Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Muggen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
MacN
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Muggen

Bericht door MacN »

Ze waarschuwen er overal voor (hotels, campings en restaurants).
Verder hebben we er niks van gemerkt, we zijn gelukkig niet ziek geworden :D
Groetjes,
Mac

2013: Back to the USA: Westcoast & Yellowstone
2011: Honeymoon USA: van San Francisco naar Phoenix
greetje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door greetje »

gelukkig ! We zullen de hygiëne regels volgen en het zal wel goed komen !
groetjes, Greetje

And that's the wonderful thing about family travel: it provides you with experiences that will remain locked forever in the scar tissue of your mind. ~Dave Barry
Robbielb
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Robbielb »

Vorig jaar in Key West ook helemaal lekgeprikt door de muggen. Vooral in de namiddag na een regenbui was het raak. Ik kreeg van de receptie (The Grand Guesthouse) een busje OFF en dat werkte prima. Ook even langs de farmacy gegaan voor een zalf tegen de jeuk... Anders was de rit richting Miami niet te doen :mrgreen:
Life is what happens to you while you're busy making other plans...
2012 - 68 dagen roadtrip USA & Curacao mei t/m augustus
2013 - 16 dagen roadtrip noord oost USA september

http://www.robbiegoesamerica.nl
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Tja, ik heb echt alles geprobeerd van Avon tot super sterke natuurlijke olies (recentelijk), maar niets werkt behalve Off! met Deet :(. Ik wil niet maar ben gewoon een magneet voor muggen en tja, ik wil ook graag buiten zitten. De Deet helpt zo goed dat de tijgermuggen vanavond op mijn laptop zaten, mooie beesten, hoor ;) (zolang ze niet bijten). Even serieus, muggen kunnen ziektes overbrengen zoals West Nile. Dus niet zomaar onschuldig zo'n beet :(.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Petra/VS schreef:Even serieus, muggen kunnen ziektes overbrengen zoals West Nile. Dus niet zomaar onschuldig zo'n beet :(.
Er zijn nog meer ziekten die door muggen overgebracht kunnen worden en daarvan wil ik de Ziekte van Lyme [Borreliose] noemen. Deze wordt eigenlijk altijd alleen in verband gebracht met de teek (tekenbeet), maar de borrelia bacterie wordt door meer vliegende insecten overgebracht, waaronder de mug.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

markro schreef:Deze wordt eigenlijk altijd alleen in verband gebracht met de teek (tekenbeet), maar de borrelia bacterie wordt door meer vliegende insecten overgebracht, waaronder de mug.
Dat is (nog) niet feitelijk vastgesteld. Van de site van de American Lyme Disease Foundation:

Lyme disease be transmitted to humans by mosquitoes, horse flies, and deer flies?

[Response]
Although Borrelia burgdorferi-like organisms have been observed in mosquitoes, horse flies, and deer flies in areas where Lyme disease is endemic, these organisms have not been cultured to verify their identity. Experiments attempting to transmit B. burgdorferi from infected to uninfected laboratory animals by mosquitoes have not been successful (1). Furthermore, epidemiological studies have shown that the date of onset for Lyme disease occurs in June, coincident with the peak abundance of nymphal Ixodes scapularis ticks, and not during August when mosquitoes and other biting files are at peak abundance (2). Despite findings of B. burgdorferi in other tick species such as the American dog tick (Dermacentor variabilis) and the lone star tick (Amblyomma americanum) in the field, laboratory transmission studies have confirmed that these tick species cannot transmit the infection to laboratory animals; thus, they are not competent vectors for Lyme disease (3). Both experimental and epidemiological studies have shown that Ixodes scapularis and Ixodes pacificus are the only tick species in North America that are capable of transmitting B. burgdorferi, the spirochete that causes Lyme disease, to humans. Please consult the Lyme Disease Risk Assessment Map on the home page of the ALDF website (http://www.aldf.com) for specific information on the incidence of Ixodes ticks as well as the numbers of reported cases of Lyme disease for individual States.

References:

1. Magnarelli, LA, and Anderson, JF. J. Clin. Microbiol. 26: 1482-1486, 1988.

2. Falco, R.C., D.F. McKenna, T.J. Daniels, R.B. Nadelman, J. Nowakowski, D. Fish, and G.P. Wormser. Am. J. Epidemiol: 149: 771 -776, 1999.

3. Piesman, J. and Happ, CM. J. Med. Entomol. 34: 451-156, 1997.
En ook http://www.cdc.gov/lyme/transmission/ :
There is no credible evidence that Lyme disease can be transmitted through air, food, water, or from the bites of mosquitoes, flies, fleas, or lice.
anoukb
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door anoukb »

Goede tips allemaal!

ben zelf altijd erg gewild door muggen en dit was iets wat ik me inderdaadnog af vroeg. Ga eind augusuts vior het eerst richting de westkust.

en wat betreft de ziektes; ik wist wel dat ze iets over konden brengen,maar oa de ziektevan lyme wist ik niet :shock:
April 2016: NY en Florida
Maart 2015: Florida en diepe zuiden
Aug 2013: SF, LA, LV, SF
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Wij gebruiken Off sportsmen. Hierin zit 93% deet en het werkt super.
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

Heb zelf ook altijd last van die muggen en ik heb altijd het idee dat de beestjes in NL heel relaxed zijn tov dezelfde beestjes in FL.
Elke variant is agressiever en meer gericht op de mens heb ik het idee.
Zo kan je bv in NL makkelijk ff daar het gras lopen en even stil staan maar in FL springt er dan gelijk van alles op je om je te attacken :lol:
En ook zo snel alsof ze het weten dat je eraan komt.
Zo stond ik laatst even stil om te praten in het gras en ik denk na een paar seconden , wat is die pijn ?? en ja hoor midden in een parade van rode mieren beland.
Ja dat bevestigd nog maar eens het tropische klimaat daar.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ja, ik geloof ook dat de overlevingsdrang van insekten in dit klimaat behoorlijk veel sterker is dan in Nederland, haha. Het is hier nu de tijd van de june bugs en ik stond net echt even bij de hordeur te wachten op een veilig moment om naar buiten te stappen :D
Gummy
Amerika-ontdekker

Bericht door Gummy »

Ik heb in mei in de Sabino Canyon van Tucson gehiked. Er waren niet echt prikmuggen - behalve 's avonds - maar wel irritante vliegjes die je het hele lichaam kriebelig maken. Erg irritant, vooral als je al in de volle zon een berg op moet lopen. Dus ik zou toch maar een anti-muggen spray of zalf kopen om irritaties te voorkomen :)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer