Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waarschuwing aangaande doorlopende reisverzekering Centraal Beheer

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Waarschuwing aangaande doorlopende reisverzekering Centraal Beheer

Bericht door annet2009 »

pumi1000 schreef:Maar wat is een goede aanvullende zorgverzekering? Ik ben bij CZ verzekerd en heb straks alle aanvullende verzekeringen bekeken daar en die zijn allemaal hetzelfde. In Nederland 100% en in buitenland 200%. Dan heb je dus wel een reisverzekering nodig met werelddekking en medische kosten.
Ik dat geval zou je dus zowel de aanvullende zorgverzering als de medische kosten bij de reisverzekering moeten hebben.
Avero Achmea en Ohra hebben in ieder geval aanvullende zorgverzekeringen met werelddekking (vergoeding tot kostprijs).
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

ook weer anders dus die 200% regel. Ook maar raar. Moet je je alsnog bijverzekeren

Je breekt je been in VS.
Operatie kost 1500,-
In Nederland kost operatie 500,-
Krijg je dus 1000 euro uit je basis/aanvullend en de rest uit je reisverzekering. Wat een gedoe :mrgreen:

Geen idee wat een goede is. Heb je echt een nodig? Niet dat ik het antwoord hoeft te weten :wink:

Vergelijken, vergelijken en vergelijken. Het is net autohuur en vliegtickets. Echter bij de verzekeringen moet je ook nog even voorwaarden goed doorlezen!
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Het antwoord van ING ( daar hebben wij reisverzekering) is dat alle medische kosten vergoed worden ( werelddekking). ING zei al gelijk dat sommige landen de kosten wel tot vier zoveel kunnen zijn en dat valt dus onder de dekking. Je zorgverzekering vergoedt wat het in Nederland zou kosten, alles daarboven valt onder de reisverzekering. Ook belangrijk: repatriering valt onder de reisverzekering. Dus ik vind het toch heel belangrijk om een reisverzekering te hebben met werelddekking.
Laatst gewijzigd door pumi1000 op 05 dec 2013, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Ja dat snap ik alleen is er verschil tussen de zorgaanbieders qua aanvullende pakketten en voorwaarden. Sommige vergoeden de daadwerkelijke kostprijs en sommige niet. Dan heb je dus nog een aanvullende module nodig in je reisverzekering.

TS had dus beide nodig omdat zijn reisverzekering dat eist. Mijn reisverzekering rept met geen woord in de voorwaarden over een verplichte aanvullende ziekteverzekering. Wel een verplichte basisverzekering. Maar dat lijkt mij logisch.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Ja klopt dat staat bij ING ook, alleen een standaard zorgverzekering ( die voor iedereen verplicht is )
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Laura&Edwin
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Laura&Edwin »

En toch zit ik me vooral op te winden dat ik verplicht een aanvullende zorgverzekering zou moeten afsluiten als ik een reisverzekering met werelddekking en medische zorg heb afgesloten. Of het een of het ander, maar niet allebei :evil: En dat je daar achterkomt doorin de polisvoorwaarden te kijken, ondanks de foutieve informatie op de site en het callcenter. Voelt toch echt als belazeren...
Laatst gewijzigd door Laura&Edwin op 05 dec 2013, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Dus heb je geen aanvullende zorgverzekering nodig, als ik kijk naar zorg in het buitenland.
Wellicht heb je natuurlijk wel een aanvullende zorgverzekering nodig voor iets anders.

Je ING reisverzekering dekt dus alle kosten in het buitenland zonder dat je extra aanvullend verzekerd moet zijn.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Laura&Edwin schreef:En toch zit ik me vooral op te winden dat ik verplicht een aanvullende zorgverzekering zou moeten afsluiten als ik een reisverzekering met werelddekking en medische zorg heb afgesloten. Of het een of het ander, maar niet allebei :evil: En dat je daar achterkomt doorin de polisvoorwaarden te kijken, ondanks de foutieve informatie op de site en het callcenter. Voelt toch echt als belazeren...
Dat snap ik. Optie: andere reisverzekering zoeken :wink:
Laura&Edwin
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Laura&Edwin »

Precies.

Er zal wel meer frustratie bij mij zitten rond de financiele markt...banken en verzekeraars, echt vertrouwenwekkend vind ik ze niet meer en deze boodschap bevestigd dat gevoel weer. :(
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
annet2009
Amerikakenner

Bericht door annet2009 »

pumi1000 schreef:Je zorgverzekering vergoedt wat het in Nederland zou kosten, alles daarboven valt onder de reisverzekering. Ook belangrijk: repatriering valt onder de reisverzekering. Dus ik vind het toch heel belangrijk om een reisverzekering te hebben met werelddekking.
Dat hangt dus van je aanvullende zorgverzekering af. Bij mij zit daar een werelddekking bij en ook repatriering valt bij mij onder de aanvullende verzekering.
Reisverzekering is dus niet altijd noodzakelijk, het hangt ervan af welke aanvullende zorgverzekering je hebt.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

annet2009 schreef: Reisverzekering is dus niet altijd noodzakelijk, het hangt ervan af welke aanvullende zorgverzekering je hebt.
En je bagage dan?
En de kosten voor het terugkomen bij overlijden uit 1e/2e graads? Dat dekt je aanvullende zorgverzekering echt niet.

Module medisch is inderdaad niet altijd nodig. Wellicht dat jij dat ook bedoelt.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Hinko schreef:
annet2009 schreef: Reisverzekering is dus niet altijd noodzakelijk, het hangt ervan af welke aanvullende zorgverzekering je hebt.
En je bagage dan?
En de kosten voor het terugkomen bij overlijden uit 1e/2e graads? Dat dekt je aanvullende zorgverzekering echt niet.

Module medisch is inderdaad niet altijd nodig. Wellicht dat jij dat ook bedoelt.
Tsja, ik heb verzekeringen voor de onkosten die ik zelf niet kan dragen, niet voor dat ene vliegticket dat ik tegen kosten moet omboeken. Of die ene koffer met kleren die wordt gejat. Jammer dan, maar ik hoef er geen boterham minder om te eten als dat soort onkosten op mijn pad komen. En ik denk dat dat voor de meeste mensen geldt die zich een vakantiereis naar de VS kunnen veroorloven.

Ik ben een paar jaar geleden eens door alle verzekeringen heen gegaan die ik had, en ik heb ze bijna allemaal afgeschaft. Wat moet ik met een ongevallenverzekering waar ik 2500 euro krijg voor een duim die ik kwijt raak? Hoeveel mensen die een duim moeten missen, hebben daar nou echt op misgegrepen omdat ze die verzekering niet hadden? En zo'n reisverzekering is een aardig idee, maar zodra de verzekeraar het idee heeft dat jij iets verwijtbaars hebt gedaan, kun je fluiten naar je centen. En ja, toevallig is het meeste verwijtbaar. En voor het overige ben je 4 weken bezig om al het bewijsmateriaal bij elkaar te krijgen om uiteindelijk een paar schamele centen vergoed te krijgen (dat noemen ze dan "dagwaarde"). Laat maar zitten, die reisverzekering, ik koop wel gewoon een nieuwe camera, dan heb ik minder chagrijn.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Dat is waar Dimona. Ik wil ook eens binnenkort goed kijken naar mijn overige verzekeringen.

Interpolis had ooit eens een slogan. Alles verzekeren is geen optie.
annet2009
Amerikakenner

Bericht door annet2009 »

Hinko schreef:En je bagage dan?

Ik bedoelde inderdaad de module medische kosten. De rest van de reisverzekering is uiteraard heel wat anders (bagage/ongevallen/hulpverlening)
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

dimona schreef:Hoeveel mensen die een duim moeten missen, hebben daar nou echt op misgegrepen omdat ze die verzekering niet hadden?

:offtopic: maar dank voor mijn eerste grijns vandaag :lol:
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Joyco
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Joyco »

Veel zorgverzekeraars hebben wel bepaalde uitsluitingen met betrekking tot volledige werelddekking. Bijvoorbeeld vergoeding tot marktconform tarief in land van verblijf, of alleen vergoeding in een staatsziekenhuis. Ik werk zelf bij een zorgverzekeraar en wij raden altijd aan een reisverzekering af te sluiten (bieden wij zelf niet aan, dus is niet om onze eigen kas te spekken :wink: ). In de reisverzekering horen alle overige kosten vergoed te worden, ook kosten van (taxi)vervoer naar een zorgverlener, hulpmiddelen of medicijnen die in Nederland niet onder de dekking vallen.

De clausule van Centraal Beheer is overigens echt belachelijk, voornamelijk door de misleidende informatie op de website. Ik snap de clausule wel: hoe meer er vergoed wordt door de zorgverzekeraar, hoe minder zij hoeven te betalen. Op zich een goede redenering waardoor ze wellicht minder premie hoeven te rekenen (of minder mensen hoeven te ontslaan), maar het hoort wel eerlijk gecommuniceerd te worden.
2008 - CA,NV,AZ
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
namarie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door namarie »

Naar aanleiding van deze thread ben ik maar eens goed gaan uitzoeken hoe het zit met mijn verzekeringen (ik moest er ten slotte toch induiken voor de zorgverzekering voor volgend jaar). Ik heb dus ook een doorlopende reisverzekering bij Centraal Beheer en wist ook niet van deze voorwaarde af. Gelukkig was ik afgelopen jaar ook aanvullend verzekerd, dus had het op mij geen invloed. Volgend jaar ga ik waarschijnlijk geen aanvullende zorgverzekering nemen en dus belde ik naar Centraal Beheer om mijn reisverzekering op te zeggen (op aanraden van Bushmaster ga ik waarschijnlijk naar Unive). Uiteraard vroeg de telefoniste waarom ik over wilde stappen en ik legde uit dat ik niets aan de 'Medische Kosten' heb volgend jaar als ik geen aanvullende zorgverzekering heb. Ze ging dit even nakijken en ze gaf aan dat ze in het systeem zag dat deze eis was vervallen. Het werd echter niet gewijzigd in de polisvoorwaarden want dit was te duur (??). Het kwam er dus op neer dat wel in de polisvoorwaarden stond, maar dat het niet klopte. Ze kon hier een schriftelijke bevestiging van sturen (maar omdat ik toch overstap, is dit voor mij niet meer relevant).

Misschien is het voor sommigen dus toch voordeliger om bij CB te blijven, mits ze zo'n bevestiging kunnen krijgen.
annet2009
Amerikakenner

Bericht door annet2009 »

Wat een rare manier van doen. Als ze een bijlage bij de voorwaarden zouden maken met deze wijziging erin zou het volgens mij ook klaar zijn, maar het zou handig zijn als ze hun klanten daar wel van op de hoogte brachten (zonder dat die zelf moeten bellen om het op schrift te krijgen).
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Dat lijkt me op zn zachtst gezegd een hééél rare redenering. In computertijden lijkt me een aanpassing van de voorwaarden niet zo duur. :roll:
Groetjes,
Carine
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

Net even gebeld, en onze reisverzekering vergoed alles wat niet door de zorgverzekering wordt gedekt. We hebben uiteraard werelddekking.
We hebben dekking van kostprijs wat betreft zorg in het buitenland.

Wij hebben als zorgverkering IZZ pakket 3.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties