Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Moturis camper - hoeveel handdoeken etc???
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Moturis camper - hoeveel handdoeken etc???
Ik had nog een vraag voor Marja en Ko ik zie dat jullie altijd met Road Bear gaan welk type is jullie het beste bevallen wij hoeven bv niet het grootste model te hebben wel bv 26 Ft ik hoor graag jullie reactie
Bertus
Bertus
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij hebben altijd de 27 ft gehad, vanwege de slide-out en de luifel.
Roadbear heeft tegenwoordig drie (eigenlijk vier) modellen in deze classe. De Freelander, de Leprichaun, en de fourwinds. En ik dacht dat er twee types waren van de Freelander (dit is wat de manager ons vorig jaar vertelde) drie keer hebben wij de Freelander gehuurd (dit is het type wat je op de foto's ziet als je op de website van Roadbear kijkt ) vorig jaar hebben we gevraagd om de Leprichaun, omdat we wel eens iets anders wilde. De Leprechaun is de langste van de drie, 30 ft. Vandaar ook dat op de website staat 27 - 30 ft. Dit jaar hebben we gevraagd of we de Fourwinds konden krijgen. Dat is dus nog even afwachten, en afhankelijk of er daar dan een fourwinds beschikbaar is. Deze camper is weer net even anders ingericht dan de Freelander. De automotor is bij alle drie hetzelfde.
Van de Leprichaun staan hier op het forum en op onze website wel wat foto's . Zal zo even kijken of ik dat onderwerp nog vinden kan. Wij vonden deze, ondanks zijn geweldige tv, welke weggewerkt was in het aanrecht, net even te lang. De Freelander beviel prima, maar we vinden het gewoon leuk om eens iets anders te proberen. Vandaar dat we dit jaar de Fourwinds hopen te krijgen.
Vragen naar een bepaald model kan wel, maar het is afhankelijk of er op dat moment een beschikbaar is bij het verhuur station.
Roadbear heeft tegenwoordig drie (eigenlijk vier) modellen in deze classe. De Freelander, de Leprichaun, en de fourwinds. En ik dacht dat er twee types waren van de Freelander (dit is wat de manager ons vorig jaar vertelde) drie keer hebben wij de Freelander gehuurd (dit is het type wat je op de foto's ziet als je op de website van Roadbear kijkt ) vorig jaar hebben we gevraagd om de Leprichaun, omdat we wel eens iets anders wilde. De Leprechaun is de langste van de drie, 30 ft. Vandaar ook dat op de website staat 27 - 30 ft. Dit jaar hebben we gevraagd of we de Fourwinds konden krijgen. Dat is dus nog even afwachten, en afhankelijk of er daar dan een fourwinds beschikbaar is. Deze camper is weer net even anders ingericht dan de Freelander. De automotor is bij alle drie hetzelfde.
Van de Leprichaun staan hier op het forum en op onze website wel wat foto's . Zal zo even kijken of ik dat onderwerp nog vinden kan. Wij vonden deze, ondanks zijn geweldige tv, welke weggewerkt was in het aanrecht, net even te lang. De Freelander beviel prima, maar we vinden het gewoon leuk om eens iets anders te proberen. Vandaar dat we dit jaar de Fourwinds hopen te krijgen.
Vragen naar een bepaald model kan wel, maar het is afhankelijk of er op dat moment een beschikbaar is bij het verhuur station.
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het linkje naar de foto's. Alleen krijg ik er nu maar een te zien maar dat kan aan mijn ipad liggen
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Vorig jaar Moturis gehuurd, afhaal LV, inleveren SF. Wij hadden geen problemen, kit was helemaal compleet. Alleen idd weinig handdoeken, maar dat is zo opgelost. Zou ook een anti aanbak koekenpan halen. Camper ook geen problemen, alleen af en toe met het gasfornuis, maar dat kan ook komen dat we te schuin stonden. Bed lag heerlijk trouwens, moest thuis weer even wennen (eigen bed is aan vervanging toe
).

- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
dimona schreef:Eigenlijk zouden camperverhuurbedrijven een lijst in de camper moeten leggen waar mensen tijdens hun reis gebreken op kunnen invullen.
Dat ligt wer aan welke verhuurder je hebt bij El Monte zit er wel een formulier bij de papieren waar je de gebreken op kan noteren.
Wat een waardeloze instelling is dat zeg, het is een kleine moeite en kost je hooguit vijf minuten.Bij het inleveren ga ik daar niet nog extra tijd mee verdoen,
Ik loop bij inleveren altijd de camper langs met een medewerker van de verhuurder en geef eventuele gebreken aan.
Bij het ophalen steek je er ook tijd in en laat je eventuele schade ook noteren.
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat nalopen en vertellen van de eventuele kleine gebreken doen wij ook altijd bij het inleveren. Ook als er dingen inzitten die wij niet zo handig vinden of de wijze waarop iets is afgewerkt geven we door.
Verder vullen we bij het inleveren ook altijd een formulier in waarop wij aangeven wat wel en niet goed was.
Van Raodbear weet ik dat ze daar ook iets mee doen. Als meerdere mensen bijvoorbeeld klagen over de hardheid van de bedden dan wordt daar het volgende seizoen iets mee gedaan.
Juist als je zulke dingen wel aangeeft bij het inleveren kan een verhuurder daar ook iets mee doen!
Verder vullen we bij het inleveren ook altijd een formulier in waarop wij aangeven wat wel en niet goed was.
Van Raodbear weet ik dat ze daar ook iets mee doen. Als meerdere mensen bijvoorbeeld klagen over de hardheid van de bedden dan wordt daar het volgende seizoen iets mee gedaan.
Juist als je zulke dingen wel aangeeft bij het inleveren kan een verhuurder daar ook iets mee doen!
In dit geval dus vooral ingegeven door het feit dat we de laatste huurders zouden zijn. Ik ben echt niet te lullig om dingen te melden waardoor toekomstige huurders er geen last meer van hebben, maar tijdens de stress van het "inleveren / kinderen veilig over het parkeerterrein loodsen / hebben we alles" staat mijn hoofd er gewoon niet naar om alles nog even rustig door te spreken met de verhuurder. Vandaar dus mijn suggestie om een mankementenformulier in de camper te leggen, wat bij El Monte blijkbaar ook gebeurt.Rob schreef:Wat een waardeloze instelling is dat zeg
De voorlaatste keer (bij een kleine verhuurder die ons zelf naar het vliegtuig bracht) hebben we wel een heel aantal dingen gemeld, maar er zijn over het algemeen maar weinig mensen die dat doen blijkbaar: onze eerste camper had een accu die er na een paar uur al mee op hield, de voorlaatste keer trokken we overal zo de knoppen vanaf en bleek er een raam te zijn dat niet dicht kon, en nu dus weer die lekkende kraan.
Laatst gewijzigd door dimona op 13 jul 2013, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
Hallo allemaal,
Op de paar positieve verhalen over Moturis na (waarvoor dank) vind ik het wel wat min om nu allemaal jullie complete gal te gaan spuwen over de Moturis campers. Leuk als iemand al heeft geboekt en binnen een week vertrekt.
Ik snap wel dat het heerlijk is om lekker te klagen (dat doen Nederlanders allemaal erg graag), maar ik hoop wel dat jullie begrijpen dat dit echt niet leuk is voor iemand die nog moet gaan. Verzieken van de voorpret, daar lijkt het wel wat op.
Nou goed, we hopen er maar het beste van, we kunnen er op dit moment toch niks meer aan doen en zullen ter plekke wel kijken wat voor barrel we meekrijgen. Hopelijk zitten er wel wielen onder.
groet,
Sophietje
Op de paar positieve verhalen over Moturis na (waarvoor dank) vind ik het wel wat min om nu allemaal jullie complete gal te gaan spuwen over de Moturis campers. Leuk als iemand al heeft geboekt en binnen een week vertrekt.
Ik snap wel dat het heerlijk is om lekker te klagen (dat doen Nederlanders allemaal erg graag), maar ik hoop wel dat jullie begrijpen dat dit echt niet leuk is voor iemand die nog moet gaan. Verzieken van de voorpret, daar lijkt het wel wat op.
Nou goed, we hopen er maar het beste van, we kunnen er op dit moment toch niks meer aan doen en zullen ter plekke wel kijken wat voor barrel we meekrijgen. Hopelijk zitten er wel wielen onder.
groet,
Sophietje
Ik heb het draadje nog een keer doorgelezen en lees er eigenlijk vooral uit dat je bij het ophalen goed op moet letten of alles wat beloofd is, er bij zit. Je kunt dat ook zien als een handige tip om je de ellende juist te besparen. Je krijgt echt geen barrel mee hoor; bijna iedere huurcamper heeft wel ergens een mankementje, niks om je vakantie door te laten verpesten.
-
- Amerikafan
Marenko bedankt voor de informatie zag er inderdaad wel indrukwekkend uit met die wegzinkbare tv.
Wij gaan volgend jaar een rondje doen vanuit SF van half september t/m half oktober ik had nog een vraag hoebeviel het Hilton bij het vliegveld .
Bertus
Wij gaan volgend jaar een rondje doen vanuit SF van half september t/m half oktober ik had nog een vraag hoebeviel het Hilton bij het vliegveld .
Bertus
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het Hilton bij SFO beviel prima, maar heel eerlijk gezegd, beviel Vagabond inn het eerste jaar ook prima. Ik vond het Hilton nu niet echt heel bijzonder en de liggen van Vagabond Inn was leuker, met een balkon aan de baai. Als we weer gaan ga ik weer daar proberen een kamer te krijgen. Daarbij was daar het internet gratis en zat het ontbijt er bij in. Dit was bij het Hilton niet zo. En Vagabond was dichterbij het vliegveld waardoor we met de shuttle ook eerder daar waren wanneer we naar San Francisco downtown wilde.
-
- Amerikafan
Zat zelf ook al aanVagabond Inn te denken of eventueel The Dylan zit dichtbij een Bart redelijk betaalbaar en gratis Wifi of iets in SF zelf maar daar moet je dan echt geluk hebben.
Waarom bestel jij de camper wel en de rest niet via Tioga zit er zoveel verschil in.
Bertus
Waarom bestel jij de camper wel en de rest niet via Tioga zit er zoveel verschil in.
Bertus
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Sophietje, het spijt me dat het zo is overgekomen. Ik weet zeker dat ik diverse keren hier al eerder mijn ongenoegen over Moturis had uitgesproken, maar ik ben ook al een tijd niet meer zo heel actief op het forum en heb waarschijnlijk jullie eerdere vragen daarover gemist. Het was niet allemaal drama hoor, maar ik heb gewoon geleerd dat je bij Moturis voor vertrek beter alles echt goed kan checken.
Zo hadden onze vrienden een camper die heel erg lekte en de slide-outs uit waren en gelukkig haalden we de campers op in de stromende regen, anders kom je daar pas later achter. Wij hebben veel problemen gehad met onze ruitenwissers en dat was geen pretje, maar dat ontdek je ook pas onderweg. Ik heb heel veel zelf moeten regelen en bellen om de boel gerepareerd te krijgen, dus wees assertief als het nodig is.
Check zaken als losstaande stoelen, waar wij dus veel last van hadden tijdens het rijden (wipstoelen zeg maar), zorg dat je inventaris compleet is en doe een keer alle ramen open en dicht, zodat je weet dat alles fatsoenlijk sluit. Zet de generator een keer aan en laat hem even lopen, dat soort dingen.
Mijn vergelijking met Road Bear trek ik vooral omdat dat soort dingen bij het ophalen daar altijd gewoon vanzelfsprekend gedaan worden en werden uitgelegd en bij Moturis was dat gewoon anders. En ja, onze eerste Moturiscamper miste een aantal luxe snufjes die ik bij Road Bear wel gewend was, maar als je niet beter weet, mis je ze niet ook hoor.
Ik hoop dat jullie een fijne camper hebben een super reis gaan maken!
Zo hadden onze vrienden een camper die heel erg lekte en de slide-outs uit waren en gelukkig haalden we de campers op in de stromende regen, anders kom je daar pas later achter. Wij hebben veel problemen gehad met onze ruitenwissers en dat was geen pretje, maar dat ontdek je ook pas onderweg. Ik heb heel veel zelf moeten regelen en bellen om de boel gerepareerd te krijgen, dus wees assertief als het nodig is.
Check zaken als losstaande stoelen, waar wij dus veel last van hadden tijdens het rijden (wipstoelen zeg maar), zorg dat je inventaris compleet is en doe een keer alle ramen open en dicht, zodat je weet dat alles fatsoenlijk sluit. Zet de generator een keer aan en laat hem even lopen, dat soort dingen.
Mijn vergelijking met Road Bear trek ik vooral omdat dat soort dingen bij het ophalen daar altijd gewoon vanzelfsprekend gedaan worden en werden uitgelegd en bij Moturis was dat gewoon anders. En ja, onze eerste Moturiscamper miste een aantal luxe snufjes die ik bij Road Bear wel gewend was, maar als je niet beter weet, mis je ze niet ook hoor.
Ik hoop dat jullie een fijne camper hebben een super reis gaan maken!
Monique, Hadden jullie in Tapan, NY ook die Daymon Daybreaker Sport meegekregen? Daarbij kon bij ons NIET de bestuurdersstoel verschoven worden, dat was wel vreselijk irritant!
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Klopt Menno, en hij wiebelde de hele dag en er zat een grote scheur in. Bij klachten over diverse dingen, kregen we doodleuk te horen dat reparaties aan het eind van het seizoen werden uitgevoerd. Wij waren er in oktober, dus hadden alle schade van een heel seizoen mee.
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Bertus, ik weet niet of er heel veel verschil in zit. Maar ik vind het ook leuk om het zelf te doen. De camper via Tiogatours is over het alleman het goedkoopste, en het is een fijne organisatie waar ze snel reageren en elke vraag wordt heel snel opgelost. Dus nu is meer gewoonte en gunnen.
Het hotel uitzoeken vind ik gewoon leuk om te doen. Al een paar keer via Priceline gedaan en dit jaar via Hotwire. Vagabond via de site zelf gedaan of booking.com maar kan dacht ik ook gewonnen worden bij Priceline.
De vluchten doen we ook zelf. Gewoon omdat het leuk is om te zoeken en de prijzen in de gaten te houden en zo te proberen de laagste prijs te krijgen. Eneigenlijk moet je daarna niet meer naar de prijzen kijken, maar ik heb nog nooit een betere prijs voorbij zien komen als waar wij voor geboekt hebben. Dat is dus steeds goed gelukt.
Of ik dan in totaal goedkoper uit ben weet ik niet, maar het is ook een gedeelte van de voorpret.
Marja
Het hotel uitzoeken vind ik gewoon leuk om te doen. Al een paar keer via Priceline gedaan en dit jaar via Hotwire. Vagabond via de site zelf gedaan of booking.com maar kan dacht ik ook gewonnen worden bij Priceline.
De vluchten doen we ook zelf. Gewoon omdat het leuk is om te zoeken en de prijzen in de gaten te houden en zo te proberen de laagste prijs te krijgen. Eneigenlijk moet je daarna niet meer naar de prijzen kijken, maar ik heb nog nooit een betere prijs voorbij zien komen als waar wij voor geboekt hebben. Dat is dus steeds goed gelukt.

Of ik dan in totaal goedkoper uit ben weet ik niet, maar het is ook een gedeelte van de voorpret.

-
- Amerikafan
Dankje Marja de voorpret is ook altijd leuk en inderdaad Tioga is een leuke en snel reagerende organisatie .
Wij hebben al camperprijzen voor Road Bear bij Tioga en Travelhome opgevraagd ( de prijzen zijn bijna hetzelfde) bij Tioga kan je de camper al reserveren en de rest als de prijzen gunstig zijn aanvullen of zelf regelen Travelhome doet daar dan wat moeilijker over(niet vervelend hoor )
De prijzen voor vluchten en hotels in september 2014 zijn helaas nog niet bekend maar daar ga ik in september wel naar kijken op priceline,hotwire,tripadvisor en trivago etc.
Vrgr Bertus
Wij hebben al camperprijzen voor Road Bear bij Tioga en Travelhome opgevraagd ( de prijzen zijn bijna hetzelfde) bij Tioga kan je de camper al reserveren en de rest als de prijzen gunstig zijn aanvullen of zelf regelen Travelhome doet daar dan wat moeilijker over(niet vervelend hoor )
De prijzen voor vluchten en hotels in september 2014 zijn helaas nog niet bekend maar daar ga ik in september wel naar kijken op priceline,hotwire,tripadvisor en trivago etc.
Vrgr Bertus
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Na al die negatieve verhalen over Moturis wil ik het toch even opnemen voor dit bedrijf. We hebben twee keer een camper afgehaald bij Moturis LA in 2011 en 2013 en beide keren was alles perfect. De auto's waren nog geen jaar oud en de uitrusting was compleet en goed. We konden allerlei extra zaken uit het magazijn meenemen of omruilen. Vooral de levelers zijn handig. Onze ervaring bij Road Bear in 2009 was buitengewoon negatief (helemaal geen nieuwe auto), ik heb daarover al eerder bericht. Tot de laatste dollar werd er ruzie gemaakt. Bovendien is er geen enkel kwaliteitsverschil tussen de auto's van Moturis en Road Bear. En over het algemeen is USAReisen.de het goedkoopst met camperdeals. Ook perfecte service.
Voor ellende met RB zie: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=45059
Voor ellende met RB zie: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=45059
1991: CA, AZ, UT, NV
1992: NY, CT, MA, MAINE
1994: NM, AZ, UT
1996: NYC
1998: BC, WA
2009: CO, WY, MT, ND, SD, NE
2011: CA, NV, UT
2013: CA, AZ, NV, UT
2015: CA, AZ, NM, UT, NV
2018: CA, AZ, UT, NV
1992: NY, CT, MA, MAINE
1994: NM, AZ, UT
1996: NYC
1998: BC, WA
2009: CO, WY, MT, ND, SD, NE
2011: CA, NV, UT
2013: CA, AZ, NV, UT
2015: CA, AZ, NM, UT, NV
2018: CA, AZ, UT, NV
-
- Amerikafan
Beste Pieter ik hoop niet dat je het over mij hebt ik heb juist verleden jaar een goede ervaring gehad met Moturis de E 23 was echt perfect de beste camper tot nog toe(3 maal Canadream en een maal Travelland was wel in Canada)
Alleen weet ik nog niet wat ik volgend jaar ga doen ik denk dat een een luifel wel lekker zal zijn in Californië en als ik bij RB ga huren zal het er een met een slide out moeten zijn omdat daar wel een oven in zit en de kleinere modellen niet.Wij hebben verleden jaar ook veel op State parks in Washington en Oregon gestaan en dan is het wel lekker als er geen stroom is de gasoven gebruikt kan worden.
Bertus
Alleen weet ik nog niet wat ik volgend jaar ga doen ik denk dat een een luifel wel lekker zal zijn in Californië en als ik bij RB ga huren zal het er een met een slide out moeten zijn omdat daar wel een oven in zit en de kleinere modellen niet.Wij hebben verleden jaar ook veel op State parks in Washington en Oregon gestaan en dan is het wel lekker als er geen stroom is de gasoven gebruikt kan worden.
Bertus
-
- Amerika-ontdekker
Re: Moturis camper - hoeveel handdoeken etc??? Update - weer thuis
Hoi allemaal,
Vanochtend thuis gekomen van een prachtige reis!! Echt super gehad!
Wat betreft Moturis, want daar ging dit draadje over, wat betreft de inventaris hadden jullie gelijk, die was zeer magertjes. We kregen op verzoek nog een koffiezetapparaat mee (die zat er niet in) en we moesten zelf een toaster gaan kopen (kregen wel aankoopbedrag terug). Verder was de camper echt smerig, terwijl ie pas twee maanden oud was. De pannenset was gewoon niet goed afgewassen, daar hebben we een nieuwe set voor gekregen. Maar goed, ik heb een emmer, dweil en allesreiniger gekocht en de boel vanbinnen schoongesopt. Is ook zo gebeurd en dan zit je tenminste niet in een ander zijn vuil.
Bij het inleveren had ik me weer uitgesloofd met schoonmaken, maar ze keken nauwelijks. Denk ook niet dat ze er vanbinnen nog wat aan doen voor een nieuwe huurder.
Verder was de camper (27 ft) prima in orde, geen technische mankementen gehad, geen lekkages oid.
Ik zou het niet nalaten weer bij Moturis te huren als het zo uitkomt.
groetjes
Sophietje
Vanochtend thuis gekomen van een prachtige reis!! Echt super gehad!
Wat betreft Moturis, want daar ging dit draadje over, wat betreft de inventaris hadden jullie gelijk, die was zeer magertjes. We kregen op verzoek nog een koffiezetapparaat mee (die zat er niet in) en we moesten zelf een toaster gaan kopen (kregen wel aankoopbedrag terug). Verder was de camper echt smerig, terwijl ie pas twee maanden oud was. De pannenset was gewoon niet goed afgewassen, daar hebben we een nieuwe set voor gekregen. Maar goed, ik heb een emmer, dweil en allesreiniger gekocht en de boel vanbinnen schoongesopt. Is ook zo gebeurd en dan zit je tenminste niet in een ander zijn vuil.
Bij het inleveren had ik me weer uitgesloofd met schoonmaken, maar ze keken nauwelijks. Denk ook niet dat ze er vanbinnen nog wat aan doen voor een nieuwe huurder.
Verder was de camper (27 ft) prima in orde, geen technische mankementen gehad, geen lekkages oid.
Ik zou het niet nalaten weer bij Moturis te huren als het zo uitkomt.
groetjes
Sophietje
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 4182 Weergaves
-
Laatste bericht door RoySchepers1970