoe is dat precies verlopen?
Moest je extra taxen betalen of andere dingen? Ik heb echt sommige verschrikkelijke dingen gelezen daarmee dat ik er wat meer over wil horen.
Je kan ook veel besparen op voedsel omdat je niet elke avond uit eten hoeft.
En hoe zat het met de betalingen enzo? Hoe is dat precies verlopen?
Moest je extra taxen betalen of andere dingen? Ik heb echt sommige verschrikkelijke dingen gelezen daarmee dat ik er wat meer over wil horen.
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
hallo,
wij vertrekken volgende week maandag naar NY voor 10 dagen (yay!) en hebben geboekt bij airbnb. In NY is het strict genomen illegaal omdat we een heel appartement huren en de eigenaar er zelf niet woont. Dat gaan we ons niet aantrekken, ik schat dat de pakkans 0,01% is ofzo in een stad als NY.
Anyways, let heel er goed op de reviews bij de properties. De "onze" heeft alleen maar uitstekende reviews (de meeste op airbnb overigens). Vooraf mail je ook even over en weer en zo krijg je ook een beetje een idee van met wie je te maken hebt.
Airbnb werkt als volgt: wanneer je met de verhuurder overeen komt om te huren, haalt airbnb het geld van je CC. Zo is de verhuurder zeker dat je kan betalen. Maar, de verhuurder ontvangt het geld pas 24u nadat jij bent ingecheckt! Zo heb jij als huurder de garantie dat je de sleutels krijgt en alles zoals afgesproken is. Als er iets niet in orde is, kan je dan op moment van inchecken contact opnemen met airbnb en lossen zij het op.
ik vind het een mooie manier van werken, ik heb er redelijk vertrouwen in.
Ik ken nog wel mensen die het in Barcelona zo gedaan hebben en daar tevreden over waren.
wij vertrekken volgende week maandag naar NY voor 10 dagen (yay!) en hebben geboekt bij airbnb. In NY is het strict genomen illegaal omdat we een heel appartement huren en de eigenaar er zelf niet woont. Dat gaan we ons niet aantrekken, ik schat dat de pakkans 0,01% is ofzo in een stad als NY.
Anyways, let heel er goed op de reviews bij de properties. De "onze" heeft alleen maar uitstekende reviews (de meeste op airbnb overigens). Vooraf mail je ook even over en weer en zo krijg je ook een beetje een idee van met wie je te maken hebt.
Airbnb werkt als volgt: wanneer je met de verhuurder overeen komt om te huren, haalt airbnb het geld van je CC. Zo is de verhuurder zeker dat je kan betalen. Maar, de verhuurder ontvangt het geld pas 24u nadat jij bent ingecheckt! Zo heb jij als huurder de garantie dat je de sleutels krijgt en alles zoals afgesproken is. Als er iets niet in orde is, kan je dan op moment van inchecken contact opnemen met airbnb en lossen zij het op.
Ik ken nog wel mensen die het in Barcelona zo gedaan hebben en daar tevreden over waren.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
En dat betalingssysteem dat LeenG aanhaalt, dat was al vanaf het begin zo....of in ieder geval de laatste jaren, want ik ken het niet anders. Heb van AirBnB gebruik gemaakt in Barcelona, Tel Aviv en Jerusalem. Naar volle tevredenheid. Elke ervaring was wel weer compleet anders. In Barcelona zaten we in een kamer van een appartement bij een studente in huis, in Tel Aviv in een bijgebouwtje van een stadswoning waarin 3 kamers waren met een gedeelde douche en in Jerusalem hadden we een compleet appartement bij een gerenoveerde historische woning. De laatste was qua prijs echt niet vergelijkbaar met een gemiddelde hotelkamer in die stad, daar waar een fatsoenlijk 3-sterren hotel al 120 euro vraagt per nacht koste dit ontzettend leuke appartement ons maar 90 dollar per nacht. Dus in veel gevallen kun je echt veel goedkoper uit zijn of heb je voor een vergelijkbare prijs veel meer ruimte en/of luxe. In Bangkok bijvoorbeeld zijn de prijzen van een appartement vergelijkbaar met die van een gemiddelde hotelkamer, maar hebben de appartementen van AirBnB vaak een zwembad en gym erbij. In tegenstelling tot veel hotels. We hebben er uiteindelijk niet voor gekozen omdat het aanbod zo groot was, zowel van hotels als van AirBnB en alles wat ik leuk vond dan weer niet zo gunstig lag, dus zijn we maar voor de makkelijkste optie gegaan: hotelletje van een keten waar we al eerder geweest waren.
Oh LeenG geweldig nieuws ! geniet van je verlof !! en laat zeker weten hoe je ervanring is geweest als je het niet erg zou vinden?
Zijn er nog mensen met ervaringen met airbnb?
Dus geen bizarre toestanden met jullie CC's enzo? Geen vieze kamers die helemaal niet waren wat was opgegeven e.d.?
Zijn er nog mensen met ervaringen met airbnb?
Dus geen bizarre toestanden met jullie CC's enzo? Geen vieze kamers die helemaal niet waren wat was opgegeven e.d.?
Mag ik vragen waar?LeenG schreef:hallo,
- LeenG
- Amerika-expert
wij zullen hier logeren
https://www.airbnb.be/rooms/837320?locale=nl
https://www.airbnb.be/rooms/837320?locale=nl
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Je CC wordt niet gezien door de verhuurder dus de kans dat je daar achteraf rare dingen mee krijgt is heel klein. Ik heb nu meerdere keren gebruik gemaakt van AirBnb en ben tot nu toe extreem tevreden. Sommige waren prima maar met onze host in Washington ben ik echt bevriend geraakt en daar heb ik nog regelmatig contact mee.
Als je kiest voor mensen die al een aantal reviews dan zit je al snel goed.
Mocht je ergens komen wat je niet bevalt dan niet blijven maar direct contact opnemen met Airbnb en dan zorgen dat je ergens anders terecht komt.
Als je kiest voor mensen die al een aantal reviews dan zit je al snel goed.
Mocht je ergens komen wat je niet bevalt dan niet blijven maar direct contact opnemen met Airbnb en dan zorgen dat je ergens anders terecht komt.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
LeenG ... Zou je willen laten weten hoe het was ? misschien maak ik er ook nog gebruik van als ik nadien naar NY ga?
zou handig zijn. Zo ben ik zeker
dat het goed is. en misschien hebben andere lezers het ook gelezen dan
Wat dat laatste bericht betreft. Als het je niet aanstaat en je blijft niet. Je belt direct Airbnb op en wie zorgt er dan voor een andere locatie? Zij of jij?

dat het goed is. en misschien hebben andere lezers het ook gelezen dan

Wat dat laatste bericht betreft. Als het je niet aanstaat en je blijft niet. Je belt direct Airbnb op en wie zorgt er dan voor een andere locatie? Zij of jij?
- LeenG
- Amerika-expert
ik hou je op de hoogte!
het antwoord op je andere vragen vind je op airbnb bij de FAQ https://www.airbnb.be/help/topic/traveling
ik heb al eens de costumers' service gecontacteerd en kreeg daar ook altijd snel en vriendelijk antwoord van terug
het antwoord op je andere vragen vind je op airbnb bij de FAQ https://www.airbnb.be/help/topic/traveling
ik heb al eens de costumers' service gecontacteerd en kreeg daar ook altijd snel en vriendelijk antwoord van terug
Wij proberen het van 10 tot 14 juli in San Francisco.
Onze eerste ervaring was niet onmiddellijk positief, gezien we verschillende verzoeken moesten doen en dikwijls enige tijd moesten wachten op antwoord van onze would-be gastheer of -vrouw vooraleer we effectief iets vonden. Toen we dan een verblijf gevonden en geboekt hadden werd het na een drie-tal weken om onduidelijke redenen door de gastvrouw afgezegd.
OMdat we een authentiekere San Francisco ervaring zochten dan een zoveelste Holiday Inn of Best Western aan Fishermans Wharf, hebben we toch verder gezocht. Uiteindelijk hebben we een (hopelijk) aangenaam verblijf gevonden in Forest Hill, vlakbij Twin Peaks. Forest Hill lijkt ons een mooie wijk met goede restaurants en goed openbaar vervoer naar het centrum.
Hierbij moet gezegd worden dat airbnb ons steeds zeer goed op de hoogte hield van wat onze opties waren bij de annulering door de eerste gastvrouw. We kregen trouwens nog een extra krediet van ong. € 60 als compensatie voor de onverwachte afzeging. Dus toch wel zeer correct.
Als we terug zijn breng ik graag verslag uit over onze eerste airbnb-ervaring. Als het meevalt zullen we dit wellicht ook in andere steden/landen proberen.
Onze eerste ervaring was niet onmiddellijk positief, gezien we verschillende verzoeken moesten doen en dikwijls enige tijd moesten wachten op antwoord van onze would-be gastheer of -vrouw vooraleer we effectief iets vonden. Toen we dan een verblijf gevonden en geboekt hadden werd het na een drie-tal weken om onduidelijke redenen door de gastvrouw afgezegd.
OMdat we een authentiekere San Francisco ervaring zochten dan een zoveelste Holiday Inn of Best Western aan Fishermans Wharf, hebben we toch verder gezocht. Uiteindelijk hebben we een (hopelijk) aangenaam verblijf gevonden in Forest Hill, vlakbij Twin Peaks. Forest Hill lijkt ons een mooie wijk met goede restaurants en goed openbaar vervoer naar het centrum.
Hierbij moet gezegd worden dat airbnb ons steeds zeer goed op de hoogte hield van wat onze opties waren bij de annulering door de eerste gastvrouw. We kregen trouwens nog een extra krediet van ong. € 60 als compensatie voor de onverwachte afzeging. Dus toch wel zeer correct.
Als we terug zijn breng ik graag verslag uit over onze eerste airbnb-ervaring. Als het meevalt zullen we dit wellicht ook in andere steden/landen proberen.
Geweldig ik hoor graag al jullie ervaringen !!
Hoe lang op voorhand zoeken jullie een mogelijke verblijfplaats / host en boeken jullie?
Sommige zeggen dat voor LA beter is te wachten tot in de laatste maand voor vertrek?
Hoe lang op voorhand zoeken jullie een mogelijke verblijfplaats / host en boeken jullie?
Sommige zeggen dat voor LA beter is te wachten tot in de laatste maand voor vertrek?
- LeenG
- Amerika-expert
ik heb in januari geboekt voor volgende week, net nadat ik de vliegtickets geboekt had. Ik had er 3 aangeschreven maar ook maar van één antwoord gekregen, die is het dus geworden. Onze host antwoordt altijd razendsnel wanneer ik haar mail.
ik heb wel wéééééken alle properties zitten uitpluizen
Ik zou zo snel mogelijk boeken wanneer je iets ziet dat je bevalt, dan ben je toch gerust?
ik heb wel wéééééken alle properties zitten uitpluizen

JA dat dacht ik ook maar ik heb contact gehad met een maat van een maat (hahaha ja zoiets ja) en die zei dat de LA'ers nogal andere mentaliteit hebben dan NY'ers. En dat ik best zou wachten tot in de laatste maand. Heb niet echt goed verstaan waarom.
- LeenG
- Amerika-expert
mja, da's ook maar de mening van één iemand. Ik ben blij dat ik op tijd geboekt heb, ik denk dat de echt leuke flats vlug weg zijn. Ik zou zelf op mijn ongemak zijn als ik een maand voor vertrek nog geen verblijfsplaats zou hebben. Maar dat is ook maar mijn mening natuurlijk. Je kan ook gewoon de verhuurder contacteren en vragen of je nu al kan boeken ... beter te vroeg dan te laat?
doe vooral waar je je goed bij voelt!
doe vooral waar je je goed bij voelt!
hahahaha strak plan ! waarom niet eerder aan gedacht ?
ik ga dat gewoon aan die host zelf vragen ha! Hoe simpel is die oplossing?

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Ik heb vorig jaar in Monterey 1 nacht overnacht en dat beviel prima: https://www.airbnb.nl/rooms/283360
Volgende maand gaan we voor een week naar New York en heb ik een kamer geboekt in Boerum Hill, Brooklyn. Middenin een woonwijk vind ik wel wat hebben.
https://www.airbnb.nl/rooms/771312
Waar ik bij het uitzoeken op let: Reviews, de beschrijving, foto's en of de kalender een beetje gevuld is. In NY is er trouwens zoveel aanbod dat een goede keus maken niet mee valt
.
Volgende maand gaan we voor een week naar New York en heb ik een kamer geboekt in Boerum Hill, Brooklyn. Middenin een woonwijk vind ik wel wat hebben.

https://www.airbnb.nl/rooms/771312
Waar ik bij het uitzoeken op let: Reviews, de beschrijving, foto's en of de kalender een beetje gevuld is. In NY is er trouwens zoveel aanbod dat een goede keus maken niet mee valt

oh ziet er leuk uit daar!
Ik heb ook voor een verblijf in NY via Airbnb geboekt. Ik ben nu al heel enthousiast: toplokatie, goede reviews en snel reactie op vragen.
Even een vraagje aan mede Airbnb gebruikers: wat zetten jullie in de esta waar je verblijft? En wat zeg je tegen douane? Onze host van Airbnb zei dat ik gewoon kan aangeven dat ik bij vrienden verblijf, maar ik twijfel een beetje.
Even een vraagje aan mede Airbnb gebruikers: wat zetten jullie in de esta waar je verblijft? En wat zeg je tegen douane? Onze host van Airbnb zei dat ik gewoon kan aangeven dat ik bij vrienden verblijf, maar ik twijfel een beetje.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1839 Weergaves
-
Laatste bericht door houstonwehaveaproblem
-
- 4 Reacties