Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Twee enkeltjes
Twee enkeltjes
Hoi,
mijn naam is Bas. Ik ben van plan om in september / oktober, 7 weken naar Amerika te gaan. Ik wil graag vliegen naar Houston, dan een auto huren en rondreizen en vervolgens terugvliegen vanaf Miami.
Nu lees ik overal dat het lastig is om met enkeltjes de USA in te komen? Geldt dit ook als ik gewoon mijn terugticket Miami - A'dam kan laten zien?
Ik hoor het graag! Alvast bedankt!
Vriendelijke groet,
Bas
mijn naam is Bas. Ik ben van plan om in september / oktober, 7 weken naar Amerika te gaan. Ik wil graag vliegen naar Houston, dan een auto huren en rondreizen en vervolgens terugvliegen vanaf Miami.
Nu lees ik overal dat het lastig is om met enkeltjes de USA in te komen? Geldt dit ook als ik gewoon mijn terugticket Miami - A'dam kan laten zien?
Ik hoor het graag! Alvast bedankt!
Vriendelijke groet,
Bas
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Twee enkeltjes
Maar waarom zou je reizen met enkeltjes? Je kunt gewoon een retourticket, ook al vlieg je heen op een andere luchthaven dan van waar je weer vertrekt. Een open jaw ticket heet dat, of een muti-city ticket. Niet alle zoekmachines bieden die optie, om terug te vliegen vanaf een andere luchthaven, maar heel veel tegenwoordig wel. Je kunt naar Amerika zelfs heel gemakkelijk gebruik maken van stop-overs. De meeste reguliere maatschappijen bieden 1 gratis stopover, en andere zelfs 2. Zoek maar eens op het forum, dan zul je er wat meer over kunnen vinden.
Laatst gewijzigd door Jasmino op 27 jun 2013, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Je kan gewoon een retourticket boeken waarbij je heenreis naar Houston gaat en je terugreis vanaf Miami. Geen problemen met (dure) enkele tickets (zoek op multi destinations o.i.d.).
Ah, Jasmino was me net voor
Ah, Jasmino was me net voor

Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Bedankt voor jullie snelle antwoorden / meedenken. Zoals jullie merken, ben ik een leek als het aankomt op tickets en het zoeken daarvan
En ik heb net al gemerkt dat ik Houston heb ingetypt ipv wat ik bedoelde: Austin
Ik moet dus gewoon een retour A'dam - Austin en een retour Miami - A'dam boeken? Is het dan niet vreemd dat ik twee vluchten niet maak? Daarnaast, 2x enkeltje is nog altijd goedkoper dan 2 retourtjes.
Daarom denk ik nog steeds na over twee enkeltjes. Mijn vraag is dus nog steeds: heb ik een visum nodig om het land binnen te komen, of ziet de douane de twee enkeltjes A'dam - Austin en Miami - A'dam als retourticket en heb ik voldoende aan een ESTA-registratie?
Heel concreet, het reisplan:
1. Vlucht A'dam - Austin
2. Vlucht Austin - Charleston (daar tref ik mijn vriendin, die vanuit NY komt. Vanaf dan reizen we samen verder)
3. Charleston auto naar Miami
4. Vlucht Miami - Belize - Miami (retour)
5. Vlucht Miami - A'dam

Ik moet dus gewoon een retour A'dam - Austin en een retour Miami - A'dam boeken? Is het dan niet vreemd dat ik twee vluchten niet maak? Daarnaast, 2x enkeltje is nog altijd goedkoper dan 2 retourtjes.
Daarom denk ik nog steeds na over twee enkeltjes. Mijn vraag is dus nog steeds: heb ik een visum nodig om het land binnen te komen, of ziet de douane de twee enkeltjes A'dam - Austin en Miami - A'dam als retourticket en heb ik voldoende aan een ESTA-registratie?
Heel concreet, het reisplan:
1. Vlucht A'dam - Austin
2. Vlucht Austin - Charleston (daar tref ik mijn vriendin, die vanuit NY komt. Vanaf dan reizen we samen verder)
3. Charleston auto naar Miami
4. Vlucht Miami - Belize - Miami (retour)
5. Vlucht Miami - A'dam
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Nee, wat andere forumleden bedoelden, is dat je kan boeken en kan aangeven dat je op de heenweg bijvoorbeeld Amsterdam - Austin wilt vliegen en terug Miami -Amsterdam.Basopreis schreef:Ik moet dus gewoon een retour A'dam - Austin en een retour Miami - A'dam boeken? Is het dan niet vreemd dat ik twee vluchten niet maak? Daarnaast, 2x enkeltje is nog altijd goedkoper dan 2 retourtjes.
Dit is iets anders dan twee retourtjes, je kunt het eigenlijk zien als twee enkeltjes in 1 boeking. Zie hieronder een voorbeeld van vliegtickets.nl

Ja, 2 retourtjes zijn duurder. Maar die zou ik niet boeken. Zoals aangeven zou ik een multicityticket/open-jaw ticket boeken.
Klik b.v. op cheaptickets.nl maar eens op Meerdere bestemmingen / stopover.
Daarna Vlucht 1: Amsterdam naar Austin en Vlucht 2: Miami naar amsterdam.
ESTA aanvragen is altijd nodig.
Klik b.v. op cheaptickets.nl maar eens op Meerdere bestemmingen / stopover.
Daarna Vlucht 1: Amsterdam naar Austin en Vlucht 2: Miami naar amsterdam.
ESTA aanvragen is altijd nodig.
Ok, get the point 
Ik ga ermee aan de slag. Iedereen bedankt voor de antwoorden!
Overigens nog een vraag: Als ik dat ticket boek zoals hierboven voorgesteld, en mijn vriendin wil een los ticket boeken Miami - Amsterdam (ze is immers al in the USA), hoe kan ik dan het beste zorgen dat we naast elkaar komen in het vliegtuig
?

Ik ga ermee aan de slag. Iedereen bedankt voor de antwoorden!
Overigens nog een vraag: Als ik dat ticket boek zoals hierboven voorgesteld, en mijn vriendin wil een los ticket boeken Miami - Amsterdam (ze is immers al in the USA), hoe kan ik dan het beste zorgen dat we naast elkaar komen in het vliegtuig

Laatst gewijzigd door Basopreis op 27 jun 2013, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee, je boekt niet 2 retourtjes. Je boekt 1 retour, waarbij je heen vliegt van A'dam naar Charleston met een stop-over in Austin (concreet vlieg je dus van A'dam naar Austin, daar verblijf je een tijdje voordat je vliegt van Austin naar Charleston), en terugvliegt van Miami naar Amsterdam Gewoon 1 retourboeking. Als je dat lastig vindt om te zoeken via zoekmachines, kun je ook overwegen om via het callcenter te boeken van de groter maatschappijen als United, KLM, Delta, US Airways, American Airlines etc etc.... Maar via zoekmachines kan het ook.
Als je een zoekmachine gebruikt, moet je meestal "multicity" aanvinken, je kunt dan de verschillende "legs" van de route, oftwel onderdelen van de route separaat ingeven. Bij sommige zoekmachines moet je ingeven dat je niet terugvliegt van dezelfde luchthaven, maar dan kun je niet altijd je stop-over ingeven.
Edit, ik zie dat Arno en Arends1989 me voor zijn.
Maarre, het voorbeeld is niet zo handig, omdat je daarin niet het onderdeel vliegen van Austin naar Charleston kunt ingeven.
Als je een zoekmachine gebruikt, moet je meestal "multicity" aanvinken, je kunt dan de verschillende "legs" van de route, oftwel onderdelen van de route separaat ingeven. Bij sommige zoekmachines moet je ingeven dat je niet terugvliegt van dezelfde luchthaven, maar dan kun je niet altijd je stop-over ingeven.
Edit, ik zie dat Arno en Arends1989 me voor zijn.
Maarre, het voorbeeld is niet zo handig, omdat je daarin niet het onderdeel vliegen van Austin naar Charleston kunt ingeven.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
TS had het in dit geval over de vluchten naar de US en terug. Vandaar het voorbeeldje.Jasmino schreef:Maarre, het voorbeeld is niet zo handig, omdat je daarin niet het onderdeel vliegen van Austin naar Charleston kunt ingeven.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oké, maar in het reisplan staat aangegeven dat hij ook nog naar Charleston wil vliegen. Het is goedkoper -en ook handiger voor de bagage-vrijstellingen- omdat de reis van Austin naar Charleston onderdeel te laten zijn van het open-jaw retourticket.
Winston Churchill
Winston Churchill
-
- Amerika-expert
Als je ticket geboekt is kan je bij de meeste maatschappijen kiezen waar je wilt zitten. Even overleggen met je vriendin en dan allebei online gaan en een stoel kiezen naast elkaar. Of je kan even bellen met de maatschappij en uitleggen dat je naast een vriendin wilt zitten die haar eigen ticket heeft geboekt vanuit een ander land. Is geen enkel probleem.Basopreis schreef:Overigens nog een vraag: Als ik dat ticket boek zoals hierboven voorgesteld, en mijn vriendin wil een los ticket boeken Miami - Amsterdam (ze is immers al in the USA), hoe kan ik dan het beste zorgen dat we naast elkaar komen in het vliegtuig?
Ha allen,
bedankt voor alle reacties so far. Mijn vriendin en ik zijn nog nooit eerder naar de USA geweest, dus wat dat betreft echt leken op het gebied van tickets kopen. Dat gaat dus ook enigszins onhandig. Ben inmiddels bij een volgend hoofdstuk / probleem / uitdaging aanbeland. Ik heb veel gehad aan jullie tips qua zoeken van tickets, maar het loopt nog niet op rolletjes. Ik zal de situatie even in het kort schetsen:
Mijn plan is om zelf een retourticket A'dam - Austin / Miami - A'dam te kopen (+ binnenlandse vlucht Austin - Charleston en per auto Charleston - Miami) en tussendoor nog een retourvlucht Miami - Belize - Miami te doen.
Mijn vriendin tref ik in Charleston, waarna we samen per auto naar Miami reizen, dan Miami - Belize - Miami willen doen. Vanuit Miami willen we dan tenslotte graag samen naar A'dam vliegen.
Helaas heeft mijn vriendin al een retourticket A'dam - Charleston geboekt, dat niet om te boeken valt. Logische stap zou dan zijn, dat zij een retourvlucht Miami - Amsterdam - Miami boekt, om terug te komen van Miami naar Amsterdam? Flink extra kosten helaas. Mijn vraag is, hoe moeilijk doet de Amerikaanse douane erover als mijn vriendin een retourticket A'dam - Charleston, een retourticket Miami - Amsterdam en een retourticket Miami - Belize heeft? (de vluchten Charleston - Amsterdam en Amsterdam - Miami pakken we dan gewoon niet). Of heeft iemand een goed idee?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Groet!
Bas
bedankt voor alle reacties so far. Mijn vriendin en ik zijn nog nooit eerder naar de USA geweest, dus wat dat betreft echt leken op het gebied van tickets kopen. Dat gaat dus ook enigszins onhandig. Ben inmiddels bij een volgend hoofdstuk / probleem / uitdaging aanbeland. Ik heb veel gehad aan jullie tips qua zoeken van tickets, maar het loopt nog niet op rolletjes. Ik zal de situatie even in het kort schetsen:
Mijn plan is om zelf een retourticket A'dam - Austin / Miami - A'dam te kopen (+ binnenlandse vlucht Austin - Charleston en per auto Charleston - Miami) en tussendoor nog een retourvlucht Miami - Belize - Miami te doen.
Mijn vriendin tref ik in Charleston, waarna we samen per auto naar Miami reizen, dan Miami - Belize - Miami willen doen. Vanuit Miami willen we dan tenslotte graag samen naar A'dam vliegen.
Helaas heeft mijn vriendin al een retourticket A'dam - Charleston geboekt, dat niet om te boeken valt. Logische stap zou dan zijn, dat zij een retourvlucht Miami - Amsterdam - Miami boekt, om terug te komen van Miami naar Amsterdam? Flink extra kosten helaas. Mijn vraag is, hoe moeilijk doet de Amerikaanse douane erover als mijn vriendin een retourticket A'dam - Charleston, een retourticket Miami - Amsterdam en een retourticket Miami - Belize heeft? (de vluchten Charleston - Amsterdam en Amsterdam - Miami pakken we dan gewoon niet). Of heeft iemand een goed idee?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Groet!
Bas
-
- Amerika-expert
Als je er niet uitkomt om via de computer je reizen op de voordeligste manier te regelen: daarom hebben ze mensen uitgevonden!
Bel de boekingscentrale van een luchtvaartmaatschappij. Kost je misschien iets extra's (ik heb geloof ik $25 betaalt om met een echt, levend, persoon te praten toen ik New York - Venetie - Amsterdam - New York boekte vorig jaar), maar dat was het ruim waard, ging allemaal heel vlot en kreeg precies wat ik wilde, voor een goede prijs.
Bel de boekingscentrale van een luchtvaartmaatschappij. Kost je misschien iets extra's (ik heb geloof ik $25 betaalt om met een echt, levend, persoon te praten toen ik New York - Venetie - Amsterdam - New York boekte vorig jaar), maar dat was het ruim waard, ging allemaal heel vlot en kreeg precies wat ik wilde, voor een goede prijs.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Aangezien jij je vluchten nog niet hebt geboekt kun je beter zoeken naar een multi-city ticket A'dam -> Austin / Miami -> Charleston -> A'dam en kan je vriendin een ticket Miami -> Charleston er extra bij aanschaffen.
Of jullie besluiten om met de auto van Miami naar Charleston terug te rijden en dan laat jij het stuk Miami -> Charleston er tussen uit.
Gaat het om Charleston, SC of Charleston, WV ? In het eerste geval is het 8 uurtjes rijden dus niet zo heel ver.
Overigens maakt het voor de douane (je zal waarschijnlijk immigrations bedoelen) niet uit hoeveel retourtickets je vriendin heeft.
Of jullie besluiten om met de auto van Miami naar Charleston terug te rijden en dan laat jij het stuk Miami -> Charleston er tussen uit.
Gaat het om Charleston, SC of Charleston, WV ? In het eerste geval is het 8 uurtjes rijden dus niet zo heel ver.
Overigens maakt het voor de douane (je zal waarschijnlijk immigrations bedoelen) niet uit hoeveel retourtickets je vriendin heeft.
Wederom bedankt voor de reacties!
Het gaat om Charleston, SC.
Ik ga nog een weekendje nadenken, daarna maar eens boeken, wordt wel eens tijd! Immigrations gaat het er dus gewoon om dat we kunnen aantonen dat we uiteindelijk het land weer verlaten?
Het gaat om Charleston, SC.
Ik ga nog een weekendje nadenken, daarna maar eens boeken, wordt wel eens tijd! Immigrations gaat het er dus gewoon om dat we kunnen aantonen dat we uiteindelijk het land weer verlaten?
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
K zou me om immigrations niet zo'n zorgen maken. Ze hebben mij nog nooit gevraagd of ik wel van plan was om weer terug naar huis te gaan (waarschijnlijk kunnen ze toch wel ergens zien dat je het land weer uit gaat, of in ieder geval van plan bent dat te gaan doen).
Tip : ik zou niet in het weekend naar tickets zoeken en boeken. Dinsdag's en woensdag's zijn goedkopere dagen dan vrijdag, zaterdag, zondag.
Tip : ik zou niet in het weekend naar tickets zoeken en boeken. Dinsdag's en woensdag's zijn goedkopere dagen dan vrijdag, zaterdag, zondag.
-
- Amerikafan
- Partner van: Evie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Ze kunnen niet zien dat je het land weer verlaat bij immigrations, maar het is aan jou om niet langer dan 3 maanden te blijven. Bij vertrek communiceren de luchtvaartmaatschappijen dat je vertrokken bent. Verlaat je bijvoorbeeld via Canada of Mexico, dan is het aan jou om duidelijk te vermelden dat men moet registreren dat je vertrokken bent, hier loopt het al eens mis.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Dit gaat zeker niet altijd op, want de maatschappij (of alliantie) waarmee je boekt moet dan wel de goedkoopste binnenlandse vlucht aanbieden. En de bagagetoeslag is bij één stuk maar 25 dollar.Jasmino schreef:Oké, maar in het reisplan staat aangegeven dat hij ook nog naar Charleston wil vliegen. Het is goedkoper -en ook handiger voor de bagage-vrijstellingen- omdat de reis van Austin naar Charleston onderdeel te laten zijn van het open-jaw retourticket.
Mijn advies:
1) Kijkt wat je multi-city ticket kost met en zonder de binnenlandse vlucht erbij.
2) Zoek apart naar de prijs van een binnenlandse vlucht Austin - Charleston.
3) Kijk wat voordeliger is: je binnenlandse vlucht apart boeken of onderdeel laten zijn van je multi-city ticket.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Aangezien stopovers gratis zijn, is een multicity tickets volgens mij altijd goedkoper. Maar goed.....I rest my case.
Winston Churchill
Winston Churchill
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kleine correctie voor de volledigheid: het is 90 dagen, niet 3 maandenRadarlove schreef:maar het is aan jou om niet langer dan 3 maanden te blijven.

En als je Southwest vliegt is het gratis.Marky Mark schreef:En de bagagetoeslag is bij één stuk maar 25 dollar.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1973 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger