Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Prepaid Mobiel & Internet Ervaringen in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
bigoak
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Prepaid Mobiel & Internet Ervaringen in de VS

Bericht door bigoak »

Hallo, aangezien ik overdag meestal niet in de buurt ben van wifi (hot)spots, wil ik ook een sim kaart voor data gebruik om bijvoorbeeld even snel foto's op facebook of de webpagina te zetten. Volgens PC mag komt Ready SIM (http://www.readysim.com/) goed uit de bus (Voted "Best Plan for Short Visits" by PCMag.com). Ik heb de voorwaarden bekeken en de dekking van het netwerk en voor mij is dit een zeer goede oplossing. Ik heb een simlock vrije Galaxy SII en kan de SIM kaart bij aankomst in mijn hotel in Las Vegas aanschaffen en direct activeren. Ik ben dan voor $ 35 voor 2 weken klaar. Maar het lijkt te goed om waar te zijn, heeft iemand ervaringen met dit bedrijf/deze kaart?

Noot van Dennis: Er zijn meerdere opties voor bellen & internetten in de Verenigde Staten, zie ook deze pagina.
2003/2004/2012/2013/2015/2016/2017/2018 (2x)/2019 (2x)/2022/ 2023 (2x), 2024 (2x)
2025: ??
www.bigoak67.nl
girliecathy
Amerikakenner

Bericht door girliecathy »

Wij hadden een tracfone in Amerika gekocht voor $ 10 bij de Walmart er zat een boekje bij waarin stond hoe je hem kon activeren.
Het was heel eenvoudig anders was het mij niet gelukt denk ik.
Hoe het met een gehuurde sim gaat weet ik niet, volgens mij is die dan al geactiveerd denk ik.
bigoak
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bigoak »

Dat kan inderdaad maar ik wil niet nog een telefoon, heb er nu zo'n 4 naast mijn huidige Galaxy s4. Daarnaast wil ik het eigenlijk alleen gebruiken voor internet/data. De prijzen van Vodafone voor data zijn belachelijk duur voor de VS (€ 5 voor 10 MB per dag). Die 35$ voor 1 GB dat 14 dagen geldig is precies wat ik wil, maar ik wil alleen weten of iemand ervaring met deze leverancier heeft/had.
2003/2004/2012/2013/2015/2016/2017/2018 (2x)/2019 (2x)/2022/ 2023 (2x), 2024 (2x)
www.bigoak67.nl
stijnec
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door stijnec »

Nog niet,maar heb de simkaart hier al liggen voor mijn trip in oktober. Ziet er heel simpel uit, simkaart in je telefoon, postcode sms'en en het werkt. Nadeel is dat je niet voor vertrek al je Amerikaanse nummer hebt, en dat ready sim gebruik maakt van t mobile, die veel op frequenties werkt die wij niet kunnen ontvangen, al moet je in de grote steden wel aardig bereik kunnen hebben
Afbeelding
bigoak
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bigoak »

Wat ik kan zien is dat T-mobile voornamelijk op de 1700 en 1900 band zit. De 1900 kan mijn telefoon wel aan. Ik ga het wel proberen en zal mijn bevindingen hier wel melden. Voor 35 $ durf ik de gok wel te nemen.
www.bigoak67.nl
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Ik ben nu in de VS eb heb nu al bijna 30 sms-jes van mijn provider Telfort ontvangen. Steeds van die berichtjes over tarieven in het buitenland. Behoorlijk storend inmiddels.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
stijnec
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door stijnec »

Afbeelding
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Haha, thanks! Ga ik gelijk doen!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
RuudB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door RuudB »

moyzo schreef: Ik heb nog een alternatief gevonden om je reup vanuit NL te betalen: kreeg dit als antwoord van MYSIMPLEMOBILE :

Unfortunately, you will not be able to submit a payment if you're out of the country. I would suggest to make a payment through our third party website http://www.pinzoo.com. Its a secure site that will be contacting you to verify card information.

Thank you.
Jb, Simple Mobile
Ik heb het via Pinzoo geprobeerd. Ze moeten je echter op een US number kunnen bereiken de eerste keer dat je daar iets koopt. Dus dat werkt ook niet. Waarom heb ik niet gevraagd.
Afbeelding
Amerika first time
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Amerika first time »

Wij zijn net terug uit de VS en hebben NY en het zuidwesten bezocht.
Ook wij hebben gezocht naar een oplossing om tegen redelijke kosten in de VS te kunnen bellen en internetten met onze
I Phone 4 en niet later met de Nederlandse simkaart geconfronteerd te worden met hoge roamingskosten. We kwamen terecht bij Online Abroad die verschilldende pakketten aanbieden. Wij hebben gekozen voor een pakket waarmee je voor 2 gb internet en dan nog voor 20 dollar naar Nederland kunt bellen. Dit Pakket incl simkaart koste ongeveer €80 je hebt dan 30 dagen om het data , beltegoed te gebruiken. Daarna blokkeerd de kaart, en kun je eventueel er weer nieuw data en beltegoed op zetten.Het simkaartje werd naar ons opgestuurd en hebben we een paar dagen voor vertrek geactiveerd. In de VS kon je dan door een nummer te bellen het data en beltegoed op de kaart krijgen. Tot zover niets aan de hand. Het bellen naar Nederland ging redelijk in NY prima maar in het zuidwesten was het slecht. Geen bereik of slecht bereik. Online Abroad maakt gebruik van het AT&T netwerk. Vanaf het begin werkte de internet verbinding niet. Wij hebben toen het support nr dat we van online Abroad bij het simkaartje gekregen hadden gebeld, maar zij konden het ook niet oplossen. Toen Naar een AT&T vestiging ook zij konden het niet oplossen. Dus wij hebben alleen naar Nederland kunnen bellen en geen gebruik van internet kunnen maken terwijl we dit ook hebben betaald. Geen aanrader dus Online Abroad. Overigens kun je in bijna alle hotels (gratis) gebruik maken van wifi maar niet als je onderweg bent. Toen we thuis kwamen hebben we contact opgenomen met Online Abroad wij kregen als antwoord dat we hen zelf hadden moeten bellen. Nou in de handleidingen die je bij je simkaart krijgt staat daar niets van in , wel dat je in de VS contact op kunt nemen met support of een AT&T winkel bezoeken. Dit hebben wij ook gedaan. De mails die daarna over onze ervaringen met Online Abroad over en weer gingen waren op zijn zachts gezegd zeer onprettig intimiderend , een oplossing is door hun dan ook niet geboden. Voor ons dus nooit meer. Gewoon een simpel telefoontje voor 40 a 50 dollar in da VS kopen om bereikbaar te zijn en internet via wifi in het hotel zou ik zeggen.
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Hallo Amerika first time, dit ligt aan de iPhone. Je moet effe op Google zoeken naar iPhone APN Changer, diit programmaatje installeren en klaar is kees. Jammer dat jullie vakantie ar al op zit....

mvg.
Theo
Denise_qh
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Denise_qh »

Bedankt voor de tip voor de iPhone! Wij zijn ook van plan om een losse sim kaart aan te schaffen (at&t).
ThomasBuyse
Amerika-newbie

Bericht door ThomasBuyse »

Een prepaid kaart kopen in USA kan dus niet garanderen dat je effectief internet zult hebben? :(

Ik vertrek binnen een dikke week naar Florida (Miami, Orlando) en reis daarna nog door naar Atlanta. Ik dacht me ook zo'n prepaid kaart aan te schaffen van AT&T of T-Mobile maar dat blijkt dus geen zekerheid voor data? Ik heb een iPhone 5 dus 4G zou voor mij geen probleem moeten zijn.

AT&T heeft betere landelijke dekking en T-Mobile beter in de steden?
Wat is dan de specifieke reden dat internet niet zou werken? omdat je toestel niet van bij hun komt?
Heb mijn iPhone 5 gekocht in Singapore een maand geleden, is normaal het model dat ook in Europa gebruikt wordt.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Buiten de stedelijke gebieden kan geeneen provider een goeie dekking garanderen. De US is niet het dichtbevolkte NL; er zijn hele gebieden waar het voor providers gewoon veels te duur is om dat te dekken. Waarom zou je bijvoorbeeld in west Nebraska in the middel of nowhere een vermogen uitgeven om cell towers neer te zetten voor die eventuele een of twee voorbijgangers? Dan ben je snel failliet.

Ik heb een abonnement van AT&T en heb meestal redelijke dekking ... behalve in de afgelegen nationale parken, en dat geldt voor de meeste providers hier. Over het algemeen kun je die afgelegen plekken wel weer opvangen met WiFi in het hotel, soms gratis soms betaald. Als ik ergens anders zou wonen zou ik mogelijk kiezen voor een andere provider. Ik kies degene die de beste dekking geeft in het gebied waar ik het meest ben (of waar ik woon). Je kunt als je reist het beste je provider kiezen op basis van het gebied dat je bezoekt. Kijk gewoon naar hun coverage maps, die kun je meestal zo vinden op hun website. De grootste providers zijn AT&T, Verizon, Sprint en T-Mobile. Let op bij die coverage maps dat je inzoomt op de details van het gebied. Vaak lijkt dat er coverage is, maar als er "off network roaming" bij staat, kun je zeker bij een pre-paid card er van op aan dat je dan geen dekking hebt. Ook doen alle providers alsof ze het beste 4G/4LTE netwerk hebben, maar in heel veel gebieden valt de dekking weer terug op 3G, dus verwacht geen wereldschokkende snelheden.
heaven
Amerika-newbie

Bericht door heaven »

Goedemorgen,

Ondertussen is de vraag vaker gesteld wat te doen met bellen/internetten in de VS.
Na vele berichten te hebben gelezen zie ik door de bomen het bos niet meer..... :sadcry:
Ik vertrek binnenkort naar NY voor een week en weet niet of het gunstiger is in Amerika een prepaid met internet te kopen of hier bij TMobile een travel en surf aan te schaffen.
In het hotel is wifi aanwezig ik heb geen idee wat handig en gunstig is.

Jullie hulp wordt op zeer gewaardeerd! :idea:

itsme
Robbielb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Robbielb »

Ik zou geen dure prepaid nemen als je alleen een weekje NY doet. In NY zijn veel gratis wifi hotspots.
Check deze link http://manhattan.about.com/od/citylife1 ... otspot.htm

Have fun!
Life is what happens to you while you're busy making other plans...
2012 - 68 dagen roadtrip USA & Curacao mei t/m augustus
2013 - 16 dagen roadtrip noord oost USA september

http://www.robbiegoesamerica.nl
Robbielb
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Robbielb »

Als starter van dit draadje kan ik matuurlijk niet achterblijven met het delen van een ervaring.
Ik ben net terug van 16 dagen noord oost, plus een uitstapje naar Canada, en heb ondertussen ervaren hoe goed droam werkt. Oke, het is een duurdere oplossing maar werkt erg goed.
Je kan 5 devices tegelijk laten connecten dus als je met meerdere personen bent is het een betaalbare oplossing.
Zoals eerder in dit draadje aangegeven heb je nooit 100% dekking door de VS. In uitgestrekte gebieden waar weinig mensen wonen zal je weinig tot geen dekking hebben. Zodra je in de buurt van een stad komt weer wel.
Maar als je dan bereik hebt werkt de 4G erg goed op het T-Mobile netwerk.
Wij hebben een paar keer onderweg, met de laptop bv, een hotel geboekt of informatie gegoogeld en dat ging super.
Nogmaals, goedkoop is het niet tenzij je het met meerdere mensen kan delen maar het werkt echt top :thumbup:
http://www.droam.nl

heaven
Amerika-newbie

Bericht door heaven »

Dank allen die me hebben geantwoord! :clap:

Ik ga met de wifi spots aan de slag. :geek:

Groetjes Heaven
Onlineabroad
Amerika-newbie

Bericht door Onlineabroad »

Ook al is topic starter geholpen met alle behulpzame antwoorden, graag willen wij van Online Abroad gebruik maken van de mogelijkheid te reageren op het bericht van "America first time"

Een klant attendeerde ons op dit forum en geplaatst bericht. Graag belichten we kort onze kant van het verhaal.

Betreffende klant heeft een simkaart besteld en het eerste bericht wat wij van deze klant kregen, na terugkomst in Nederland, was dat hij zich belazerd voelde en iedereen zou aanraden niets bij ons te kopen want internet werkte niet en er was niet altijd bereik. Hoewel wij de gevoelens snappen, is het voor ons wel teleurstellend aangezien we geen kans hebben gehad om de problemen op te lossen. Uiteindelijk lees ik voor het eerst op dit forum dat de klant een iPhone heeft. Voor deze groep klanten leveren wij een speciaal installatie bestand waarbij alle internet instellingen automatisch goed komen te staan. At&t laat het namelijk niet toe dat je handmatig de instellingen op een iPhone goed zet. Desondanks levert dit soms problemen op. Enerzijds door onzorgvuldig lezen van de handleiding, anderzijds door het ontbreken van ervaring met het installeren van profielen. Tot op heden lukt het ons altijd dit met extra support op te lossen. Wat betreft het bereik kunnen we enkel stellen dat de simkaarten die wij leveren gebruik maken van het at&t netwerk. Het grootste GSM netwerk in de VS maar ook dat netwerk geeft niet altijd bereik.

Tenslotte is het misschien goed om duidelijk te maken, ook op dit forum, dat wij wereldwijd lokale prepaid kaarten leveren. Daarom geven wij altijd onze klanten lokale telefoonnummers mee zodat men rechtstreeks contact kan opnemen met de provider aldaar. Desondanks kan men natuurlijk ook ons vragen om support. Het liefst dan wel tijdens de reis zodat we nog toegevoegde waarde hebben.
Laatst gewijzigd door Stan.Gobien op 13 okt 2013, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: URL weggehaald
Robbielb
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Robbielb »

Topicstarter is niet de klager!

Dit even ter verduidelijking ;)
Onlineabroad schreef:Ook al is topic starter geholpen met alle behulpzame antwoorden.......

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer