Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zelf boeken of via reisorganisatie

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Zelf boeken of via reisorganisatie

Bericht door moon29 »

Hallo,

Zoals in ander topic besproken willen wij volgend jaar juli (met onze kinderen van dan 17 en 15) onze eerste rondreis door Zuid-West Amerika gaan maken.
Ik heb hiervoor al supergoede tips van sommige van jullie ontvangen (waarvoor mijn dank!) en heb al veel gelezen op dit forum en op andere websites.

Ik twijfel nu heel erg of ik alles (vlucht, auto, hotels) zelf zal gaan boeken, of dat ik dit laat doen door een reisorganisatie zoals bijvoorbeeld Tioga Tours.
Het fijne van het via bijvoorbeeld Tioga laten boeken lijkt me dat er door wat voor reden dan ook iets verandert ze zorgen dat alles goed mee opschuift.
Ik vind het ook erg leuk om zelf dingen uit te zoeken, maar daar laten ze je bij Tioga wel vrij in begreep ik.

Ik hoop dat jullie me hierover kunnen adviseren op basis van jullie ervaringen. En weten jullie of het veel goedkoper is wanneer je zelf je hotels, auto en vliegtickets boekt?

Alvast bedankt!

Groet,
Monique
ronaldenmarjanne
Amerika-ontdekker

Re: Zelf boeken of via reisorganisatie

Bericht door ronaldenmarjanne »

Wij hebben vorig jaar een vlucht, auto en eerste hotel overnachting via het reisbureau geboekt (dit was in totaal goedkoper dan zelf boeken) maar de rest van de hotels/motels hebben we zelf geboekt. Is veel uitzoek werk maar ook heel leuk. Wat ons wel opviel is dat we vaker goedkoper uit waren met boeken bij het hotel zelf dan via booking.com enz. Gewoon de tijd voor nemen en je komt bij de hotels ook leuke deals tegen. Zo hadden wij bij ons hotel in San Francisco veel korting omdat we een ANWB pas hebben en op zondag aankwamen, scheelde toch weer 20% op een hotel kamer.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

In het algemeen krijg je meer waar voor je geld als je het zelf boekt. En flexibiliteit kun je zelf ook inbouwen in je hotel-boekingen. Vaak zijn deze kosteloos annuleerbaar.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Putte7
Amerika-ontdekker

Bericht door Putte7 »

Wij hebben de vlucht en eerste overnachting via de reisorganisatie geboekt en de rest doen we zelf.
Lijkt mij het beste en het voordeligste.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Zelf boeken is bijna altijd goedkoper, en je kan op plekken overnachten waar je wel wil zijn, zonder dat je vast zit aan de vooraf ingekochte hotels van de reisorganisatie, die meestal voor die organisatie goefdkoper zijn, maar voor de reiziger zeker niet gunstiger.
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Ja en alles uitzoeken is erg leuk merk ik :)

Inmiddels de vliegtickets geboekt (zie mijn andere topic) en ook al een paar hotels.
Huurauto ben ik nog niet uit....
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Wacht nog even met huurauto: medio november komt usa-reisen.de / drive-usa.de pas met de zomerprijzen.
Enkele van de grote verhuurders (Alamo, Dollar) hebben ook dan pas hun zomerprijzen beschikbaar.

Prijzen van huurauto's zijn minder fluctuerend dan vluchten. Vroeg boeken geeft lang niet altijd de beste prijzen (maar zijn gelukkig wel vaak aan te passen of kosteloos te annuleren zodat je altijd nog de betere aanbieding kan pakken).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Bedankt voor de tip!
AstridenRaoul
Amerikafan

Bericht door AstridenRaoul »

Wij hebben onze auto geboekt bij http://www.alamo.co.uk Voor 22dagen standaard suv voor 686 euro. Koopje toch?
Jody
Amerikafan

Bericht door Jody »

Zelf alles boeken is zonder meer leuk maar.........................als je "zekerheid" wilt om in een bepaalde stad te slapen kost het je de avond ervoor soms veel tijd om te zoeken en te boeken.We merkten dat dat toch vaak 1 á 1 1/2 u. kostte. Anderen zien wel waar ze die dag terecht komen. Wij durfden dat zelf nooit op drukke plaatsen /parken en zeker niet in weekenden. Dat ligt dus voor iedereen anders. Ook is de tijd dat je gaat bepalend : in het hoogzeisoen ligt dat zeker anders dan in juni of september. Kijk wel altijd of er geen grote evenementen plaats vinden op de dag dat jij wilt. Meestal zie je dat wel aan de prijzen. Dan kan ietsje verderop slapen veel geld opleveren.Zelf doen levert altijd geld op. Af en toe moet je gewoon toch meer betalen-pech dan.Succes.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Jody schreef:Zelf alles boeken is zonder meer leuk maar.........................als je "zekerheid" wilt om in een bepaalde stad te slapen kost het je de avond ervoor soms veel tijd om te zoeken en te boeken.
Zelf boeken betekent toch niet dat je moet wachten tot de avond ervoor?
De vraag is hier: zelf (van te voren) boeken of via een reisorganisatie boeken. En volgens mij is Monique er al uit inmiddels. :wink:

Marianne
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Klopt ! Ik ben al druk bezig ;)
Ik zou er niet aan moeten denken inderdaad om steeds onderweg (in het hoogseizoen) nog iets te gaan zoeken voor de volgende dag.
Juist het rustig kunnen speuren op internet naar de leukste, bijzonderste, mooiste, maar toch betaalbare plekjes is leuk voor de voorpret :)
Jody
Amerikafan

Bericht door Jody »

Jullie hebben op zich gelijk maar......................wij hebben altijd een redelijk vaste route in ons hoofd. Begin en eindpunt liggen vast maar we willen alle vrijheid daartussen behouden. De plek of het weer is voor ons bepalend of we ernaartoe gaan/blijven of verder rijden. Wij slaan bijv. een berggebied over als het slecht weer is en kunnen dan iets anders doen die dag(en) en kiezen dan iets uit onze "extra" bezienswaardigheden. Of we blijven waar we zitten als het er leuk/mooi is en wachten een dagje af. Vandaar dat wij 's avonds vaak druk zijn met de volgende dag plannen.Alleen als we voor een druk weekend of een druk N.P zitten doen we dit een paar dagen eerder. Wij zijn op deze manier al 10x in Amerika/Canada geweest en dit is dus onze manier van vrijheid die af en toe wel stress oplevert maar dat calculeren we in. Dankzij het internet en heel veel voorwerk thuis werkt dit voor ons uitstekend. Wij huurden 4x een camper en reisden 6x met een auto/motels.
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Hoi Jody,

Ja, zo kiest ieder wat bij hem/haar past. Leuk dat dat jullie zo goed bevalt. Reis je met of zonder kind(eren), want dat vind ik ook nog wel een verschil.
Voor mij zou dat niks zijn, ik heb liever de rust dat het geregeld is.
Daarnaast gaan wij in het hoogseizoen, en tijdens het boeken van hotels zie ik er nu zelfs al veel die zijn volgeboekt.
En op sommige plaatsen heb je niet veel keus voor een mooie locatie (NP's).

gr. Monique
bennov
Amerikafan

Bericht door bennov »

Voordeel wat wij hebben ondervonden van het boeken van de auto bij http://www.usareisen.de is dat als de prijs later zakt, voor dezelfde type auto in dezelfde periode, dat je dat dan via 1 simpel mailtje kunt laten aanpassen (ook hier ergens die tip gevonden). En zo dus ook genieten van de goedkopere prijs. En over het algemeen zitten de prijzen bij usareizen al scherp.
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Alles laten regelen door een reisbureau is inderdaad gemakkelijk, maar of je ook de zekerheid krijgt die je zoekt moet je eens aan OAD klanten vragen .................
Bij zelf boeken van hotels betaal je (meestal) ter plaatse en als je op de juiste manier boekt kun je tot kort voor aankomst gratis annuleren.
Dat gratis annuleren is belangrijk want prijzen fluctueren en het kan best zijn dat je later ergens een betere deal ziet en als je dan simpel en gratis kunt annuleren is dat fijn.
En ja, zelf boeken kost meer tijd maar je hebt wel precies het hotel en de locatie die je zelf wil en je bent niet afhankelijk van contracten van reisorganisaties met bepaalde hotels.
Pin je overigens v.w.b. locatie niet vast op accommodaties in de parken. Vaak is de prijs/kwaliteitsverhouding in plaatsjes die net buiten de parkgrenzen liggen vele malen beter

Of je (zelf) ruim van tevoren je hotels gaat boeken of op de bonnefooi gaat reizen is een persoonlijke keuze.
Mijn persoonlijke keuze (voor wat die waard is) : Ik reis zelf al 23 jaar op de bonnefooi door Amerika en Canada en ik heb nog nooit in de auto hoeven slapen.
Een groot aantal van die reizen waren trouwens (vanwege een echtgenote werkzaam in het onderwijs) in het hoogseizoen.
In het pre-internettijdperk was dat bonnefooireizen echt ter plaatse zoeken naar een hotel.
Nu maakt internet die zoektocht een stuk gemakkelijker, want je kunt de avond van tevoren het totale aanbod + prijzen in een plaats bekijken (en eventueel iets boeken)
En nee, dat zoeken, bekijken en eventueel boeken de avond van tevoren duurt (bij mij in ieder geval) geen anderhalf uur ......................

Maar .............. Als je slapeloze nachten krijgt van bonnefooireizen moet je dat gewoon niet doen. Vakantie moet per slot van rekening wel ontspannend blijven nietwaar ?
De vele voordelen van zelf alles regelen en boeken, ook al zul jij dat waarschijnlijk een aantal maanden van tevoren doen, blijven natuurlijk wel overeind.
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

@Cees A
Zoals Marianne al aangaf ben ik inmiddels al zelf aan het boeken hoor ;)
Dus de vraag is eigenlijk niet meer zo relevant en door de vele info op dit forum, was het me al snel duidelijk dat het zelf boeken mij het meeste plezier geeft.
En dan wel inderdaad van te voren. Ik vind de voorpret super leuk, en besteed mijn tijd in Amerika liever aan andere dingen dan naar accomodaties zoeken.
En ik zou er inderdaad slapeloze nachten van krijgen, haha.
Jody
Amerikafan

Bericht door Jody »

Wij, Jan en Jody, zijn inmiddels gepensioneerd , zijn 67 en reizen met z'n tweeën. Hebben inmiddels over de hele wereld gezworven en dan is Amerika een fluitje van een cent. We hebben dus al de nodige ervaringen opgedaan en weten aardig goedkoop te reizen . Kan je gewoon vaker opstap. De 1e keer Amerika/Canada was in 1990 met onze kinderen van 18 en 15. Na 2000 ,werd het Azié en Afrika maar sinds Jan daar toch malaria opliep( ondanks de pillen) zijn we sinds 2 jr. weer Amerikafans. Amerika is gelukkig erg groot dus we kunnen nog jaren vooruit.Wat een relaxed land om rond te reizen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer