Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat koop je in USA en wat in Nederland
Re: Wat koop je in USA en wat in Nederland
Hier een van de weinige mensen die geen fan is van zonnebrandsprays. Ik houd ervan als mijn huid wat vettig is als ik in de zon ben; heb het idee dat een crème minder uitdrogend werkt dan een spray. Daarnaast spuit je een groot deel van de sprayinhoud de lucht in, en adem je dat dan ook nog eens in. Ik geloof zelf niet dat je bij het één nou meer of minder kans hebt op stukken overslaan dan bij het ander, maar ik vraag me wel altijd af hoe dik je nou moet sprayen: één keer vluchtig er overheen of een paar keer op en neer? En ik lees ook steeds dat je het dan alsnog zou moeten uitsmeren.
En dan nog de alcohol die er in zit: mijn kids hebben vaak wondjes op hun lijf (momenteel bijvoorbeeld veel opengekrabde muggenbulten) en dan doe je ze geen plezier met een spray met alcohol als ingrediënt. De link die ik hier boven plaatste, gaat over brandgevaar van sprays. Het komt gelukkig niet veel voor, maar helemaal denkbeeldig is het niet dat mensen in brand vliegen als ze na gebruik van een zonnebrandspray in de buurt van vuur of vonken komen.
En dan nog de alcohol die er in zit: mijn kids hebben vaak wondjes op hun lijf (momenteel bijvoorbeeld veel opengekrabde muggenbulten) en dan doe je ze geen plezier met een spray met alcohol als ingrediënt. De link die ik hier boven plaatste, gaat over brandgevaar van sprays. Het komt gelukkig niet veel voor, maar helemaal denkbeeldig is het niet dat mensen in brand vliegen als ze na gebruik van een zonnebrandspray in de buurt van vuur of vonken komen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Uitgaande van de vele reacties ,kopen we blijkbaar alleen doucheproducten en zonnebrandcrème in de USA.
Vraag me dus af wat er nog zoal allemaal gekocht wordt die de moeite waard is . want voor zonnecrème en douchegel maak ik niet zo verre reis hoor . En ik ga er mijn koffer dus ook niet mee volladen .
Vraag me dus af wat er nog zoal allemaal gekocht wordt die de moeite waard is . want voor zonnecrème en douchegel maak ik niet zo verre reis hoor . En ik ga er mijn koffer dus ook niet mee volladen .
Amerikaanse deodorant! Die moet ik altijd voor m'n hele familie in Nederland meenemen. Secret Clinical Strength, daar gaat echt geen druppel zweet doorheen, en dat soort deo is in Nederland niet te koop.
(En ja, ik weet het, sommige mensen beweren dat het schadelijk kan zijn...)
(En ja, ik weet het, sommige mensen beweren dat het schadelijk kan zijn...)
Inderdaad, deo koop ik ook altijd in de VS. Secret of Lady Speedstick of Suave. Allemaal van die 'solids' die je hier eigenlijk niet ziet.
En wat ik over 6 weken weer zeker ga kopen is nagellak van Opi. Daar 9 dollar per potje, hier 14,25....
En wat ik over 6 weken weer zeker ga kopen is nagellak van Opi. Daar 9 dollar per potje, hier 14,25....
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Biosilk en Manipulator die ik gebruik voor mijn haar kost hier 18 en 22 euro, daar minder dan de helft van de prijs. Dus dit jaar weer zeker langs de Walmart!
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Adidas T shirts voor de kinderen.
Pijnstillers.
Mc Book.
Andere smaken chips.
Zo van die 'slobberbroeken' van walmart met allerlei themas op. In ons geval over gamen. Die gebruiken ze hier als pyjama broek.
Enkele accessoires voor de gopro.
baseball cap voor de kinderen
Dat staat op onze planning voor september.
Pijnstillers.
Mc Book.
Andere smaken chips.
Zo van die 'slobberbroeken' van walmart met allerlei themas op. In ons geval over gamen. Die gebruiken ze hier als pyjama broek.
Enkele accessoires voor de gopro.
baseball cap voor de kinderen
Dat staat op onze planning voor september.
Groetjes,
Carine
Carine
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Converse, Vans, loopschoenen Asics, skittles in grootverpakking, laptop, t-shirts Hollister, Levi's spijkerbroeken en truien van A&F hebben onze koffers vorige maand op de terugweg gevuld. Gelukkig geen douane 

- girliecathy
- Amerikakenner
kleding, schoenen, Reese, voetbalschoenen speciaal voor dames, en knotjes breiwol hebben we mee genomen.
-
- Amerika-ontdekker
Ik ga er vanuit dat de voetbalschoenen ongedragen/als nieuw mee terug zijn gegaan, dien je dat dan aan te geven bij de douane?door girliecathy » 11 aug 2013, 15:29
kleding, schoenen, Reese, voetbalschoenen speciaal voor dames, en knotjes breiwol hebben we mee genomen.
- girliecathy
- Amerikakenner
Waarom zou je voetbalschoenen moeten aangeven bij de douane ?
-
- Amerika-ontdekker
In verband met de belasting die je erover zou moeten betalen, nu toch maar even op de site van de douane gekeken:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... _belasting
Tot € 430,- hoef je geen belasting te betalen voor privégoederen, zoals dus kleding en (voetbal)schoenen. Weer wat geleerd. Ik maakte me onnodig zorgen over belastingkosten.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... _belasting
Tot € 430,- hoef je geen belasting te betalen voor privégoederen, zoals dus kleding en (voetbal)schoenen. Weer wat geleerd. Ik maakte me onnodig zorgen over belastingkosten.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
dit jaar neem ik div. onderdelen mee voor mijn chevy suburban, is toch vele malen goedkoper in de usa.
vorige jaar veel kleding gekocht de koffer stond mooi bol.
vorige jaar veel kleding gekocht de koffer stond mooi bol.

@ sachasanne, ik zie dat je pijnstillers meeneemt ... Welke koop je altijd, helaas heb ik soms ibuprofen 400 nodig, ik wilde deze in NL inslaan en dan meenemen, maar is wellicht niet nodig ?
Groetjes,
Raffie en Linda
Gek op sportvissen !
2018 oktober - Tussen Denver & Seattle
2016 Florida Keys Islamorada
2015 - NY - Boston - Washington
2015 Florida Keys Islamorada & Road Bear RV naar SF > LA > SD > LV
Raffie en Linda
Gek op sportvissen !
2018 oktober - Tussen Denver & Seattle
2016 Florida Keys Islamorada
2015 - NY - Boston - Washington
2015 Florida Keys Islamorada & Road Bear RV naar SF > LA > SD > LV
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Ik hoop dat ik een gaaf westernhoofdstel en paardrijlaarzen kan vinden want de prijzen voor deze artikelen zijn daar echt veel beter dan kopen in nederland of het laten versturen naar nederland. Ook hoop ik een paar mooie jeans mee te kunnen nemen, in canada kan ik daar altijd goed voor slagen. En de oplosijsthee in een groot blik, die kan ik ook nergens in nederland vinden.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Ik heb de medicatie even onder de naam pijnstiller gegroepeerd, maar eigenlijk neem ik verschillende dingen mee :Raffie schreef:@ sachasanne, ik zie dat je pijnstillers meeneemt ... Welke koop je altijd, helaas heb ik soms ibuprofen 400 nodig, ik wilde deze in NL inslaan en dan meenemen, maar is wellicht niet nodig ?
Voor sinusitisachtige symptomen neem ik de medicatie waarvan de pillen verdeeld zijn over night and day. Ze hebben een verschillende kleur naargelang het de dag of nachttabletten zijn.Ik geloof blauw en wit. Die helpen bij mij heel goed. Volgens mij zijn ze zwaarder dan de hier in de handel zonder voorschrift te verkrijgen medicatie. Er zal misschien een nederamerikaan zijn die de juiste naam weet. Ik weet ze perfect uit het schab te halen als ik daar ben, maar weet even niet meer de naam.
Verder neemt mijn man voor zijn exceem zalf mee. Ook die is op. (we gaan volgende maand terug

Hot/cold pack voor spierpijnen.Ook goedkoper dan hier.
En een paar doosjes pijnstiller, maar daar hangt niet echt een vast merk aan.
Groetjes,
Carine
Carine
hier soms ook wel medicatie
ik nam reeds een paar keer een tube Sleepaid mee naar huis, zijn niet zo zwaar als slaapmiddelen op voorschrift, maar helpen toch als je na een paar slapeloze nachten dringend nood hebt aan slaap
verder idd huidproducten, mijn moeder heeft een huidaandoening (psoriasis) en gebruikt graag de crèmes van Neutrogena, hier moeilijk te vinden en duur, in Amerika iets gemakkelijker te vinden, uitgebreider gamma, niet noodzakelijk goedkoper dan hier
zalven tegen spierpijn en krampen en enkele bandages hebben ook al hun weg gevonden naar onze koffers
ik nam reeds een paar keer een tube Sleepaid mee naar huis, zijn niet zo zwaar als slaapmiddelen op voorschrift, maar helpen toch als je na een paar slapeloze nachten dringend nood hebt aan slaap
verder idd huidproducten, mijn moeder heeft een huidaandoening (psoriasis) en gebruikt graag de crèmes van Neutrogena, hier moeilijk te vinden en duur, in Amerika iets gemakkelijker te vinden, uitgebreider gamma, niet noodzakelijk goedkoper dan hier
zalven tegen spierpijn en krampen en enkele bandages hebben ook al hun weg gevonden naar onze koffers
In VS gekocht:
Mini sd-kaartjes bij Wallgreens (stukken goedkoper!)
Zonnemelk van Coppertone, factor 30 en 50. Vergelijkbaar met Nivea - ook in prijs. In VS gekocht gezien gewicht koffer.
Showergel: weet het merk niet meer maar was onnodig. Hadden na een maand met 4 personen nog ruim over en hebben het restant in een vakantiehuis achter gelaten, evenals de restanten Coppertone. In VS gekocht vanwege gewicht koffer. Achteraf gezien hadden we beter een kleine flacon Sanex van huis mee kunnen nemen.
Bodymilk - van Nivea
Veel van over en dus veel mee naar huis
Voortaan halve kleine verpakking mee van huis.
Kunststof borden (2)en kunsttof kommen voor yoghurt (2) - heel veel gebruikt!
Besteksetje - voor een paar dollar voor 4 personen - lepels en messen veel gebruikt!
Plastic bekers - waren niet nodig omdat in elke hotelkamer bekertjes staan (per stuk verpakt)
Yoghurt, gesneden bruin brood, pindakaas, smeerkaas, boter voor ontbijt en lunch onderweg.
Om de paar dagen water gekocht + mueslirepen + oreokoekjes voor onderweg
Uit Nederland meegenomen:
Shampoo en tandpasta - want liever thuis van goede kwaliteit meenemen dan daar tijd verliezen met zoeken naar kwaliteit.
Gezichtsreiniging - ik heb er op gelet wat ik in een maand gebruik en in gespaarde lege kleinste verpakkingen van mijn l' Oréal heb ik die hoeveelheid afgemeten (milk, tonic en oogreiniging). Aan het eind van de vakantie kon ik de vrijwel lege flacons daar weggooien.
Wegwerpwashandjes - onnodig want in elk hotel waslapjes
Vitamines: afgemeten. Wilden we nieuw kopen in VS vanwege prijsverschil maar ons geen tijd voor gegund
Tenzij je een speciaal merk in de VS wilt kopen, zou ik om een paar dollar prijsverschil geen tijd en energie willen verliezen in een zoektocht naar de gewenste shampoo, etc. Dit is dus de mening van een non-shopper
Mini sd-kaartjes bij Wallgreens (stukken goedkoper!)
Zonnemelk van Coppertone, factor 30 en 50. Vergelijkbaar met Nivea - ook in prijs. In VS gekocht gezien gewicht koffer.
Showergel: weet het merk niet meer maar was onnodig. Hadden na een maand met 4 personen nog ruim over en hebben het restant in een vakantiehuis achter gelaten, evenals de restanten Coppertone. In VS gekocht vanwege gewicht koffer. Achteraf gezien hadden we beter een kleine flacon Sanex van huis mee kunnen nemen.
Bodymilk - van Nivea

Kunststof borden (2)en kunsttof kommen voor yoghurt (2) - heel veel gebruikt!
Besteksetje - voor een paar dollar voor 4 personen - lepels en messen veel gebruikt!
Plastic bekers - waren niet nodig omdat in elke hotelkamer bekertjes staan (per stuk verpakt)
Yoghurt, gesneden bruin brood, pindakaas, smeerkaas, boter voor ontbijt en lunch onderweg.
Om de paar dagen water gekocht + mueslirepen + oreokoekjes voor onderweg
Uit Nederland meegenomen:
Shampoo en tandpasta - want liever thuis van goede kwaliteit meenemen dan daar tijd verliezen met zoeken naar kwaliteit.
Gezichtsreiniging - ik heb er op gelet wat ik in een maand gebruik en in gespaarde lege kleinste verpakkingen van mijn l' Oréal heb ik die hoeveelheid afgemeten (milk, tonic en oogreiniging). Aan het eind van de vakantie kon ik de vrijwel lege flacons daar weggooien.
Wegwerpwashandjes - onnodig want in elk hotel waslapjes
Vitamines: afgemeten. Wilden we nieuw kopen in VS vanwege prijsverschil maar ons geen tijd voor gegund
Tenzij je een speciaal merk in de VS wilt kopen, zou ik om een paar dollar prijsverschil geen tijd en energie willen verliezen in een zoektocht naar de gewenste shampoo, etc. Dit is dus de mening van een non-shopper

Monique
it's a small world after all...
Reisblog 2013: USA Zuidwest
Reisblog 2014: Zweden ~ rondje grote meren
it's a small world after all...
Reisblog 2013: USA Zuidwest
Reisblog 2014: Zweden ~ rondje grote meren
@Raffie en Carine
Ibuprofen kan je in Amerika bij elke supermarkt en drogist kopen. Het zijn 200 mg tabletten. Voor verkoudheid koop ik altijd Sudafed, Vicks DayQuil of Niquil, of Mucinex. Vooral Mucinex D werkt heel goed, hebben ze overal, maar je moet je wel legitimeren als je het koopt.
Ibuprofen kan je in Amerika bij elke supermarkt en drogist kopen. Het zijn 200 mg tabletten. Voor verkoudheid koop ik altijd Sudafed, Vicks DayQuil of Niquil, of Mucinex. Vooral Mucinex D werkt heel goed, hebben ze overal, maar je moet je wel legitimeren als je het koopt.
In de US koop ik altijd: boterhamzakjes (van de makkelijke met ziplock, heb je in NL niet) in de gewone en snacksize maat, tandpasta met vanillesmaak, m&m's met pindakaas smaak, medicijnen: zalf voor eczeem, sleepaids, maagzuurtabletten (in allerlei lekkere smaakjes), in Canada ibuprofen met anti-histamine (werkt geweldig bij verkoudheid, maar in US kon ik die weer niet vinden)
En vanuit Nederland neem ik mee: shampoo, deo (ben nogal fan van de spuitbus en die zijn in de US niet zo gebruikelijk), tampons (die Amerikaanse tampax dingen vind ik echt niks), cremespoeling, gezichtsreiniger enz. Heb één jaar gedacht ik koop alles daar, maar dan moet je wel meteen op de dag van aankomst richting winkel en zit je vervolgens met gezinsverpakkingen waar aan het eind van de reis veel te veel van over is als je niet een heel gezin bij je hebt (en weggooien ging me echt aan het hart).
En vanuit Nederland neem ik mee: shampoo, deo (ben nogal fan van de spuitbus en die zijn in de US niet zo gebruikelijk), tampons (die Amerikaanse tampax dingen vind ik echt niks), cremespoeling, gezichtsreiniger enz. Heb één jaar gedacht ik koop alles daar, maar dan moet je wel meteen op de dag van aankomst richting winkel en zit je vervolgens met gezinsverpakkingen waar aan het eind van de reis veel te veel van over is als je niet een heel gezin bij je hebt (en weggooien ging me echt aan het hart).
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Ziplock bags kocht ik ook altijd in het buitenland, maar tegenwoordig gewoon van Albert Heijn eigen merk, in diverse maten: http://webwinkel.ah.nl/product/AH/13614 ... s+1%2C5+lt Ikea heeft ook prima ritszakjes van eigen merk.
Bij Blokker etc. hebben ze de iets duurdere officiële ziploc versie, van Toppits.
(En ja, die M&M's met pindakaassmaak moet ik ook altijd meenemen voor vrienden - brrrrrrr
)
Bij Blokker etc. hebben ze de iets duurdere officiële ziploc versie, van Toppits.
(En ja, die M&M's met pindakaassmaak moet ik ook altijd meenemen voor vrienden - brrrrrrr

2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1233 Weergaves
-
Laatste bericht door dutch_in_seattle
-
- 1 Reacties