Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
geen immigratie bij uitreis
geen immigratie bij uitreis
Hallo allemaal,
Afgelopen juni heb ik de Verenigde Staten bezocht. Op de terugreis had ik eerst een binnenlandse vlucht vanuit Denver. Op de luchthaven van Detroit bleek mijn aansluitende vlucht naar Amsterdam direct aangrenzend te zijn aan de gate waar ik uitstapte. Ik ben dus min of meer direct het vliegtuig ingestapt en ben niet langs immigratie gekomen. Op dat moment heb ik daar niet aan gedacht. Maar er was ook geen aanleiding om er aan te denken omdat ik niet langs immigratie werd geleid.
Is dit een probleem voor een volgend bezoek (volgend jaar zomer)?
Vr. gr. Stefan
Afgelopen juni heb ik de Verenigde Staten bezocht. Op de terugreis had ik eerst een binnenlandse vlucht vanuit Denver. Op de luchthaven van Detroit bleek mijn aansluitende vlucht naar Amsterdam direct aangrenzend te zijn aan de gate waar ik uitstapte. Ik ben dus min of meer direct het vliegtuig ingestapt en ben niet langs immigratie gekomen. Op dat moment heb ik daar niet aan gedacht. Maar er was ook geen aanleiding om er aan te denken omdat ik niet langs immigratie werd geleid.
Is dit een probleem voor een volgend bezoek (volgend jaar zomer)?
Vr. gr. Stefan
Re: geen immigratie bij uitreis
Er is geen enkele immigratie controle bij verlaten van USA.
Als het goed is, is je vertrek geregistreerd tijdens het boarden van het vliegtuig, dus er zou geen probleem moeten zijn. Amerikanen zijn verder niet zo geïnteresseerd in wie het land allemaal wil verlaten.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Oftewel, niets aan het handje en je kunt een volgende keer gewoon weer de USA in. Pas wel je Esta aan voor de volgende reis. Dus geen nieuwe aanvragen, maar bv vluchtnummer en aankomstplek, hotel ed. veranderen als je weet wanneer en waar je heen gaat.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
@ PSVwally: Nu breng je me in de war. Esta aanpassen in plaats van een nieuwe aanvragen? Als denEsta na 2 jaar verlopen is, moet je toch een nieuwe aanvragen? De oude is dan toch niet aan te passen? Of bedoel je als je binnen de twee jaar reist?
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Je kúnt de gegevens van een geldige ESTA aanpassen (vluchtnummer e.d.) maar ik heb het voor mijn schoonouders nog nooit gedaan en ze zijn hier tot nu toe drie keer geweest.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Nee, je ESTA is inderdaad 2 jaar geldig. Aangezien TS afgelopen Juni is geweest hoeft hij geen nieuwe aan te vragen mits zijn/haar paspoort niet is vernieuwd.Laura&Edwin schreef:@ PSVwally: Nu breng je me in de war. Esta aanpassen in plaats van een nieuwe aanvragen? Als denEsta na 2 jaar verlopen is, moet je toch een nieuwe aanvragen? De oude is dan toch niet aan te passen? Of bedoel je als je binnen de twee jaar reist?
Je kunt je geldige ESTA altijd bekijken/ aanpassen op bepaalde punten als vluchtnummer en plaats van bestemming ed. Ik doe dat wel, Dimona voor haar ouders niet en blijkbaar hebben hun daar geen problemen mee gehad. Als die €10 of wat het nu precies kost kun je ook altijd een nieuwe aanvragen natuurlijk.
De gegevens die je kunt aanpassen, zijn geen verplichte gegevens. Een nieuw paspoortnummer kun je bijvoorbeeld niet invoeren; daarvoor zul je een nieuwe ESTA moeten aanvragen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht