Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Moturis camper - hoeveel handdoeken etc???

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Sophietje67
Amerika-ontdekker

Moturis camper - hoeveel handdoeken etc???

Bericht door Sophietje67 »

Hoi allemaal,

Wij vertrekken volgende week naar de VS voor een camperreis, we hebben onze camper bij Moturis Salt Lake City geboekt, incl persoonlijke inventaris.
Wat is jullie ervaring hiermee?
- zitten daar zowel handdoeken als badlakens bij?
- extra dekens?
- lakens of dekbedhoezen?
- keukenspul zoals theedoeken etc?
- en, mocht er iets niet bij zitten, kun je het dan ter plaatse nog meekrijgen?

Wat raden jullie aan zelf mee te nemen of wat hebben jullie ter plaatse nog gekocht/dan wel gehuurd?
Campingstoeltjes bijvoorbeeld?

Ik ben nu bezig met bedenken wat er in de koffer moet en dan is het zonde om dingen mee te nemen als het niet nodig is :-)

Alvast bedankt voor het meedenken!

groetjes,
Sophietje
Ronald46
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Moturis camper - hoeveel handdoeken etc???

Bericht door Ronald46 »

Gewoon even op de site kijken van Motouris: http://www.moturis.com/terms/#6

Convenience Kit
$75 per person per rental
PER VEHICLE: - Set of Pots - Frying Pan - BBQ Grille - Mixing Bowl - Coffee Pot - Carving
Knife - Cutting Board - Kitchen tissue - Serving Spoons - Scotch bright - Can/Bottle Opener -
Dust Pan & Brush - Dish Cloth - Waste Basket/Bucket - Clothes Hangers - 2 Tea Towels -
Mixing Utensils - Cork Screw
PER PERSON: - Blanket or Comforter - Pillow & Pillow Case - Set of Sheets - Face Cloth - Hand
Towel - Bath Towel - Dinner Plate - Bread Plate - Cereal Bowl - Cup & Saucer - Glass -
Knife/Fork/Spoon - Tea/Kitchen Towels

Ljkt mij vrij duidelijk wat je erbij krijgt :wink:
2011: rondreis West-USA
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle

Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Wij hadden per persoon (althans, zo was het bedoeld) een grote handdoek, een kleine handdoek en en waslap. Bij het uitpakken bleken er echter 2 grote handdoeken te ontbreken, zodat we er met z'n 6-en maar 4 hadden.

Verder voor iedereen een dekbed, een kussen (ook daar bleek er achteraf eentje te weinig van te zijn), onderlaken, kussensloop, hoeslaken en dan nog twee matrasbeschermers.

Van keukenhanddoeken hadden we een hele stapel, maar ik denk dat je er daar normaal gesproken 1 of 2 van krijgt, net als van de theedoeken. En dan was er nog een dweil.

Wij hadden twee campingstoelen gehuurd en een toaster, maar je kunt alles op het laatst nog regelen.

Ik zou je willen aanraden om de lijst met de uitrusting bij de hand te hebben als je de camper krijgt, want bij ons bleek er nogal wat te ontbreken (prullenbak, waterslang, BBq, road book). Ook de gehuurde toaster bleek er niet te zijn. Je krijgt ter plekke alles mee wat ontbreekt, maar je moet er dus wel even op letten. De beloofde keukenrol bleek niet voorradig trouwens.

Overigens waren onze handdoeken deels brand new, wat niet echt fijn is (want dat droogt voor geen meter).

Al met al vind ik het best schandalig dat je zoveel geld betaalt en dat er dan van alles blijkt te ontbreken (het kussen en de handdoeken kwamen we onderweg pas achter). Maar wij hadden ook een beetje een sukkel van een medewerker te pakken geloof ik (ik vroeg hoe het opblaasbare bed werkte, waarop hij zei dat hun campers daar niet mee waren uitgerust, waarna we er na een paar dagen rugpijn achter kwamen dat dat wél zo was :roll: ).

Maar goed, ter geruststelling: dit was in Seattle :)

Nog even t.a.v. van het servies: wij hebben bijna 20 jaar geleden al een keer bij moturis gehuurd en nu weer, en nog steeds hebben ze het superbreekbare (glas?) servies van Corelle in hun campers. Allebei de keren is er dus (op een dirt road :oops: ) iets gesneuveld (waar ze verder niet moeilijk over doen).
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij vertrokken vanuit New York met drie Moturiscampers. De inventarissen waren echt dramatisch. Niks klopte en toen er ook nog drie uur gerepareerd moest worden aan de campers, ben ik van nijd zelf gaan winkelen in hn magazijn.

Echt zo waardeloos, wij waren gewend aan perfect uitgeruste Road Bearcampers en Moturis viel zo tegen. Maar zelfs bij Road Bear nam ik badlakens en wat eigen handdoeken mee hoor. Een per persoon is wel erg karig.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Al met al vind ik het best schandalig dat je zoveel geld betaalt

Daarom huren wij geen camperkits en personalkits meer, een deel gaat mee van huis en de rest kopen we ter plaatsen in Dollar Tree en Walmart dat is veel goedkoper dan huren en je hebt ook spullen die je zelf leuk vind en alles is nieuw.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ja, wij staan ook steeds weer op het punt om dat te doen, maar ik vind het dan toch iedere keer weer te veel gedoe met pannen en beddengoed. We gaan altijd hooguit 10 dagen en hebben ook geen zin om daarvan nog een halve dag te moeten spenderen aan inkopen. Maar voor het geld dat je kwijt bent voor 6 personen, en dan ook nog eens geconfronteerd worden met ontbrekende spullen, vind ik het amper meer een "convenience" kit.
Ronald46
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Ronald46 »

Ofschoon de personal kits er volgend jaar bij de RB bijzitten nemen we zelf een 2-p slaapzak mee. Voor de kleine haar eigen. Als ik zo lees schijnt Road Bear dan wel goed te zijn.

@Dimona; ja, elke keer alles kopen zien wij ook niet zitten. Mijn vrouw pakt altijd wel handdoeken en theedoeken in en dat zal ze nu weer doen. Voor 3 personen heb je dan niet zoveel nodig en iets extra's in de reistas kan dan wel.
2011: rondreis West-USA
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle

Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
Sophietje67
Amerika-ontdekker

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties!
Tja, het is onze eerste keer met Moturis (we hebben wel eens in Canada een camper gehuurd (Fraserway), prima geregeld allemaal), ik dacht toch dat ze een van de betere waren. Maar goed, we gaan ervan uit dat we het inventarislijstje gewoon meekrijgen en nemen zelf dan nog wel wat extra handdoeken/badlakens mee.
Kun je trouwens ook extra dekens mee krijgen? Voor de koude nachten (Yellowstone)?
En wat betaal je ongeveer voor campingstoeltjes aan huur? Denk overigens dat we die wel kopen bij WalMart..

groetjes
Sophietje
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Wij huren altijd bij Cruise America/Canada en ik vraag meestal wat extra spullen, dit keer ook, extra slaapzakken, kussens en handdoeken meegekregen.. zonder extra betaling. Altijd proberen dus.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

De enige keer dat wij in de VS een camper hebben gehuurd was bij Cruise America, toen ze zagen dat we met een baby reisden kwamen ze zelf al met wat extra handdoeken aandragen. Bij ons was wat extra spul dus geen probleem.
Terug in Texas!
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Campingstoel is 9 dollar.
Bertus
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Bertus »

Wij hebben verleden jaar gehuurd bij Moturis in Seattle alles was aanwezig wij wilden stoeltjes huren maar die lagen er nog in van de vorige huurder dus die werden niet gerekend wij hebben wel gecheckt of alles verder aanwezig was en het klopte volgens de lijst toen de man van Moturis hoorde dat wij naar Yellowstone gingen vroeg hij of we nog extra dekens nodig hadden en die werden gehaald.
Wij gaan volgend jaar weer misschien nu met Road Bear(omdat die een luifel hebben is wel nodig in het zuidwesten) ook hebben wij op onze camperreizen (5) iedere keer een oud hoeslaken meegenomen en wat oude badhandoeken die gooien wij dan weg want op de terugreizen zitten onze koffers altijd vol met nieuwe kleding(is daar veel goedkoper we zijn toch Nederlanders he)
Bertus
leo natas
Amerika-ontdekker

Bericht door leo natas »

inderdaad, alles even controleren. de eerste keer bij moturis in LA was alles piekfijn in orde. een jaar later in NewYork kregen we een erg vieze camper.
kan een keer gebeuren denk je dan dus vorige maand in Chicago weer een 27ft opgehaald.deze was ook niet echt schoon. hij stond ook helemaal niet klaar, t leek of ie zo was ingeleverd. de fietsen drager moesten ze nog in elkaar zetten en er miste vanalles ; 1 dekbed te weinig, geen overtrekken,weinig bestek,gastank leeg,lades vielen eruit doordat er schroeven ontbraken,de vliegenhor had geen schuifdeurtje,een achtergebleven pandeksel in de oven,(dus ook niet gecontroleerd) geen waterdrukregelaar, . bij een van de fietsen stond de voorvork er andersom in ,bij de andere een slag in t wiel.
er lagen 2 voorruit gordijnen in, de magnetron was ook vies.
eerst waren we nog blij want t was een camper van 2 maanden oud met een nieuwe indeling. t bed achterin staat in de rij richting en is volgens mij 10cm korter, de wc staat nu samen met de douche op de plek van de koelkast. die koelkast is verhuist naar rechts, naast t keukenblok.gevolg is dat de keuken nu erg smal is. volgens iemand bij moturis LA moest de koelkast verhuizen omdat de uitlaat van de koelkast bij de tankdop zat. de wc staat op een verhoging wat niet handig is voor mensen die niet zo lang zijn.
deze camper was ook slecht in elkaar gezet. overal kwamen er schroeven los. de afzuigkap viel uit elkaar , daar misten de schroefjes die er ook nooit in hadden gezeten. deze heb ik maar uit de vliegenhor geleend. de grijswater niveau meter werkte niet , de eerste dag zat deze tank al snel vol . volgens mij is ie nu kleiner, andere jaren deden we veel langer met 1 tank. elke dag lozen dus. onder t rijden met een bijna volle grijswatertank kregen we weer een verrassing; t water liep de keuken in doordat de tank bovenop niet dicht was. na 1 week hadden we ook geen 110v meer in de keuken. resetten hielp niet.
in LA hebben we hem (S-209) ingeleverd met een waslijst mankementen. t viel wel op dat daar de campers die klaar stonden voor aflevering er zeer netjes uitzagen. zelfs de banden waren glanzend zwart gemaakt.
volgend jaar maar eens een roadbear proberen.
Bijlagen
usa 2013 365 (450 x 600).jpg
Sophietje67
Amerika-ontdekker

Holy crab, nou, ik heb er echt zin in! :thumbup:

groet,
Sophietje
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

De afhaal locatie zegt dus ook niet altijd alles. Wij hebben in 2011 bij Moturis in Chicago een schone en complete camper meegekregen. Toen ze hoorde dan we noordelijk gingen kregen we spontaan extra dekens mee. Je kon ook overal om vragen. Dus het verschilt nogal, dat blijkt.
In ieder geval nakijken of je standaard uitrusting compleet is.
Wij kopen ook altijd extra handdoeken bij Walmart oid, omdat het meegeleverde te weinig is naar onze zin. Ook stoeltjes kopen we zelf, dan heb je keus en het is echt niet veel duurder.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
leo natas
Amerika-ontdekker

Bericht door leo natas »

he sophie, t gaat ook vaak goed hoor. wij hadden gewoon pech misschien. en we hadden ook beter op moeten letten.
t kwam ook doordat t lang duurde voordat we konden vertrekken, ik had die jongen heel de tijd zitten helpen met t onwillig fietsenrek.
ze waren wel behulpzaam ja. en boden netjes excuses aan voor t wachten.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Een nieuwe camper is ook niet altijd een voordeel. Vaak vallen er in die eerste fase nog regelmatig schroeven ergens uit, of blijken er andere dingen niet goed te zijn aangedraaid.

Ik moet zeggen dat ik ook wel enigszins teleurgesteld was in Moturis; ik had er eerder een goede ervaring mee gehad, dus dan verwacht je dat opnieuw. Naast de dingen die ik hier boven al schreef, had onze camper geen gordijnen bij de cabine, lag er nog ergens een gebruikte nagelvijl, en bleek er een watertoevoer te lekken die bij full hook-ups de hele vloer onder water zette. Ik hoor goede verhalen over road bear, maar die zitten helaas maar op een paar plekken.

Overigens waren er ook wel dingen waar we juist heel blij van werden, zoals de enorme hoeveelheid bagageruimte (naast de instapdeur twee vakken voor schoenen, ideaal!) en de buitendouche. De slide-out was ook perfekt en dat opblaasbare bed achterin was helemaal top. Ik heb nog nooit zo lekker geslapen in een camper. De camper had verder ook een superhandige apotheekkast en de douche was ook heerlijk. (Ik snap dan weer niet dat ze zo'n onhandig kraantje bij de wasbak plaatsen, waar je niks mee kan, maar goed, detail.)

Eigenlijk zouden camperverhuurbedrijven een lijst in de camper moeten leggen waar mensen tijdens hun reis gebreken op kunnen invullen. Bij het inleveren ga ik daar niet nog extra tijd mee verdoen, dus de mensen na ons hebben waarschijnlijk weer dezelfde lekkage-problemen gehad als wij (wij zouden eigenlijk de laatste huurders van die camper zijn, maar bij terugkomst bleek hij toch nog een keer verhuurd te worden).
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Als ik dit allemaal zo lees ben ik toch weer blij dat wij elk jaar bij Roadbear huren. Het enige nadeel daar is inderdaad, zoals Dimona zegt dat ze op weinig plekken zitten.
Of het geluk is geweest weet ik niet, maar wij hebben de afgelopen vier jaar nog geen enkel probleem met de camper of de inventarissen gehad. Ook altijd een brandschone camper mee gekregen.
Als je de camper inleverd. Wordt hij gelijk gewassen. Voordat je het terrein weer af bent zijn de tanks grondig doorgespoeld en is de camper aan de buitenkant al weer blinkend schoon. Extra kussens, handdoeken of dekens is daar ook nooit een probleem.
Broodtoaster en koffiezet machine zitten standaard in de inventaris.
Volgend jaar wordt het al zeker weer Roadbear. We zullen een keer naar een ander moeten als we ook andere plekken van Amerika willen gaan zien.
Mads2010
Amerikafan

Bericht door Mads2010 »

Vorig jaar Moturis S27S gehuurd vanaf locatie NY (Tappan), een kleine locatie waar je zelf de lijst even na moet lopen en vervolgens zelf het magazijn in kunt duiken om je inventaris aan te vullen. Beetje wazig allemaal maar ze vonden het allemaal prima daar. Overigens op zich positieve ervaring met Moturis, ook transfer vanaf NY verliep prima. Het inleveradres in Chicago was bij een Camping World winkel en dit was een grote locatie waar het allemaal wat professioneler eruit zag.
De eindcontrole was overigens een aanfluiting, alleen de KM stand werd gecontroleerd...
De eerlijkheid gebied te zeggen dat onze ervaringen met Fraserway in Canada wel beter waren, nieuwere camper en net iets meer service bij ontvangst en inleveren. Maar Moturis voldeed ruim aan onze verwachtingen.
Voor uitgebreide review en verslag kunt u onze website checken, zie voetnoot.
Succes en vooral heel veel plezier!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Na 2 keer Moturis (vanwege de locatie) en 5 keer Road Bear valt werkelijk niets in het voordeel van Moturis uit. Eerst was dat inderdaad nog het opblaasbare bed, maar op de tweede reis schoot daar steeds een slangbaf en liep het geregeld leeg. Weer drama dus ...

Ik hoop voor iedereen dat het inmiddels beter is!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer