Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mobiel Internet en SIM-kaart

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
AagjeB
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Mobiel Internet en SIM-kaart

Bericht door AagjeB »

Hallo, nieuw lid hier en juist aangemeld al moet ik zeggen dat dit een heel erg hulpvol forum is.

Ik en een vriendin gaan naar de Verenigde Staten in Amerika en gaan ook intensief rondreizen. Nu zouden wij voor mijn iPad en haar iPhone graag mobiel internet hebben (niet enkel Wifi) zodat we zeker overal internet hebben, ook in de meer uitgestrekte gebieden. Kan iemand een telecom-bedrijf aanraden met een voordelig tarief pre-paid zonder dat we ons blauw betalen? Zouden bij aankomst dan letterlijk een winkel binnenstappen en een nano-simkaart vragen met. Probeer zelf wat websites te vergelijken maar ik had gehoopt dat iemand met ervaring hiermee ons verder zou kunnen helpen.

Is het het beste om ook hetzelfde te doen voor onze gsm's of te rekenen op bellen met Skype aangezien die wel heel voordelig zijn?

Alvast erg bedankt!
Bushmaster
Amerika-expert

Re: Mobiel Internet en SIM-kaart

Bericht door Bushmaster »

Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

Internet in uitgestrekte gebieden?
Dan bedoel je dat bij de overnachtingsplaats? Zo ja, gaat dat wel lukken.

Wil je internet via gsm mast tijdens de ritten in uitgestrekte gebieden, zal je van een kale reis terugkomen.
Veel van die gebieden zijn gsm of bv ook fm radio 'blind spots'.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Wij hebben een hotspot van T-Mobile gekocht, hiermee kunnen we vrijwel overal internetten.
Het is even een uitgave, de hotspot kostte iets van 120 dollar, daarbij koop je een kaartje met internet tegoed.
Met de hotspot kunnen 5 apparaten tegelijk internet ontvangen.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Annie schreef:Wij hebben een hotspot van T-Mobile gekocht, hiermee kunnen we vrijwel overal internetten.
Het is even een uitgave, de hotspot kostte iets van 120 dollar, daarbij koop je een kaartje met internet tegoed.
Kan je dan niet beter een van je mobiele telefoons als hotspot instellen? Bij de meeste Andoid telefoons kan dat.
Mijn ervaring is overigens dat AT&T geen pre-paid data kaartjes wil verkopen (ze verwezen me naar de buren: T-Mobile). Bij T-Mobile kost het $50 voor onbeperkt data gedurende 30dagen (met na 100MB een flinke beperking van de snelheid; dus niet meer practisch bruikbaar om te internetten).
In afgelegen gebieden zal je geen GSM ontvangst hebben terwijl de meeste goedkopere hotel gratis WiFi bieden.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

In afgelegen gebieden zal je geen GSM ontvangst hebben terwijl de meeste goedkopere hotel gratis WiFi bieden.
tel daar bij op gratis Wifi bij Starbucks, McDonalds, Visitor centers, truck stops.....................dan is internet via 3g niet echt meer noodzakelijk
Radarlove
Amerikafan
Partner van: Evie

Bericht door Radarlove »

Kijk eens bij deze site:

http://www.prepaidsimcard.org/payg-prep ... tAode3gAEQ

Onbeperkt surfen 3g/4g, en al een boel minuten inbegrepen om naar huis te bellen, en gratis in de VS, en gratis MMS naar Europa... 99,95 euro. Ga dit aanschaffen en in mijn Android SIII steken, zodat ik die kan hotspotten voor de laptop en de iPad.

Belangrijk om weten, MobileSIM gebruikt het AT&T-netwerk, nog steeds de beste dekking in de VS. Meer kans op dekking in de meer afgelegen gebieden en kleine dorpjes.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Frasi schreef:
Annie schreef:Wij hebben een hotspot van T-Mobile gekocht, hiermee kunnen we vrijwel overal internetten.
Kan je dan niet beter een van je mobiele telefoons als hotspot instellen? Bij de meeste Andoid telefoons kan dat.
Mijn ervaring is overigens dat AT&T geen pre-paid data kaartjes wil verkopen (ze verwezen me naar de buren: T-Mobile). Bij T-Mobile kost het $50 voor onbeperkt data gedurende 30dagen (met na 100MB een flinke beperking van de snelheid; dus niet meer practisch bruikbaar om te internetten).
Toen hadden we nog geen smartphone, ik hou het nu maar gewoon bij de hotspot.
Victoria
Amerikafan

Bericht door Victoria »

Iemand ervaring met?
http://www.touristsim.com/en/

Zelfde idee als Radarlove volgens mij alleen een stuk goedkoper..
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik geef mijn geld er niet aan uit. In veel gebieden is het bereik om van te janken & 's avonds heb je in je hotel toch WIFI. Trouwens, internet "on the road" lijkt me sowieso al nutteloos, je bent op vakantie!
Reisblog: thisisfraa.be
Radarlove
Amerikafan

Bericht door Radarlove »

Victoria schreef:Iemand ervaring met?
http://www.touristsim.com/en/

Zelfde idee als Radarlove volgens mij alleen een stuk goedkoper..
Ja, ken ik, maar werken met andere operator, T-Mobile geloof ik, en hun dekking is bedroevend buiten de grote regio's, AT&T zit in bijna elk klein dorp, T-Mobile daarentegen... Geef er daarom met plezier die 20 euro extra aan uit Bovendien ook onbeperkt HS-surfen via AT&T.

Niet ieder hotel biedt gratis Wifi, en heb al meer dan eens meegemaakt dat het gewoon zuigt als het er wel is, betalend of niet. Bijkomend voordeel van een USA-sim, je hebt een VS-nummer, en dus kan mijn baas mij plotseling niet meer bereiken :D
Victoria
Amerikafan

Bericht door Victoria »

Ik heb vorig jaar een AT&T data plan gehad, maar vanaf Bryce, Page, Monument Valley, Grand Canyon, tot Needles had ik gewoon geen bereik..
Ondanks dat was ik wel blij dat ik daarbuiten wel gebruik er van kon maken.

Dit jaar ga ik naar Florida, ik twijfel een beetje, zit sowieso bijna 3 weken in een villa waar we wifi hebben..
Ik denk er nog even over na, dat er weer een USA sim komt is sowieso wel zo goed als zeker :)
Radarlove
Amerikafan

Bericht door Radarlove »

Victoria schreef:Ik heb vorig jaar een AT&T data plan gehad, maar vanaf Bryce, Page, Monument Valley, Grand Canyon, tot Needles had ik gewoon geen bereik..
Ondanks dat was ik wel blij dat ik daarbuiten wel gebruik er van kon maken.
Klopt, die regio is idd veel slechter gedekt dan eender welke andere regio in de VS, dt geldt trouwens voor alle operators. Echter verbetert hun netwerk voortdurend. De laatste stand van zaken vind je op:

http://www.wireless.att.com/coveragevie ... 9062&sci=5

In de dorpjes en steden heb je normaal geen probleem.
monique classens
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door monique classens »

Moet je deze kaartjes vanuit hier bestellen of kan ik naar de walmart of iets anders om dit te kopen??
Radarlove
Amerikafan

Bericht door Radarlove »

Koop je in Europa voor AT&T, kijk eens op:

http://www.prepaidsimcard.org

Heb de mijne er ook besteld voor juni. Verzenden 1 maand voor afreis.
rian
Amerika-ontdekker

Bericht door rian »

Nog een vraagje: Hoewel we een smartphone hebben met quad band, vraag ik me af of het nodig is een simkaart daar te kopen.
Zit met beltegoed toch gauw op een 50 euro?? We vertrekken over 4 weken.

We zullen nauwelijks bellen. . Om de verhuurder van de camper te melden dat we er zijn, kan het hotel in las vegas ook voor ons bellen neem ik aan?
En voor pech onderweg desnoods met Ned mobiel bellen? ( zorgen we dat er genoeg op de prepaid kaart staat) .
Deel van de campings zijn al gereseveerd, rest doen we op de gok.
Zijn er uberhaupt nog trouwens telefooncellen of zoiets??
girliecathy
Amerikakenner

Bericht door girliecathy »

@rian Ik heb al een paar keer een Tracfone gekocht voor $9,95 bij de Walmart. Deze heeft geen internet en het is een eenvoudig toestel maar je kunt er goedkoop mee naar Nederland/Belgie bellen en hotels en andere zaken.
Na de vakantie geef je hem aan iemand anders die hem kan gebruiken. In Nederland kan je het toestel volgens mij niet gebruiken omdat het een dual band is.
rian
Amerika-ontdekker

Bericht door rian »

Hallo Girley, dat klinkt wel heel aantrekkelijk. Koop je dan zo'n toestel voor 9,95 en er een aparte simkaart of beltegoed bij?
Of zit dat er al in? Kan dat ook bij de walmart?.
Geen internet is geen probleem,het gaat echt alleen om wat lokale telefoontjes.
rian
Amerika-ontdekker

Bericht door rian »

Girley ik heb de telefoon denk ik gevonden op de site van Walmart.
http://www.walmart.com/ip/TracFone-Sams ... ductDetail

Lijkt helemaal super, niet te geloven, een telefoon plus beltegoed voor nog geen 10 dollar. :thumbup:
En het bereik is voldoende voor waar wij heengaan, ( heb wat postcodes van campings ingetikt. )
Bedankt voor de tip, voor ons precies wat we zoeken!! :clap:
girliecathy
Amerikakenner

Bericht door girliecathy »

Hallo Rian,

Dat is inderdaad de telefoon die ik had.
Hij is heel eenvoudig in gebruik gelukkig. En het is ook heel makkelijk om je eigen nummer op te zoeken wat erg handig is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer