Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ongeorganiseerd op reis

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Zomerzon
Amerika-newbie
Partner van: nee
Aantal x V.S. bezocht: 0

Ongeorganiseerd op reis

Bericht door Zomerzon »

Hallo!
Zonder te boeken via een reisorganisatie als Fox of Djoser wil ik 't liefst op reis. Zelf je plan trekken en bepalen wanneer, met welk vervoer en hoe lang je ergens verblijft. Mijn idee is via NY (na bezoek stad 2 dgn) doorvliegen naar San Francisco (moet mooiste stad USA zijn) en dan met auto langs kust naar LA rijden. Verder wil ik graag nog NP Yosemite, Grand Canyon en Yellow Stone zien. Wie heeft idee dit allemaal te combineren in ca. 21-28 dagen zonder je rot te racen? Moet wel beetje relaxe vakantie zijn :thumbup: Groetjes, Sharon
Zomerzon
Amerika-newbie

Re: Ongeorganiseerd op reis

Bericht door Zomerzon »

Een reisgenoot m/v is welkom! :wink: Ikzelf ben 40 jaar.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Leuke plannen! Voor een vergelijkbare reis kun je eens in ons 2008-verslag kijken. Hou er rekening mee dat het ver rijden is naar Yellowstone; in 3 weken zal het krap worden.
Veel succes!

Marianne
Roosuithoorn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door Roosuithoorn »

Hoi,
Je hoeft niet alles van te voren te boeken, tenminste niet als je buiten het hoogseizoen gaat. Ik zou wel een hotel in NY en San Francisco boeken. Wanneer je dat niet van te voren doet loop je de kans heel veel geld kwijt te zijn voor een overnachting.
Ik boek altijd een hotel voor de 1e en de laatste nacht van mijn vakantie. De rest doen we op de bonnefooi. Wij gaan altijd eind augustus/begin september en hebben nooit lang naar onderdak hoeven zoeken. Wij vinden de flexabiliteit heerlijk.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Misschien is het een idee om vanuit New york naar Salt lake city te vliegen.
En terug vanaf La.
met 28 dagen houd je er 23 over om rond te reizen na New york.
Voor de nationale parken moet je wel ruim van te voren je accomodatie vast leggen.
Voor yellowstone hebben we al in oktober geboekt.
We zijn er pas in augustus maar het is al een poosje vol op de datums die wij er willen zijn.
Wij leggen het meeste wel vast maar met boekingen die tot 24 uur van te voren te annuleren zijn.
Voor New york kan je ook beter vroeg reserveren de overnachtingen zijn vrij prijzig in New york
en na een lange vlucht heb je geen zivn om op zoek te gaan naar een hotel.
En je moet bij esta aanvraag je eerste overnachtings adres invullen.
Onze eerste reis was via Exit en ook eerst een paar dagen New york en daarna een rondje westen.
Niet slecht geregeld maar met soms erg weinig tijd bij een bestemming en hotels buiten Yosemite .
Terwijl in een Np verblijven ons veel beter bevalt.
Goed de reisroutes doorlezen en zelf puzzelen wat je wilt zien.
Mike
Amerikafan

Bericht door Mike »

Van te voren hotels boeken kan je een hoop geld schelen
hoeksie
Amerikafan

Bericht door hoeksie »

Maarre... Als je een tentje meeneemt/koopt kun je ook in parken als Yellowstone gewoon op de bonnefooi reizen. Wij deden het trouwens met een camper en hebben vantevoren niets vastgelegd.
Als je vroeg asnkomt in Yellowstone, zijn er nog wel plekjes te vinden ( wij reisden hoogseizoen, maar wel alweer wat jaartjes terug).
Mooie tip: na New York vliegen op Salt Lake City (of Denver) en dan in 3 weken naar de westkust.
Zomerzon
Amerika-newbie

Bericht door Zomerzon »

Dank voor jullie reacties! Ik ga zeker de optie NY en daarna vliegen naar Salt Lake city of Denver onderzoeken. Yellowstone ga ik op tijd reserveren en ook min. 5 dagen voor uit trekken. Hoop nu nog een gezellig reismaatje te vinden :thumbup:
Groetjes, Sharon
Bonkers
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Bonkers »

https://www.dropbox.com/s/6dm4bgczscwy7 ... 04%29.xlsx

Linkje naar mijn planning Zelfde route ong
Zomerzon
Amerika-newbie

Bericht door Zomerzon »

Dank voor de link!
Ik heb inmiddels wat prijzen van vluchten uitgezocht. Een KLM ticket A'dam - NY non stop kost ca. 525,- euro, een KLM ticket A'dam - San Francisco non stop 588,- euro (vliegduur 11 uur). Een vlucht NY - San Francisco kan ik helaas niet op de KLM website vinden. Ik heb hiervoor contact opgenomen met de klantenservice en wacht op antwoord. Een reismaatje kan ook nog reageren :thumbup: Gr. Sharon
Zomerzon
Amerika-newbie

Bericht door Zomerzon »

De periode waarin ik weg wil is eind augustus 2014 (na schoolvakanties) tot eind september 2014.
Bonkers
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Bonkers »

Even snel gekeken voor je neem als ticket amsterdam - newyork retour van san francisco - amsterdam kom je op 760 euro ong en dan een ticket new york -salt lake city ong 180 euro Je moet maar eens een beetje googelen scheelt al weer een slok En ik had in augustus gekeken van 3 tot 30
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Heb je al gekeken voor multycity tickets? Bv op http://www.kayak.com?

Ik krijg bv een ticket op 29-aug Amsterdam naar NY, op 1 sept naar LA en 26 sept terug naar Amsterdam €853
Zomerzon
Amerika-newbie

Bericht door Zomerzon »

Thxs voor de links! Ik heb op KLM gekeken, omdat ik een Flying Blue card heb (sinds nov. 2013).
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Bijna elke maatschappij is wel aangesloten bij een spaarprogramma, en vaak moet je meerdere vluchten boeken wil het wat opleveren.. Dus ik zou me niet vastpinnen op 1 maatschappij.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer